Wie heeft er een vakantiehuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wie heeft er een vakantiehuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 11:45

Jaren terug hebben wij een caravan gehad, dat beviel erg goed.Ik woon in een gebied met alleen maar industrie, terwijl ik een natuur mens ben.Mijn man heeft hier zijn werk dus verhuizen wordt lastig,maar nu gaan we tussen door best vaak richting de veluwe.Zo ben ik op mijn zoektocht voor de mei vakantie op een leuk vakantiehuis gestuit dat te koop staat.Het is alleen verder dan de veluwe en het is zo,n 190 km.Zijn hier meer mensen met een vakantie huis en bevalt dat of wordt dat ook allemaal duurder.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:49

Ik volg dit even :)
Wij gaan in de meivakantie kijken naar vakantie huisjes op Ameland :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:34

He wat leuk ik ben benieuwd?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:56

Ja ik zelf ook wel :) Er staan een aantal bungalows te koop op het park wij wij al ruim 20 jaar komen en tja de huizenmarkt is nu toch weer wat slechter en we hopen nu op een wat redelijkere prijs. Want vakantie woningen op Ameland zijn duur..

WillemYntJee

Re: Wie heeft er een vakantiehuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:36

Mijn ouders hebben een vakantiehuisje in Ommen. Ze wonen zelf in Rotterdam :) Huisje was van mn opa & oma, maar nu mn oma is overleden wil mn opa het niet meer hebben. Tante heeft er geen geld voor en mn moeder wil het wel graag in de familie houden, dus koopt ze het over van mn opa :)
We zijn er de laatste paar jaar niet zo veel geweest, maar er zijn nu weer volop plannen ! Komt een nieuwe keuken in, nieuwe bedden enz. Ze vinden het heerlijk om er even een weekendje heen te gaan, omdat het in Rotterdam natuurlijk altijd druk is en daar heerlijk rustig :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 17:47

Ik weet ook niet wat de prijzen zijn tegenwoordig,maar ze vragen wel een redelijke prijs volgens mij?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:13

hoi..
ik woon zelf permanent in een chalet op een vakantiepark en het bevalt prima,vrij uitzicht over de weilanden en een heerlijke rustige omgeving.
Als je een vakantiehuis wilt kopen,dan is het vrij moeilijk om daar een hypotheek voor te krijgen,je moet óf 40% eigen geld hebben of een koopwonig als onderpand. Dat is dan wel het enige nadeel voor het aanschaffen van zo'n woning. (dat is wat mij is verteld,ik huur deze woning)

Verder heb en zie ik alleen maar voordelen en zou hier ook nooit meer weg willen. :D

Veel plezier met het zoeken naar een leuk vakantiehuisje

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:15

hoe kan je permanent wonen in een vakantiehuis,is dat niet verboden???

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:57

connie1964 schreef:
hoe kan je permanent wonen in een vakantiehuis,is dat niet verboden???

In sommige gemeentes wordt het gedoogd,waaronder ook in de gemeent waar ik woon.
Ik kan ook gewoon huurtoeslag en dat soort zaken aanvragen.

En het mooie van het park waar ik woon.... er worden geen woningen aan Duitsers verhuurd,alles wordt hier permanent bewoond door iedereen. :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:31

marleen_usar schreef:
Ik weet ook niet wat de prijzen zijn tegenwoordig,maar ze vragen wel een redelijke prijs volgens mij?

K heb ook geen idee wat redelijke prijzen zijn. Wij kopen het dus van mn opa dus daar hoeft ie niet de hoofdprijs voor :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:02

Wij hebben ook al een paar jaar de plannen voor een vakantiewoning.Maar dan niet in Nederland maar in Spanje (Lloret de mar).

Al zou ik best wel een huisje op bijvoorbeeld Texel willen hebben.Ik vind het daar heerlijk :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:07

Volgende week is de eigenaar zelf 2 weken in het huisje dus dan gaan we heen om te kijken.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:10

