Hoe dankbaar mensen zijn. Wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Hoe dankbaar mensen zijn. Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:41

Hai!

Gister kwam ik thuis, en er liep een hondje achter mij en me vriend aan. Heel lief diertje verder. hij bleef maar achter ons aanlopen en wou niet weg. Opeens komen er 2 mensen aangelopen die vroegen of de hond van ons was.. Dat was ie niet, dus die mensen liepen door, en die hond bleef bij ons.. Ik denk, na ga zelf ook maar rondvragen van wie die is. Heel toevallig nog aan halstertouw in de achterbak liggen, en die er maar omheen gedaan.. Bij verschillende mensen aangebeld, en niemand kende de hond.. Toen zei een man dat ie al om 2 uur bij de vomar liep. En om 7 uur hadden wij m pas gevonden, dus hij was ook al een tijdje van huis weg. Niemand kende de hond.. Uiteindelijk toch de ambulance gebeld. Geen melding van een hond die vermist was, ook geen chip.. Ik denk, nou heb ik dit weer he! Heel toevallig werd er dus om half 9 een melding gedaan, dat er een hond kwijt was! Het was dus deze hond. We hebben de hond weer richting huis gebracht, en die mensen waren ons erg dankbaar.. Kom ik net thuis, zit er een bosje bloemen tussen de deurklink, met een enveloppe met kaart en geld! Ze waren ons erg dankbaar, dat wij hun kindje weer thuis hadden gebracht!

Daarintegen reageerd iemand weer: Ach man! Had die hond laten lopen! Maar als het mijn hond was geweest, zou ik heel erg blij zijn geweest dat mensen net zo gehandeld zouden hebben als ons..

Wat zou jij doen? Als je zoon hondje tegen kwam? Zou jij hem laten lopen? Of toch actie ondernemen?

Groetjes!

Anoniem

Re: Hoe dankbaar mensen zijn. Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:44

Precies hetzelfde als jij had gedaan!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:44

Ik vind dat je goed hebt gehandeld, zelf zou ik ook zo'n hond niet hebben laten lopen.
Leuk dat die mensen je zo uitvoerig bedankt hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:45

Ik zou eerst even kijken of hij wel lief genoeg is!! ;)
haha, niet dat ie mij grommend achterna komt.. haha..

Nee, ik zou m zeker niet laten lopen.

Mijn moeder heeft ooit een kat met een gebroken pootje aan de kant van de weg gevonden en naar de DA gbracht.

Mijn mama heeft m laten (zetten) op haar kosten.

1 dag later was de eigenaar achterhaald.
Die heeft de DA rekening zelf voldaan en ons een doosje merci met een bloemetje gegeven.

ook heel lief.
Meneer was erg blij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:46

Tjah, ligt eraan.
Bij ons in de buurt loopt geregeld een hond los omdat die mensen gewoon geen zin hebben hem binnen te houden.

Maar als ik een vreemde hond zie die schijnbaar doelloos rondloopt zonder dat er iemand bij hoort dan ga ik wel op onderzoek uit.
Als ik geen baas kan vinden en de hond loopt in gevaarlijke omgeving dan neem ik hem mee, als hij zich laat vangen tenminste.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:46

Ik zou hem ook niet laten lopen hoor! goed gehandeld.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:50

Vorig jaar liep er hier een golden door het winkelcentrum en niemand leek zich er om te bekommeren.
Nog even een tijdje mee in de dierenwinkel gestaan en in winkels gevraagd of iemand een hond buiten had maar nee hoor.
Uiteindelijk de ambu gebeld en het beestje had een chip maar die was niet geregistreerd bij een database die na 6 uur te bereiken was helaas.
Dus toen maar op internet gaan zoeken en iemand hier in het dorp was aangesloten bij een vereniging voor golden misschien wist die het wel.
Uiteindelijk via via bij een politieagent zijn huis aangekomen die even belde naar de meldkamer en net een uur daarvoor was de hond als vermist aangemeld.
Baasjes waren enorm blij dat hij weer terug was en de volgende dag hebben ze een hele mooie grote bos bloemen gebracht.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:56

zou ook actie hebben ondernomen hoor. stel je voor dat het beest onder een auto komt zou dan echt een mega schuldgevoel hebben.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:57

ik vind dan de opmerking nog wel hard dat iemand dan toch zegt van, ik had m laten lopen. als het zijn eigen hond was geweest had hij dat ook op prijs gesteld.

