wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 22:30

hallo,
nou ik ben net op mijn beeldscherm aan het kijken zit er precies naat het beeld scherm een hele maar echt een hele dikke vette spin op de muur,
dat is nou werkelijk mijn grootste angst,
wie heeft er nog meer bang voor spinnen?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:32

*spinofoob meldt zich*

Ik vind ze echt maar niks....

Gelukkig heb ik een uberstoere superman die ze desnoods met zijn blote handen (gátver!!) voor me onschadelijk maakt.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:33

Ik ben niet echt bang voor ze zolang ze niet aan mijn lijf komt! En anders heeft een spin probleem met me.
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 11-04-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 22:33

haha ja mijn man heeft ze net met mijn slof verwijderd,
heel zielig voor het dier maar als die weer zou binnen komen dan ren ik deur en al eruit.

Splendesco

Re: wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:38

Ik heb echt een hekel aan spinnen..
Maakt niet uit hoe groot ze zijn als ik er eentje zie ga ik altijd gillen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:30

Grote spinnen kan ik nog een soort van hebben, als ze niet over me heen lopen ofzo.. maar die krengen gaan soms keihard rennen, en dat vind ik dood eng!

Snap ook niet welke idioot die dingen ooit 'huisspin' heeft genoemd. Spinnen horen NIET in huis!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:51

sammy1 schreef:
hallo,
nou ik ben net op mijn beeldscherm aan het kijken zit er precies naat het beeld scherm een hele maar echt een hele dikke vette spin op de muur,
dat is nou werkelijk mijn grootste angst,
wie heeft er nog meer bang voor spinnen?

precies wat mij vanavond is overkomen... |(
alleen zat ik met mijn laptop op schoot, rug tegen de muur, en op de muur naast mij kroop dus zo'n dikke vette huisspin van ongeveer 3 cm doorsnee....

oohh ik vind die dingen zo eng en vies..... |(
als ik er nu nog aan denk lopen de rillingen mij nog over mijn lijf := :o

die kleine of langpoot spinnen vind ik niet zo erg, zijn ook niet geweldig, maar die kan ik nog enigsinds hebben.....
maar zulke dikke.... daar krijg je ja nachtmerries van.. bah bah bah :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:53

De uitvinder van de spinnenfobie meldt zich ook. En geloof me, ik doe hele rare dingen als ik een spin in mijn buurt heb.... ^)

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:15

brr ik meld me ook..
zat net beneden in de woonkamer bij mn schoonouders
echt een mega grote op de muur,wilde ze m weghalen ging ie keihard lopen en donderde zo op de grond brrrr.. vindze doodeng

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 01:41

Spin erin ik eruit... Krijs verder de hele buurt bij elkaar als ik er eentje ontdek die illegaal mijn huis is binnen gedrongen. Wat denkt dat beest wel niet dat ie is, hij betaalt de huur verdorie niet!

Heb een vriendje die ook niet dol is op spinnen, maar omdat ik zo begin te krijsen (niet overdreven, geloof me) haalt ie ze dan maar weg voor me.

2 jaar geleden hadden we hier een spinnenplaag, kon mijn lol op (not!) Heb de hele zomer niet in de tuin durven zitten omdat er overal van die 8-potige krengen zaten...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 01:46

Hmmm, geloof het of niet. Zit momenteel achter de computer van vriendlief. Die staat bij hem in de bijkamer. Een half uur geleden rent hij langs de kamer richting keuken=balkon en de mededeling: blijf zitten waar je zit. Mijn nieuwsgierige aard dwingt mij er dan toe om te gaan kijken. :D Had hij in zijn waterglas (die hij voor het gemak snel geleegd had in een plant) een mega spin gevangen!!! Heb hem gezien op gepaste afstand, om natuurlijk vervolgens te gillen. Ding liep klaarblijkelijk gewoon over de vloer in de woonkamer. Ben bijzonder blij dat hij thuis was.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 01:50

