Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik droom er zelf altijd van om op het eiland te wonen, maar het is indd best beperkt, je zit toch met de veertijden, school moet je als je naar hoger onderwijs wil al naar het vaste land en pff even lekker winkelen ofzo zit er ook niet in 
zodat we er toch vaker heen kunnen, maar niet er aan vast zitten

De boot gaat hier elk uur en in de drukkere periodes om het half uur, dus wat dat betreft ook goed te doen
Wel gaat de laatste boot om 9 uur vanaf Texel en om half 10 vanaf Den Helder, maar ben daar zo aan gewend dat ik er automatisch rekening mee hou 
We leven hier natuurlijk van het toerisme om het zo maar even te zeggen, maar soms zijn die toeristen wel vervelend
In de winter is het heel rustig, maar in de zomer is het gewoon onwijs druk, en toeristen zijn vaak erg asociaal en houden nergens rekening mee 
Als mensen gewoon netjes naar me toe komen en ik heb geen haast dan ben ik echt niet te beroerd om even te stoppen en de weg te wijzen, maar vooral duitsers die al van meters ver in het duits beginnen te roepen waar ze heen moeten kan ik niet tegen
Ze mogen eerst wel even netjes vragen of ik duits spreek voor ze beginnen te schreeuwen
Rij dan ook gewoon door
En ook over het drugsgebruikt hier wil je niks weten
!
Dus ja veilig is t wel!

.
Zou dat persoonlijk niet zo snel doen, maar in jouw geval als er iets met je kinderen is kan ik me voorstellen dat dat in noodsituaties een fijne oplossing is 
Als we even weg zijn nog steeds niet, en ook de fietsen stonden in de voortuin niet op slot, maar nadat mijn net nieuwe fiets en nog een aantal hier in de buurt een keer gejat zijn passen we daar wel mee op
Achja, tijden veranderen 
Wie ben jij en waar woon je?
Misschien kennen we elkaar wel of kunnen we eens samen gaan rijden, altijd gezellig!
nou geen enorme last van het toerisme wat de eilanden plat loopt in de seizoenen?
De meeste mensen danken hun baan aan toerisme, daar verdient het eiland z'n geld mee 
Toeristen houden nergens rekening mee vaak, rijden 40 waar je 80 mag, als ze wat leuks zien knallen ze uit het niets vol op de rem, richting aangeven als je afslaat hebben ze vaak ook nog nooit van gehoord omdat ze 'opeens' hun afslag zien en er zo indraaien
En soms heb je je dag wel es even niet en wil je gewoon even rustig een rondje wandelen of paardrijden zonder gezeur.. Dan tiggg groepen tegenkomen die al van verre in het duits beginnen te gillen waar ze heen moeten en hoe ze er moeten komen is weleens vervelend 

Ik ben inmiddels zo dat ik gewoon bellend doorrij en NIET aan de kant ga, met als gevolg dat ze weleens op het laatst moment de berm invliegen

Maar achhh, zijn ook genoeg plekken en manieren om die drukte te omzeilen