Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:36

Ik wordt er inmiddels een beetje gek van. Ik weet het, in deze tijd gaan mensen nou eenmaal op hun geld letten.
Maar iedere keer als ik wat aanbied ( en soms zit ik al laag), dat mensen het voor nog minder willen en met biedingen komen die niet reeel zijn. Gloedjenieuwe dingen die zelden gebruikt zijn en dan (soms flink) onder de helft van de aankoopprijs gaan zitten. Voor oude spullen die een verzamelwaarde hebben en/of echt voor de liefhebber zijn en nog helemaal gaaf zijn, een paar euro gaan bieden en noem maar zo op...

Wie heeft dit ook? Of ben ik de enige die hier mee zit?

Anoniem

Re: Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:38

Tja, dat is natuurlijk te verwachten als mensen gaan bieden. (: Maar soms is het wel vervelend ja. Gewoon zeggen: Niet bieden onder deze prijs, gewoon een minimum prijs neerzetten. Als mensen geen richtlijnen van de prijs neerzetten, snap ik dat mensen het proberen. Niet geschoten is altijd mis. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:39

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een bankje zelfs gratis af te halen. Grenen, hand gemaakt, etc... mensen vragen nog of je het bij ze thuis wil brengen := of komen de afspraken zonder te annuleren niet na...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:55

O hier zijn al zo ontzettend veel topics over geweest lach me elke keer weer rot hierom. Ja en ik zit ook op de eerste rang hoor voor dat duppie, liever een riant leven met veel spullen dan helemaal niets en geen rooie rot cent om je R te krappen :D Ik zeg altijd maar weer wees blij dat er een bod is zeg, kan toch altijd omhoog gehaald worden?
En als je het een ander niet 'gunt' of de eer te na is zet je het toch bij het grof huisvuil neer?
Ik snap niet dat hier zo'n punt van kan worden gemaakt. Ik lach me ook elke keer weer dood om de agressieve mails die ik dan krijg als ik een bod plaats _O- _O-
Wat is in vredensmaam het probleem?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:00

Soms vind ik dat ook erg vervelend hoor. Ik zet wel altijd neer dat mensen (Reeël) mogen bieden. Ben ik het er niet me eens, dan stuur ik een PB. Willen ze niet mijn VP betalen, dan vind ik dat prima. Dan houd ik het toch lekker zelf? :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:27

Ik vind het ook nogal vreemd overkomen als mensen een totaal onzinnig bod uitbrengen op een product van mij... Ik begrijp niet zo goed dat ze die moeite doen en niet zelf bedenken dat het niet voor een dergelijke prijs weg gaat.

Wat ik zelf altijd doe is het bieden uitzetten en een vraagprijs plaatsen.
De echt geinteresseerden mailen me dan wel en dan zijn de biedingen vaak ook beter. :)

Op bokt vind ik de onzinnige biedingen trouwens heel erg meevallen, dat heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:35

Ach joh, als je het niet met een bod eens bent hoef je het toch niet te accepteren. Ik zie het probleem niet zo :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:37

Dit maakt wel dat ik helemaal klaar ben met veilingsites. Zelfs als ik een vraagprijs erbij had gezet blijf je mailtjes krijgen van: voor 10 euro haal ik het meteen op. Dat vroeg ik toch niet?

Ben nu op andere wijze van mijn meubels e.d afgekomen en dat leverde me meer op dan marktplaats ooit had kunnen betekenen voor me.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:41

ik vind het af en toe ook knap irritant. maar aan de andere kant: stel je eens voor dat jij de bieder bent. dan wil je het wel voor liefst zo laag mogelijke prijs :')

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:42

Dat vind ik nog niet het ergste. Wel dat er wordt gevraagd of ik nog foto's kan maken van boven onder achter en zijkant en je vervolgens niets meer hoort. Of dat het geld over wordt gemaakt en het komt maar niet. :(

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:24

Ik heb een keer een mailtje gehad en nou echt :D Je mag laag bieden op de dingen die ik op MP zet, vind ik het te laag neem ik niet eens de moeite om die persoon te mailen dat ik het niet accepteer, maar dat sloeg echt alles! Ik kreeg een mail waarin stond dat ze 10 euro wilde geven (op een terrarium van 150 cm) en dat ik het voor dat geld dan ook nog eens bij hun thuis mocht brengen! Hoe asociaal :=

Maar inderdaad, ik snap ook niet dat mensen laag bieden. Kost moeite om zo'n bod te plaatsen en waarschijnlijk krijg je dat product toch echt niet voor die prijs mee! Ik zelf bied meestal rond de vraagprijs, meestal net iets er onder. Dit omdat ik zelf altijd mijn VP hoger neer zet als dat ik er eigenlijk voor wil hebben en er van uit ga dat andere verkopers het net zo doen :P

