Ik hoorde de post op de mat vallen, en ik ging kijken. Daar zaten reclamefolders bij, en die krijgen wij helemaal niet, want wij hebben een ja-nee sticker. Met mijn domme hoofd ben ik toen naar buiten gelopen om te zien of de bezorger nog in de buurt was, want dan kon ik ze terug geven. Op mijn blote voetjes, zonder sleutels en zonder telefoon. Ik zet 2 stappen en ik hoor KEBENG, ik draai me om, je hoor voordeur dichtgeslagen. Sta je dan
.Via de tuin kon ik niet meer naar binnen, want de schuur zat op slot, en via de voordeur ook niet, want ik had geen sleutel. Dus ik heb bij de buren aangebeld, of ze toevallig een ladder hadden. Die hadden ze, en samen met de buurvrouw heb ik die voor het raam van het washok op de eerste verdieping gemanouvreerd. Ik naar boven klimmen, met mijn hoogtevrees, is nog best hoog zo'n verdieping!Gelukkig kon ik zo naar binnen, snel sleutels gepakt en geholpen de ladder weer weg te halen.
Maar god wat voelde ik me dom zeg!
Echter was mijn zusjes raam altijd wel goed open. Dus ging ik via de schommel in de achtertuin op het dak (garage) en opende de deur door het raam (zij had een deur naar het dak). Haha, via die route kon je ook altijd makkelijk wegkomen als je huisarrest had

Of de sleutel aan de binnenkant laten zitten, of de sleutel helemaal vergeten.
.