wat betalen jullie aan gas en energie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

wat betalen jullie aan gas en energie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:39

net waren mijn ouders hier, we kregen het op een gegeven moment over eneco. zij hebben een vrij ruim appartement met 3 slaapkamers en een ruime huiskamer. nu vertelde ik dat ik 251, 00 euro aan gas en licht betaal, ik ben dus alleenstaand, en toen sloegen ze echt achterover. zij zijn samen en hebben een veel ruimer huis als ik en betalen maar 101,00 euro. nu vond ik zelf ook dat ik veel betaalde maar bij eneco zeiden ze dat dat bedrag wel klopte. nu ga ik toch ernstig twijfelen of ik echt zoveel moet betalen. nu is mijn vraag aan de huizenbezitters onder ons, wat betalen jullie n wat vinden jullie van het bedrag wat ik betaal? ik zit er hard over te denken om morgen eneco terug te bellen hoe dit zit. wat vinden jullie?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:42

Hangt af van enorm veel factoren in je huis,o.a isolatie.
Wij betalen voor een 5 kamer appartement 95 euro per maand,en krijgen elke december geld terug.

[edit] We zijn met 3 personen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:44

http://www.energieleveranciers.nl/ hier kan je prijzen van leveranciers vergelijken. Het kan echt enorm verschillen.
Ik hoorde dat de prijzen in juli weer flink naar beneden zouden gaan. Iemand die daar meer van weet?

Wij zijn van plan over te stappen tegen die tijd. Wij gebruiken echt zwaar boven het gemiddelde kwamen we laatst achter. Waren we ook een beetje verbaasd over.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:44

Wij betalen geloof ik nu een voorschot van 125, waar we dan aan het einde van het jaar nog van terugkrijgen.
We hebben namelijk een houtkachel, dus dat scheelt wel wat stookkosten.

Oja wij hebben een eensgezinswoning met 3 slaapkamers, misschien ook handig om te weten.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:46

wij hebben ook een een gezinswoning 2 onder een kap,en betaalen 204 euro voorschot in de maand,overal dubbel glas......vind het iedere maand toch weer veel geld.
ik denk dat jij bij jou jaar afrekening een mooi centje zal terug krijgen. ;)

Kev

Re: wat betalen jullie aan gas en energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:51

Ik hoop maar dat je wat terug krijgt, en dat er niet een fout is gemaakt met je meterstanden of zo?
Wij betalen 150, hebben vrij ruim, oud huis, niet zo goed geïsoleerd, en gaskachels beneden. We zijn wel maar met z'n 2-en.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:51

Ik woon ook alleen in een ruime 3-kamerflat en betaal iets meer dan 80 euro in de maand (ook bij Eneco).
Ik denk dus wel dat jij behoorlijk teveel betaalt!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:19

Lonneke, dit is jouw eerste jaar in je eigen huisje he? En je hebt nog geen eindafrekening gehad?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:39

€150,- per maand aan Eneco en we moeten nog steeds bijbetalen aan het eind van het jaar. :o 2 persoonshuishouden..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 21:42

holly schreef:
Lonneke, dit is jouw eerste jaar in je eigen huisje he? En je hebt nog geen eindafrekening gehad?

dat klopt, ik woon hier pas sinds september 2008. en een eindafrekening heb ik inderdaad niet gehad. ik heb een appartement met 2 slaapkamers een huiskamer met open keuken. ik heb wel een wasdroger omdat ik gewoon geen ruimte heb om mijn was anders te drogen omdat het ene kamertje wat ik over heb maar 5 vierkante meter is en ik daar nu ook al een bed in heb staan. maar ik was alleen in t weekend dus dan heb ik goedkope stroom. als ik de bedragen hier eens bekijk dan zit ik dus echt veeeeel te hoog. ik ga ze morgen toch maar eens bellen, zou het wel lekker vinden als het wat aangepast kan worden, dat betekend dat ik dan wat meer ruimte heb voor mijn andere dingen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:54

Gelijk heb je!

