Op jezelf in Breda.. Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Op jezelf in Breda.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:09

Ik wil heel graag thuis weg, wegens prive redenen.
Graag zou ik naar Breda willen verhuizen,zijn er toevallig mensen die tips hebben waar ik moet gaan kijken?

Antikraak vind ik prima,ook eerst op kamers gaan en via daar iets voor mezelf is geen probleem.
Het liefst alle zo goedkoop mogelijk :Y)
Ben benieuwd of er bokkers zijn die wat tips hebben!

Edit : Ik heb wel een hond(je) die ik mee wil nemen...

d_ruiter

Re: Op jezelf in Breda.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:14

hee! ik ga ook in Breda wonen volgend jaar.
Ben dus ook druk op zoek naar iets. Ik weet niet of je nog studeert oid, maar ik wel dus ik ga voor een kamer.. ik heb mij ingeschreven op www.kamernet.nl

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:20

Mijn zus heeft 4 jaar op kamers gewoond in Breda :)
Zij had zich ingeschreven op o.a. kamernet, geloof ik.
En gereageerd op advertenties. Waar je wel op moet letten is voor hoelang er kan blijven zitten. Mijn zus is namelijk 3 keer verhuisd :)

Antikraak is natuurlijk lekker goedkoop, maar houd ook rekening met de duur; vaak is dat maar voor tijdelijk ( heb ik begrepen)
Op kamers hoeft ook niet duur te zijn, ligt ook een beetje in de wijk waarin je gaat wonen ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:21

Bedankt voor de tip,ik studeer niet meer nee. Per 1 junu ben ik mijn baan kwijt,en ik wil sowieso thuis pas weg als ik een andere baan heb gevonden..en die wil ik ook zoeken in de richting van Breda..

Ik ken redelijk wat mensen uit die buurt,en heb al redelijk wat tips gekregen,maar ik dacht,nog meer nieuws is nooit weg natuurlijk!

Ga jij er wel studeren?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:23

RicardoOpa schreef:
Mijn zus heeft 4 jaar op kamers gewoond in Breda :)
Zij had zich ingeschreven op o.a. kamernet, geloof ik.
En gereageerd op advertenties. Waar je wel op moet letten is voor hoelang er kan blijven zitten. Mijn zus is namelijk 3 keer verhuisd :)

Antikraak is natuurlijk lekker goedkoop, maar houd ook rekening met de duur; vaak is dat maar voor tijdelijk ( heb ik begrepen)
Op kamers hoeft ook niet duur te zijn, ligt ook een beetje in de wijk waarin je gaat wonen ;)

Bedankt voor de tip!

Antikraak is stiekem wel het gene wat ik wil,mijn vraag is alleen..hoe kom ik waar tussen?
Moet ik me ergens inschrijven ofzo?

Ik hoef ook niet perse midden in de stad te zitten hoor,wil namelijk me auto en alles wel gewoon kwijt kunnen zonder een km te hoeven lopen ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:26

Bij Antikraak zijn huisdieren niet toegestaan zover ik weet.. En aangezien je schrijft dat je een hond mee wil nemen, vrees ik dat je dat niet gaat lukken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:27

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:30

Geen van de links doet het.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:32

Nathalie schreef:
Bij Antikraak zijn huisdieren niet toegestaan zover ik weet.. En aangezien je schrijft dat je een hond mee wil nemen, vrees ik dat je dat niet gaat lukken.

Dit is erg verschillend.Is afhankelijk van de organisaties,ik heb namelijk weleens gehoord van mensen die anti kraak woonde die gewoon (legaal) een hond in huis hadden.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:33

ik ga wel studeren ja, op de nhtv.
Ik vind het maar niks om op kamers te gaan. Ik heb liever gewoon een klein appartementje ofzo. Dus ik zoek ook niet een groot studenten huis waar het heel druk is ofzo, majah ik heb ook niet heel veel keus aangezien ik bij Amsterdam woon en heen-en-weer reizen niet te doen is.. Dus als een kennis van jou nog iets weet, wat niks voor jou is haha (A)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:35

Stadhuisbreda kan je kijken :) Maar dat is wat duurder en ze vragen een aantal keer je inkomen of iemand die borg voor je staat :) Voorderest lees ik even mee, antikraak wil ik ook proberen over een jaartje of eerder als het kan.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:39

flicka schreef:
Geen van de links doet het.

