Als jullie zin/tijd hebben, zouden jullie eens mee willen denken voor iets leuks?
Ik zal eerst even vertellen wat de bedoeling is, da's wel zo handig en ook redelijk relevant.
Volgende maand staan hubbie en ik bij onze sponsor op het terrein met een stand(je) tijdens de open dag. Mijn man restaureert (op hobbybasis) Italiaanse motoren en de sponsor (motorzaak) helpt hem met een stukje techniek voor de motors die bedoeld zijn voor klassieke races. Veel klanten van de motorzaak weten dat we een 'samenwerkingsverband' hebben en vragen vaak hoe het met de oude Italiaanse motors gaat, vandaar het idee om de motors tijdens de open dag tentoon te stellen.
We hebben zelf een grote scharniertent waarin we de motors gaan plaatsen. Hubbie zal druk zijn met vragen beantwoorden, ik ben de pisang voor het culinaire gedoe

Een paar 'belemmeringen':
- De 'catering' moet vanuit onze camper/caravan komen. We hebben daar de beschikking over een goede (maar niet al te grote) koelkast en een gasfornuis(je). We hebben ook een klein oventje, maar we weten nog niet of er stroomvoorziening is. Dit is dus nog even een vraagteken.
- We hebben geen idee hoeveel bezoekers er gaan komen, dit zal grotendeels aan het weer liggen. Het kunnen er 100 zijn, maar 300 is ook mogelijk.
- Het publiek (ik ken ze uiteraard niet allemaal, maar heb wel een indruk
) lijkt me grotendeels van het type "wat de boer niet kent dat vreet ie niet".Mijn idee is om wat leuke Italiaanse hapjes klaar te maken. Italiaans natuurlijk omdat de motoren ook Italiaans zijn, dat is een leuke match

Ik heb vanmiddag al wat leuke dingen gescoord (een stapel bordjes in rood/wit/groen, Italiaanse servetjes, bakjes in kleur etc.). Ben ook al druk bezig geweest met het zelf fabriceren van cocktailprikkers met daarop ons logo, wordt leuk

De grote vraag: wat gaan we op die bordjes leggen?

Op zich is het niet zo moeilijk om wat leuks te bedenken als de mogelijkheden onbeperkt zouden zijn. Maar we zijn dus beperkt qua voorzieningen, qua bezoekersaantal en ik moet het terplekke natuurlijk ook allemaal in m'n uppie doen.
Ik zat er aan te denken om in elk geval gehaktballetjes met Italiaanse kruiden te maken, die kun je zowel warm als koud serveren. Iemand een idee hoe je gehakt Italiaans kruidt?
Verder zijn die mini-pizza's wel leuk en makkelijk, smaken ook nog redelijk. Ben alleen afhankelijk van het oventje.
Ik zat er ook nog aan te denken om van die Italiaanse worst op tafel te zetten, volgens mij heb ik die weleens bij de Makro gezien. En broodjes met bruchetta/tapenade? Iets zoets is ook wel leuk, maar wat?
Hebben jullie nog leuke en praktische ideeen?

Het mogen ook gerust kant-en-klaar dingen zijn, dat zou ik dan mooi kunnen combineren met nog wat dingetjes die ik zelf maak.

) en zij heeft een keer als voorgerecht voor ons iets heel lekkers gemaakt, echt, om je vingers bij op te eten, misschien kun je dat gebruiken als hapje?
kruiden erover, beetje peper, zout, olijfolie en geraspte kaas en even onder de grill.