Inbreken in je eigen huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Inbreken in je eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:40

Ik was vanmiddag lekker bezig de keuken zijn voorjaarspoets te geven. Tuindeur open, tafel de keuken uit, alles lekker schoon en fris.

Ik hoorde de post op de mat vallen, en ik ging kijken. Daar zaten reclamefolders bij, en die krijgen wij helemaal niet, want wij hebben een ja-nee sticker. Met mijn domme hoofd ben ik toen naar buiten gelopen om te zien of de bezorger nog in de buurt was, want dan kon ik ze terug geven. Op mijn blote voetjes, zonder sleutels en zonder telefoon. Ik zet 2 stappen en ik hoor KEBENG, ik draai me om, je hoor voordeur dichtgeslagen. Sta je dan }:0 .Via de tuin kon ik niet meer naar binnen, want de schuur zat op slot, en via de voordeur ook niet, want ik had geen sleutel. Dus ik heb bij de buren aangebeld, of ze toevallig een ladder hadden. Die hadden ze, en samen met de buurvrouw heb ik die voor het raam van het washok op de eerste verdieping gemanouvreerd. Ik naar boven klimmen, met mijn hoogtevrees, is nog best hoog zo'n verdieping!

Gelukkig kon ik zo naar binnen, snel sleutels gepakt en geholpen de ladder weer weg te halen.

Maar god wat voelde ik me dom zeg!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:41

Dan heb je nog geluk dat het raam openstond.
Zo hebben wij een keer een ruit in moeten slaan omdat alles op slot zat en niemand een sleutel had :+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:43

Grappig, ik ging vanmiddag vuilnis in de container gooien, ook deur dicht gevallen, in het appartement tegenover me zijn ze aan het klussen dus die man met ladder op mijn balkon geklommen en deur open gemaakt valt hij weer dicht dus hij nog een keer naar boven geklommen en toen de deur maar even vast gehouden, was ik wel blij om want ik kan niet klimmen omdat ik me rug en me nek bezeert heb met ongeluk en mijn ouders hebben de reservesleutels maar die zijn op vakantie

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:44

Gelukkig kwam je er nog in!

Vroeger vergat ik ook wel eens mijn sleutel :o Echter was mijn zusjes raam altijd wel goed open. Dus ging ik via de schommel in de achtertuin op het dak (garage) en opende de deur door het raam (zij had een deur naar het dak). Haha, via die route kon je ook altijd makkelijk wegkomen als je huisarrest had :o

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:46

Oh jeetje! Dat is niet fijn zeg! Gelukkig kon je naar binnen. Mijn vader past altijd op het huis en de dieren van de buurvrouw als ze op vakantie gaat (en dat is best vaak) dus hij naar binnen alle klusjes doen, ik belde hem even want hij moest even snel komen, dus hij snel naar hier lopen. Gaat hij terug naar het huis van de buurvrouw, hij wil die sleutels uit z'n zak pakken maar ze waren er niet? Dus weer hierheen lopen om te kijken of ze hier lagen maar nee. Dus wat bleek, hij had met zijn slimme hoofd de sleutel op het aanrecht laten liggen (in het huis van de buurvrouw, met ook verder alle deuren afgesloten) :+
Dus toen toen moesten de ruit van de voordeur eruit halen, toen sleutel gepakt en er weer een goede ruit in.

Dat was me wat, me vader vergeet die sleutel iig nóóit meer :')

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:49

Ach ja, met ladders door open ramen, met stokken de vergrendeling van de (schuur)ramen openmaken om bij de ladder te kunnen komen, je in allerlei bochten wringen met stokken en ijzerdraad om de beveiligingspin van het raam er uit te krijgen om in huis te kunnen komen, jezelf onelegant door een raam naar binnen werken, minstens vijf mensen die toekijken en nooit iemand die de politie belt :')
Fijn dat je zo snel weer binnen was :D

Nimmy

Hihi, altijd leuk zulke dingen... Ben zelf ook vaak genoeg via de dakgoot naar binnen geklommen...

Heeft mn broer ook wel eens gedaan ('s nachts), stonden alleen kogelhulsen boven de verwarming, en die heeft ie omgestoten.. Hij had dus net zogoed meteen kunnen aanbellen :=

Pasamba

Jeetje, gelukkig heb je niks in hoeven slaan!

