en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:17

school (tenminste mijn gymlerares) heeft gister naar huis gebeld en gezegd dat ze me gezien heeft met roken, daardoor heb ik nu dikke gzeik thuis en als ik niet stop met roken, mag ik die paarden opleiding niet meer doen..

ik heb gisteravond de hele avond boos op mijn kamer gezeten met de muziek zo hard als mijn televisie kan:Y)

vandaag ben ik samen met bea mijn vriendin (daar hadden ze ook opgebeld en zelfs gezegd dat we op de wc grookt hadden.. hebbe we nog nooit gedaan) naar mijn mentor gegaan.. mijn mentor wist er niks vanaf, en ze heeft ook gezegd dat zij niet naar huis zou bellen, want ze vind dat het onze zaak is.. maar ze ging er verder niet mee bemoeien..

dus wij daarna naar mijn gymlerares gegaan, en bea vroeg waar ze ons gezien had. Begint ze tegen mij te praten, ja ik heb jullie daar op de hoek gezien en het is mijn zaak als ik jullie thuis opbel, ik zeg heel normaal, dan is het ook mijn zaak dat ik rook. Begint dat mens tegen me te schreeuwen en ik zeg tussendoor, kunt u ook normaal met mij praten en niet gelijk schreeuwen.
(dat had ik heel netjes en rustig gezegd) maar ze schreeuwde nog even door, en toen heb ik het daarna weer heel rustig gevraagd. Toen schreeuwde ze, ja ga maar weg ik praat niet meer met jou. Toen heb ik ook gezegd, is goed, dan praat ik ook niet meer met JOU (hier moet je leraar met U aanspreken, heb ik niet gedaan aangezien zij ook geen respect voor mij toont) toen ben ik weggelopen,

ik moest daarna gewoon huilen, niet omdat ik verdrietig was ofzo, maar gewoon omdat ik zo boos was en zo liet ik de spanning eruit.. ik zat zo te trillen. Als ik niet weggelopen was, had ik haar volgens mij echt een klap verkocht, maar dan wist ik zeker dat ik geschorst zou worden.

normaal gesproken kan ik me ontzettend goed beheersen en je moet er heel wat voor doen om mij boos te krijgen.
nou dat is haar dan gelukt.

zelfs mijn mentor zegt dat ze de laatste tijd niet helemaal spoort.. kun je nagaan..

ik weet wel dat zij niet hoeft te verwachten dat ik nog naar gym kom voordat zij zich verontschuldigd heeft, want ik ben niet diegene die fout is geweest, ik heb echt moeite gedaan om gewoon netjes te blijven en zij begint te schreeuwen
kzal dat wel zegge tegen mijn mentor want die heeft volgens mij zowiezo alles gehoord, want die was in de lerarenkamer en ik stond ervoor dus,. dan mag mijn mentor het tege haar gaan zeggen. Want ik praat niet meer met haar.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:22

Vind je jezelf nu niet heel kinderachtig bezig? Ik weet niet hoe oud je bent maar komaan, hier sta je toch boven...

Mocht je daar roken op die plaats :)?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:24

Ik vind ook dat je nogal heftig reageert, ik weet niet hoe oud je bent en waar je aan het roken was, maar als het daar niet mocht dan heeft de lerares gewoon gelijk. Daar bij zou ik als ik jou was niet meer zo uitvallen tegen een docente ookal 'spoort ze niet helemaal'. Dat staat niet zo netjes en uiteindelijk kan het alleen maar in je nadeel werken.

Als je wist dat je niet mocht roken en het toch gedaan hebt dan zijn de consequenties helaas voor jou. Ik vind het dan ook niet helemaal terecht dat je zo boos op je ouders bent geworden.

En over die gymles, ik vrees dat je daar gewoon heen zult moeten, zeker als je nog een leerplichtige leeftijd hebt.
Laatst bijgewerkt door Mars op 31-03-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:25

Nouja kom jij toch niet naar de gym...
Wat kan het haar schelen als jij je PTA niet haalt?
Je pakt je zelf er mee...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:26

Heerlijk, wat ben jij een puber! :D Eerst iets doen wat niet mag (roken) en dan ook nog boos zijn op iemand anders.
Je hebt zelf een fout gemaakt, daar krijg je voor op je donder van je ouders. Ga dan ook niet boos op je kamer zitten met de muziek keihard aan. Da's alleen maar heel kinderachtig.

Mijn moeder zei altijd: "wie z'n billen brandt...". Je wilde zelf stoer genoeg zijn om te roken, dan moet je ook stoer genoeg zijn om met de gevolgen om te gaan.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:27

Je bent héél wat N's vergeten?
En hoofdletters?

