De laatste tijd zit mijn zus niet lekker in haar vel. Ze was vandaag naar huis gestuurd van haar werk omdat ze er met haar gedachte niet bij was. Ik ben gaan doorvragen en uiteindelijk eindigde dit in tranen. Ze was van de week weer naar het graf geweest en ze vertelde dat iedereen maar zegt dat ze door moet gaan met haar leven, dat ze dit moet oppakken omdat het 'al' drie jaar geleden is. Aan de ene kant is dat natuurlijk waar, maar dit kan ze niet.
Ze is in het begin naar een psycholoog geweest. Op dat moment werkte het voor haar, maar nu gaf ze aan dat dit eigenlijk niet werkte.
Ik zat zelf te denken aan een lotgenotengroep,
Ik was benieuwd naar bokkers die hetzelfde hebben meegemaakt. Een dierbare verloren door suicide.
Hoe hebben jullie het verlies een plekje kunnen geven? En wat kan mijn rol daarin zijn?
Ik zeg ook niet dat ze geen verdriet mag hebben, absoluut niet! Maar ze lijdt eronder, haar werk lijdt er onder en ze kan er niets mee. Meer dan een luisterend oor en begrip kan ik haar niet geven, maar ik zou haar graag willen helpen,
Hebben jullie ideeen
?
Heb haar flink uitgekafferd en vervolgens nooit meer gesproken. Lucht enorm op! Zelfs nu na 8 jaar hoeft niemand mij te vertellen hoelang het al geleden is.