Je betaalt zo'n 170 euro meer dan ik. Daar kun je elke maand leuke dingen van doen :D :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:59

hihi interessant, om te vergelijken, ik moet nog kijken wat we betalen per maand.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:23

Mijn vriend en een vriend van hem houden het elke zondagavond om 7 uur bij. Die vriend heeft een vergelijkbaar huis en zo kijken ze of het ongeveer overeen komt, niet dat we ergens heel raar bovenuit steken.

Wij hebben overigens ook een wasdroger, maar voor 2 man hoef je niet vaak te wassen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:34

ik betaal 109,- per maand

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:57

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 22:59

dat topic had ik ook gevonden maar ik denk niet dat ze het leuk vinden als ik een oud topic omhoog haal.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:06

Poeheeeeeee das een hoop geld wat jij betaald zeg. Wij hebben een 6kamer eensgezinshoekwonig en zijn met zijn 4tjes en betalen nu 248 per maand.
Zou het ook even navragen of ze het kunnen nakijken. En als dit niet kan dan moet je haast wel een aardig centje terug krijgen met je eindafrekening

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 05:20

Ik betaal in m'n uppie (al komt mijn vriend ook regelmatig langs :P ) 70 euro per maand en krijg ieder jaar nog ruim 400 euro terug. Ik zou eigenlijk dus nog minder kunnen betalen (en dat met een aantal apparaten die toch wel dag en nacht aan staan := ).
Ik heb de Nuon als energieleverancier en ben erg tevreden :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-04-09 05:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 05:23

wij betalen met zijn 2tjes 140 euro per maand.en ik krijg inderdaad ook altijd nog geld terug
de kachel staat vanaf dat we thuis zijn op 21 graden en we hebben best veel apparatuur aan staan.

hoe ga jij om met de verwarming in je huis lonneke?
heb je die snachts ook aan?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 05:53

Wat je per maand betaald zegt niet zo heel veel. Het gaat om de prijs per eenheid. Dus de prijs per KwH of per M3. Dit hangt (vaak) samen met je contract. Een termijnbedrag zegt niks, omdat je dit bij de meeste leveranciers zelf kunt aanpassen. Je kan ook 10 euro per maand betalen, maar dan krijg je bij de jaarafrekening een flink bedrag om bij te betalen. Of je gaat wat meer betalen per maand en je krijgt op de jaarafrekening terug. Denk er wel om dat je geen rente krijgt over het bedrag wat je teveel betaald per maand en dus terug krijgt op de jaarafrekening ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:13

We hebben hier in de wijk een hele rel wbt de energierekening. Iedereen woont hier nu zo'n half jaar (nieuwbouwhuurhuis) en deze huizen worden verhuurd als 'energiezuinig'. We hebben geen gas en een speciaal warmteterugwinsysteem *dus alleen vloerverwarming*. Nou hadden de buren laatst allemaal dikke rekeningen gehad van minstens 500 euro wat ze bij moesten betalen. Het zijn eensgezinswoningen met 2 slaapkamers, dus ja dat viel wel even flink tegen! Ze gaan t nu helemaal uitzoeken dus ben benieuwd..wij hebben nog geen rekening gehad van eneco overigens :)

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:22

Interessant topic. Ik ga ook binnenkort op mezelf wonen en dit moet ik nog allemaal uitzoeken..

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:51

Een termijnbedrag kan je altijd aanpassen naar wat je wilt.
wat sowieso vaak is is dat als je ergens net komt wonen, dat het termijnbedrag ook gebazeerd word op de historie van de woning, dus het kan altijd kloppen dat het voor jou geen juist termijnbedrag is. Het is echter alleen een voorschot.
Je kan dus altijd bellen om het termijnbedrag aan te passen oid. :)

Wij wonen trouwens in een rijtjes huis, 2 personen €185 per maand. ( NUON )