Hoe oud ben je?
Ik vind het goed dat scholen ouders betrekken bij het dagelijkse leven van hun kind...
Ouders kunnen dan zelf bepalen hoe ze ermee om willen gaan.
Blijkbaar wist je dat je ouders het niet goed zouden vinden,anders had je niet stiekem gedaan?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:27

Kinderachtig??

Zij heeft het recht niet om jou ouders op te bellen om te zeggen dat je rookt. Als dit mij zou overkomen, ( ik rook en mijn ouders weten het niet) dan zou ik er echt boos om worden. |(

het zijn haar zaken niet, klaar.

triest ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:28

ja, aan de ene kant is het niet haar zaak dat jij (stiekem)\ rookt idd.. Ik zou er zelf ook niet blij van worden als docenten zich zodanig met mij gaan bemoeien...

Maar aan de andere kant, jij bent wel degene die stiekem rookt. En je weet zelf ook wel dat dat fout is, dus dat je dat niet moet doen.. (hoewel ik ook wel van mening ben hoor, dat dat niet de docent z'n zaak is) Dus je hebt het wel zelf in de hand gehad, en jíj bent hier dus ook wel fout in geweest, en had moeten beseffen dat hier ook consequenties aan vast zouden kunnen zitten.

Ik snap niet zo goed dat je haar zou slaan, als je langer met haar zou praten ? Dat vind ik echt alle boeken te buiten gaan eigenlijk. Als ik je een tip mag geven, blijf altijd respectvol en probeer een beetje realistisch te blijven of het wel echt zo erg is als dat het op het moment zelf voelt..

Stel dat een docent dan echt zijn grenzen overschrijdt, en jij blijft rustig... Dan heb jij iig altijd nog een poot om op te staan, ipv de docent.

Ik heb zelf een soortgelijke situatie gehad, en ik ben wel blij dat er toen mensen zijn geweest die hebben gezien dat ik iig een vrij normale houding aannam, en niet stond te schreeuwen of te bekvechten oid... (ik heb toen een klacht ingediend :Y) )

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:29

xxriiannee schreef:

Als ze op schoolgrond stond te roken terwijl dat verboden is, zijn het wel haar zaken...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:31

Vind het toch niet echt normaal als een lerares schreeuwd tegen haar leerlingen. (zelfs al is het terug schreeuwen).

Maar ik zou wel gewoon naar gym gaan, je gaat toch zeker niet zakken voor haar. Praat hier wel met je mentrix over. Probeer het niet zelf uit te vechten met je gymlerares, daar schiet je niks mee op.
(Als je nog geen 16 bent kan ik me er trouwens best iets bij voorstellen dat ze je ouders belt als ze je ziet roken, maar eigenlijk vind ik het haar zaken niet. Zoiets hoort toch via de mentor te gaan??)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:31

Hoe oud ben je? Als je onder de 16 bent vind ik het niet meer dan logisch dat een leraar het alarmeert dat jij rookt. Zij wilt dit alleen aan jou ouders mededelen zodat zij misschien kunnen zorgen dat jij dit niet meer doet, het is overigens niet goed voor je gezondheid.

Dat je het er met je mentor over hebt kan ik van jou kant ook begrijpen, als die zich er niet mee wilt bemoeien vind ik dat slecht van je mentor, want die hoort zich er wél mee te bemoeien.

Maargoed, buiten dat, jij ging naar je gymlerares en vraagt waar je gezien bent. Zij geeft netjes antwoord en ik vind dat jij er behoorlijk bijdehand op reageert. Als zij zegt dat iets haar zaak is en jij zegt tegen haar dat roken, het probleem waar het hier om gaat, joú zaak is. Natuurlijk is het jou eigen keus, maar dat hoeft niet op zo'n manier naar voren te komen, je had ook kunnen zeggen dat het je eigen keuze is geweest om te gaan roken en dat je het niet netjes van haar vond om te bellen en wat haar bedoeling ermee was. Dan had je lerares niet hoeven schreeuwen, ik vind het niet gek dat je lerares haar stem verheft want ik zou bijdehandte kinderen ook niet pikken. :)

Als jij daarbij ook nog bijdehand gaat zeggen dat ze rustig moet praten niet niet moet schreeuwen, tsja, dan zoek je het zelf op. Je kan beter haar uit laten razen en als ze uitgepraat is, is ze meestal wel tot rust gekomen hoor. Maar als jij vervolgens tussen haar verhaal loopt te blèren dat ze niet moet schreeuwen, en zij zegt dat ze uitgepraat is, vind ik het onbeschoft van jou dat jij geen respect meer toont voor jou lerares, tenslotte heeft zij altijd nog hoger gezag dan jou hoor.

