Mijn allerliefste Papa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Mijn allerliefste Papa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 23:16

En toen opeens stond onze wereld stil
Jouw leven moesten wij loslaten
Achter de tranen van verdriet schuilt een glimlach van herinneringen.

Lieve papa je hebt maar net 46 jaar mogen worden, ik mis je zo en zal altijd van je blijven houden!
Het zal niet lang duren voor wij elkaar weer zullen zien!

Op 25 april 2001 is mijn allerliefste papa zeer plotseling overleden, voor sommige lijkt het alweer zo lang geleden en snappen niet hoe erg ik hem nog mis hij was alles voor mij nu hij er niet meer is heb ik nog weinig om voor te leven, ik denk en hoop dat ik mijn papa heel gauw weer zal zien.!

Hij was een vriendelijk en hele lieve behulpzame man en en een super lieve papa en echtgenoot hij heeft echt alles voor mij overgehad en voor zijn medemens dat nu juist hem dit moest overkomen kan ik nog niet bij ook heb ik geen afscheid van hem kunnen nemen en zitten ontelbare dingen emoties en gevoelens mij nog dwars en hoop ik dat ik hem weer snel zal zien om hem te vertellen hoeveel ik van hem hou en hoeveel hij voor mij betekend.

* sorry dat het erg vreemd is dat het hier staat maar dit is de enigste manier waarop ik het kwijt kan!

TiaraBungy

Re: Mijn allerliefste Papa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:18

Jeetje..
Nog sterkte met het verwerken.. Hoop dat je het nog een plekje kunt geven.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:04

Y;( Sterkte meid! Kan me voorstellen dat je hem nog steeds mist. :(:)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:07

Het is logisch dat je hem nog steeds mis! Sterkte meid!
Maar van de zin dat je denkt dat je hem snel weer ziet krijg ik beetje negatieve gedachten..
Sterkte!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:11

Heel veel sterkte! Ik snap dat je hem nog vreselijk veel mist. Blijf sterk, dat zou je vader ook willen.
Y;(

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:13

Het is niet meer als normaal dat je je vader nog steeds mist meid. Krop je verdriet vooral niet op, maar laat die tranen lekker lopen als je het even niet meer ziet zitten. Mijn PB box staat altijd voor je open als je je verhaal even kwijt wil.
Sterkte meissie!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:14

Heel veel sterkte, hier kan je altijd je verhaal kwijt.
Ik snap heel goed dat het moeilijk is.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:14

Heel veel sterkte :(:)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:27

Sterkte! Ik snap heel goed dat je hem nog steeds mist!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:39

Marilla schreef:
Het is logisch dat je hem nog steeds mis! Sterkte meid!
Maar van de zin dat je denkt dat je hem snel weer ziet krijg ik beetje negatieve gedachten..
Sterkte!

Hier hetzelfde. Wat wil je daarmee zeggen? Als dat een schreeuw om aandacht is, zoek hulp meis!
Je mag me altijd pb'en.
Het is heel vanzelf sprekend dat je je vader ontzettend mist. Dikke knuffel voor jou.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:41

heel veel sterkte

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 09:46

heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes
ik ben in 2001 heel veel mensen verloren die mij erg dierbaar zijn een dag na het overlijden van mijn vader is mijn oma overleden (vaders moeder) in de maanden daarna mijn andere oma en opa.

Dit is niet zo zeer om aandacht te vragen van kijk mij eens zielig zijn echt niet hoor, Ik ben een sterkte meid maar hoop gewoon heel gauw mijn papa weer te kunnen zien en voor mijn gevoel gaat het niet lang moeten duren zoals het nu gaat/is heeft het allemaal weinig zin ik geniet nergens van denk alleen maar hele dagen aan hem.

nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes en dat ik niet gelijk wordt neergezet als iemand die alleen aandacht zoekt hiermee!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:47

Het is logisch dat je hem mist, je mag er nog best verdrietig om zijn.
Maar aan de andere kant, zou hij willen dat jij ongelukkig bent en stopt met je leven omdat hij er niet meer is?
Juist zo iemand die alles voor je over had zou willen dat je wat van je leven maakt.
Daarvoor heeft hij zich ingespannen in de tijd dat hij bij je was.
Nu zet je dat dus overboord en is alles wat hij voor jou heeft gedaan voor niets geweest.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:56

Ben het helemaal met Esther eens..