Ik heb een keer de sleutel aan de binnenkant van de deur laten zitten, en de rest van de deuren was op slot. Moest toen ook een raam inslaan. :=

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:51

God wat een verhaal. :=
Fijn dat je raam boven nog open stond, anders had het nog wel even geduurd. :P

Heb een keer gehad dat ik bínnen opgesloten zat. Kon de sleutel nergens vinden en er was bezoek, maar die kon dus niet naar binnen. := Gelukkig uiteindelijk de sleutel wel gevonden.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:51

Ik heb dat echt supervaak _O- Of de sleutel aan de binnenkant laten zitten, of de sleutel helemaal vergeten.
Gelukkig heb ik dan meestal wel een raam openstaan en kan ik via de garage naar binnen klimmen :')

Met de auto heb ik t weleens gehad, had ik perongeluk op slot gedrukt en de sleutel in de auto laten liggen :')
1,5 uur wachten op de ANWB :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:52

Ik was ook zeeeeer dankbaar dat we toevallig het raam open hadden om te luchten, 's winters mag het namelijk niet eens op een kiertje, dus vandaag had ik erg veel geluk :P.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:53

Hahah, het is toch altijd wat met die sleutels! Gelukkig is het nog goedgekomen ;) .

Ik ben zelf ook wel eens mijn sleutel vergeten zodat ik het huis niet in kon.. gelukkig stond er toen ook een raam open en kon ik met een ladder zo het balkon op en naar binnen ;) .

Puchje

Re: Inbreken in je eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:23

Whahaha, ja, ik ken dat helaas.
Wij hebben sindsdien altijd de sleutel bij de buurman liggen (en andersom :P ) maar als hij niet thuis is, dan ligt er nog ergens een in de achtertuin verstopt :P

Maar natuurlijk was die niet te vinden omdat vriendlief m niet had teruggelegd, toen ik mezelf had buitengesloten!
Had wel mn telefoon bij me, dus heb mn schoonvader maar gebeld :P

Drie dagen geleden ook weer, maar toen stond de achterdeur open, dus ik hoefde alleen maar onelegant over de schutting van de buurman te klimmen :+

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:41

Ook een keer gehad ja, toen heb ik een ladder gepakt en ben via het badkamerraam naar binnen geklommen. (was nog een heel gedoe want we hebben een heeeeel klein badkamerraampje) :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:59

Vjestagirl schreef:
Ik was vanmiddag lekker bezig de keuken zijn voorjaarspoets te geven. Tuindeur open, tafel de keuken uit, alles lekker schoon en fris.

Ik hoorde de post op de mat vallen, en ik ging kijken. Daar zaten reclamefolders bij, en die krijgen wij helemaal niet, want wij hebben een ja-nee sticker. Met mijn domme hoofd ben ik toen naar buiten gelopen om te zien of de bezorger nog in de buurt was, want dan kon ik ze terug geven. Op mijn blote voetjes, zonder sleutels en zonder telefoon. Ik zet 2 stappen en ik hoor KEBENG, ik draai me om, je hoor voordeur dichtgeslagen. Sta je dan }:0 .Via de tuin kon ik niet meer naar binnen, want de schuur zat op slot, en via de voordeur ook niet, want ik had geen sleutel. Dus ik heb bij de buren aangebeld, of ze toevallig een ladder hadden. Die hadden ze, en samen met de buurvrouw heb ik die voor het raam van het washok op de eerste verdieping gemanouvreerd. Ik naar boven klimmen, met mijn hoogtevrees, is nog best hoog zo'n verdieping!

Gelukkig kon ik zo naar binnen, snel sleutels gepakt en geholpen de ladder weer weg te halen.

Maar god wat voelde ik me dom zeg!

hahaha ik ken het is me maar al te vaak gebeurt dat ik de deur dichtgooi en denk AAAAAAH SLEUTELS...mja te laat he
mn lieve buurman klom dan op het balkon en liet me dan binne:P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:01

ik heb t ook eens gehad bij een oppas huis..(waar ik paste op huis en dieren met een vakantie) we gingen uit had al wat gedronken lopen snel snel naar de auto (die bestuurder dronk niet uiteraard) ik pak mn zomerjas en doe de deur dicht...ik denk neeeeee he! (daar is dus echt geen mogelijkheid binnen te komen als was dicht op slot en zo niet zatten er rolluiken die bijna helemaal naar beneden waren) ik spring dus van ergenis op en neer en hoor iets ristele GELUKKIG ze zaten in mn jaszak haha ik helemaal happy

