Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 12:07

Ik begin het nu helemaal spuugzat te worden, en medebewoners van het appartementencomplex ook.
2 keer per week, meestal op zaterdag en maandag komen er hier 2 jehova getuigen die langs alle deuren gaan, en bij iedereen in de bus een foldertje gooien.
Helemaal zat ben ik het nu, ik blijf nee zeggen en toch blijven ze volhouden, als ik vraag waarom zeggen ze dat alle mensen hier in de flat dood gaan omdat we niet geloven en slecht leven, juist ja :Z

Heb het er ook met andere bewoners van het complex er al over gehad en die zijn het ook helemaal zat, nee is nee en dat geldt zo'n beetje voor iedereen die hier woont.
Is er hier iets aan te doen? Heb al gezegd dat ik ze hier niet meer aan de deur willen hebben en net bellen ze wéér aan, en het maar gek vinden dat ik boos wordt -:(-

Bokkers met ervaring en die het voor elkaar hebben gekregen dat ze ergens anders hun zaterdagen en maandagen gaan doorbrengen?

Pistasche

Re: Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:09

Bij ons kwamen ze ook heel vaak, op een gegeven moment deden we niet meer open en negeerde we ze gewoon als ze voor de deur stonden. Toen waren ze snel weg, wel vervelend ja, vooral als ze stééds maar doorgaan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:10

Je kunt ze vriendelijk vragen of ze je van de lijst willen schrappen. En als anderen in je flat dat nu ook doen, zou het geen probleem moeten opleveren.
Over de ongewenste folders in de brievenbus, daar kun je ook contact met ze over opnemen. En als er met de betreffende personen die op zieltjesjacht zijn niet te praten valt, neem dan even contact op met de kerk in de gemeente zelf.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:10

Ik doe niet eens open als er Jehova getuigen voor de deur staan. :+
Wij hebben ze eigenlijk al heel lang niet meer aan de deur gehad, misschien zijn ze ons vergeten.
Kan wel begrijpen dat je er genoeg van hebt.. :Z

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 12:12

Cassidy dat heb ik al gevraagd maar ze blijven komen, andere mensen die ik regelmatig spreek hebben dit ook gedaan, eerst vriendelijk verzocht daarna minder vriendelijk, zonder resultaat :\

Deur niet open doen is geen optie, ik kan niet zien wie er voor de deur staat.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:13

Dat word dan moeilijk ja, misschien de deur open doen, als je hun ziet staan gewoon zeggen: Sorry, geen intresse. En dan de deur dicht doen?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:14

Dat is wel vervelend dan.
Is er ook geen raam in de buurt van de deur?
Ik kijk altijd door het keukenraam heen wie er voor de deur staat voordat ik echt naar de deur toe loop.

En dat is ook wel een goede Pistasche. :Y)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 12:17

Als ik open doe zeg ik meestal ''Geen interesse en wil ook niet meer dat jullie langskomen'' :j
Door een raam kijken is geen optie, ja via mijn badkamer maar dan moet ik mijn plakplastic er van af halen waar ik uren mee bezig ben geweest :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:18

Je moet zeggen dat je op de niet bel lijst wilt.

Overigens zijn dit geen normale JG want zo een reactie geven ze normaal nooit op je vraag waarom ze blijven komen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:06

nee deze zijn idd wel heel erg menslievend dat ze persee jullie zieltjes willen redden....

maar zeg dat ze hun koningkrijkszaal naarst jullie flat mogen bouwen als ze dan maar niet meer langs komen. dat kwam bij ons toevallig zo uit dat ze een bouwplek zochten en de buurtbewoners hebben aangegen dat dat prima was maar dat we ze dan niet aan de deur wilde hebben.

maar ff serieus, in jouw geval zou zou ik als het je echt irriteerd vragen van welke koningkrijkszaal ze zijn vervolgens opbellen naar een landelijk iets met de mededeling dat de mensen van die en die zaal niet echt goede reclame maken en of ze daar iets aan kunnen doen. lijkt me dat ze daar wel gevoelig voor zullen zijn. Jehova's hebben al een nare reputatie wat dat betreft en volgens mij proberen ze daar al een tijd van af te komen.
dus ik zou t ff hogerop zoeken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:08

jehovah's getuigen hebben geen nare naam je hoort alleen de slechte verhalen en niet de goede.

Geloof me in het dagelijksleven zul je genoeg jehovah's getuigen tegen komen en mee praten waar je het niet eens van weet ;)

De mensen die bij ts langs komen doen het alleen niet zoals het moet.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:11

Zeggen dat je ze schi jt-irritant vind en dat dit gewoon onbeleefd is.. Hun mening opdringen aan jou, anders ga je naar de hel en vergaat de wereld.

