Schoenen kopen! Drama..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Schoenen kopen! Drama..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 14:56

Sommige vinden het leuk om schoenen te kopen maar ik krijg er steeds meer een hekel aan!
Ik heb nu eenmaal grote maat (44) en dan vind je zowiezo al geen schoenen bij de van haren o.i.d....

Voor 2 jaar terug heb ik een super goede winkel in zwolle gevonden die ook erg véél keus had in grote maten, tot 46! Ik was helemaal blij, eindelijk kon ik leuke schoenen vinden :D

Maar nu is die winkel overgenomen en toen der tijd is mij verzekerd dat er grote maten zouden blijven, maar nu is er nog geen 1/4 deel van wat het was... En nog allemaal modellen van voorgaande jaren. Ik word er echt zo moe van, nu loop ik weer alleen maar op (heren) sportschoenen omdat ik anders niets kan vinden...

Ik weet echt niet meer waar ik schoenen moet zoeken.... Het is echt een grote drama, en dan zie je een keer leuke, dan zijn ze bijna 150,- euro... En zoveel geld heb ik helaas niet te besteden...

Pff, sorry voor het verhaal, maar moest het gewoon even kwijt...

Heeft iemand nog tips..?

Helderder

Re: Schoenen kopen! Drama..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:58

Ja de Ascona in Zwolle was geweldig... totdat Schuurman schoenen oid erin kwam. ;( Sindsdien kom ik niet verder dan Allstars...
Laatste paar schoenen dat ik heb gekocht zaten veel te krap, maar je moet wat.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:59

bij van haren gaan sommige schoenen nu tot maatje 44 hoor! en die vallen vrij groot! :)
van haren is bezig alle schoenen die ze hebben tot 44 te laten gaan geloof ik.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:59

pff wat een gedoe zeg!! zijn er geen internet winkels voor grote schoenmaten, misschien moeten ze dan van wat verder komen maar heb je wel leuke schoenen ?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:01

wonderworst_ schreef:
pff wat een gedoe zeg!! zijn er geen internet winkels voor grote schoenmaten, misschien moeten ze dan van wat verder komen maar heb je wel leuke schoenen ?

:n , niets te vinden. Of het moeten echt sportschoenen zijn (die eigenlijk zijn bedoeld voor mannen).

Van Haren heeft idd weleens schoenen tot maat 44, maar daar moet je echt snel bij zijn want die zijn in no time op.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 15:01

lovey_ou schreef:
bij van haren gaan sommige schoenen nu tot maatje 44 hoor! en die vallen vrij groot! :)
van haren is bezig alle schoenen die ze hebben tot 44 te laten gaan geloof ik.

Tja, maar de schoenen die zij hadden is niet echt mijn smaak. En al snel wordt er dan in de winkel gezegd, ja we hebben ze teminste. Kortom je moet niet zeuren en die lelijke schoenen maar nemen... Mja, ik weet wel dat het soms niet anders kan. Maar als je maatje 39 hebt is er wel de keus om jouw smaak schoenen uit te kiezen...

Ja, allstars loop ik ook veel op.. En Ascona was echt super!!!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 15:02

wonderworst_ schreef:

Idd, internet levert niets op. Ik weet dat de Invito bij ons wel wil bestellen zonder dat je er voor hoeft te betalen, maar dan nog is de keus erg beperkt...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:10

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:12

Ik ken het.... heb nog nooit schoenen kunnen kopen onder e 150 euro... laarzen gemiddeld zo'n 250,00 ..
Een ramp!
Tót van Haren ineens schoenen tot maat 44 ging verkopen. Is niet de allerbeste kwaliteit maar voor 20 euro heb ik er al een paar of 4 weggehaald :D 2 paar enkellaarsjes en 2 paar ballerina;s

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:19

Ik heb maat 36 en dan is 't ook niet altijd makkelijk om schoenen te vinden... Soms beginnen ze pas bij maat 37 en meestal is maat 36 ook al vrij snel uitverkocht.
Dus ik snap wel een beetje hoe je je voelt. Al is 't met maat 44 zo te horen nog net iets erger.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:14

Ligt misschien voor jou uit de richting maar in Amsterdam heb je Big Shoe en in Rotterdam heb je Caland. Beide erg veel keus, niet altijd hoge prijsklasse. Bij Big Shoe heb ik vorig jaar een paar ballerina's maat 46! gekocht voor 30 euro. Nu nog steeds spijt van dat ik toen niet allebei de modellen heb gekocht, hahaha. Verder heb je in Leeuwarden & Alkmaar Passo zitten.

