aangifte of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

aangifte of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:11

het gaat om het volgende:
Ik ben donderdag middag na het gymen mijn zilveren ketting vergeten,
ik had hem uiteraard tijdens het gymen in een box gedaan (daar gaan ook alle telefoons in enz.)
en daarna eruit gehaald en opgehangen aan een haakje,
na het omkleden ben ik hem vergeten.

Dus vrijdag ochtend om 9u was ik weer in het omkleedhok om mijn ketting op te halen,
na ons is er geen gymgroep geweest, dus alleen de schoonmakers.
Alleen is mijn ketting toevallig verdwenen, de schoonmakers hebben natuurlijk niks gevonden....
nu weet ik dus zeker dat 1 van de schoonmakers bij ons op school mijn ketting heeft meegenomen, kan ik aangifte doen of niet?
ik bedoel ik kan wel aangifte doen maar als het niks uitmaakt dan heeft het weinig nut.....

je zou denken het is maar een ketting, maar aan deze ketting zaten wel bedels die voor mij een hele emotionele waarde hebben
ik wil hem gewoon terug! dat zomaar mensen iemand anders eigendommen toe eigenen word ik gewoon ziek van

wat zouden jullie doen?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:13

ik zou aangifte doen jij hebt het recht op jou spullen.
ze horen het voor je te bewaren!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:14

Je kan niet zomaar mensen gaan beschuldigen zonder bewijs. Waarom vraag je niet gewoon even bij de schoonmakers of ze wat gevonden hebben?

daantje99

Re: aangifte of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:24

Ik zou aangifte doen. Al is het alleen al om aan te geven dat er iets gestolen is. Verder zou ik nog even op school aan de concierge of iemand anders vragen of ze je ketting niet hebben gezien. Het zou misschien ook nog wel een medeleerling kunnen zijn, je weet immers nooit helemaal zeker of er iemand nog in de kleedkamer is geweest.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:30

puma schreef:
Je kan niet zomaar mensen gaan beschuldigen zonder bewijs. Waarom vraag je niet gewoon even bij de schoonmakers of ze wat gevonden hebben?

Helemaal mee eens! Het is niet eerlijk om de schoonmakers de schuld te geven. Ze hebben je ketting misschien wel ergens afgegeven. Je kunt het beste aan de schoonmakers vragen of ze misschien je ketting gevonden hebben en zo ja, wat ze er mee gedaan hebben.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:34

Ging jij als laatste weg uit de gymzaal? Misschien heeft een klasgenoot hem wel gepakt, of de leraar.
Heb je ook wel aan iedereen gevraagd of ze hem gevonden hebben? Leraar, schoonmakers, concierge's?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:34

Er staat toch in het begin dat de schoonmakers niets hadden gevonden of lees ik dat nu verkeerd?
Dus dan heeft ze het al aan de schoonmakers gevraagd.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:35

Ik vind het een beetje onaardig om zomaar iemand te beschuldigen, wie weet is de gymleraar wel langsgelopen?
Het lijkt me toch écht je eigen schuld hier... jij bent hem immers vergeten en je weet niet wie hem heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:36

Was jij de allerlaatste in de kleedruimte voordat er werd schoongemaakt? Misschien is er wel een klasgenoot teruggelopen die iets vergeten was, en heeft die de ketting voor je meegenomen? Heb je al rondgevraagd bij de gevonden voorwerpen op school? Aan je leraar en je klas?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:36

puma schreef:

Was ook mijn eerste gedachten; wie zegt dat er niet een klasgenoot terug is gegaan omdat die ook wat vergeten was? Of de leraar of een verdwaalde muis? Weet jij veel...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:37

En misschien waren die wel eerlijk en heeft een klasgenoot je kettinkje gevonden en meegenomen!
Je kunt hem altijd als vermist opgeven maar mensen zomaar vals beschuldigen kan natuurlijk niet. Denk ook dat de politie eerst na gaat vragen bij jou of het niet je klasgenootjes e.d. zijn geweest. Misschien makkelijker om het eerst via je mentor te proberen?
Hebben de schoonmakers trouwens ook de stofzuiger gecheckt? Kan me nog voorstellen dat je kettinkje is gevallen en dat hij toen per ongeluk daar terecht is gekomen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:37

Mloei schreef:
Er staat toch in het begin dat de schoonmakers niets hadden gevonden of lees ik dat nu verkeerd?
Dus dan heeft ze het al aan de schoonmakers gevraagd.