Ik wens je heel erg veel sterkte en als je wilt praten kan dat altijd..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:58

heey meis....

het is meer als normaal dat je je vader mist het heet niet voor niets je vader.
ik had dit met mijn opa ik heb het er afentoen nog steeds moeielijk mee
maar toch probeer ik gewoon verder te leven,

het doet me wel pijn als je zo zegt het zal niet lang meer duren
hoe bedoel je dat? ik hoop toch niet het gene wat ik denk?

je mag me altijd pb'en geen probleem

ik hoop voor je dat het nog een plekje kunt geven je zou het eigenlijk wel moetten doen je moet verder leven je hebt nog een mega lang leven voor je
probeer alles een plekje te geven en leef verder!
het is meer als normaal dat je hem mist maar het is nu eenmaal niet anders
dit klinkt heel bot maar dat bedoel ik echt niet zo!(K)

ik heb in 2000 7 familie leden verloren :'(
onderandere mijn allerliefste opa en mijn oom

dikke knuffel van jesse

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:58

ScretLin, het antwoord wat je nu geeft is een bevestiging van wat Leonie en Marilla denken... Zoek hulp! Praat er met iemand over! Kruip niet in je schulp weg om te treuren om je vader, het is helemaal niet erg om te treuren. Nie na een jaar, niet na 8 jaar en ook niet na 20 jaar. Het is logisch dat je hem mist! Praat er met iemand over voordat je iets doet wat je omgeving heel heel heel erg veel verdriet zal doen!!!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:05

Babje_84 schreef:
ScretLin, het antwoord wat je nu geeft is een bevestiging van wat Leonie en Marilla denken... Zoek hulp! Praat er met iemand over! Kruip niet in je schulp weg om te treuren om je vader, het is helemaal niet erg om te treuren. Nie na een jaar, niet na 8 jaar en ook niet na 20 jaar. Het is logisch dat je hem mist! Praat er met iemand over voordat je iets doet wat je omgeving heel heel heel erg veel verdriet zal doen!!!

Mooi gezegd meid. Ik ben het er dan ook helemaal mee eens. Ik zie het als een schreeuw om aandacht, en het is goed dat je dat doet. Want dan wil je dus wel hulp, al is het misschien onbewust. Ik bedoelde het dan ook absoluut niet negatief in de zin van dat je je aanstelt.
Zoek hulp meid, echt! Zorg dat je weer gelukkig wordt, met de herinnering aan je vader diep in je. Die pakt niemand je meer af!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:13

Wat verschrikkelijk meid, het is logisch dat je je vader nog steeds erg mist. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je met iemand praat over hoe je je voelt en dat je er zo mee zit.

Heb je mensen om je heen waar je je verhaal een beetje bij kwijt kan?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:23

Het is heel normaal dat jij je vader nog steeds mist! Praat er vooral veel over met mensen, dus het is al een goede stap om het hier neer te zetten. Misschien een ideetje om onder therapie te gaan zodat je er fijn met iemand over kan praten? Dan ga je het ook meer verwerken en het lucht op om er goed over te praten.
Succes ermee meid!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:44

