maar ben zo benieuwd naar mij over over over over groot ouders

mijn opa was een duitser dus vandaar.
meer die dat hebben op zoek te zijn naar je familie van vroeger, wat voor mensen dat waren?
en of je er wat van hebt geerfd?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Heb ik geerft van m'n papa ofzo, want hij heeft zich verdiept in onze stamboom. Hij zit al in de 14e eeuw, dus nice
marleen_usar schreef:Ik zou best meer willen weten, maar wat je heb je er eigenlijk aan?

Van m'n moederskant weet ik persoonlijk niet zo veel... 
Van mijn vaderskant weet ik overigens niks, ik heb hem nooit gekend en mijn grootouders van die kant ook niet. Wat ik wel weet is dat ik het uiterlijk van die kant heb
Van mijn ma der familie heeft iedereen bruin haar met bruine ogen en ik ben blond met blauwe ogen
En Friezen.
(Dat moordlustige heeft niet door vererft hoor
)
Wij wonen trouwens nog steeds in dat huis.
de oma & opa van mijn moeder (dus mijn overgrootouders) waren joods en hebben moeten onderduiken, ze zaten midden in de oorlog, vond het altijd geweldig om bij ze te zijn, ze waren ook altijd samen. wij zijn dus ook joods, een klein deel maar het zit wel in ons bloed, verder is er een generatiering in de familie, deze hangt om mijn nek, hij is goud met een blauwe steen, oerlelijk ding maar ik ben er ontzettend dol op
hij is van mijn oma's moeder geweest, van me oma, van me moeder, en nu is hij van mij 
) die heten van Clearwater daar... Tijden lang is er contact geweest met de familie, maar omdat er ongeveer 65 jaar geleden een spel/stomme fout is gemaakt bij het volksregister (De gemeenteamtenaren hebben de naam in het nederlands vertaald....
) konden ze elkaar niet meer vinden... 
)
Mijn oma is in de oorlog met de (hoe zij het dan zo leuk kon vertellen) "jappen" met mijn opa naar nederland gekomen. xDramaQueen schreef:ik weet dat al!de oma & opa van mijn moeder (dus mijn overgrootouders) waren joods en hebben moeten onderduiken, ze zaten midden in de oorlog, vond het altijd geweldig om bij ze te zijn, ze waren ook altijd samen.
Blijkt dat mijn bompa bij het verzet heeft gezeten en ben daar ongelofelijk fier op (ook al was hij niet grootschalig bezig, maar kleine dingen hadden toen ook hun groot nut). Ik luister graag naar de verhalen van 'toen'.