dat van dat katje is super tof van je moeder! mijn schoonouders hadden een kat met een verlamde poot, die loopt dus nou weer!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:57

wij hebben het gehad met een kat in ons portiek. In eerste instantie heb ik het beestje laten liggen, heb er geen moeite mee als er een kat ligt.. Toen is 's middags thuis kwam lag hij er echter nog steeds. Heb toen de dierenambulance gebeld, de kat miste een oog, dus was vrij duidelijk dat het de kat van de melding was.
Het was vlak in de buurt dus we zijn met het dier naar die mensen toe gegaan. Het dier bleek zwanger, ze waren ons erg dankbaar, en of we een kitten wilde.
Mijn vriend maakte duidelijk dat we geen kattenmensen waren en dat hij een hekel had aan katten. Als we ons nog bedachten en er eentje mee wilde nemen, dan kon dat.

Had meer het gevoel dat ze van die kittens af moest, als dat het dankbaarheid was ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:00

vorige week nog een beagle gevonden, liep voor de winkel op het plein, aantal mensen erom heen, en niemand deed wat, af en toe rende die de straat over, rakelings langs auto`s af en de naast gelegen winkel had hem al een aantal keren het pand uitgezet.

Ik heb hem een aantal uur in de winkel gehouden, op mijn kantoor totdat de dierenambulance kwam
had geen chip, wel een tatoo, en hun hebben hem meegenomen ( ik bood nog aan om hem zolang in huis te nemen, maar wa sniet mogelijk)
Toen ik die erna informeerde bij het asiel, bleek dat die de dag erna was opgehaald door het baasje
Ik weet niet of die verteld is geworden wie hem gevonden had, heb in elk geval niks meer gehoord

Vorig jaar 2 shets gevonden in de wei, maar wat een gedoe was dat
volgende keer bind ik die dus aan de eerste beste boom buiten de wei vast en bel dan de politie
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 15-04-09 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:00

Ik ben wel eens mijn kat kwijt geweest en heb na een week zoeken en overal aanbellen/briefjes verspreiden de kat huilend bij de mensen die haar gevonden hadden weer opgehaald. Natuurlijk met een grote bos bloemen en een doos chocola :D

Tegelijk zat ik eens op de fiets en kwam een kat tegen op een plek waar naar mijn inziens geen katten hoorden. Dus afgestapt, in de riem gekeken. Bleek de kat al 6 weken weg en in een dorp 30 kilometer weg te wonen. Blij dat die mensen waren! Ik heb de beloning toen geweigerd, dat zo'n beestje weer thuis is is voor mij meer dan genoeg.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:02

Ambiiee schreef:
ik vind dan de opmerking nog wel hard dat iemand dan toch zegt van, ik had m laten lopen. als het zijn eigen hond was geweest had hij dat ook op prijs gesteld.

dat van dat katje is super tof van je moeder! mijn schoonouders hadden een kat met een verlamde poot, die loopt dus nou weer!

Niet elk mens is een dierenvriend. Hoe onbegrijpelijk het voor mij persoonlijk zou zijn, de vriendin van mijn vader, die doodsbang voor honden is zou ook nooit een hond benaderen en in huis halen. Die rent eerder de andere kant op zodra ze een hond ziet loslopen :) En ergens moet je daar ook begrip voor hebben, immers, je weet nooit wat je van een loslopend dier kan verwachten.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:03

Wat voor gezeur heb je met die shetjes gehad dan? Zeker diefstal?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:04

dat is te begrijpen.. maar als hij nou wel een dierenvriend was geweest, en zelf ook beesten had, was het voor hem weer een ander verhaal geworden. mijn broer heeft een hekel aan alle beesten.. die zou het zelfde hebben gedaan als de vriendin van je vader.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:05

Ambiiee schreef:
dat is te begrijpen.. maar als hij nou wel een dierenvriend was geweest, en zelf ook beesten had, was het voor hem weer een ander verhaal geworden. mijn broer heeft een hekel aan alle beesten.. die zou het zelfde hebben gedaan als de vriendin van je vader.

