Geld gestort. Op verkeerde rekening belandt !!!! Banken !!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Geld gestort. Op verkeerde rekening belandt !!!! Banken !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:42

Banken je wordt er soms niet goed van. Mijn moeder heeft 250 euro gestort op haar rekening via zo'n stortingsapparaat. Dus bankpasje erin, geld storten enz. Blijkt daarna dat dat geld op een andere rekening is bijgeschreven >;) Pasje nagekeken , daar was niks mis mee. De bank (SNS) heeft alles nagekeken en zegt er niks aan te kunnen doen en dat het op de eerlijkheid aankomt van diegene die het heeft gekregen....... Nou dat kunnen we dus vergeten want we zijn bijna een maand verder. Nu zeiden ze eerst dat het stortingsbewijs, een bewijs is dat er wat mis gegaan is, nu zeggen ze opeens dat dat niks zegt. Oftwel ze willen er onderuit komen en me moeder heeft pech.

Heeft iemand nog een idee wat we kunnen doen of ook al eens zoiets meegemaakt?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:44

Fijne medewerking van de SNS bank :\.
Ikzelf had per direct mijn rekening overgezet naar een andere bank, en meestal zijn ze daar ook nog gevoelig voor ook. Zeker in deze tijden. (Maar kan me voorstellen dat dat voor anderen wat moeilijker ligt)
Zíj maken een fout en jullie kunnen ervoor opdraaien..
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 07-04-09 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:44

Als op het stortingsbewijs staat dat je moeder het op haar eigen rekening heeft gestort is het volgens mij gewoon een fout van de bank en niet van je moeder door bijv. een verkeerd ingevoerd rekeningnummer.
Wat staat er in de algemene voorwaarden van de bank over zulke zaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:45

als het goed is kun je bij de bank een verzoek indienen om de adresgegevens te krijgen van degene waar je naartoe hebt gestort omdat je per ongeluk op een verkeerde rekening hebt gestort

misschien dat eens proberen....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:48

Je kan geen ander rekeningnummer invullen daar je je pasje in moet voeren en dan hoef je alleen nog maar het geld in de la te stoppen en wordt het automatisch op je rekening gezet. Je hoeft niks te typen. Volgens mij alleen het bedrag wat je wilt storten,

Hoogt warschijnlijk heeft het apparaat het geld gestort op diegene die voor haar was. Het nummer is ook bekend en ook een klant van dezelfde bank.

flicka

Re: Geld gestort. Op verkeerde rekening belandt !!!! Banken !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:51

Als je op de rekening van een ander stort (kan ook via dat apparaat) moet je daar voor betalen. Dat wordt dan van het gestorte geld ingehouden of er wordt om geld gevraagd.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:56

Je kunt dit gewoon terug laten voorderen. Een vriendin van mij moest ooit iets bij mij storten (zelfs vanuit Belgie) en die had 2 cijfers verkeerd. Zij is toen naar de bank gegaan en heeft het terug laten voorderen. Dit duurde wel een paar dagen. Succes ermee!!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:59

Banken moeten het terugstorten, kunnen niet zomaar zeggen 'Pech dan, hopelijk is het op de rekening van een eerlijk persoon gestort'. Blijft de SNS voet bij stuk houden, kan je proberen om met de politie contact op te nemen. Ik heb zelf een keer gehad dat iets had besteld via internet (particulier) en diegene stuurde het maar niet op, reageerde niet op mijn mails / telefoontjes, dus ik had toen contact met mijn bank opgenomen en gezegd dat ik mijn geld terug wou. Mijn bank zou dat ik met de politie contact moest opnemen; zij hebben blijkbaar een afdeling voor dit soort zaken.
Succes iig!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:25

geld terug laten storen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:45

Een stortingsbewijs is een bewijs dat je geld op je eigen rekening hebt gestort.
Niet op andermans rekening, want je moet immers eerst zelf je eigen pas invoeren?
De bank MOET dit zelf rechtzetten, ongeacht wanneer dit is gebeurd.
Begin maar met een klacht indienen bij het bankfiliaal zelf, dan het hoofdkantoor en er is voor banken ook een geschillencommissie als jullie er niet uitkomen. Zorg dat je het stortingsbewijs niet afgeeft, hooguit dat ze er een kopie van maken!
Succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:51

wat belachelijk zeg..
vind echt dat de bank dit goed moet maken en niet zo makkelijk de schuld op een ander schuiven :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:53