Oei, die herken ik. Vorig jaar of zo kwam vriendlief naar beneden met een paar vellen verkreukeld papier, zei ook dat ik niet moest kijken en mijn oren even dicht moest doen. Eigenwijze ik natuurlijk niet doen, zat er zo'n mega-dikke vette volgevreten huisspin in die ook nog eens geluid maakte. Kreeg zowat een hartaanval!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:31

Als ze gewoon ergens stilletjes zitten geef ik er niet zoveel om.
Maar als ze dicht in mijn buurt zijn of als ze ineens beginnen te rennen dan gil ik de longen uit m'n lijf :D

Eén keer checkte ik niet of er geen spin in bad zat, vulde m'n badje en ging erin zitten. Komt er 5 minuten later
zo'n dikke vette spin langs drijven. Ik ben nog nooit zo snel het bad uit gestapt/gevallen :o
Toen moest ik uiteraard wachten op mijn 'redder' die het stopje durfde uit te trekken want NO way dat ik nog
in dat water kwam. Bah!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:43

Nickytje schreef:
Als ze gewoon ergens stilletjes zitten geef ik er niet zoveel om.
Maar als ze dicht in mijn buurt zijn of als ze ineens beginnen te rennen dan gil ik de longen uit m'n lijf :D

Eén keer checkte ik niet of er geen spin in bad zat, vulde m'n badje en ging erin zitten. Komt er 5 minuten later
zo'n dikke vette spin langs drijven. Ik ben nog nooit zo snel het bad uit gestapt/gevallen :o
Toen moest ik uiteraard wachten op mijn 'redder' die het stopje durfde uit te trekken want NO way dat ik nog
in dat water kwam. Bah!

Ieeeh!!! :=

Hier ook nog een spinofoob.
brrr, enge beesten.

Is het trouwens waar dat spinnen altijd met z'n 2'en in je huis zitten? :+
Ik las een keer een paar van die artikels erover, maar ik weet niet of het echt waar is. Ik wil het ook niet weten denk ik :7

Nog een leuk spelletje voor de liefhebbers :=

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:59

Haha, dat 'spelletje'... Daar kan ik nog net tegen! Al krijg ik hiervan de neiging om met mijn voeten van de grond te gaan zitten,
hij zal maar zo van je beeldscherm afspringen. :Y)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:03

I'ts kinda stupid that some people are afraid of spiders , I mean they are VERY little. What are they afraid of? That they will grow and kill us all?

Sorry, moest aan dit zinnetje denken. :')

Heb het zelf trouwens ook niet zo op de beestjes. :+

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:05

ARGHHH! Hier nog zo'n arachnafobist! Ik ben echt doodsbang voor spinnen.
Niet zo lang geleden: ik lag net in bed, reik met mijn hand naar het lichtknopje van het bed-lampje, zit er op 10 cm daarnaast een giga-spin! Alles bij elkaar gekrijst.... maarja, niemand in huis :D.
Held als ik ben: de stofzuiger gepakt, borstel er af gehaald, en vervolgens met alleen de lange ijzeren pijp dat smerige niet-nuttige beest maar opgezogen. Stofzuiger nog even door een stoffig hoekje van de kamer gehaald zodat ie nog een lading huisvuil mee kreeg op zijn kop en toen de stofzuiger.... buiten gezet, hahaha!
Volgende dag op de kop boven de kliko gehouden, ik denk dat ie wel weg is :D.

Dat spin-in-bad verhaal ken ik ook, maar dan als er ineens 1 in bad valt, vanaf het plafond. Ik brak zowat mijn nek toen ik uit bad sprong. Mooi waterballet in de badkamer, maar de spin is de verdrinkingsdood gestorven. :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:12

Ik ben ook vreselijk bang van spinnen, ga ook echt gillen als ze gaan lopen oid :o Gelukkig woon ik nog thuis en is er altijd wel een dappere vader/moeder in de buurt om de spin een kopje kleiner te maken of buiten te zetten :P

