Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

tita schreef:Niet doen de huur komt bij je inkomsten en daar ga je dus flink belasting over betalen dus je wordt er niet echt rijker van en het huis kan juist minder waard worden, je weet niet hoe de nieuwe bewoners zijn maar je zal flink balen als er geklust moet worden na een jaar
Citaat:Op internet vind je site die schrijven De hypotheekrente is weliswaar niet meer aftrekbaar, maar de huur is onbelast.
) Dan is dat toch geen probleem? Lastig wordt het inderdaad wel als de hypotheek niet meer op te brengen is. Ik zou mijn huis verhuren inderdaad ook pas als laatste optie doen. Of je zou er mensen in moeten laten zitten die je kent. auk schreef:Uh huh? Die snap ik even niet. Vriendlief werkt in Venray, maar Smakt ligt er naast. (of ligt het huis niet in Smakt? Ik ging daar voor het gemak even vanuit omdat dat bij je naam staat) Dan is dat toch geen probleem? Lastig wordt het inderdaad wel als de hypotheek niet meer op te brengen is. Ik zou mijn huis verhuren inderdaad ook pas als laatste optie doen. Of je zou er mensen in moeten laten zitten die je kent.
Pashon schreef:ik zou met verhuren een beetje oppassen, je kan mensen er imo niet tot heel moeilijk uit zetten op het moment dat jij het huis verkocht of kan verkopen.
een huis dat word bewoont word wel sneller verkocht als een huis dat leeg staat.
auk schreef:Hm ok, Roermond-Venray is geen leuk stukje om elke dag te rijden nee. Maar staat het huis op dit moment leeg dan? Of wonen jullie er wel nog?
obsession schreef:Ik huur momenteel een huis wat te koop staat, wij werken elke keer met een half jaar contract zodat als het verkocht wordt die mensen niet een jaar hoeven wachten voor ze erin kunnen ,ook het contract is waterdicht en ik moet er gewoon na een half jaar uit als het verkocht wordt intussen. Ik zit hier nu 8 maanden en er is 1 bezichtiging geweest...
xxmayleexx schreef:De makelaar belde vanmiddag en heeft verteld dat ze de mensen zou vragen het te huren met een opzegtermijn van 3-4 maanden wanneer zich een koper meldt. Dit neemt nog niet geheel de twijfel weg. Ook heb ik een goed gesprek gehad met mijn vriend over de toekomst (gelukkig positief)
Morgen moet ik de keuze gemaakt hebben (het liefste natuurlijk).