Heel veel strekte :(:) , ik zou ook zo snel niet weten wat ik zonder mn vader zou moeten. Zelf ben ik 2 jaar terug een persoon verloren die mij zeer dierbaar was, ik mis haar ook nog dagelijks. Maar ze heeft een plekje in mn hart en ik weet dat ze altijd bij me is, net zoals jou pa. Ze zeggen altijd dat de goeie mensen altijd eerst gaan maar het zal hun tijd zijn geweest, ze zullen elders nodig zijn, zo denk ik maar. De persoon die ik ben verloren is een (verder) lijden bespaart gebleven wat mij een stuk rust geeft. Onze tijd is het gelukkig nog niet, geniet hier van het leven en probeer van de dingen te genieten die je wel hebt! Ooit zie je je pa weer, ik denk dat hij ook wilt dat je uit het leven haalt wat erin zit en de dingen die je van hem geleerd hebt ook weer overbrengt. Mijn pb staat altijd open voor je!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:52

ik weet wat je voelt meid. ik ben in 2003 3 mensen kwijt geraakt, waaronder mijn oom van 56. hij was echt als een vader voor me, we deelden al onze geheimen met elkaar. ik mis hem ook vreselijk en ik denk nog elke dag aan hem. maar laat je niet meeslepen in je verdriet, ga hulp zoeken want het gaat duidelijk niet goed met je. ga langs je huisarts, die kan je goed adressen geven voor hulpverleners. je hoeft je daar niet voor te schamen, ik snap heel goed dat je verdriet hebt. maar je vader zou absoluut niet willen dat jij jezelf wat aandoet. meid, heel veel sterkte en mijn pb box staat voor je open

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 11:05

Heel erg bedankt jullie berichten geven mij steun!
misschien juist omdat ik niemand heb om erover te praten wordt het moeilijker nou ben ik niet iemand die over mijn gevoelens praat heb ik nog nooit gedaan mensen begrijpen mij toch niet ze vinden dat ik me aanstel het is al 8 jaar geleden dus moet je er maar overheen zijn.. ooms en tantes heb ik geen contacten meer mee ze hebben hele gemene dingen gedaan ik heb iedereen afgeschreven

kon ik nog maar voor 1x met mijn vader praten er zijn nog zoveel dingen die ik hem had willen zeggen

ik ben het persoon die bang is mensen te kwetsen als ik iets zeg kan ik het nog wel dagen/jaren in mijn kop houden bv als mn vader me iets had gevraagt om te doen en ik zei heel bot nee sorry geen tijd tsja dat soort dingen doet me nu gewoon nog pijn van binnen ik weet niet hoe ik het moet uitleggen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:56

Wow ontzettend veel sterkte, je vader staat zo dichtbij je..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:13

SecretLIN schreef:
misschien juist omdat ik niemand heb om erover te praten wordt het moeilijker nou ben ik niet iemand die over mijn gevoelens praat heb ik nog nooit gedaan mensen begrijpen mij toch niet ze vinden dat ik me aanstel het is al 8 jaar geleden dus moet je er maar overheen zijn.. ooms en tantes heb ik geen contacten meer mee ze hebben hele gemene dingen gedaan ik heb iedereen afgeschreven

kon ik nog maar voor 1x met mijn vader praten er zijn nog zoveel dingen die ik hem had willen zeggen

Maar als er wel iemand zou zijn die naar je luisterde, zou je er dan wel over wíllen praten? Er zijn namelijk mensen die je hiermee kunnen helpen en die ervoor geleerd hebben mensen te begeleiden in het rouwproces. Denk bijvoorbeeld aan het maatschappelijk werk, heel vaak wordt gedacht dat die er alleen zijn om zwervers en drugsverslaafden te helpen, maar dat is niet zo.

Ze kunnen helpen bij allerlei zaken die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, schulden, verslaving, maar ook dood en rouwverwerking. Je kunt vaak zo binnenlopen op een spreekuur van het AMW (Algemeen Maatschappelijk Werk) of je komt er via een verwijzing van je HA :)

Dat er veel is dat je tegen je vader had willen zeggen kan ik me helemaal voorstellen. Misschien is het een idee om hem een brief te schrijven met dingen die je naar hem toe had willen uiten? Al is het maar voor jezelf, dat je het toch even ergens kwijt kan, al is het maar op papier. :)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:06

Sterkte! :(:) Mijn vader is in november 2001 overleden, en ik mis hem ook nog steeds dus ik snap je heel goed.