Mijn vriend en ik lijken 't ook erg leuk om samen een vakantiehuisje te gaan kopen of een stacaravan .
We zijn een weekend weggeweest met onze paardjes in Drenthe, en konden een caravan huren van kennissen die daar een minicamping hebben, en veel land waar hun paarden instaan,want die hebben ze voor de verhuur.
Ernaast zit een vakantiehuisjes park, en daar wandelden we s'avonds even overheen, en waren we aan 't fantaseren over hoe 't zou zijn om een eigen huisje daar te hebben :D
We kunnen er vanaf huis zo naartoe rijden,in zo'n dik 2 uur,te paard.
En onze paarden kunnen dan mooi bij die kennissen in de wei, en da's zowat vlak naast 't vakantiepark.
We zaten al te denken; een hypotheek te nemen voor een vakantiehuisje, en dan zelf in een huurwoning te blijven wonen.
En we kunnen 't vakantiehuisje ook gaan verhuren als we er zelf niet in zitten.
Maar nu lees ik net dat 't moeilijk gaat een hypotheek te krijgen voor een vakantiehuis?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:13

ik woon ook op een recreatiepark...... ook super naar mijn zin :)

Ik zit 15 minuten van Rotterdam en 20 minuten van Den Haag af......... en ik woon midden in het groen, uitzicht over de weilanden.

heerlijk :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:15

valine schreef:
ik woon zelf permanent in een chalet op een vakantiepark

Wat grappig, ik ook!!! :D
Mij bevalt het ook prima hoor! Zit midden in de randstad op mijn eigen kleine stukje paradijs... Woon vrijstaand, heb een tuin en uitzicht op het bos(je, ok, het is geen formaat-Veluwe-bos)!

Succes met zoeken!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:19

Mijn ouders hebben een buitenverblijf in Zwitserland. Vnl tijdens de kerstperiode is dit de place to be? Sneeuw, sfeer etc.
Tijdens de zomermaanden hebben we de familieboot en varen we de cote d'azur af, dus dat is ons drijvend buitenverblijf zeg maar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:20

Ik en mijn ouders wonen op Texel en we hebben nu een aantal jaren een chalet in Voorthuizen. Heerlijke plek! Ik heb er gewoond toen ik in Barneveld op school zat en mijn ouders gingen er regelmatig op vakantie. Helaas hebben we momenteel gewoon écht te weinig tijd om heen te gaan en ervan te genieten dus het staan te koop (dus wie interesse heeft... O:) :)) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:21

Barramundi schreef:
valine schreef:
ik woon zelf permanent in een chalet op een vakantiepark

Wat grappig, ik ook!!! :D
Mij bevalt het ook prima hoor! Zit midden in de randstad op mijn eigen kleine stukje paradijs... Woon vrijstaand, heb een tuin en uitzicht op het bos(je, ok, het is geen formaat-Veluwe-bos)!

Succes met zoeken!

heei waar woon jij dan? ik woon op de Poldertuin in Moordrecht :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:22

Das in de buurt ja :D
Ik woon op Parc de IJsselhoeve in Nieuwerkerk (beter bekend als Hitland, maar de nieuwe eigenaar vond dit beter klinken ;) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:26

dat is ook een heel leuk park!! :D :D :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:59

Even nieuwsgierig he... hoe doen jullie dat met inschrijven enzo?

Ik ben een aantal jaar geleden bezig geweest met het kopen van een recreatiewoning voor permanente bewoning. Het werd toen gedoogd, maar dat zou veranderen en daarom stonden veel huisjes te koop.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:06

Waar ik woon, geldt de regel dat je er niet permanent mag wonen, maar wel 365 dagen per jaar mag 'recreeren' of 'verblijven'. Wonen doe ik dus bij mn ouders :D en ik verblijf in mn eigen huis... Tis maar net hoe je het noemt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:13

hier ook....... ik mag hier 365 dpj recreeeren, Nah..... dat doen we dan maar ;) :)

Ik sta gewoon nergens ingeschreven :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:15

Ah, als je er 365 dagen per jaar mag verblijven dan valt dat probleem natuurlijk weg als je elders ingeschreven kunt staan :j Maar op sommige parken moet je ook 3 weken per jaar ergens anders verblijven, hét moment om op vakantie te gaan denk ik.

Ik heb het toen niet doorgezet, was te bang dat ik straks met een huisje in m'n maag zou zitten waar ik niet meer mocht 'wonen' en dat ik het ook niet meer kwijt zou raken.

Nergens ingeschreven KiWiKo? Dat kan toch niet? Dan kun je nl. o.a. geen ziektekostenverzekering hebben, dat gaat op adres van inschrijving.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:20

staat nog op mijn oude adres, en de post komt hier gewoon :) geen punt bij karwei :) en zolang je gewoon netjes betaald is er niks aan de hand ;)

het is wat lastiger met bekeuringen en belastingen :)