Slecht van vertrouwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Slecht van vertrouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:31

Beste bokkers,

Ik zit me weleens af te vragen, ben ik de enige? Of zijn er nog meer mensen die anderen gewoon niet vertrouwen..
Mijn vriend heeft op dit moment z'n telefoon uitstaan, ik word echt helemaal gek! Ik probeerde een half uur
geleden voor de 1ste keer te bellen en heb nu al 22 keer geprobeerd te bellen. Waarom doe ik dat eigenlijk?
Als mensen niet gelijk hun telefoon opnemen ga ik er altijd van uit dat ze me opeens niet meer mogen, leuk vinden of een gevaarlijk auto ongeluk hebben gehad := .
Of bij mn vriendjes geval dat hij aan het vreemd gaan is op dat moment... :')

Ik weet zeker dat hij me straks opbelt en zegt: 'goh ik zag dat je me 50 keer hebt gebeld, is het weer zover).

Meer mensen die dit hebben :+ ?

Anoniem

Re: Slecht van vertrouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:46

Gelukkig niet :+

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:47

Ja ik heb dat ook, kan helemaal flippen om dat soort kleine dingetjes. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:48

Ja, ik ken het wel ja.

Ik ben ook een typische 'rampendenker' als er maar íets anders gaat dan anders dan ga ik al uit van het allerergste. Zo ben ik zelf heel erg van het op tijd komen. Als ik dan met een vriendin heb afgsproken en ze is een kwartier te laat dan heb ik al van alles bedacht wat er mis kan zijn:

'ze mag me niet meer'
'ik heb iets verkeerd gezegd'
'ze heeft een ongeluk gehad'
'ik ben zelf een uur te vroeg/laat'
'we hadden ergens anders afgesproken'

Hetzelfde verhaal als ik iets moet doen dat ik eng vind, zoals presenteren voor de klas. Ook dan heb ik al 1001 dingen bedacht die eventueel mis zouden kúnnen gaan...

'ik vergeet mijn tekst'
'wat ik vertel is onzin'
'ze gaan me uitlachen'
'ze vinden me raar'
'mijn haar zit niet goed'
'ik ga stotteren'

Pff... best wel heel vermoeiend, zo'n denkpatroon. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wat beter gaat dankzij mijn opleiding, waar ik wat zelfverzekerder door ben geworden. Maar dat doemdenken zit er nu eenmaal in en ik vrees dat het er niet zo makkelijk weer uit gaat :=

Eleionomae

Ik ben vooral heel onzeker... slecht van vertrouwen wil ik het niet direct noemen, al speelt dat natuurlijk wel mee. Ik zou m niet 22x bellen, maar ik kan me wel net zo voelen als jij ;)
Gelukkig kan ik er goed over praten met mn vriend en vind hij het verder niet erg :)
Zo heeft hij bv komend weekend vrijgezellen feest van één van zn beste vrienden, en ik kan daar dus echt heel moeilijk over doen :+ Ik laat het hem niet merken, maar dat rotte gevoel komt wel naar boven. Nu had hij het wel door en heeft hij beloofd dat hij me regelmatig even zou smsen als mij dat zou helpen :) Wel heel fijn, maar ik moet er toch zelf ook echt wat aan gaan veranderen ;)

StillAngel

Dit is inderdaad een vertrouwenskwestie en kan ook makkelijk 'afgeleerd' worden door aan iets anders te denken. Je bént gewoon wél mooi, en mensen vinden je wél leuk en anders is het erg slap als ze het laten afweten via de telefoon is het niet. Stap er gewoon maar eens overheen ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:49

als mijn vriend de telefoon niet opneemt denk ik :
- zucht, hij heeft m weer ergens laten slingeren.
of
- zucht, ALWEER die accu leeg!

