Drama IB groep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Drama IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:08

Hoi,

Ik ben sinds December gestopt met mijn opleiding (begin in Aug. aan een nieuwe) en kreeg gister ineens een fijne acceptgiro van IB van bijna €500,-
Dit is voor het lesgeld van maart en februari? :\ Wat imo erg vreemd is aangezien ik de opleiding niet meer volg!

Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en tips oid?? Zowel ik als mijn ouders hebben niet even €500,- op een plankje liggen en daarnaast is het imo van de zotte om lesgeld te betalen voor les die ik niet volg :\
Heb me precies volgens de regels uitgeschreven en dat weet IB ook want heb de brieven erover nog liggen. Krijg geen stufi meer en OV is ingeleverd...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:12

Volgens mij kun je beter gewoon even contact opnemen met de ibgroep zelf, dan hier op bokt gaan speculeren over wat het wel of niet zou kunnen zijn ;) imo is het ook vreemd dat je nu ineens €500 lesgeld moet betalen, maar misschien is de ibgroep er achter gekomen dat je je toch net te laat hebt uitgeschreven of iets dergelijks en moet je dat nu volgens hen alsnog betalen. Ik ben ook eens gestopt met een studie, maar ik heb die €1500 in 1x betaald(of een dergelijk bedrag) en kreeg zelfs geld terug nadat ik me had uitgeschreven..

Princess_

Re: Drama IB groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:13

Jaa ik ga maandag ook naar IB toe, gister kwam de brief nét te laat om te bellen. Ik hoef ook geen speculaties ik vraag of mensen het hebben meegemaakt en/of tips ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:14

Ik ben ook net gestopt met de opleiding maar moet de maand mei ook nog collegegeld betalen..
Wel raar dat als je in december stopt voor feb en maart nog moet betalen :? Volgens mij komt er 1 maand overheen.. gewoon even langsgaan indd ;)
Laatst bijgewerkt door Aradis op 18-04-09 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:15

Edit: haha ja indd. We zeiden t zelfde :+
Laatst bijgewerkt door Princess_ op 18-04-09 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:16

Princess_ schreef:
Jaa ik ga maandag ook naar IB toe, gister kwam de brief nét te laat om te bellen. Ik hoef ook geen speculaties ik vraag of mensen het hebben meegemaakt en/of tips ;)

haha nou dan is mijn tip om zo snel mogelijk contact op te nemen met de ib ;) Ik bedoelde mijn vorige post ook niet verkeerd, maar ik ken mezelf, en soms gaan mensen vanalles zeggen en daar raak je alleen maar meer gestresst van :P

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:17

Nee maakt ook niet uit, vatte het niet verkeerd op ;)

Tis zo rot dat ze int weekend niet te bereiken zijn. Zit door zo'n brief helemaal in de stress...Ging dr gewoon van janken...Tis voor mij ook erg veeel geld :(

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:20

Kan het niet zijn dat dit de studiefinanciering is die je moet terugbetalen? Dit had ik namelijk, als je je opleiding niet afmaakt dan moet je je studiefinanciering terugbetalen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:24

MonAmieC schreef:
Kan het niet zijn dat dit de studiefinanciering is die je moet terugbetalen? Dit had ik namelijk, als je je opleiding niet afmaakt dan moet je je studiefinanciering terugbetalen.

Dat gebeurt pas veel later.
Ik ben inmiddels begonnen aan mn 3e studie (1e hbo was vanaf 2004) en ik hoef nu pas vanaf volgend jaar te beginnen met terug betalen dus dat lijkt me niet. En dan is het ook telkens per maand een klein bedrag en niet ineens €500 euro

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:28

Nee er staat specifiek dat het om les geld staat :j

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:38

Nare zaak..! Mijn persoonlijke ervaringen met de IB-Groep zijn dramatisch. Wat bij mij altijd even helpt is gewoon, hups, naar 't kantoor en daar je papieren op tafel leggen :)
Overigens, heb je een bevestiging van je instelling gekregen dat je uitgeschreven bent? Zover ik weet moet de instelling je ook uitschrijven - daar is 't bij mij aleens misgegaan. Maar gewoon alle brieven die je hebt, ook die je ze gestuurd hebt, meenemen, koffie erbij en praten maar ;)