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:15

Ieeeh, vréselijk vind ik die dingen. Vooral als ze heel hard gaan rennen!
Laatst deed ik, zonder te kijken, het lichtknopje van de wc aan. Toen ik daarna keek, zat er echt op een paar cm afstand zo'n grote... Ik wist niet hoe snel ik de wc uit moest komen :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:21

Ik ben nou ook niet bepaald vriendjes met die griezels.
Heb ze hier helaas met regelmaat binnen.
Met het hart in de keel en een schoen in de hand help ik ze naar een andere wereld.Tenzij die hoog op de muur zit ofzo...dan gaat het met de stofzuiger.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:24

Enkele zomers geleden heb ik ook een trauma opgelopen door een ander insect!

Ik liep in de tuin en keek heel toevallig juist op onze witte gevel aan de achterzijde van het huis.
Daar zat toch wel een mysterieuze langwerpige vlek! Mijn logisch denkvermogen vertelde me nog: hé, dat kan best iets eng zijn!
Maar mijn nieuwsgierige aard kreeg de bovenhand dus ik ging toch even nader inspecteren. Ik hing er zowat halvelings met mijn neus
op toen ik tot mijn grote ontsteltenis vaststelde dat het echt een gigantisch grote sprinkhaan was.
Tot overmaat van ramp sprong dat beest (hij schrikte meer van mij dan omgekeerd) met een noodvaart op mijn t-shirt.

Er staan maar 4 huizen hier redelijk dicht bij het onze, maar ik denk dat ze me allemaal hebben horen gillen.
Het t-shirt had ik tegen snelheid mach 3 uitgetrokken en het diertje is weggevlucht (ik ook :o )

Maar toch vind ik spinnen nog steeds enger!

@Marlies85: Jij durft! Een spin die ergens hoog tegen de muur zit raak ik niet aan, zelfs niet met een stofzuiger. Stel je voor dat
je verkeerd mikt en die engerd valt in je haren... }>

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:26

Je paard in een spinnenparadijs van een stal hebben staan en niemand dapperder als jij hebben, leert je er wel mee om te gaan(anders kan je zo weinig doen), maar echt fijn vind ik ze toch nog niet.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:36

het zijn Zulke ranzige beesten :(

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:38

Ik ben echt bang voor alle soorten spinnen.
Ik vind ze zóooo smerig! En zooooo eng! En vooral zóoooo vies!

Nee, ik loop heel ver weg als ik een spin heb gezien. Ik ben echt panisch dan.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:39

Ik ben ook echt als de dood voor spinnen. Ik vind ze zo eng en vies. Het maakt ook niet uit hoe groot of klein ze zijn. Als ik er 1 zie raak ik echt in paniek :o .
Toen mijn broertje en ik nog wat jonger waren had hij van zijn zakgeld zo'n vieze, dikke, harige nepspin gekocht _-:( (met een soort van pinnetje aan de onderkant, zodat je hem ook aan het plafond kan 'plakken') en die legde hij echt overal neer, waardoor ik dus weer helemaal in paniek begon te krijsen en mijn ouders dus iedere keer om de haverklap mij konden kalmeren en mijn broertje weer op zijn donder kreeg (ben zelfs een keer uit mijn toenmalige hoogslaper gesprongen omdat hij dat ding aan me plafond had geplakt :o )
Afijn, ik wil op een ochtend gaan douchen voor ik naar school ga en zie (weer) die spin in de douche. Ik roep tegen me broertje dat het nou wel mooi is geweest met die spin, nadat ik me 80 keer helemaal lam ben geschrokken ( je went er wel aan :P :+ ). Ik wil hem dus oppakken en hij loopt opeens weg.... Ik dacht dat ik erin bleef! Zelfs me ouders die totaal niet bang zijn durfden hem niet te pakken :') .
Uiteindelijk hebben ze hem doodgeslagen met de krant en in de kliko gegooit. Sindsdien ben ik helemaal niet zo'n fan van spinnen :+
Brrrrr, als ik er aan denk, krijg ik het weer benauwd....