pas geblokkeerd en nou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

pas geblokkeerd en nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:59

Hoi

sorry als hier al topics over waren kon niks vinden dus vandaar en google word ik niet weizer van net zoals de internetsite van de rabobank.

Maar nu het probleem, wou net even internet bankieren dus toets mijn pincode in geeft hij een fout melding nog een keer weer toen zat ik te twijfelen of ik het nog een keer zou doen, had het beter niet kunnen doen want nu is ie geblokkeerd. Even ter verduidelijking ik had mijn juiste pincode :?.

Moet ik nu gewoon bellen en het probleem uitleggen, Nieuwe pas aanvragen? Baal er namelijk ontzettend van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:00

Morgen even bellen of langsgaan bij je bank. Als het goed is krijg je een nieuwe pas, dat duurde 2 jaar terug bij mij een week

NdV74

Re: pas geblokkeerd en nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:01

Volgens mij kunnen ze bij de bank gewoon die blokkade verwijderen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:02

Gaat dit echt over je pas, of de code van internetbankieren?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:04

eempje, het gaat echt over mijn pas hij geeft namelijk aan dat hij geblokt is. En normaal gesproken gebruik ik gewoon mijn eigen pincode voor internet bankieren.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:05

Ik zou morgen ook idd even bellen en het uitleggen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:06

Op het moment dat u voor de 3e keer uw foutieve pin in toets wordt uw bankpas automatisch geblokkeerd.
U kunt dan de pas in de bankwinkel laten deblokkeren op vertoon van uw legitimatiebewijs. <-- dat bericht heb ik van de rabobank ontvangen toen ik ze mailde met een soortgelijke vraag (tijdje terug).

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:08

Je moet even een nieuwe pas aanvragen bij de bank morgen, als je contant geld nodig hebt, kan je dat ook opvragen met je idkaart op paspoort.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:08

Volgens mij geldt dat 3 keer foutief toetsen enkel wanneer dit winkels betreft.
Als dit thuis met internetbankieren gebeurd zit daar gewoon een x aantal uren tussen. Daarna moet ie het dan volgens mij weer gewoon doen???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:14

Misterylady schreef:
Op het moment dat u voor de 3e keer uw foutieve pin in toets wordt uw bankpas automatisch geblokkeerd.
U kunt dan de pas in de bankwinkel laten deblokkeren op vertoon van uw legitimatiebewijs. <-- dat bericht heb ik van de rabobank ontvangen toen ik ze mailde met een soortgelijke vraag (tijdje terug).

Idd, je hoeft in zulke gevallen helemaal geen nieuwe pas aan te vragen.

Als jij bij de bank kunt aantonen met je ID dat jij ook daadwerkelijk jij bent, dan maken ze ter plekke de blokkering ongedaan.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:16

Cyntje schreef:
Als dit thuis met internetbankieren gebeurd zit daar gewoon een x aantal uren tussen. Daarna moet ie het dan volgens mij weer gewoon doen???

Ok, Dit wist ik niet dan zou ik het morgen nog eens proberen. En daarna de bank bellen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:15

[NM] > [LZP]

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:34

ukje schreef:
Cyntje schreef:

Ok, Dit wist ik niet dan zou ik het morgen nog eens proberen. En daarna de bank bellen.

volgens mij werkt het bij internetbankieren net als bij pinnen en in winkels hoor.

na drie keer blokkeert je pas en moet je naar de bank om het te deblokkeren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:40

Ik had dit een tijdje terug met mijn postbank pas. Ook per ongeluk de verkeerde pincode ingetoetst (eigenlijk was de pincode goed, maar had ik de verkeerde pas te pakken).

Ik was te lui om een nieuwe pas aan te vragen en heb een week of wat later gewoon nog een keer geld proberen te pinnen met die pas en toen deed hij het weer. Ook al zeggen ze op de site van de Postbank dat een blokkade onherroepelijk is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:07

Shiloh schreef:
volgens mij werkt het bij internetbankieren net als bij pinnen en in winkels hoor.

na drie keer blokkeert je pas en moet je naar de bank om het te deblokkeren.

En volgens mij werkt dit toch anders. Dit is ook meer tegen inbraken enzo. Dat er een ruime tijd tussen zit voordat men het weer kan proberen,....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:24

Ik heb dit ook eens gehad bij de postbank, maar daar is het wachtwoord van internet bankieren niet hetzelfde als je pincode. Ik moest toen een nieuw wachtwoord aanvragen en deze ophalen op het postkantoor. Bij mij ging de blokkade er ook niet vanzelf af na een tijd hoor. :n

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:29

Rabobank werkt met een kastje, Postbank met sms toch? Das ook al weer heel wat anders...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:33

Of het nou met een apparaatje werkt of met wachtwoord en sms staat hier redelijk buiten. Een pincode kan gedeblokkeerd worden als daar een goede reden voor is. Het gaat hier tenslotte niet om fraude, maar om een vergissing. Dus als jij kunt bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar van de pas bent, dan kan heus die blokkering wel ongedaan gemaakt worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:38

TS, bij welke bank zit je?
Mijn vriend werkt bij de ABN-Amro bank en die zei dat je je blokkering op kan laten heffen. Je moet dan wel even langs bij de bank en je paspoort of rijbewijs meenemen. Je hoeft dus geen nieuwe pas aan te vragen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 09:21

Ga zo even bellen heb het net nog geprobeerd maar deed het nog steeds niet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:17

Ik heb dat ook eens met mijn rabo pas gehad maar dat bleek te komen doordat de batterijen van het apparaatje bijna op waren. Mijn pas werd alleen met internet bankieren geblokkeerd, maar met een nieuw apparaatje kon ik gelukkig weer gewoon internet bankieren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:18

Dan kunnen het dus goed de batterijen zijn :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:19

Neem bij dit soort dingen nou maar gewoon zo snel mogelijk contact op met je bank. Daar kunnen ze er zinniger dingen over zeggen dan dat wij hier met z'n allen zitten te gissen op een internetforum zonder dat we precies weten wat er aan de hand is. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:01

Bij mijn internetbankieren (Postbank/ING) moest ik na 3x een foute pincode enkel een nieuwe aanvragen. Deze kon ik dan later ophalen bij de Postbank (met legitimatie) en probleem was opgelost.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 11:07

Heb inmiddels contact gehad met de bank ga vanmiddag even langs om te kijken of hij met een nieuw apparaatje het wel doet en anders moet ik een nieuwe pas aanvragen.