Bij mij doen ze het wel als ik ze plak en kopieer in mijn adresbalk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 10:40

Ik ken iemand die woont met 2 jongens in een normaal rijtjeshuis.Dat lijkt me wel iets eigenlijk,je moet je huis wel delen,maar het is toch anders als een echte studentenhuis zegmaar!

Heeft iemand enig idee hoe je daaraan komt?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:41

Saskia9 schreef:
Ik ken iemand die woont met 2 jongens in een normaal rijtjeshuis.Dat lijkt me wel iets eigenlijk,je moet je huis wel delen,maar het is toch anders als een echte studentenhuis zegmaar!

Heeft iemand enig idee hoe je daaraan komt?

Kijk anders op marktplaats. Dit is gewoon een gedeeld studentenhuis officieel denk ik. Alleen dan wonen er niet zoveel mensen ;)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:56

zoiets lijkt mij ook wel wat.. Zullen we samen wat zoeken hahahah

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:01

Ik woon sinds 2 jaar in Breda op kamers. Houd er rekening mee dat Breda duur is, ik weet toevallig uit onderzoek wat we net hebben afgerond met school dat je n Breda gemiddeld 120 euro meer betaald voor een kamer dan in de rest van Nederland.

Verder moet je niet te veel afgaan op 'de algemene mening' over Breda noord, Hoge Vucht is ook prima wonen.

Overgens gaat de combinatie: 'samen in een rijtjeshuis' en 'zo goedkoop mogelijk' hoogstwaarschijnlijk niet op. Ik denk dat je op je eerste kamer niet te veel eisend moet zijn, als je hier eenmaal zit is het veel makkelijker zoeken.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 08-04-09 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:02

een vriend van me heeft gereageerd op een nieuwe woning dus mocht dit doorgaan komt zijn oude kamer leeg te staan. weet niet of ze daar al iemand eventueel voor hebben. maar het gaat om een groot (studenten)huis, de meeste studeren niet meer namelijk, wel alles gedeeld maar erg grote kamer voor jezelf. er wonen uit me hoofd gezegt nog 4 andere in huis. wel netjes allemaal. het ligt op zo'n 5 min fietsen van het centrum af, wel afgelegen kan gewoon parkeren appie heijn om de hoek. mocht het je wat lijken dan vraag ik wel eens na of het door gaat of niet

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:03

o ja via kamernet kun je ook zolderkamertjes bij mensen huren of zelfs grotere gedeeltes van huizen. er is best wat aanbod te vinden

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:05

Ik zeg ook helemaal niet dat ik perse dit al meteen wil hebben,wat ik aan het doen ben is een beetje rond aan het kijken over wat mogelijk is..

Ik wil juist helemaal niet op kamers,maar voor mijn part moet ik juist wel eerst op kamers en vandaauit verder zoeken..het zij dan maar zo!
Ik ben namelijk geen student meer..en werk gewoon..

En inderdaad,in het centrum hoef ik ook helemaal niet te zitten hoor..een buitenwijk is voor mij net zo goed!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:07

Kamernet ja,das ook wel een goeie!

maar toch..het liefst wil ik anti kraak haha!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:09

heeft er hier iemand een website oid van een 'antikraakvereniging'?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:15

Ik heb nog nooit antikraak gezien in Breda.

Overgens zijn er heel veel huizen waar je geen huisdieren naar mee mag nemen...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:15

Gewoon de sites die hierboven al zijn genoemd :) Dat zijn ook de enige die ik ken. Voorderest kan je je beter nu al inschrijven bij de woningbouw, na een jaar heb je al recht op een gedeelde kamer en in de slechtste stukken op een zelfstandige kamer(appartementje met kamer, keuken en mini-gang met douche)

http://www.woonloketbreda.nl/

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:17

Vjestagirl schreef:
Ik heb nog nooit antikraak gezien in Breda.

Overgens zijn er heel veel huizen waar je geen huisdieren naar mee mag nemen...

Antikraak is er wel, maar heel weinig. O.a. de oude bioscoop in de reigerstraat, oude abn-gebouw tegenover het postkantoor in de stad. En sommige huisjes van camelot.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:17

sorry hoor bedoel het alleen maar goed.
als je persee een huis wil dan had je daar eerder bij na moeten denken en je moeten inschrijven bij de woningbouw.

er is wel antikraak in breda maar het wordt steeds minder omdat er te veel misbruik van gemaakt wordt door een bepaalde groep mensen.