Verder ga ik mee met BraveSpots dat ik dit ontzettend kinderachtig vind. Jou lerares zich verontschuldigen? Jeetje, laat mij en jou lerares niet lachen zeg.. Jij hoort niet zo'n toontje aan te slaan dus is het grotendeels jou fout.

Succes ermee.
Laatst bijgewerkt door Niien_ op 31-03-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:32

BraveSpots schreef:
xxriiannee schreef:

Als ze op schoolgrond stond te roken terwijl dat verboden is, zijn het wel haar zaken...

waar staat dan dat ze daar niet mocht roken?
en ook al mocht ze daar niet roken, dan los je dan op met haar. neit haar ouders.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:32

onze mentor heeft gezegd, als jullie willen roken, moete jullie naar buiten gaan.
ik vind het niet kinderachtig, want wij wouden gewoon van haar horen waar ze ons gezien had omdat ze bij mijn vriendin hadde gzegd dat we op de wc gerookt hadden.. dat vonden we behoorlijk vreemd, omdat we dat nog nooit hebben gedaan. We wouden het gewoon van haar horen. Maar dan hoeft zij niet tegen mij te staan schreeuwen, terwijl ik heel normaal een gesprek met haar probeer te voeren. Ik heb geprobeerd respect voor haar te tonen, maar als zij dat niet tegenover mij doet, dan doe ik het ook niet bij haar.

ik ben 17 jaar en ik ben hier niet meer leerplichtig. Dat ik op mijn kamer ging zitten, was omdat ik het een onzin regel vind dat omdat ik rook ik de opleiding niet mag doen. Ze weten zelf ook hoe hard ik daarvoor op school werk om mijn cijfers positief te houden, anders word ik niet toegelaten.

Ook weten mijn ouders dat ik rook, maar ik weet ook dat ik van hun niet mag roken, maar nu hadden ze weer iets om tegen mij te gebruiken.
en voor de duidelijkheid.. ik ben niet begonnen met schreeuwen.. ik heb nog heel netjes gevraagd of ze normaal met me kon praten ipv glijk te schreeuwen
en het was net naast de schoolgrond aan de andere kant van de weg.

Niien_

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:34

Als je 17 bent vind ik dat je het zelf moet kunnen bepalen, tenslotte mag je vanaf 16 jaar zelf tabak ed kopen.
Dus aan die kant ben ik het met jou eens..

Je ouders stangen met hard muziek heeft alles behalve zin..
Je kan ook rustig met je ouders gaan praten hierover, en dat je die opleiding gewoon heel graag wilt doen, en dat dat niks te maken heeft met roken. Je kan ook zeggen dat ze blij kunnen zijn met het feit dat ze het weten, anders bleef je het toch evengoed stiekem doen, toch?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:34

xxriiannee schreef:
waar staat dan dat ze daar niet mocht roken?
en ook al mocht ze daar niet roken, dan los je dan op met haar. neit haar ouders.

Niet, daarom vraag ik het ook.

En ik denk dat er niet veel met haarzelf op te lossen valt als ik het zo lees (een leerkracht een klap willen geven :? ).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:35

Ik neem jouw hele verhaal maar met een korreltje zout. Je komt nog zo onvolwassen over (bijdehand tegen de leraar doen, de muziek op je kamer heel hard zetten). Denk dat dat schreeuwen van de juf dan misschien ook wel meevalt.

Als je een 'grote meid' bent, dan stap je op die lerares af, eventueel samen met je mentor. En dan praat je de hele situatie uit.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:36

BraveSpots schreef:
En ik denk dat er niet veel met haarzelf op te lossen valt als ik het zo lees (een leerkracht een klap willen geven :? ).

Ja, straks gaat ze met haar in gesprek, gaat het niet zoals zij wilt en kan die lerares een mep verwachten, niet zo fijn. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:37

Ik denk dat je eerder boos bent dat je gesnapt bent tijdens het roken :)*

En je kan van alles dom vinden,en domme regeltjes zien van je ouders...Maar als je het beter kan krijgen,moet je het beter zoeken,nietwaar?

Zeker het boos op je kamer zitten met de muziek keihard klinkt mij eerder als een 15 jarige puber in de oren dan als een respectvolle 17 jarige meid die fatsoenlijk probeert te praten.
Misschien moet je daar ook een over nadenken.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 31-03-09 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Niien_ schreef:
Hoe oud ben je? Als je onder de 16 bent vind ik het niet meer dan logisch dat een leraar het alarmeert dat jij rookt. Zij wilt dit alleen aan jou ouders mededelen zodat zij misschien kunnen zorgen dat jij dit niet meer doet, het is overigens niet goed voor je gezondheid.

Dat je het er met je mentor over hebt kan ik van jou kant ook begrijpen, als die zich er niet mee wilt bemoeien vind ik dat slecht van je mentor, want die hoort zich er wél mee te bemoeien.