In t begin van onze relatie was ik wel nog wat onzekerder en daardoor soms wat wantrouwender.
maar dit is nu helemaal weg.
gelukkig.
ik zou echt niet met die onzekerheid enz kunnen leven.
als ik elke keer als er iemand zn telefoon niet opneemt helemaal zou denken dat ze me niet meer aardig vinden enz dan zou ik echt gek worden!

het "doom-denken" komt me trouwens wel in zekere mate bekend voor hoor.
mijn vriend wilde ooit iets niet tegen me zeggen omdat hij dacht dat het niet goed zou zijn voor onze relatie..
nou, toen ging ik thuis ook helemaal door t lint en bedacht het ene afschuwelijke scenario na het andere.
uiteindelijk was de reden echt zo dom en simpel dat ik dacht..pfffff.. moet je daar nou zo moeilijk over doen?
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 03-04-09 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:50

ik heb dat ook heel snel hoor..... als iemand niet opneemt of niet reageert oid.
dan voel ik me eigenlijk meteen aan de kant gezet.... :o

natuurlijk kan ik niet iedereens aandacht opeisen, dat snap ik zelf ook wel, dus waarom dat gevoel dan?

19LindA83

Best herkenbaar :j bij niet opnemen en zeker weten dat ie thuis is wordt ik ook gek... Wat is ie aan het doen? Wie is er bij hem? Maar ook als ie veel later thuis is van het werk.Maar ja ik heb ook een relatie hiervoor gehad waar ik behoorlijk belazerd in ben. Maar zoals mijn vriend dan wel altijd zegt: ik ben hem niet.....
Bij andere mensen heb ik er minde moeite mee, maar daarvan weet ik natuurlijk ook niet precies hun dagindeling!

Eleionomae

StillAngel schreef:
Dit is inderdaad een vertrouwenskwestie en kan ook makkelijk 'afgeleerd' worden door aan iets anders te denken. Je bént gewoon wél mooi, en mensen vinden je wél leuk en anders is het erg slap als ze het laten afweten via de telefoon is het niet. Stap er gewoon maar eens overheen ;)

Alleen dat gewoon er overheen stappen is niet voor iedereen even makkelijk ;)
Ik heb bijvoorbeeld nogal een rot geschiedenis qua vriendjes en dan is het moelijk om zomaar ineens er niet meer onzeker over te zijn etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:51

Aan de ene kant wel. Heel extreem.

Maar voor de rest heb ik helemaal geen onzekerheid? Betogen vind ik hartstikke leuk om te doen, ben niet bang om mijn mond open te trekken, blablabla.
Dus ik snap niet echt waar het vandaan komt..

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:55

Pfoeeeejjj ik ben niet de enige :')
Ga er idd gelijk vanuit dat ze me niet meer moeten.
Maar laat verder de mensen wel vrij zeg maar.
Ik wil wel graag een afspraak ervoor hebben, dat ik zekerheid heb dat het doorgaat, niet dat het is van: ik bel je nog wel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:58

Ik kan wel heel onzeker zijn en ik wil ook nog wel eens gaan doemdenken als iemand niet opneemt (of nog erger, me wegdrukt), maar ik bel meestal geen 2e keer. Of het moet een uur of wat later zijn.

Mijn tante deed dat vroeger ook, als je dan niet opnam, gewoon nog 30 keer bellen. Als er iets vreselijk irritant is... Ik belde dan gewoon uit pure ergernis 2 dagen lang niet terug. Inmiddels doet ze dat gelukkig niet meer...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:58

Hee ik ben gewoon echt niet de enige!!

Ik dacht echt dat ik uniek zou zijn met mijn zenuwachtige gedrag :D . Uiteraard heeft m'n vriend al gebeld, hij was met een vriendin van hem in het ziekenhuis daarom stond z'n telefoon uit := .

Maar zoals de rest, ik ben ook echt niet onzeker. Ik weet dat m'n vriend dol op me is, maar toch... Als hij te laat komt, afbelt omdat hij ziek is of z'n telefoon niet opneemt ben ik gelijk al het vertrouwen kwijt.

Ook ben ik heel georganiseerd, als ik een tijdsplanning heb word flip ik compleet als mensen die in de war sturen :+ .

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:59

Ik heb het ook alleen in andere vormen, ik kan moeilijk iemand toelaten tot me als het ware, maakt niet uit wie.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:01

Heb ik ook, maar dat komt door mijn ex.

En nu heb ik dat dus bij alle mensen die de telefoon niet oppakken ofzo.

Of wat dacht je van mensen die niet op msn zijn terwijl ze normaal rond die tijd wel op msn zijn...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:02

eknein schreef:
Hee ik ben gewoon echt niet de enige!!