Maar denk jij dat een dierenvriend met eigen honden zegt 'laat maar lopen' :P

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:08

het kunnen ook mensen zijn met een hond.. maar die het toch niet voor andere mensen willen doen. zoals mijn eigen buren ook..
Laatst bijgewerkt door Ambiiee op 15-04-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:09

Ik ben vroeger ook met een onbekende hond langs de deuren gegaan om hem weer veilig terug te brengen. Dit zou ik nu ook doen. Nadeel vind ik wel dat veel mensen hun dieren niet chippen en ze zo moeilijker bij de eigenaren kunnen komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:10

Bang zijn voor dieren of er een hekel aan hebben kan een groot verschil zijn.

Ik ben bijvoorbeeld als de dood voor muizen.
Als ik net zobang zou zijn voor honden als voor muizen ren ik ook weg.

Je kan ergens een hekel aan hebben zonder er bang voor te zijn .
En je kan ergens bang voor zijn zonder er een hekel aan te hebben.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:11

Het is verschrikkelijk dat mensen zo denken. :j

Maarja, mijn hart breek al als ik in het buitenland een jonge duif op straat zie lopen die niet kan vliegen. Mijn mening is dus nogal gekleurd.

Overigens heb ik ook wel eens een loslopende hond naar huis gebracht waarbij de eigenaar diep verzuchten 'ja, dat doet hij wel vaker', Alsof het niets is verdorie. En ook nog geen bedankje ho maar. Volgende keer neem ik de hond mee :Y) Dat zal ze leren. :+

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:15

Haha! Dat soort mensen heb je er ook tussen inderdaad. Maar omdat ik ook zelf honden heb, ken ik de meeste honden uit de buurt wel, maar deze kwam mij ook echt niet bekend voor. Mijn hond is een beetje de del van de buurt zegmaar, en elk reutje vind dr leuk, Maar deze kende ik echt niet, en kon m echt niet plaatsen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:26

Ik wilde laatst ook de DB bellen vanwege een ekster met een gebroken vleugel maar op de terugweg kon ik hem al niet meer vinden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:30

Ik had hetzelfde gedaan :)

tijd geleden in de winter liep er een zeiknat hondje midden op een onverlichte weg om middernacht, ik ben gestopt en hij kwam op me af, wel een halsbandje met kokertje dus ik dat nr gebeld, voicemail.
Tsja, ingesproken en hondje maar in mn auto, nog 2x gebeld, weer voicemail dus naar huis gegaan, hondje in de stal gedaan en de volgende ochtend kwam een man hem halen.
Reactie van die man: jah normaal loopt ie samen met me rottweiler weg maja die lag nu aan de ketting en dees nie...

en weg was meneer :+

later die middag kwam zn vrouw een grote bos bloemen brengen, een van de kids had de poort niet dichtgedaan en dus was de hond aan de wandel gegaan en de ander lag tegenwoordg snachts vast ivm zelf poort open kunnen maken.

Op mn werk hoorde ik later dat de wacht van de kazerne de honden ook al eens mee hadden genomen toen ze op die weg liepen.
Ze rijden er 80/90 minimaal en de weg is niet verlicht, voor t zelfde geld rijdt iemand ze aan ofzo!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:43

Ambiiee schreef:
Hai!

