Damesvoetbal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Damesvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:51

Ik vraag me weleens af hoe mensen tegen damesvoetbal aankijken. Hier in de omgeving is het aardig ingeburgerd, we hebben hier best wel wat teams zitten, maar als ik op school vertel dat ik voetbal, dan zijn de reacties eerst wat ongelovig. Daar leeft het blijkbaar minder.

Dus ik ben nieuwsgierig hoe jullie tegen damesvoetbal aankijken en of het bij jullie leeft :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:52

Hier leeft het aardig onder de meiden. Bijna al mijn vriendinnen zitten op voetbal en ik had zelf ook wel graag gewild, maar het is niets voor mij, ik zou er al snel met rood uit gestuurd worden :D

capopjekop

Re: Damesvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:53

Bij ons hebben de scheidsrechters meestal geen kaarten bij. Een teamgenootje van mij tackled alles wat los en vast zit, maar ze is er nog niet uitgestuurd :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:54

Bij ons op school heeft iemand er een werk rond gemaakt, en bijna alle meisjes van de school (kleine school) deden mee aan vrouwenvoetbal. We waren verdeelt in teams en speelden dan matchen enz. Erg leuk, misschien gaan er nog een paar het ook echt doen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:59

Ik ken heel veel meisjes die op voetbal zitten en niemand in mijn omgeving vindt dat raar en het verbaast niemand volgens mij..
Ik was zelf ook op voetbal gegaan als ik tennis niet leuk had gevonden, ik vind het echt vet leuk om te voetballen :))

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:00

Mijn broer is coach van een damesteam!! Ze zijn dit jaar voor het eerst competitie gaan spelen en ze doen het best leuk :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:04

Wordt ie af en toe niet horendol? Bij ons is het vaak net een kippenhok in de kleedkamer.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:06

Ik ken een aantal meisjes die op voetbal zitten, helemaal niets mee! Maar toch zou ik eerder voor mannenvoetbal gaan, bijv. als dat op tv zou zijn en ook meisjesvoetbal zou op tv zijn, zou ik gewoon voor de mannenvoetbal gaan. Ik vind de sport eigenlijk zelf ook iets meer voor de mannen..omdat ik me zelf niet kan voorstellen als ik op voetbal zit Maar elke mening is natuurlijk verschillend!! ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:27

Ken er wel heel enkele die op voetbal hebben gezeten, maar daarstraks moesten we in de turnles voetballen en er weerklonk toch algemeen protest :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:49

Ik heb twee vriendinnen die allebei voetballen, hartstikke gaaf vind ik het :j Het zou niets voor mij zijn, omdat ik niet zo handig ben in balsport en ook niet het toppunt van een goede conditie heb :o
Maar ik vind het absoluut niet raar of zo, juist heel leuk als meiden ook voetballen!

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:56

capopjekop schreef:
Wordt ie af en toe niet horendol? Bij ons is het vaak net een kippenhok in de kleedkamer.

Hahaha nou hij verbaast zich er wel vaak over dat de meiden álles nog weten wat hij ooit tegen ze heeft gezegd (In de training, wedstrijd, qua kritiek.. ALLES!) Hahah en hij moet alles nogal subtiel brengen.
Heel anders dan mannenvoetbal :Y)

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:57

ik zit zelf op damesvoetbal en bij ons is het gewoon normaal zitten meerdere vrouwen teams in de buurt. Wij zelf hebben 2 dames teams en 2 meisjes teams.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:11

Ik zit zelf ook op damesvoetbal, op dit moment geblesseerd, maar dat gebeurd bij mannenvoetbal ook genoeg ;p. Wij hebben zelf 2 dames teams en nog heel wat meisjes teams in de buurt!

Errg leuk maar ook wel frustrerend opzich!
xx

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 14:35

Marleen schreef:
capopjekop schreef:

Hahaha nou hij verbaast zich er wel vaak over dat de meiden álles nog weten wat hij ooit tegen ze heeft gezegd (In de training, wedstrijd, qua kritiek.. ALLES!) Hahah en hij moet alles nogal subtiel brengen.
Heel anders dan mannenvoetbal :Y)

Haha herkenbaar :Y)
Onze trainers worden weleens gek. Staat er opeens iemand midden in de wedstrijd te springen in de hoop dat de tampon goed gaat zitten. Zie je ze echt zo kijken van, pff vrouwen :')

Voor de dames die voetballen: welke klasse spelen jullie?