Vreemd hoor een overboeking kan je binnen een maand ongeldig laten maken. Zo is er eens zomaar geld van mijn rekening gehaald door een een of ander lottobedrijf, bank gebeld (postbank) en ze hebben meteen die overboeking terug gehaald naar mijn eigen rekening. Dus wat jij verstuurd mag je binnen een bepaalde tijd ongedaan maken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:29

Je kan je geld gewoon terug vorderen hoor.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:48

Daar denken ze bij de bank anders over omdat ze niet weten waar de fout ligt. (wat niet anders kan als de automaat maar ja) Klacht indienen is allemaal al gebeurt. We zijn inmiddels al wel 6 keer op de bank geweest.

Russel@ Het gaat hier om geld storten op eigen rekening via stortingsautomaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:23

Toch is dat hetzelfde, je stort nl zelf op een rekening die kennelijk niet van je zelf maar van een ander is. Maar heb je wel een stortingsbewijs?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:56

russel schreef:
Toch is dat hetzelfde, je stort nl zelf op een rekening die kennelijk niet van je zelf maar van een ander is. Maar heb je wel een stortingsbewijs?

Ja maar dat was geen bewijs volgens de bank 8)7

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:00

Dan had je waarschijnlijk iemand voor je neus die er of geen zin in had of er geen verstand van had want je kunt het wel zeker terug vorderen hoor.
Er nog even achteraan gaan dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:08

Maar wat ik niet snap even, je voert je pas in, je eigen pincode, en dan het geld, dus dat apparaat weet dat jij het bent, met pas en pincode. Hoe kan het dan op een ander zijn rekening komen?

Zowiezo kan je alleen automatische incasso's terug laten vorderen, zelf overgemaakt moet je met degene bij wie het terecht is gekomen uitzoeken, of via de politie.

Dit is imo een fout van de bank, omdat ik aanneem dat de gegevens op de bankpas gewoon kloppen, en correct zijn ingevoerd op de automaat (dwz pas invoeren, en pincode)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 19:28

Unwritten schreef:
Maar wat ik niet snap even, je voert je pas in, je eigen pincode, en dan het geld, dus dat apparaat weet dat jij het bent, met pas en pincode. Hoe kan het dan op een ander zijn rekening komen?

Zowiezo kan je alleen automatische incasso's terug laten vorderen, zelf overgemaakt moet je met degene bij wie het terecht is gekomen uitzoeken, of via de politie.

Dit is imo een fout van de bank, omdat ik aanneem dat de gegevens op de bankpas gewoon kloppen, en correct zijn ingevoerd op de automaat (dwz pas invoeren, en pincode)

Klopt helemaal. Hoe dat dus mis heeft kunnen gaan snapt de bank dus ook niet. We hebben met verschillende medewerkers daar gesproken en hun zeggen allemaal dat ze geen oorzaak kunnen vinden en daarmee dus geen fout hebben gemaakt. (apparaat dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:33

Ik denk dat het apparaat geskimmed is of hoe je dat ook schrijft. Dus ze pinnen op jouw codes doordat ze je pas hebben uitgelezen of het apparaat was bewerkt waardoor niet jouw pincode maar een pincode van iemand anders in werking gaat.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 19:59

En wat houdt dat precies in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:00

Een stortautomaat staat doorgaands in een bank, onder goed toezicht, de kans om die te skimmen lijkt mij vrij klein :)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:01

Als je er met de bank niet uitkomt dan de rechtsbijstand inschakelen als jullie die hebben.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:21

heb je ook al met iemand van het hoofdkantoor gesproken?

edit: vind het vreemd van de bank dat ze een stortingsbewijs afgeven, en als je het aanvoert als bewijs, het dan opeens geen bewijs meer is...
Laatst bijgewerkt door Pytje op 08-04-09 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:30

Bank hoort dat gewoon te regelen. Zelfs als je zelf overboekt naar de verkeerde persoon per ongeluk kan dit gewoon terug gehaald worden via interne regelingen.
Dus fijne bank als zij zeggen dat het in dit geval niet kan. Stortingsbewijs zou bewijs moeten zijn dat het op je moeders rekening staat. Zo niet moet de bank actie ondernemen.
Doen ze dat niet: tijd voor een ander, dan maar minder hogere rente en wél behoorlijk personeel :+