Schoonmaakster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Schoonmaakster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:00

Vanavond komt er bij ons een schoonmaakster/ huishoudelijke hulp op gesprek. Ik vind het wel spannend, maar kan me er nu al op verheugen straks elke vrijdag thuis te komen in een schoon huis en de weekenden wat meer tijd voor mezelf en andere klusjes dan het huishouden te hebben!

Nu vraag ik me wel af wat ik van haar kan verwachten in de 3 uur dat ze komt? Sowieso is het de bedoeling dat ze de benedenboel stoft, zuigt en dweilt.

Wat doet jullie hulp, of wat doe jij in geval je werkt als hulp?

CarinaR

Re: Schoonmaakster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:03

Badkamer en wc.
Als je het zelf een beetje bij houdt, kan zij het grondiger doen!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:04

ik maak 3 uur in de week een huis schoon,maar dat is wel een groot huis.De ene week doe ik de bovenverdieping en als ik tijd overheb ga ik beneden nog stofzuigen en dweilen.De andere week weer de benedenverdieping helemaal.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:06

In drie uur kan je een hoop doen hoor.
Weet niet hoe groot je huis is maar opruimen stofen, stofzuigen , dweilen moet makkelijk kunnen en dan nog iets extra's
Heb een huis met drie verdiepingen in een uur heb ik alles goed gezogen.
zou standaard zeggen bijv stoffen, zuigen en dweilen en wekelijks iets extra's kan makkelijk
Heb zelf in de zorg gewerkt en als jij iemand hebt die weet wat werken is kan het makkelijk

alleen badkamer en wc in drie uur ???? nou dan had je er bij mij in een dag weer uit gelegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:07

Bij kwam de schoonmaakster 2 x per week. De ene dag deed ze de 'dagelijkse' dingen, stofzuigen, wc's schoon, dweilen ect. De ander dag deed ze een of twee kamers grondig.

[edit] dan gaat om een vrij groot huis met best een aantal kamers. Een keer per week werden dus de standaart dingen globaal gedaan en 1 x per week werden ene aantal kamers opgeruimd en schoongemaakt.
Als je het zelf inderdaad een beetje bijhoudt, kan de schoonmaakster grondiger werken. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-09 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Onze schoonmaakster strijkt, dat is helemaal briljant. Ze kan het 10x beter dan ik en ze vind het nog leuk ook _/-\o_
Ze komt 2u per week, doet de ene week boven + badkamer uitgebreid en de andere week beneden + keuken. En ze stofzuigt en dweilt elke week.

CarinaR

:n ik bedoelde dat ze dat er evt ook nog bij kan doen...

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:09

oh oke dan verkeerd gelezen sorry

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:10

In de vakanties werk ik ook in de huishouding.

In drie uur kun je heel wat doen hoor. Meestal moet ik stoffen, stofzuigen, (dweilen) wc's en badkamer flinke beurt.
Ramen eens in de zoveel weken binnen en buiten laten doen. Voor de rest kun je denken aan de keuken kastje eens grondig schoon maken etc. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:10

hoe groot is jouw huis??
3 uur is best veel hoor.
ik ben al een 20 jaar schoonmaakster en in 3 uren kan ik ontzettend veel doen, en dan doe ik het ook netjes.
ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe groot het huis is en of er huisdieren zijn( dan heb je veel meer stof)

scheelt wel als jezelf tussendoor wel regelmatig stofzuigd en wat dingetjes bijhoud.
dan kan je hulp inderdaad net even de extra taken meenemen, zoals ramen,kastjes en goed in de hoekjes enzo

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:17

Wij hebben ook een schoonmaakster voor 1x in de week 4 uur
Zij doet bij ons stoffen, stofzuigen, dweilen, strijken, badkamer en wc schrobben en per keer nog iets extra's (ramen lappen, oven of koelkast schoonmaken oid).
En dan is het echt netjes!

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:18

Bij ons komt er ook 1 keer in de week iemand 3 uurtjes poetsen. Wij hebben boven 3 kamers en een badkamer, deze poetst ze dan. En beneden stofzuigt en dweilt ze de keuken, badkamer, hal en bijkeuken.
Op zich zou je dit in minder dan 3 uur kunnen doen, maar zij neemt er wel de tijd voor en doet het ook heel erg goed. Af en toe doet ze dan ook iets extra's, als de ramen wassen enz.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:18

Dank voor alle reacties al zo snel!

Ik hou het sowieso goed bij zelf, wij stoffen en zuigen om de dag de benedenboel, ivm hond en katten.

Is 2 uur voldoende voor een normale woonkamer + keuken + toilet (zonder al te veel kastjes en prullaria) stoffen, zuigen en dweilen?

Dan houdt ze wekelijks een uur over voor de bovenverdieping (4 kamers stofzuigen + badkamer sopje doorheen).

Ik had me bedacht haar eens per maand een uurtje langer te laten blijven, om dan de bovenverdieping te laten, maar bijvoorbeeld alle ramen te zemen. Dat red je niet in een uurtje lijkt mij.

Is dat redelijk?