En afspraken niet nakomen, ik ben daar inmiddels makkelijk in. De eerste die aan de deur staat mag het ophalen. Ik reserveer niks meer!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:04

Magiccc schreef:
ik vind het af en toe ook knap irritant. maar aan de andere kant: stel je eens voor dat jij de bieder bent. dan wil je het wel voor liefst zo laag mogelijke prijs :')

Natuurlijk is dat zo, maar ik blijf bij het bieden altijd redelijk en houd rekening met de waarde van een product. Op een product dat zeker 100 euro waard is zal ik geen 10 euro gaan bieden.

Ik heb daar gewoon te weinig lef voor en het heeft ook niet zoveel zin denk ik. Als de vraagprijs en het bod zo enorm ver uiteen liggen dan is het vrij waarschijnlijk dat dit bod zonder meer wordt afgewezen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:44

Mas schreef:
Magiccc schreef:

Natuurlijk is dat zo, maar ik blijf bij het bieden altijd redelijk en houd rekening met de waarde van een product. Op een product dat zeker 100 euro waard is zal ik geen 10 euro gaan bieden.

Ik heb daar gewoon te weinig lef voor en het heeft ook niet zoveel zin denk ik. Als de vraagprijs en het bod zo enorm ver uiteen liggen dan is het vrij waarschijnlijk dat dit bod zonder meer wordt afgewezen.

dit ben ik helemaal met je eens. ik zou zelf ook nooit asociaal laag bieden op iets wat gewoon veel meer waard is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:50

Ik bied zelf ook onder de vraagprijs inderdaad omdat de meeste mensen vaak een hogere prijs neerzetten omdat de meeste mensen toch lager gaan bieden.
Maargoed, nooit extreem laag.

Nu heb ik sprenger stijgbeugels te koop, die krengen kosten 130-140 euro nieuw.
Dan zet je als meeneemprijs 60 euro neer en dan hoor je niks meer.
Sorry maar wat verwacht men dan?! Dat ik ze voor 30 euro weg doe?

De buren hadden het laatst ook met hun bank die ze over hadden en gratis af te halen was.
Ja iemand wilde hem wel hebben, maar dan moesten ze hem wel langsbrengen. :+
Gratis af te halen. :+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:58

Lous schreef:
Gloedjenieuwe dingen die zelden gebruikt zijn

Dat is dus niet gloednieuw he? Gebruikt is gebruikt.

En verder, ja ik krijg ook vaak idioot lage biedingen, maar die verwijder is dan gewoon, bod is niet serieus (te hoog/te laag)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:17

ja hoor dat maak ik dagelijks mee :')

b.v. een nieuwe jeans van 80 euro.. richtprijs erbij van 45 euro.. (is al laag voor een gloednieuwe dure broek)
en dan nog 5 euro durven bieden! ik verwijder het bod altijd..
of ik zeg: voor 5 euro mag je de broek hebben.. inclusief verzendkosten kom je dan op 45 euro :+

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:52

o, ik bied ook altijd laag hoor. niet aso-laag, maar soms wel een stuk onder de vraagprijs. En héél vaak kan ik het er ook nog voor krijgen. Het is maar wat de gek er voor geeft en vaak raken mensen het voor hun vraagprijs niet kwijt.
Ik vind het ook een beetje een spelletje; zijn vaak ook dingen die ik niet heel zwaar nodig heb maar wel leuk vind. In elk geval zo al veel erg leuke spullen gekocht. En je hoeft niet op mijn bod in te gaan hoor. :-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:06

NoaC schreef:
o, ik bied ook altijd laag hoor. niet aso-laag, maar soms wel een stuk onder de vraagprijs. En héél vaak kan ik het er ook nog voor krijgen. Het is maar wat de gek er voor geeft en vaak raken mensen het voor hun vraagprijs niet kwijt.
Ik vind het ook een beetje een spelletje; zijn vaak ook dingen die ik niet heel zwaar nodig heb maar wel leuk vind. In elk geval zo al veel erg leuke spullen gekocht. En je hoeft niet op mijn bod in te gaan hoor. :-)

Daar heb je zeker een punt vind ik.
Meestal als ik iets wil dan speur ik eerst wat er 2e hands te krijgen is.
Dan plaats ik gewoon een bod, gaan ze er overheen is het jammer maar zo heb ik ook wel regelmatig een mazzeltje.
Al ga ik geen hele lage biedingen plaatsen, dat vind ik zelf echt gruwelijk irritant.
Iets hoeft meestal van mij ook niet meer gloednieuw te zijn, gewoon een nette prijs.
Dat ligt meestal wel rond de helft van de nieuwprijs.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:20

Ik heb meer problemen met de mensen die de vp bieden (zodat het artikel voor hun is) en dan vervolgens via pm aan mededelen dat ze het voor minder willen hebben....
Nou, dacht het dus niet....

