Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 06:20

Misschien een stomme vraag, maar: wat vind jij van de vrienden van je partner?

Ik vind ze dus helemaal niets. Hij heeft een stel vrienden (twee kinderen, doorzonwoning, hond, caravan, niveau LTS/MBO) waar ik (haat kinderen, woon in een appartement, voor minder dan een vier sterren hotel pak ik mijn koffer niet eens in, werk als analist (HBO) en he, ik lees nog wel eens een boek ook en ga ook nog wel eens naar de schouwburg) dus echt totaal niks mee heb. Ik voel me echt niet beter (al ben ik 30 IQ punten slimmer), maar heb er totaal niks mee en heb ze een paar keer gesproken en he, ik WIL er dus ook totaal niks mee.
Verder heeft ie nog een vriendengroep die ik niet eens nuchter ken, ik ken ze alleen met een fles bier in de hand. En ik heb persoonlijk genoeg drama's meegemaakt met alcohol, dus daar heb ik ook niks mee. Bovendien de activiteiten die ze ontplooien zijn alleen te omschrijven als "zuipen op wisselende locatie". Ze verzinnen dus dat ze iets leuks gaan doen, festivalletje, kermisje, maar is in mijn ogen alleen zuipen op locatie.

Anyhow, ik moet ze niet en zij mij ongetwijfeld ook niet. Vriendlief is al 20 jaar bevriend met ze en wenst dat te blijven. Nu zal iedereen zeggen: prima toch, jij je eigen vrienden en hij die van jou. Maar...naar mijn idee werkt dat alleen tot een bepaald hoogte. We komen nu in de fase dat ze allemaal gaan trouwen en kinderen krijgen en dan schijn ik toch ook op te moeten draven... }> . En zij bij mij }> }> .

Wat zegt dat over mij, dat ik zo'n hekel aan ze heb. En me kennelijk niet wil of kan aanpassen.

Ik hou van mijn vriend en hij van mij, maar ik heb echt mega de balen van zijn vrienden en als ik verder met mijn vriend wil/ga/kan, vrees ik echt nooit van die lui af te komen...

En, nog erger, als hij dus met het zuip clubje (zuip-)activiteiten onderneemt, heb ik dus ook een k*lote avond. Wat niet reeel is, dat weet ik, maar toch.

XoNo

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:29

Ten eerste komt het wel enorm sterk op me over dat jij je wel degelijk beter voelt dan de vrienden van je vriend. Het feit dat je hun niveau aanhaalt, vermeld dat JIJ nog weleens een boek leest én dat je IQ 30 punten hoger ligt, geeft in mijn optiek niet echt aan dat jij hun als 'gelijken' ziet. Je schildert ze een beetje af als een Johnny en Anita.

Verder zou ik het gewoon bij de dingen houden waarbij je je het minst ergert aan die mensen. Als zij een avondje gaan zuipen, ga je gewoon niet mee :D Mijn vriend heeft toevallig vrienden waar ik wel mee door 1 deur kan, maar hij gaat zo nu en dan weleens stappen en dan blijf ik gewoon lekker thuis. Niks mis mee. Je hebt beiden nog altijd een eigen leven, tot op zekere hoogte lopen die in elkaar over, maar dan zou ik dat bij deze vrienden gewoon tot een minimum beperken :D

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:30

komt idd wel beetje over dat je je toch echt wel beter voelt!
maar goed, dat terzijde hmm je komt een klein beetje sjaggi over?
miss zou het helpen als je een keer een andere houding opstelt,
MIss hebben die vrienden van je vriend wel ook een hele leuke lieve andere kant :D of hele andere hobbies erbij ofzo.
Tsjah. En mannen blijven mannen natuurlijk Y:) meeste zuipen gewoon, maar de vrouwen kunnen er ook wat van O:)
haha :D
Ik denk dat je niet je avond iig moet laten verpesten door hen :D
Wat losser zijn, je zelf gaan vermaken tsjah
ik zou proberen eerst met een andere houding open houding naar hen toe te gaan, keer geinteresseert doen in hen.
wat meer proberen zeg maar..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:32

Poepoe, leven en laten leven zou ik zeggen. Het zijn nu eenmaal zijn vrienden en je geeft mij in je post wel degelijk de indruk dat ze te min zijn. Door hen af te kraken kraak je in feite je vriend ook af want die gaat er al 20 jaar mee om.
Laat iedereen in zijn waarde en mochten ze gaan trouwen dan is n feestje toch niet zo erg? Dat is 1x en dat moet je kunnen opbrengen.
Als het nou criminelen of pedofielen waren gaf ik je groot gelijk dat je er niks mee te maken wil hebben.
Vind het positief van je vriend dat hij ondanks jouw kritiek nog met hen omgaat.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:39

Bovendien is het voor je vriend alles behalve leuk dat jij zijn vrienden niet mag. Mijn vriend vond destijds één van mijn beste vrienden helemaal niets en elke keer als ik die vriend uitnodigde om langs te komen, dan zie je er alweer tegenop. Als hij eenmaal hier is, probeer je constant het gesprek goed te laten verlopen, zodat er geen ruzie ontstaat.

