Ik vind ze dus helemaal niets. Hij heeft een stel vrienden (twee kinderen, doorzonwoning, hond, caravan, niveau LTS/MBO) waar ik (haat kinderen, woon in een appartement, voor minder dan een vier sterren hotel pak ik mijn koffer niet eens in, werk als analist (HBO) en he, ik lees nog wel eens een boek ook en ga ook nog wel eens naar de schouwburg) dus echt totaal niks mee heb. Ik voel me echt niet beter (al ben ik 30 IQ punten slimmer), maar heb er totaal niks mee en heb ze een paar keer gesproken en he, ik WIL er dus ook totaal niks mee.
Verder heeft ie nog een vriendengroep die ik niet eens nuchter ken, ik ken ze alleen met een fles bier in de hand. En ik heb persoonlijk genoeg drama's meegemaakt met alcohol, dus daar heb ik ook niks mee. Bovendien de activiteiten die ze ontplooien zijn alleen te omschrijven als "zuipen op wisselende locatie". Ze verzinnen dus dat ze iets leuks gaan doen, festivalletje, kermisje, maar is in mijn ogen alleen zuipen op locatie.
Anyhow, ik moet ze niet en zij mij ongetwijfeld ook niet. Vriendlief is al 20 jaar bevriend met ze en wenst dat te blijven. Nu zal iedereen zeggen: prima toch, jij je eigen vrienden en hij die van jou. Maar...naar mijn idee werkt dat alleen tot een bepaald hoogte. We komen nu in de fase dat ze allemaal gaan trouwen en kinderen krijgen en dan schijn ik toch ook op te moeten draven...
. En zij bij mij
. Wat zegt dat over mij, dat ik zo'n hekel aan ze heb. En me kennelijk niet wil of kan aanpassen.
Ik hou van mijn vriend en hij van mij, maar ik heb echt mega de balen van zijn vrienden en als ik verder met mijn vriend wil/ga/kan, vrees ik echt nooit van die lui af te komen...
En, nog erger, als hij dus met het zuip clubje (zuip-)activiteiten onderneemt, heb ik dus ook een k*lote avond. Wat niet reeel is, dat weet ik, maar toch.
Mijn vriend heeft toevallig vrienden waar ik wel mee door 1 deur kan, maar hij gaat zo nu en dan weleens stappen en dan blijf ik gewoon lekker thuis. Niks mis mee. Je hebt beiden nog altijd een eigen leven, tot op zekere hoogte lopen die in elkaar over, maar dan zou ik dat bij deze vrienden gewoon tot een minimum beperken
Geef gewoon aan dat die uitjes zoals kermis e.d. niets voor jou zijn, maar houd, in ieder geval voor je vriend, voor de rest gewoon de schijn op