Ik moest overigens wel binnen een jaar mijn extra stufi terug betalen (van een half jaar studie, 2e half jaar al aangegeven studie niet af te zullen maken dus voor de rest van propedeuse tijd geen stufi te willen) :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:06

Ja indd ik neem al het papier werk mee! Ik hoef mn stufi niet terug te betalen mits ik binnen 10 jr een MBO diploma haal!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:19

Per wanneer ben je gestopt met de opleiding? Als dit na een bepaalde datum is dan moet je gewoon het hele jaar lesgeld blijven betalen ookal volg je de opleiding niet meer...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:20

Als je vóór feb. stopt is dat. Ben in december gestopt dus ruim ervoor ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:23

Dan is het inderdaad een vreemde zaak, was je eerstejaars?

Niet in de stress raken hoor meid, waarschijnlijk gewoon een foutje bij hun (gebeurd helaas wel meer daar) en maandag gewoon eventjes bellen. Logisch dat je even schrikt, want 500 euro is niet niks, maar als je als 1e jaars vor februari gestopt bent dan is er niets aan de hand :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:57

Jaa eerste jaar... Ja ga dr gewoon heen met alle papieren, raak er gewoon van in de stress.. Ze hebben al zoveel verprutst bij me...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:18

Niet zo stressen hoor ;) Het komt allemaal wel goed. Ik heb ook vaak zat in de clinch met de IB gelegen, en heb nu toevallig net weer een brief gehad dat ik onterecht een OV heb, en geen opleiding volg, en of ik alsjeblieft even een paar 100 euro's stufi terug wil betalen :+ Terwijl ik gewoon elke dag aanwezig ben en wel degelijk studeer.
Niet zo stressen, gewoon goed erachter aan gaan, trek er maar gerust een paar dagen voor uit om aan de telefoon te hangen met ze :D Maar uiteindelijk komt het wel goed. Ik ben er iig nog niet armer van geworden :Y)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-04-09 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:21

Princess_ schreef:
Jaa eerste jaar... Ja ga dr gewoon heen met alle papieren, raak er gewoon van in de stress.. Ze hebben al zoveel verprutst bij me...

Idd, rustig blijven, kalmte zal u redden zegt mijn oma altijd :D
IB Groep is een drama qua organisatie en ze hebben hun zaakjes niet altijd even goed op orde. Heb zelf nog geen grote problemen gehad, maar ik heb zoveel verhalen gehoord van dingen die daar mis gaan.

Heel vaak een kwestie van een telefoontje (of twee of drie ;) ) en dan wordt het echt wel opgelost hoor,
zeker als je alles gewoon netjes geregeld hebt zoals moest is er niets aan de hand :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:23

Ze hebben volgens mij geen eens een administratie :+

Of een lijst met namen en dan denken ze: 'wie gaan we nu eens stalken' :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:25

HAHA ja zo komen ze wel over. Mja morgen is dé dag dus dan een blije update hoop ik!
Heb alle papieren al bij mekaar gezocht.

Tyra_Tyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:33

Het is zeker onmogelijk dat je lesgeld moet betalen aan de IB groep..lesgeld/collegegeld betaal je immers aan de onderwijsinstelling zelf en niet aan de IB groep.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:02

Nee hoor, dat gaat via Ib ;) Is bij mij altijd al zo gegaan. IB schiet het voor en dan betaal je hun elke maand lesgeld.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:03

Tyra: dat geldt voor HBO & WO onderwijs. TS doet MBO :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:10

fijn hoor die ib-groep, heb op dit moment ook een meningsverschil met hen over zo'n 1500 euro. Maar mocht je toch moeten betalen, dan kan dat ook gespreid, dus het hoeft niet in 1x. Je moet dan geloof ik minimaal 48 euro per maand betalen of zo iets.

Tyra_Tyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:12

Ow..sorry! Ik dacht dat het bij MBO ook zo was. :o