Maargoed, buiten dat, jij ging naar je gymlerares en vraagt waar je gezien bent. Zij geeft netjes antwoord en ik vind dat jij er behoorlijk bijdehand op reageert. Als zij zegt dat iets haar zaak is en jij zegt tegen haar dat roken, het probleem waar het hier om gaat, joú zaak is. Natuurlijk is het jou eigen keus, maar dat hoeft niet op zo'n manier naar voren te komen, je had ook kunnen zeggen dat het je eigen keuze is geweest om te gaan roken en dat je het niet netjes van haar vond om te bellen en wat haar bedoeling ermee was. Dan had je lerares niet hoeven schreeuwen, ik vind het niet gek dat je lerares haar stem verheft want ik zou bijdehandte kinderen ook niet pikken. :)

Als jij daarbij ook nog bijdehand gaat zeggen dat ze rustig moet praten niet niet moet schreeuwen, tsja, dan zoek je het zelf op. Je kan beter haar uit laten razen en als ze uitgepraat is, is ze meestal wel tot rust gekomen hoor. Maar als jij vervolgens tussen haar verhaal loopt te blèren dat ze niet moet schreeuwen, en zij zegt dat ze uitgepraat is, vind ik het onbeschoft van jou dat jij geen respect meer toont voor jou lerares, tenslotte heeft zij altijd nog hoger gezag dan jou hoor.

Verder ga ik mee met BraveSpots dat ik dit ontzettend kinderachtig vind. Jou lerares zich verontschuldigen? Jeetje, laat mij en jou lerares niet lachen zeg.. Jij hoort niet zo'n toontje aan te slaan dus is het grotendeels jou fout.

Succes ermee.

IK vind schreeuwen nou net altijd een teken van machteloosheid. Alsje begint te schreeuwen sta wat mij betreft direct een eind lager in achting vooral als lerares. Je hoort het goede voorbeeld je geven, Weet ook uit ervaring dat de leraren op onze school die hun geduld verliezen juist veel minder respect krijgen dan zij die juist rustig blijven. Daar sta je alsdocent toch boven, loopt dan gewoon weg.

Elamor

Nou zo raar is dat niet. Die leraar heeft er NIETS mee te maken dat zij rookt. Als mijn lerares mij dit zou flikken was ik ook heel erg boos geworden. en dan had ook ik de neiging gekregen om een klap te verkopen. maar dat heeft iedereen wel eens.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:38

Anoeska schreef:
Ik neem jouw hele verhaal maar met een korreltje zout. Je komt nog zo onvolwassen over (bijdehand tegen de leraar doen, de muziek op je kamer heel hard zetten). Denk dat dat schreeuwen van de juf dan misschien ook wel meevalt.

Dat dacht ik inderdaad ook al.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:38

liedje89 schreef:
IK vind schreeuwen nou net altijd een teken van machteloosheid. Alsje begint te schreeuwen sta wat mij betreft direct een eind lager in achting vooral als lerares. Je hoort het goede voorbeeld je geven, Weet ook uit ervaring dat de leraren op onze school die hun geduld verliezen juist veel minder respect krijgen dan zij die juist rustig blijven. Daar sta je alsdocent toch boven, loopt dan gewoon weg.

Ik snap jou punt alleen ik snap niet waarom dat op mijn post slaat?
Die lerares zei toch ook dat ze niet meer wilde praten.. dus daar maak ik uit op dat die vervolgens ook wegliep..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:39

Afbeelding

Ik zie niet in wat dit meisje nou zo verkeerd heeft gedaan. De leraar belt naar huis omdat ze rookt (waarom?? mag dat niet in hun vrije tijd?), ze vraagt waar ze hen heeft gezien en de leraar begint te schreeuwen. Zij blijft rustig, maar is erg boos. Logisch toch?
Laatst bijgewerkt door lies op 31-03-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:39

vind het belachelijk heb ook een keer zn metor gehad die naar huis wilde bellen omdst ik rookte.. was toen zo pissig zijn haar zaken helemaal niet..als jij boven de 16 bent en op schoolplein mag roken moet ze dr eigen er niet mee bemoeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:40

persoonlijk vind ik het niet normaal als een leraar tegen een leerling begint te schreeuwen in iets wat je als een normaal gesprek zou kunnen beschouwen. (ik vind het wat anders als ze voor een groep mensen, klas etc. staat)
En ik vind er niets mis mee om je docent er even op te wijzen dat dat niet zo de essentie van het gesprek was (mits je niet zelf ook aan het schreeuwen bent natuurlijk :') )...
Het is gewoon niet handig om te schreeuwen als docent, want dan stuit je alleen maar tegen nóg meer weerstand op want het is gewoon niet netjes.. Dat blijkt wel weer...