Gister kwam ik thuis, en er liep een hondje achter mij en me vriend aan. Heel lief diertje verder. hij bleef maar achter ons aanlopen en wou niet weg. Opeens komen er 2 mensen aangelopen die vroegen of de hond van ons was.. Dat was ie niet, dus die mensen liepen door, en die hond bleef bij ons.. Ik denk, na ga zelf ook maar rondvragen van wie die is. Heel toevallig nog aan halstertouw in de achterbak liggen, en die er maar omheen gedaan.. Bij verschillende mensen aangebeld, en niemand kende de hond.. Toen zei een man dat ie al om 2 uur bij de vomar liep. En om 7 uur hadden wij m pas gevonden, dus hij was ook al een tijdje van huis weg. Niemand kende de hond.. Uiteindelijk toch de ambulance gebeld. Geen melding van een hond die vermist was, ook geen chip.. Ik denk, nou heb ik dit weer he! Heel toevallig werd er dus om half 9 een melding gedaan, dat er een hond kwijt was! Het was dus deze hond. We hebben de hond weer richting huis gebracht, en die mensen waren ons erg dankbaar.. Kom ik net thuis, zit er een bosje bloemen tussen de deurklink, met een enveloppe met kaart en geld! Ze waren ons erg dankbaar, dat wij hun kindje weer thuis hadden gebracht!

Daarintegen reageerd iemand weer: Ach man! Had die hond laten lopen! Maar als het mijn hond was geweest, zou ik heel erg blij zijn geweest dat mensen net zo gehandeld zouden hebben als ons..

Wat zou jij doen? Als je zoon hondje tegen kwam? Zou jij hem laten lopen? Of toch actie ondernemen?

Groetjes!

ik heb dat ook eens gehad een zwarte labrador liep achter me aan (hij stonk best) die hond was zo lief. hij liep rond en rond en kwam altijd weer naar me toe alsof hij bij mij hoorde..... rond gevraagd en niemand wist wat..nja toen namen we hem mee maar hadden niks om hem vast te houden (in een woonwijk durf ik hem wel los maar langs een drukke weg....liever niet...dus ik heel lastig heb aan het nekvel rustig gepakt (niet hard) en met hem half gebukt richting huis van een vriendin gelopen...onderweg kwamen we een hele lieve man met zn hondje tegen... hij zou zijn hondje dragen zodat ik de riem kon gebruiken..ik zou hem dan toch even ingooien als ik hem niet meer nodig had, hij verteld waar hij woonde en wij gegaan. (uiteraard erna terug gaan brengen) haar moeder heeft ons naar het asiel gebracht en daar hebben we hem dan gelaten..er was geen melding gedaan maar helaas kunnen mijn honden niet samen met vreemde honden en die vriendin dr hondjes ook niet...dus anders had ik hem tijdelijk mee genomen met mn nummer bij het asiel voor als iemand hem terug wou hebben... erna nog eens gebelt en hij is gelukkig opgehaalt door hele gelukkige mensen die blij waren met hun hond die weg was...

Ik laat NOOIT een dier los lopen...als ik langere tijd een kat zie (paar dagen ofzo) of hij komt uitgehongert achter me aan neem ik ze altijd in huis... rondbellen of iemand melding maakt naar een vermiste hond of kat....ik zou zelf heel blij zijn.... wat ik me wel afvraag stel er loopt een paard los en die is bv van een meisje die niet in de buurt woond enc enc... vraag me af waar ik dan heen moet met het paard:S ik kan hem wel voor die tijd even ergens stallen mja...zolang ik t stalgeld maar terug krijg (daar ik dr eigenlijk het geld niet voor heb)

iig als ik een hond ofzo zie lopen kijk ik altijd waar de baas is...zie ik die niet (ook niet na een tijdje) neem ik hem mee, vraag rond en erna richting asiel ....

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:43

ik had ook hetzelfde gedaan :D

mijn zusje kwam ook zo eens op een dag thuis met een kat die er zwaar verwaarloosd uitzag. helemaal uitgemergeld en super slechte vacht. dus wij dat beest water geven en een klein beetje brokjes (hebben zelf ook katten) en dierenambulance gebeld. die kwam hem ophalen en vonden het dier er idd ook errug slecht uitzien.

volgende dag stond de buurman van 3 huizen verderop aan de deur: hij vond het lief dat we zo bezorgd waren geweest om zn kat, maar dat beest was al 22 jaar oud en liep normaal gesproken ook nooit buiten. was gewoon de ouderdom dat hij zo'n slechte vacht had en slecht at
haha, we voelden ons knap banketstaaf :+