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 02:40

Herkenbaar! Had het ooit toen ik nog bij m'n ouders woonde eens. Ouders waren weg, aan de andere kant van het land, het vroor dat het kraakte en ik was sleutels vergeten... Via het dak van de schuur naar de dakgoot gekropen en vanuit daar met mijn mooie maar spekgladde laarsjes met hoge hak het schuine dak op gekropen totdat ik het slaapkamerraam dat altijd op een kier stond open kon maken... Ben 4 keer in de dakgoot beland en toen lukte het eindelijk... Was ik net binnen bleek de buurvrouw de politie gebeld te hebben omdat ze dacht dat er ingebroken werd... (buurvrouw had geen sleutel. Die hadden we kort daarvoor teruggevraagd omdat ze te pas en vooral te onpas midden in de kamer stond).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:09

Ik ben ook eens bij de buren op bezoek gegaan voor een ladder, want de buren die onze huissleutel voor de zekerheid hadden, waren op vakantie. Had het hele rijtje gehad, was er eindelijk iemand met een ladder, maar óók met de sleutel van de buren die onze sleutel hadden...
Dus gelukkig uiteindelijk niet hoeven inbreken, maar gewoon met de sleutel naar binnen gekund.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:12

oh jeetje, dan schaam je je rot op zo'n moment!

Gelukkig had je nog een raam open staan, anders had je er helemaal niet meer in gekomen! :=

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:23

hihi das wel even wat anders om binnen te komen.
Hebben wij hier thuis ook wel eens gehad.
En me vader was er altijd op dat alle ramen dicht zaten als we weg gingen.
Maar me zus had t douche raam open laten staan.
dus we gingen weg zonder sleutel bleek.
En kwamen terug en me vader moest ook klimmen :P
toch wel handig om soms een raam iets open te hebben staan :p

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:38

Ik heb ook wel is ingebroken in ons huis.
3x is het goed gegaan ofzo, 2x via het dak en 1x via het balkon...maar de 4e keer niet... :P
Toen had het net geregent, dus had ik voor de zekerheid een ladder op het dak gelegt. (normaal klim ik erop zonder ladder). Ik klom op de ladder en ging heel voorzichtig naar boven....jaa bijna!!! en daar ging de ladder, onderuit naar beneden. Ik ben toen van het dak afgevallen en heb geen idee wat er verder is gebeurt enzo. Heb er uiteindelijk een hersenschudding aan over gehouden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:59

Hihi, dat zijn echt van die rot momenten als je dan zonder je nixje buiten staat :=

Zelf nooit thuis gehad, maar wel een keer bij iemand anders... Ik moest op de hond passen (zij waren weekend weg), stap naar buiten met de hond doe de deur dicht en kom erachter dat de sleutel nog binnen lag :o
Nou ja, opzich geen punt verder, ik had de hond immers zou je denken en kon ik die de rest van het weekend (gebeurde natuurlijk vrijdag) wel thuis verzorgen... Uh NIET dus, aangezien het onopgevoedde hond van de wereld numero 1 was, alles op vrat, door deuren ging, overal poepte etc... Die komt niet in ons huis of schuur :=
Uiteindelijk hebben we met behulp van hun buurvrouw (die haar 'leensleutel' aan mij had gegeven zodat ik het hele weekend bij de hond kon :+) met behulp van een simpel verbogen kleding hanger via de brievenbus na lang mutsen de voordeur weten open te krijgen gelukkig :=

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:04

ik heb dit zo vaak gehad, dat ik mezelf had buiten gesloten en moest inbreken :')

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:05

ik ging een keer de honden uitlaten en was me sleutel vergeten, Stond ik dan met me hondjes.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:11

Zo heb ik het een keer gehad met paardrijden, netjes het toegangshek op slot(i.v.m 2 uitgekookte geiten) en dan tijdens het rijden je sleutels verliezen en daar pas achterkomen als je voor het hek staat met je paard, voel je je toch knap lúllig.
Helemaal omdat ik moeders van haar werk moest laten komen om de reservesleutel te brengen :o
Ik heb de sleutels overigens na een wandeling van ruim 2 uur (in het donker met zaklamp) wel weer terug gevonden.