Het zal hier waarschijnlijk ook niet goed staan maar ik wist niet waar ik het anders moest zetten..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:Ingredienten
4 witlofjes, mooi wit, met gesloten puntjes
klontje roomboter
2 theelepels palmsuiker (bruine basterdsuiker mag ook)
scheutje goede, zoete, balsamico azijn
Bereidingswijze
Snij de onderkant van de witlof af en snij de kern eruit, zodat je makkelijk alle blaadjes los kunt halen. Doe de klont boter in een koekepan en smelt deze. Doe de witlof erbij en draai het vuur laag. Je wilt de witlof nog net horen sudderen. Bak de witlof 20 minuten tot ze begint te kleuren. Doe de suiker erbij en laat deze even smelten. Doe de balsamico erbij en haal van het vuur. Laat het vocht even indampen door de resterende warmte in de pan. Opdienen en genieten maar!

Ook wel witlof, maar vaker lof denk ik. 

jokari schreef:wij gebruiken gewoon "witloof" hoor.
het gerechtje van LauraMC is welbekend, net als met hesp en kaassaus (dat noemt dan gewoon "witloof in den oven" haha). Zalm ipv hesp, is ook moordend lekker. Rauw is het ook lekker, in kleine stukjes gesneden, of een gans blaadje gevuld met garnaalsla, njam njam. Gestoofd, met balletjes gehakt erbij, of kleine rauwe sneetjes tussen een croque monsieur steken... Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het wel al getest, en ik vind witloof altijd vreselijk lekker !