Iemand nog tips en trucs? Of handige dingen om te vragen bij het gesprek vanavond?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:20

Wij hadden een schoonmaakster voor 3 uur in 2 weken (de andere week poetste ze bij schoonouders thuis) en dan zorgde ze er voor dat het huis gestofzuigd en gedweild was, dat de badkamer en de keuken schoon was ed. Voor ons ideaal, nu doen we het weer zelf en dat is prima te doen, maar je weekend gaat er wel aan :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:23

kijk gewoon eens aan hoe snel je zelf alles kunt poetsen: in je huis ben je het wel gewend dus je gaat er wat sneller doorheen, maar zij doet het als job, dat komt aardig gelijk uit mss?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:24

Ik doe ook schoonmaken 1x in de week voor 4 uurtjes, dan doe ik (standaard )

Boven :
badkamer grondig,
twee kamers opruimen en stofzuigen,
trap stofzuigen,

Beneden :
keuken grondig,
wc grondig,
woonkamer opruimen, kastjes afstoffen, tafel, tv etc.
stofzuigen,
dweilen,
kattenbak,
prubbebakken verschonen,

Nu zijn ze bezig met verhuizen en doe ik gewoon mee helpen, zoals behang eraf halen, vloeren en daken slopen, zand scheppen (voor bij het beton)
de tuin scheppen waar een muur moet komen,
en dan heb ik deze week de keuken nog schoongemaakt zodat ze toch lekker fris erin kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:25

Kattenbak doen voor de mensen? Dat zou ik persoonlijk altijd liever zelf doen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:28

is het iemand die al vaker bij mensen thuis heeft schoongemaakt?? Dat scheelt dan natuurlijk ook.
Wil je dat ze het echt schoon maakt of door je huis fladdert?
Als ze het echt goed schoon moet maken dan kan je zeggen, de beneden verdieping goed, boven gewoon. En de andere week andersom. Maar wel altijd stoffen en zuigen/dweilen.

Heb je al bedacht wat je d,r gaat betalen? Want dat verschilt ook nog weleens hoor.

Zelf werk ik bij Opmaat en krijg 12,50 per uur.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:29

Ik heb met mijn lief afgesproken dat we standaard donderdagavond zorgen dat de boel opgeruimd is en de kattenbak schoon. Dat laat ik een ander liever niet doen nee.

Wellicht zal ze wel de hond eens moeten laten plassen. Als wij er niet bij kunnen zijn.

Af en toe wat strijkwerk laten wegwerken is trouwens wel een goed idee O:)

Ze vraagt 10 euro per uur, bij bedrijven krijgt ze 12 euro. Ze maakt op meerdere adressen schoon en kan ook een referentie geven.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:33

Mijn ouders hebben ook een schoonmaakster en die dwijlt, zuigt en stoft alles in de woning (af). De ene x maakt ze, als ze tijd over heeft, de keuken helemaal schoon, de andere x lapt ze de ramen. De badkamers en het toilet doet ze ook altijd grondig. Ik zou zelf de ramen, afstoffen en badkamer/toilet het belangrijkste vinden. Zuigen en dwijlen vind ik zelf nog niet eens zo erg om te doen.

Zij doet het voor Euro 10.00 per uur en ze is echt heel goed.
Laatst bijgewerkt door Sweetselina op 16-04-09 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:34

Bij ons kreeg ze €10,- per uur.
Kattenbak deden wij altijd zelf idd, dat hoeft ze niet te doen.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:35

Kattenbak laten doen lijkt mij ook erg raar.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:39

Ik werk bij mijn oude buren, die aardig op leeftijd zijn.. en daar stofzuig ik en doe ik de ramen, maak het bed op/verschonen.

Ik heb ook al een keer een huishoudelijke klus gehad, via schoonmaakbedrijf. En dat was de badkamer doen, stofzuigen, dweilen, alles afnemen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:46

ik heb geen problemen met een kattenbak hoor,maar scheelt dat ik zelf wel een dierenmens ben.
ben zelf al 20 jaar huishoudelijk hulp,maar bijvoorbeeld afwas en strijken ieh daar heb ik een hekel aan dus als het even kan laat ik dat de mensen zelf doen.

chubby:
in een normaal huis ben ik zelf boven ongeveer een uur bezig en beneden inderdaad een 2 uurtjes.
en dat is dan inclusief extra werkjes er bij.
heb wel even een pauze tussen door van 10 minuutjes om even (buiten) een sigaretje te kunnen roken :D

in jouw geval wel belangrijk dat je iemand in huis hebt die van dieren houd..
ervaring met schoonmaken is wel handig en een goed inzicht in wat er gedaan moet worden.
en iemand die van doorwerken houd zodat je niet als je thuis komt iemand op d ebank aantref met een zak chips erbij :+
( gebeurd namelijk wel hoor!)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:49

ellepel schreef:
en dat is dan inclusief extra werkjes er bij.

Wat voor extra werkjes?

Hond en katten zijn uiteraard al genoemd in het telefoongesprek. Iemand die er niet van houd, bang is of allergisch is niet handig in huis te halen natuurlijk :D

ellepel schreef:
iemand op de bank aantref met een zak chips erbij :+

Erg is dat... Ben ook ergens een beetje bang dat iemand gaat snuffelen... Maar ja, tegelijk: er valt niet zoveel te snuffelen :+