Ook heb je de website schoenzoektvrouw.nl. Dit is een website met tweedehandsschoenen in grote maten.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:29

Allstars hebben ze op internet ook te koop in grote maten, maar je wil natuurlijk ook niet altijd op allstars lopen.
Tja ik weet het eigenlijk ook niet zo goed

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:35

Ik heb een 42 en ik ondervind al problemen. De sportieve schoenen, nike en puma enzo, die vind ik wel. Maar de leuke schattige ballerina's en pumps, die gaan meestal maar tot 41, heb dus in de zomer ook heel erg weinig keuze ...

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:44

Ja indd alkmaar! maar daar zijn ze ook best duur moet ik zeggen.
ik loop nu ook op all stars.

En suusje je hebt helemaal gelijk hoor! bovendien staat ook alles door elkaar en als je vraagt waar staan de schoenen tot maat 44? is het ja die staan overal en dan mag je vervolgens zelf gaan zoeken..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:50

Idd ik heb medelijden met jullie ik heb ook schoenmaat 42 en had ook vaak moeite met schoenen kopen. Ik heb nu de nikes enz. ontdekt :P die zijn er gelukkig wel altijd. Maar ik voel gewoon dat mijn voeten nog steeds groeien en mijn schoenen krapper worden, dus als ik het zo hoor wil ik liever niet nog een schoenmaat groter :=

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:25

Ik heb maat 42 en baal eigenlijk ook altijd al. Die leuker ballerina's of leuke schoentjes zijn er nooit te vinden tegen een leuke prijs..
Succes met je zoektocht! Er zijn toch al leuke tips gegeven hier in het topic :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:15

ook ik ging altijd naar Ascona in Zwolle ;)
heerlijke winkel was dat, maar is idd niet meer wat het is geweest..
ik heb ook maatje 42 en idd leuke balerina's gaan vaak maar tot maat 41 en soms tot 42 maar dan vallen ze weer klein uit.... :(

heb nu ook nike's lopen heerlijk, maar wil nog wat leuks voor de zomer..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:22

Ja ik denk dat ik voor de zomer maar lage allstars koop, die zijn ook nog wel een beetje luchtig en ook wel ietsje goedkoper :)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 10:39

Tja, steds meer vrouwen gaanmaat 41 voorbij dus ik snap ook niet dat winkels daar niet op in spelen. Nu merk ik wel dat de sportwinkels een stuk vriendelijker zijn en wel willen bestellen. Maar de schoenenreus daar in tegen..... :(

Ik denk dat ik ook weer op de allstars uitkom... Maar wil zo graag eens een keer wat anders dan die eeuwige sportschoenen..

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:08

nike's onder een rokje is ook zo'n vreemde combi..
maar ja zie maar eens aan leuke schoenen in maatje 42 te komen..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:12

Zit met bijna hetzelfde probleem alleen dan maat 42/43. Kom niet altijd in maat 42, bijvoorbeeld ballerina's en van die damessneakertjes hoef ik niet te proberen :n Maar laarsjes wil nog weleens lukken in maat 42 :j
Heb ook jaaaren op sportschoenen en skateschoenen gelopen :+ Gelukkig is er in maat 42 steeds meer te vinden :j
maar voor jou is idd helemaal rottig! Hopelijk gaan ze snel wat grotere maten maken bij meer winkels, want het meeste gaat tot 41 :\
Voor de zomer heb ik niet trouwens wel éindelijk leuke slippers! Van Converse :) Kun je misschien ook eens voor kijken? :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:23

Ik ben eigelijk wel nieuwschierig hoe lang jullie zijn?
Want ik ben 1.80 best groot vind ik en heb best kleine voeten (39/40 en soms zelfs 38)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:26

Ik ben 1.84 :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:32

Ik ben 1.85 en heb soms 42. Maar ik heb het nadeel dat ik niet op hakken wil/kan lopen, dan krijg ik last van mijn rug. En zie maar eens een leuke laars te krijgen zonder hak... deze winter ging het beter, maar met die grove laarzen vorig jaar. Lastig!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:35

Ik ben ook van de platte schoenen omdat ik me anders echt een reus voel! Dit jaar was het zeker moeilijk om een paar leuke laarzen te vinden zonder hak!