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:51

haha herkenbaar :')

Dit seizoen 2de maar degraderen dus aankomend seizoen 3de klasse. ;)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:58

ik voetbal ook:)
helaas nu ook een blessure!
maar dat kippenhok verhaal ken ik!
heb al heel wat trainers zien komen en gaan, ze dachten dat het hun wel zou lukken:P
meisjes..
wij spelen nu 2e klasse, volgend seisoen denk ik ook!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:15

Ik voetbal ook! Ik vind het een heerlijke sport om me lekker uit te kunnen leven. :D

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:18

ik zou echt graag op voetbal willen, maar heb er nu de tijd niet meer voor. :\
En toen ik er nog wel tijd voor had bestond het damesteam van mijn dorp echt puur uit meisjes die echt helemaaaaaaaaal niet mijn type mens zijn, dus dat werd ook niks. :\

Gelukkig heb ik een fanatiek voetballende vriend die het heerlijk vindt om me dingen te leren. :D

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:19

Ik voetbal ook!
hoor ook niemand die dat raar vind, morgen worden we kampioen! :D :D
als het goed is dan, maar wij moeten tegen een van de onderste dus vast wel!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:43

Mij lijkt het ook hartstikke leuk om te doen!
Vroeger wilde ik het wel,maar wilde graag bij de mannen :P

Misschien wel eens leuk om te kijken of dat hier in de buurt ook is..vrouwenvoetbal! Kijken of het daadwerkelijk echt leuk is..
Ik ga regelmatig gewoon zelf een potje voetballen,met vrienden of mijn broertjes..weet alleen niet of het in competitie net zo leuk is!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:19

Djulitaa schreef:
Ik voetbal ook!
hoor ook niemand die dat raar vind, morgen worden we kampioen! :D :D
als het goed is dan, maar wij moeten tegen een van de onderste dus vast wel!

Heel veel succes morgen! +:)+ Maar wel blijven voetballen he, niet denken; 'we halen het toch wel'..
Vorig seizoen moesten wij de laatste wedstrijd alleen maar gelijk spelen of winnen, en door de stress verloren we gewoon met 3-2. Uiteindelijk zijn we dus op 1 doelpuntje verschil net geen kampioen geworden, en dat is niet leuk.. :Y)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:20

Ja gewoon eens proberen Saskia9! Je kan altijd kijken of er een leuk team is in de buurt en een paar keer mee trainen :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:28

Ik doe het zelf al zo'n 12 jaar, dus hoe zou ik er nog tegen aan kijken :+

Hier in de buurt is het ook normaal. Heel af en toe heb je nog wel eens van die jongens die denken dat we niet kunnen voetballen, maar 2e klasse voetballen op zondag is toch wel goed voetbal.
Hoeven nog maar één wedstrijd, staan onderaan, maar kunnen niet degraderen ;)

En waar ik studeer is het ook heel normaal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:22

gekkesies schreef:
ik zou echt graag op voetbal willen, maar heb er nu de tijd niet meer voor. :\
En toen ik er nog wel tijd voor had bestond het damesteam van mijn dorp echt puur uit meisjes die echt helemaaaaaaaaal niet mijn type mens zijn, dus dat werd ook niks. :\

Mijn team bestaat ook voor het grootste gedeelte uit mensen waar ik voor het voetbal totaal niks mee had. Heel andere leefwereld waar zij in leven, maar toch kan ik het onwijs goed met ze vinden. Vind het juist wel leuk om ook eens met een 'ander' soort mensen om te gaan.

Wij voetballen 5e klasse. Vorig jaar hadden we 6 punten en stonden we 1 na laatste. Nu staan we 6e met 27 punten. Hele verbetering dus. Alleen krijgen we nu 3 zware wedstrijden, tegen de top 3 en ik wil perse boven een bepaald team blijven, want dat is echt een 'derby' dus die willen we altijd kosten wat het kost winnen.

Djulita: Kopjes erbij houden morgen en de tegenstander niet onderschatten. Zij hebben niks te verliezen en jullie wel, dus jullie zullen waarschijnlijk meer druk voelen. Maarre succes, zou mooi zijn als je morgen kampioen wordt :D

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:26

Ik vind mannenvoetbal veel mooier om te zien dan vrouwenvoetbal. Maar zelf zou ik ook wel op voetbal willen, maar ik kan er alleen niks van denk ik :+