Ik denk dat je wat meer je best moet doen. :) Geef gewoon aan dat die uitjes zoals kermis e.d. niets voor jou zijn, maar houd, in ieder geval voor je vriend, voor de rest gewoon de schijn op :D

Uiteindelijk is het tussen mijn vriend en beste vriend wel goedgekomen, maar ook alleen omdat zij daar zelf hun best voor deden. Soms zit je aan bepaalde mensen vast en moet je je er maar gewoon bij neerleggen en het beste van maken :j

Ga eens wat doen wat jij leuk vindt en neem ze mee. Misschien zie je ze dan wel in een heel ander daglicht en blijken het niet eens zulke rare mensen te zijn :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:42

Moet ook zeggen dat je post vrij goeddunkend overkomt, misschien is het een idee om voor elk negatieve kanttekening een positieve te verzinnen.
Je moet ze natuurlijk een kans geven voor je ze aangenaam kan vinden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:48

niveau MBO? uh.. Ik ken je niet, en als ik dit bericht lees en ik weet verder niets van je.. ja dan kom je over als een bitch die zich geweldig goed voelt. Ik snap dat je je aan vrienden ergert die zich lampzuipen, zou ik ook doen.. maar dat ze minder slim dan jou zouden zijn.. Zoek een vriend met vrienden die wel passen bij jouwn niveau ( als die er al zijn) Of leer omgaan met mensen die in jouwn ogen minder zijn.. als je dat lukt, want sociaal ben je misschien wel niets;)

Een hoog niveau zegt niet zoveel, maar daar kom je misschien nog wel achter in de loop der jaren.. Veel te leren dus.
Laatst bijgewerkt door pinuts op 24-04-09 06:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:49

Ik krijg ook een beetje de kriebels van jouw post. Ik heb het gevoel dat je jezelf dus wèl beter vind.

Maargoed, ik ga goed om met de vrienden van m'n vriend, de een mag ik meer dan de ander. Maar ik mag ze allemaal graag.
De vriendinnen van m'n vriend zijn ondertussen ook mijn vriendinnen en daar doe ik gewoon leuke dingen mee :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:51

Ik begin me af te vragen hoe het met het IQ van je vriend gesteld is, aangezien hij al 20 jaar -met in jouw ogen- onderontwikkelde mensen omgaat. Ben jij niet te hooggeschoold voor hem? ;)

Zijn vrienden hoeven jouw vrienden niet te zijn, ik heb ook niets met de vriendengroep van mijn vriend, schijt aan. Ik heb mijn eigen vriendinnen en hij ziet ze lekker in de kroeg, bij het voetballen of ze gaan een weekend naar Centerparcs (dit jaar mee geweest, doe ik ook niet meer).

Leven en laten leven en soms een beetje aanpassen kan geen kwaad ;)

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:54

ik heb er maar een zin voor ;

Neem iedereen zoals die is !!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:57

Ilzas schreef:
(twee kinderen, doorzonwoning, hond, caravan, niveau LTS/MBO)
(haat kinderen, woon in een appartement, voor minder dan een vier sterren hotel pak ik mijn koffer niet eens in, werk als analist (HBO) en he, ik lees nog wel eens een boek ook en ga ook nog wel eens naar de schouwburg)
(al ben ik 30 IQ punten slimmer)

Door al deze extra informatie denk ik ergens dat je je toch wel een beetje beter voelt..

Ik heb niet echt tips, maar misschien kun jij zorgen dat je ook iets leuks gaat doen als je vriend weggaat voor (zuip)activiteiten met zijn vrienden? :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:57

ik vraag me zowiso af hoe ts weet wat hen IQ is..
tip voor ts: ga naar een socialevaardigheden cursus :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:58

Quellian schreef:
...of ze gaan een weekend naar Centerparcs (dit jaar mee geweest, doe ik ook niet meer).