Er staat: De schoonmakers hebben natuurlijk niets gevonden... Komt op mij heel argwanend over...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:50

ik heb nog niemand beschuldigt,
ik zet hier alleen mijn gedachten gang neer,

ik ben naar congierge geweest, die heeft het aan de schoonmakers gevraagd,
die hebben niks gevonden.
Ik ben als laatste samen een vriendin van mij het meiden omkleedhok uitgegaan,
hierna is de deur op slot gegaan door mijn gymleraar.
alleen de schoonmakers en de desbetreffende leraren kunnen dan de lokalen in.
het is ook mijn eigen schuld, ik moet ook mijn eigen spullen bij m'n houden,
maar een beetje vreemd dat het de volgende dag pootjes heeft gekregen en weg is gewandelt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:52

Heb je je kettinkje nog wel gezien toen je terugkwam in de kleedkamer? Anders zou het ook nog gejat kunnen zijn in de tijd dat jullie aan het gymen waren!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:56

tijdens het gymen zat hij in onze waardevolle box, dat is een box waar ook alle mobieltjes en ipods in gaan,
dus na het gymen meegenomen naar de kleedkamer, omgekleed en toen vergeten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:59

ik heb-als schoonmaakster toen in een hotel-ook de schuld gekregen van diefstal van een vergeten ketting in een kamer. ik werd ronduit beschuldigd!maar naderhand kwam de aap uit de mouw; wss was het kettinkje terecht gekomen tussen het wasgoed, en onder het wasmachine gerold. daar had het een paar maanden gelegen, voor ze erachter kwamen (bij het verwisselen van het machine).excuses heb ik nooit gekregen, wel een valse beschuldiging!!
je bent zelf slordig geweest, dus je kan niet zomaar iemand aanwijzen of beschuldigen....
je kunt ook geen aangifte doen, want je hebt het zelf laten hangen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:01

Ik zou nog een keer bij de schoonmakers gaan vragen :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:02

zijn er geen andere doelgroepen die gebruik maken van de gym- en omkleedruimtes na schooltijd?
aangifte doen heeft geen nut, je bent zelf achteloos omgegaan met je ketting en dat wordt dus aangemerkt als verlies.

MandyR

Je bericht klinkt wel beschuldigend hoor maar goed, daar is al genoeg over gezegd.

Ga eerst voor jezelf na of jij 200% zeker kan zijn dat er na jou niemand meer in de omkleedruimte is geweest. Zoek iemand (leraren ofzo) die dit kan bevestigen en pas dan kan je met aanklacht naar de politie stappen.

Heb je de leraar die na jou vertrek de boel op slot heeft gedraaid al gevraagd of hij iets gevonden heeft?
Sommige scholen huren 'savonds de gymzaal weleens uit aan de plaatselijke gymvereniging. Vraag dit na op school of dat bij jullie ook zo is.
Je bent de volgende ochtend om 9 uur weer terug gegaan naar de kleedruimte. Wie heeft hem toen van slot afgehaald? Vraag die persoon ook of hij / zij iets gezien heeft.
Is er voor 9 uur al les? Zo ja, vraag die klas of ze iets gezien hebben.

kazary

Je kunt geen aangifte doen, je hebt alleen vermoedens van wie het misschien is geweest, geen bewijs.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:06

Dat je het vermoeden heb, kan ik inkomen. Maar aangezien je niet hebt gezien dat één van de schoonmakers jouw ketting in hun broekzak heeft gestopt blijft het een beschuldiging die je niet kan rechtvaardigen.

Waar wilde je trouwens aangifte gaan doen en wat verwacht je er zelf eigenlijk van als je dat doet? :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:46

kazary schreef:
Je kunt geen aangifte doen, je hebt alleen vermoedens van wie het misschien is geweest, geen bewijs.

Aangifte kan je altijd doen, of ze er iets mee kunnen is een 2e ;)
Aanifte van verlies of diefstal

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:21

ja ik denk dat ik er zelf ook niet zoveel mee opschiet... om aangifte te doen, ik krijg mijn ketting er helaas niet mee terug...
ik ga zelf nog even praten met die een van de schoonmakers als ik ze tegenkom (dat is woensdags)

het is inderdaad wel snel makkelijk gezegd dat alle schoonmakers maar dingen zomaar meenemen, zo bedoel ik het niet
je kan niet iedereen over 1 kam scheren.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:36

Geen aangifte doen.

Je bent het kettinkje zelf vergeten dus ga nu niet anderen beschuldigen van diefstal. Wie weet heeft iemand het kettinkje even meegenomen en afgegeven bij gevonden voorwerpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:40

Citaat:
nu weet ik dus zeker dat 1 van de schoonmakers bij ons op school mijn ketting heeft meegenomen

Komt op mij anders wel beschuldigent over. :n
Met aangifte krijg je je ketting niet terug. Volgende keer beter op je spullen letten, ook al is het vervelend dat hij nu kwijt is. :(:)