Als ze hun voet tussen de deur doen, gewoon deur dichtgooien... God geneest :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:19

wolinlotte dat is lekker volwassen reageren! +:)+

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:22

Ons pap wordt altijd heel boos, die komen niet meer terug. Niet bij de eerste keer hoor, als ze door blijven gaan.
Sommige mensen zijn gewoon niet anders weg te krijgen...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:24

Ik denk dat wij op een zwarte lijst staan...onze hond heeft 10 jaar geleden ze een keer weggejaagd (ja een gesloten hek zit er wel met een reden he mensen ;) ) en sindsdien geen bezoekjes meer gehad. Misschien inderdaad hogerop eens aanspreken of een briefje ophangen aan de deur?

Dat terwijl ik ze eigenlijk eens wil uithoren over waarom ze bv geen bloed accepteren. "god" heeft de mens gecreeerd, de mens heeft de mogelijkheid gecreeerd om je te helpen, dus god heeft die mogelijkheid gecreeerd en dan mag je dat plots niet gebruiken? Dat is tich zwaar onbeleefd tegen god? Ik heb het daar wat lastig mee...

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:27

Wij hadden vroeger een sticker op de deur. Er stond op:
"Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al". Daarna belden ze nooit meer aan.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:29

__Nathalie__ schreef:
wolinlotte dat is lekker volwassen reageren! +:)+

Tuurlijk, ben immers al 19 jaar hoor :o

@Icemam: Hahaha die is wel leuk :))

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:29

We hebben een sticker van:

NEE geen geloofsovertuigingen en NEE geen .... weet ik zo even niet.
Maar het helpt!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:34

dan moet je daar eens op googlen of het vragen.
Dat jij het zo ziet is het in elk geval totaal niet.

Al eens nagedacht over alle ziektes etc dat in bloed kan zitten?
Er is ook kunstbloed alleen veel mensen weten dat niet.

wolinlotte dat zou je niet zeggen met zo'n kinderachtige reactie.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:40

Jeps weet meer over dat bloed dan je denkt en weet ook dat er nog veel momenten zijn dat "echt" bloed levensreddend is en er nog geen goed alternatief is en dan nog niet geaccepteerd wordt, dat is gewoon triest. Net zoals dat er bij geplande zware operaties met risico van te voren eigen bloed wordt gestockeerd en gebruikt indien nodig.

Ziektes in het bloed zijn overigens sinds begin jaren 90 echt bijna uitgesloten. Alles wordt getest en nog eens getest.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:42

Lekker happen Nathalie >;) .. dat is ook zó lekker volwassen. Grow up, neem het allemaal even serieus B-) .

@Wizewo: Ben het met je eens :j , het bloed van tegenwoordig is echt zéér schoon en meerdere malen onderzocht en gecontroleerd :) .

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:48

maar die gene kiest daar toch bewust zelf voor?
Ik heb ook iemand in onze vrienden kring die is overleden omdat hij geen bloedtransfusie wilde. Nu had het bij hem zijn leven alleen iets verlengd, hij had kanker in een erg stadium dus heen gegaan was hij zoiezo. Maar dat is zijn keus. Als hij daar achter staat is het toch goed?

Jehovah's getuigen hebben een video band wat gaat over bloedtransfusie. Als je er meer van wilt weten zou ik vragen of je die een keer mag zien.
Dan kom je er een hoop meer over te weten. Niet alleen over het bloed zelf maar ook waarom ze het niet willen.

Ik ben zelf opgevoed als jg mijn ouders zijn het nog.
De keus is gewoon vrij of ik het wel of niet wil (altijd al geweest ook als kind) maar ik heb eerlijk gezegt geen idee of ik het wel of niet wil.

En transfusie kan inderdaad je leven redden. Maar 9 van de 10 keer kun je ook af met namaak bloed alleen word dat nooit gebruikt omdat dat meer geld kost.

En hoe schoon bloed is daar zijn de meningen over verdeeld. Fouten worden er namelijk nog zat gemaakt in ziekenhuizen want het blijft het werk van een mens en een mens maakt fouten.

maar nu gaat het nogal off topic.

ts gewoon zeggen dat je op de niet bel lijst wilt dan ben je er vanaf.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:51

Toen ik in Tilburg woonde kwamen ook altijd jehova's langs, ik en mijn medebewoners werden er gek van. Eerst netjes zeggen dat ze bij ons aan het verkeerde adres waren, maar nee hoor, ze bleven maar steeds weer aanbellen. Niet opendoen hielp niet, als ze ons thuis zagen bleven ze maar bellen. Op den duur hebben we gwoon de rolluiken dichtgedaan als ze weer voor de deur stonden :D We waren het ook spuugzat, het woord 'nee' begrepen ze kennelijk niet.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:53

Ter aanvulling;
in mijn vorige post hierboven was ik wel vergeten te zeggen dat het steeds om dezelfde mensen ging, die dus dondersgoed wisten dat we niet ge'interesseerd waren ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:54

Vervelend dat ze zo vasthoudend zijn, ookal geef je aan dat je geen interesse hebt... Misschien is dit iets voor je:
http://www.boomerang.nl/kaarten/toettoe ... e-deurbel/

:D
Nee serieus, ik zou gewoon blijven zeggen dat je geen interesse hebt en de deur dicht doen, lijkt me toch dat het kwartje dan een keer moet vallen.