En komt dat door die vrienden of Centerparcs? :D Centerparcs is echt... :r :))

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:03

Je hoeft toch ook niet mee met hun uitjes. Laat elke paar maanden je gezicht eens zien en laat je vriend lekker verder zelf optrekken met zijn vrienden. Vriend accepteren zoals hij is doe je met het hele pakket, inclusief zijn vrienden.
Mijn vriend heeft ook een paard vrienden waar ik echt niet weet wat ik er mee moet, hij heeft gelukkig ook hele leuke vrienden waar ik wel ontzettend mee kan lachen. De vrienden waarmee ik niet door 1 deur kan, zie ik twee keer per jaar. Dan doe ik vriendelijk en vrolijk. Vriend blij, ik blij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:03

XoNo schreef:
Quellian schreef:
...of ze gaan een weekend naar Centerparcs (dit jaar mee geweest, doe ik ook niet meer).

En komt dat door die vrienden of Centerparcs? :D Centerparcs is echt... :r :))

Ik ben gék op Centerparcs :D Het is gewoon niet mijn soort mens.
Mijn vriend weet dit ook en vond het al een risico voor mij dat ik besloten had tóch te gaan (ja doei, hij had al 200 euro betaald voor 2 personen, dan ga ik er slapen ook :D ).

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:04

precies, leven en laten leven!

een paar vrienden van vriendlief hebben ook het IQ van een ei maar dat maakt mij echt helemaal niks uit! altijd hartstikke gezellig in het weekend, kun je tenminste nog een beetje dom zeuren :D ik vermaak me altijd prima..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:06

Ik het idee dat je jezelf toch een stukje beter voelt,wat is er mis met lts/mbo en het standaardpakketje?
Vaak zijn het de mensen met deze opleiding waar jij het van moet hebben, wacht dacht je van de slager,bakker enz
en waar breng jij je auto heen als die een beurt nodig heeft?
Ook dit is mbo niveau.
Accepteer iedereen zoals die is en laat hun in hun waarde.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:09

Volgens mij hebben die vrienden een leven dat past in 'het plaatje', het kan dat TS daar nog tegenaan trapt, gaat vanzelf over naarmate ze ouder wordt, als ze ook meer wil gaan settelen en dus b u r g e r l i j k wordt :D

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:10

Oftewel; Jij hebt niks met ze te maken, dus je hoeft niks met ze te doen, dus dit topic is nutteloos :).

Ik kan het overigens heel goed vinden met de vrienden van mijn vriend, en ze zijn tegenwoordig wel gezamelijke vrienden. Van de zomer waarschijnlijk met z'n alle op vakantie, en lekker mee op pad. Ja, en daar zitten ook (3 van de 14) laag opgeleiden bij, maar dat heeft niks met hun social skils te maken:).

Kortom; niet zeiken en je vriend lekker op pad laten gaan :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:15

En trouwens, een hoog IQ zegt totaal niets, ik kijk liever naar hun EQ ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:20

Hmm.
Misschien moet ik het wel eens zijn met sommige reacties dat ik me beter voel. Maar sorry, ik ben gewoon slimmer. Geen beter persoon en ze zijn niet minderwaardig of stom of slecht, maar ik heb er gewoon echt niks mee en ik kan er ook gewoon geen zinnig gesprek over voeren. Ik analyseer de financials van ondernemingen wereldwijd en zijn vriend is vrachtwagenchauffeur. Zijn werk intersseert mij geen hol en andersom.
En ik ben er inderdaad bokchagerijnig over.

Eens, eens, eens. Ik kan heus wel kritisch naar mezelf kijken. Ik moet wel. En ik vindt dat iedereen dat moet doen en dat het zuipclubje dat dus totaal niet doet. Moeten zij weten...

Wat het er tegenop zien, XoNo, daar heb je ook gelijk in. Iedere ontspanning rondom zijn vrienden is totaal weg, het is altijd een beladen "onderwerp".

Over dat "schijn ophouden" daar heb ik dus een hekel aan, doe aardig tegen me omdat je me mag, niet omdat ik met hem ben. En dat is dus precies wat die club doet met een andere (inmiddels ex-)vriendin: ze deden aardig tegen haar omdat ze met een vriend van hun waren. Weet je, doe dan maar niet aardig...

Oh en Pinuts, ook jij hebt gelijk, sociaal ben ik eh, zwak. Maar goed, now what?

ad Quellian: en misschien is mijn vriend ook wel wat te dom. Hoewel ik denk van niet, ik vind hem gewoon weinig kritisch in met wie hij omgaat. Maar goed, dat siert hem ergens ook wel weer, want hij had MIJ er net zo goed uit kunnen flikkeren (wat ik anyhow niet uitsluit...).

En inderdaad, het vriendenclubje zuipt ook regelmatig op CenterParcs en als iets nou mijn aller-allerlaastste doembeeld is...

Ik vrees overigens niet dat ik burgerlijk wordt. Ik ben 31, als ik burgerlijk had willen zijn, was ik het al wel geweest...