En als een bod mij niet bevalt, dan verkoop ik het toch lekker niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:24

Chiqa schreef:
O hier zijn al zo ontzettend veel topics over geweest lach me elke keer weer rot hierom. Ja en ik zit ook op de eerste rang hoor voor dat duppie, liever een riant leven met veel spullen dan helemaal niets en geen rooie rot cent om je R te krappen :D Ik zeg altijd maar weer wees blij dat er een bod is zeg, kan toch altijd omhoog gehaald worden?
En als je het een ander niet 'gunt' of de eer te na is zet je het toch bij het grof huisvuil neer?
Ik snap niet dat hier zo'n punt van kan worden gemaakt. Ik lach me ook elke keer weer dood om de agressieve mails die ik dan krijg als ik een bod plaats _O- _O-
Wat is in vredensmaam het probleem?

Och Chiqa, ik heb 2 zadels in de verkoop, prijs staat er bij, iets zakken wil ik wel, maar 300 euro voor een hagelnieuw zadel van 2000 euro? :D Dat gaat mij te ver. Eveneens voor de Passier, is ook echt niet te duur, een klein beetje gebruikssporen bij de beugelriemen die je met goed poetsen bijna onzichtbaar kan maken, daar wordt 150 euro op geboden. :+

Zo heb ik nl een zeer aggressieve mail gekregen van een vader van een meisje over mijn passier dat ik tuig was omdat ik mijn passier niet voor 250 wilde verkopen!!! :D Mijn zadel was nog geen 100 euro waard en die 250 euro was eigenlijk nog te goed voor mij... 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:54

Russel maar dan haal je dat bod toch weg als het je niet lekker zit en je het gevoel heb dat je in de maling wordt genomen?
Als je toch eens wist voor hoeveel ik al hier in huis heb gehaald van MP....Waar een startbod van minimaal 200 euro voor werd gevraagd, en voor een kleine €15 hier in huis heb gehaald....Ik plaatste dat bod en mocht meteen langskomen, dus zijn er wel mensen die er blij mee zijn.

russel schreef:
Zo heb ik nl een zeer aggressieve mail gekregen van een vader van een meisje over mijn passier dat ik tuig was omdat ik mijn passier niet voor 250 wilde verkopen!!!

Ja dat is natuurlijk verschrikkelijk asociaal en zou ik ook direct dat bod verwijderen, maar het gebeurt dus ook andersom. Dat je een bod uitgeeft en je een zeer beledigende mail van de verkoper krijgt dat bv Sinterklaar ergens in December is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:13

Een uiterst laag bod kan ook beledigend zijn. Dan idd is Sinterklaas ergens in December :+

Wij zetten geen rommel op MP, alles is al uiterst goedkoop en helemaal oke. Mensen die wat van ons kopen hebben een hele goede deal.

Maar idd staat er genoeg zooi op dat niet meer dan 15 euro waard is...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:26

Ach, ik ken het ook! Ik kreeg overigens net een bod op mijn rijlaarzen van 20 euro.
Ze hebben mij meer dan 500 euro gekost en ik heb er nooit mee gereden dus zo goed als nieuw :D

Ik heb net de nieuwprijs er maar even bijgezet voor er nog meer zo'n bedragen komen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:27

het kan altijd gebeuren maar als het altijd gebeurt wordt het echt erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:33

Ik heb ook de meest rare biedingen gehad: een laptop van een aantal maanden oud,alles erbij plus de bon en garantie. De nieuwwaarde van dat ding was 1100 euro, ik wilde er minstens 350 voor en wat krijg ik voor mailtjes? voor 50 euro haal ik hem vandaag nog op!

maar het meest gekke heeft mijn vriend toch wel meegemaakt, hij had een aquarium van 80cm op marktplaats staan. Kwam een bod van 30 euro. Mijn vriend ging akkoord en werd een tijd en plaats afgesproken om dat ding op te halen. Mijn vriend heeft een apart email adres voor dit soort dingen waar dus niet zijn achternaam bij staat maar Fedor..achternaam onbekend. wilde die man die bak niet meer kopen want iemand die zijn achternaam niet bij zijn email heeft is een crimineel...