Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Dus ja ik ken je gevoel wel een beetje. zwieke schreef:Bij paarden heb ik het de laatste tijd ook wat meer, omdat ik verschillende paarden rij moet ik ook wat meer m'n gevoel uitschakelen. Ben er al vaak genoeg door gekwetst geweest...
Karennnn schreef:Ik vind mij hier ook wel deels in, maar niet volledig, ik kan me erg binden aan mensen die héél dicht bij me staan, al komt het maar bij weinig mensen zo ver.
Vroeger was ik ontzettend open naar mensen, dieren ... toe. Ik kon heel moeilijk dingen loslaten of een pony afgeven, maar dit is met de jaren helemaal omgedraaid.
Ik begrijp nu heel goed wat je zegt over paarden. Ik heb de laatste 3-4 jaar geen een keer gehuild ofzoiets over een verkocht paard, ook al was het een super lief geweldig dier. Ik vind het wel eens spijtig, maar meer ook niet.
Het ergste vind ik, dat ik dit ook heb bij de dood. Mensen die niet heel dicht bij me staan, maar toch vrij dicht en die overlijden, daar heb ik wel pijn van, maar meer ook niet. Ik voel me dan wel eens schuldig omdat ik dan helemaal harteloos lijk, maar ik bind mij gewoon niet snel en laat mijn gevoelens niet echt de vrije loop.
Ik ondervind er verder weinig problemen van en tegen mijn vriend, vertrouwenspersonen kan ik alles kwijt en dat is genoeg voor mij. Ik zal ook nooit iemand zijn met 100 vrienden. Geef mij er maar 2 of 3 hele goede dan!
Hoewel ik vrij sociaal ben met andere mensen, tot op een bepaald punt, dan staat die muur in de weg. Of ik dit er vind? Nou niet echt eigenlijk... Liever een icequeen
).Karennnn schreef:zwieke schreef:Bij paarden heb ik het de laatste tijd ook wat meer, omdat ik verschillende paarden rij moet ik ook wat meer m'n gevoel uitschakelen. Ben er al vaak genoeg door gekwetst geweest...
Hierin kan ik me meer vinden, ik denk dat dit ook véél verandering bij mij heeft gebracht.
De 2 "grote liefdes" (pony's) in mijn leven heb ik na korte tijd moeten afgeven omdat ik erg groot was.
In de 10 jaar dat ik nu rij heb ik op zijn minst al 25 pony's/paarden gereden (de een al wat langer dan de ander, met een minimum van een half jaar) Dan ga je gewoon je gevoel uitschakelen omdat je weet dat het paardje je wel eens zou kunnen kwetsen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik bij 1 van mijn merries wel kapot moest zijn, moest zij verkocht worden, maar dat is dan ook met oog op prestaties gericht en niet enkel emotioneel (natuurlijk ook een groot deel).
Heb ook een paar paarden gereden waar ik echt op verliefd was, totdat ze werden verkocht. Dan was ik als kleine penny wel enorm gekwetst en daarom veel traantjes gelaten. Uiteindelijk heb ik geleerd dat rijden met andersmands paarden nooit hetzelfde is als met je eigen paarden en daarom ook het meeste penny-gevoel uitgeschakeld. Hoewel eens een penny altijd een penny, maar met andersmands paarden toch minder

Dom doen, lachen enz. kan ik als de beste, maar een serieus diep gesprek over gevoelens oid, nooo way... 
Splash_ schreef:Ik heb me 1x gigantisch gebonden, zo'n trap gekregen en daarna ben ik zo veranderd. Heb ook moeite met binden, in alle vormen. Er zijn een paar mensen, mijn hond en mijn paard waar ik me aan hecht, maar de rest zit qua gevoel allemaal buiten mijn muurtje.
Ook ik word wel eens icequeen genoemt, maar dat is meestal door mensen die mij niet zo goed kennen. Zo kom ik over, maar echt diep van binnen ben ik niet zo.
Ik kan ook best makkelijk over dingen praten, alleen heb ik wel moeite met dingen onder woorden brengen. Maar het boeit me ook totaal niet vaak om over dingen te praten, heel veel mensen denken dat ik dit moeilijk vind
. 

Maar goed, praten is de oplossing. 

Citaat:Mensen in mijn omgeving vonden het wel altijd gek dat ik nooit verdriet had als het uitging met een vriendje.. Op de één of andere manier raakt me dat gewoon niet. (wellicht nu wel als mn huidige vriend en ik uit elkaar zouden gaan, maar als ik daar zo over nadenk wordt ik er ook niet echt koud of warm van, terwijl ik m echt niet kwijt wilt ) Dus ja ik ken je gevoel wel een beetje.
Citaat:Daarom noemen ze me ook een icequeen Dom doen, lachen enz. kan ik als de beste, maar een serieus diep gesprek over gevoelens oid, nooo way...
Kristie schreef:Heb ik ook, mijn bijnaam is 'toos emotieloos', met mij gaat het ook altijd goed, en als het niet goed gaat, gaat het ook goed. Binnen relaties ben ik best in staat om ruzie te maken, maar ik ga dan absoluut niet huilen ik ben gewoon boos en gooi het er uit, maar vervolgens ben ik amper in staat om het uit te praten.
Misschien moet ik er eens met iemand over praten
Kristie schreef:Heb ik ook, mijn bijnaam is 'toos emotieloos', met mij gaat het ook altijd goed, en als het niet goed gaat, gaat het ook goed.
Binnen relaties ben ik best in staat om ruzie te maken, maar ik ga dan absoluut niet huilen ik ben gewoon boos en gooi het er uit, maar vervolgens ben ik amper in staat om het uit te praten.
Misschien moet ik er eens met iemand over praten
zeg ik dat zo goeddd?