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:20

Quellian schreef:
Ik begin me af te vragen hoe het met het IQ van je vriend gesteld is, aangezien hij al 20 jaar -met in jouw ogen- onderontwikkelde mensen omgaat. Ben jij niet te hooggeschoold voor hem? ;)

Zijn vrienden hoeven jouw vrienden niet te zijn, ik heb ook niets met de vriendengroep van mijn vriend, schijt aan. Ik heb mijn eigen vriendinnen en hij ziet ze lekker in de kroeg, bij het voetballen of ze gaan een weekend naar Centerparcs (dit jaar mee geweest, doe ik ook niet meer).

Leven en laten leven en soms een beetje aanpassen kan geen kwaad ;)

Dit was meteen mijn eerste gedachte. Daarnaast zie je ook vaak dat mensen uit een vriendengroep dezelfde types zijn. Ik lees niet dat jou vriend niet zuipt enz enz.maar van hem kun je het wel hebben?

Je beoordeelt zijn vrienden alleen op alles wat jij niet hebt. Meestal is er een reden voor dat mensen zich aan anderen irriteren. 9 van de 10 keer zien mensen een soort spiegel in anderen waar ze zich aan irriteren! Edit ik lees dat je schrijft dat het hem siert dat hij met zijn vrienden gewoon omgaat en jou niet zomaar buiten gooit misschien is dit al het voorbeeld wat ik bedoel!

1 van de 10 keer mag je iemand niet omdat je op een bepaald niveau ( onafhankelijk van kleding, vakantie, woning) niet klikt.
Het mooie als het op dit niveau niet klik dan ga je je ook niet irriteren aan iemand anders. Dan doet deze persoon jou gewoon niets!

Maar je hebt is een duidelijke keuze (ik mag zijn vrienden niet) die je gemaakt
er zijn 2 oplossingen:
1. deal with it
2. vind een vriend met andere vrienden
Laatst bijgewerkt door neres op 24-04-09 07:24, in het totaal 2 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:22

Heel eerlijk?? Ik vind dat je jezelf niet zo aan moet stellen en een grote schop onder je kont moet geven :D

Kom op zeg, jij zou het toch super waarderen als jou vriend jou vrienden beter leert kennen?? dat wil toch iedereen ?? dat alles samen goed klikt!!!

Zoals je ze nu beschrijft met het niveau wat lager is als jou en al die zuipfestijnen komen ze op mij over alsof je het een stelletje debielen vind!!
Je schrijft het openbaar op het internet, dus op deze manier heb je het vast ook tegen je vriend gezegt lekker leuk om te horen!!
Ik heb MBO gedaan en ga ook alle zuipfestijnen af, hardstikke gezellig... maar ook ik bekijk musicals en cultuur dingen !!!
Oordeel niet te snel, wees gewoon enthausiast voor je vriend, en ga af en toe met een smile op je gezicht mee.
Want zijn vrienden gaan zich ook (ja sorry dat ik het zeg), irriteren aan dit wat "vreemde" gedrag en dan uit ik het nog netjes met vreemd!
En dan uiteindelijk moet je vriend gaan kiezen, dat zou niet eerlijk zijn toch!
Laat alles in zijn waarde gewoon :o

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:24

seren schreef:
Dit was meteen mijn eerste gedachte. Daarnaast zie je ook vaak dat mensen uit een vriendengroep dezelfde types zijn. Ik lees niet dat jou vriend niet zuipt enz enz.maar van hem kun je het wel hebben?

Je beoordeelt zijn vrienden alleen op alles wat jij niet hebt. Meestal is er een reden voor dat mensen zich aan anderen irriteren. 9 van de 10 keer zien mensen een soort spiegel in anderen waar ze zich aan irriteren!
1 van de 10 keer mag je iemand niet omdat je op een bepaald niveau ( onafhankelijk van kleding, vakantie, woning) niet klikt. Edit ik lees dat je schrijft dat het hem siert dat hij met zijn vrienden gewoon omgaat en jou niet zomaar buiten gooit misschien is dit al het voorbeeld wat ik bedoel!

Het mooie als het op dit niveau niet klik dan ga je je ook niet irriteren aan iemand anders. Dan doet deze persoon jou gewoon niets!

Maar je hebt is een duidelijke keuze (ik mag zijn vrienden niet) die je gemaakt
er zijn 2 oplossingen:
1. deal with it
2. vind een vriend met andere vrienden

Thanks Seren. Nuttige bijdrage. Ik denk er dus heel hard over na.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:25

even edit de vorige edit stond verkeerd stuk is nog een x verbeterd!