Ik dacht echt dat ik uniek zou zijn met mijn zenuwachtige gedrag :D . Uiteraard heeft m'n vriend al gebeld, hij was met een vriendin van hem in het ziekenhuis daarom stond z'n telefoon uit := .

Maar zoals de rest, ik ben ook echt niet onzeker. Ik weet dat m'n vriend dol op me is, maar toch... Als hij te laat komt, afbelt omdat hij ziek is of z'n telefoon niet opneemt ben ik gelijk al het vertrouwen kwijt.

Ook ben ik heel georganiseerd, als ik een tijdsplanning heb word flip ik compleet als mensen die in de war sturen :+ .

Dat met tijdsplannen heb ik ook :Y) Evenals het feit dat ik er heel slecht tegen kan als dingen uberhaupt op het laatste moment veranderen... Zo heb ik ook het liefst als ik een afspraak maak dat dat een paar dagen voor de afspraak al gepland staat en niet een dag van te voren ofzo :+

Pistasche

Ik vind het ook altijd zó vreselijk als iemand z'n telefoon niet opneemt! Als iemand hierheen komt, en diegene komt van sport/werk en andershalf uur nadat dat afgelopen is is diegene hier nog niet, ben ik ook altijd meteen bang dat er wat gebeurd is. Dus ik smeek altijd aan iedereen of ze gewoon even willen sms-en hoelaat ze ong. denken te komen anders zit ik weer helemaal in de stress :=

Anoniem

Heel erg herkenbaar, ik heb het al als iemand niet reageert op de messengers := word er zo gek van, dan mag ik van mezefl niet flippen, maar het gebeurd gewoon :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:10

niet op deze manier....maar wel op een andere manier

ik geloof niet meer in wat mensen zeggen....
als bij wijze van een hele leuke gozer zegt dat hij mij heel leuk vind,dan denk ik dat zeg je alleen maar omdat je wil wippen :o
enzovoorts,kan er wel tig voorbeelden van opnoemen....

dus ja ben erg slecht van vertrouwen ...
als mijn vriendje zijn telefoon niet zou opnemen dan ga ik niet Tig keer bellen maar wel vragen later waarom...en dat antwoord...dat geloof ik dan vaak niet
gelukkig heb ik dan ook geen vriendje :D

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:14

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 12-04-22 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:02

Herkenbaar. Of slecht van vertrouwen valt wel mee, ben gewoon erg onzeker en doomdenkend.
Ik kan er al van wakker liggen als bepaalde mensen op msn weggaan zonder iets te zeggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:25

Japke_Z schreef:
Te herkenbaar. En stom genoeg betrek ik 't ook nog eens altijd op mezelf. Zelfs als iemand een sms naar mijn mening niet snel genoeg beantwoord heb ik meteen het idee dat diegene me niet meer mag. Ik moet mezelf dan echt dwingen om te denken dat diegene heus wel wat beters te doen heeft dan mijn smsjes beantwoorden.

Maar dan betrek je jezelf er wéér bij op een negatieve manier! Terwijl dat absoluut niet nodig is.
Iemand kan mobiel niet bij zich hebben, even niet in de gelegenheid zijn om te antwoorden, batterij leeg, tigduizend redenen waarom diegene niet direct antwoord die NIET aan jou liggen!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:29

Ik heb het een klein beetje, maar niet extreem. Ik zal zeker niet 20 x naar iemand bellen tot ie oppakt. Sms'en hoogstens 3 na elkaar (hoewel dat heel zelden voorkomt, meestal blijft het bij eentje) en dan ook enkel als ik die persoon redelijk dringend nodig heb. Ik denk dan maar 'hij/zij zal iets te doen hebben' / 'hij heeft zijn gsm vast niet bij de hand' etc, want het gebeurt bij mij ook wel eens dat ik niet onmiddellijk terugsms of opneem. Dat gebeurt bij iedereen.
Maar wat een vervelend probleem, ik zou mezelf wel meermaals per dag compleet kunnen opeten van de zenuwen moest ik dit hebben.. :+

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:30

Ik heb het in het begin van een relatie heel erg. :\
maar ts, je moet niet negatief gaan denken ;)
Zo wordt je vertrouwen juist minder. Je vriend houdt van je,
anders was hij vast allang weggeweest. :)
Daar moet je van genieten, en je niet telkens druk maken als je hem niet kan bereiken :j