Sire: Onbewust asociaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

Sire: Onbewust asociaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 06:57

Wanneer ben je asociaal? Wat zijn de tegenwoordige normen en waarden? Hoe denk jij over de reclame? Wanneer ben jij asociaal?
Brand los!!

Rytm

Re: Sire: Onbewust asociaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:10

Heb net even de filmpjes bekeken op de website en ik vind ze wel pakkend. Ik denk dat er veel mensen zijn die zich inderdaad onbewust zo gedragen, die dus totaal geen besef hebben van hoe asociaal ze overkomen.

Gelukkig hebben mijn ouders me wat al deze voorbeelden betreft netjes opgevoed. Geen kauwgom op straat uitspugen, geen papiertjes op straat. Opstaan in de bus of trein als dat nodig is.
Mensen aankijken als ze je helpen en niet half iets anders doen.

Ik weet dus niet beter en kan me ook echt de ogen uit de kop kijken soms als ik in de stap loop.. wat sommige mensen zich permitteren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:19

Spugen op straat, even roggelen en grups....

Afschuwelijk!! En dat mag schijnbaar overal.

Vorige week is er een man voor me bij de Service balie van de super de boer, alles netjes kocht een pakje shag.
Draait zich om om weg te lopen en laat een knalharde boer vlak bij mijn gezicht!

Zowel ik als het meisje achter de balie waren volkomen en onaangenaam verrast!

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 07:20

Ik ruim de poep van de hond altijd, alleen ging wel eens naar de winkel met een mp3 speler in mijn oren, niet meer doen dus. Ik sta op voor oudere mensen en ik geef fietsers en voetgangers als het kan wel voorrang (waar dat niet moet dan). Ook bij het tanken rij ik na het tanken een stukje naar voren zodat de volgende alvast kan tanken onderwijl dat ik afreken. Het zijn de kleine dingen die het em doen.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 07:21

Ja spugen en roggelen op straat, niezen zonder je hand ervoor te houden, boeren, jigg.Dat zijn dingen die horen niet idd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:23

ik vind het een geweldige reclame......... echt een goed doordacht stuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:24

Ik ga hem eens bekijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:33

Hmmmm ik zet mijn tas in de bus weleens naast me, niet meer doen dus :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:37

Goede reclame. Ik ga elke dag met de trein en daar kom je een hoop asociaal gedrag tegen. Waar ik me nog het meest aan erger is MP3 spelers die zo hard staan dat de hele coupe mee kan genieten (zijn die mensen echt zo doof?) of zelfs muziek zonder oordopjes. En als je er wat van zegt krijg je nog een grote mond terug ook.

Of mensen die lekker een stinkende frikandel tegenover je op gaan zitten eten :r

Tas zet ik ook wel eens naast me, maar zodra ik zie dat er mensen de trein in komen zet ik hem gauw weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:44

Lenneke_ schreef:
Goede reclame. Ik ga elke dag met de trein en daar kom je een hoop asociaal gedrag tegen. Waar ik me nog het meest aan erger is MP3 spelers die zo hard staan dat de hele coupe mee kan genieten (zijn die mensen echt zo doof?) of zelfs muziek zonder oordopjes. En als je er wat van zegt krijg je nog een grote mond terug ook.

Of mensen die lekker een stinkende frikandel tegenover je op gaan zitten eten :r

Tas zet ik ook wel eens naast me, maar zodra ik zie dat er mensen de trein in komen zet ik hem gauw weg.

Vind dat wel heel overdreven, ga dan lekker in een andere coupe zitten, mensen moeten ook eten. ;)

Tas naast je zetten vind ik overigens ook niet asociaal oid, zolang je 'm maar weg zet als 't druk word.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:48

Je bent asociaal als je geen rekening houdt met anderen op welke manier dan ook. Spugen op straat, mp3 hard aan, hond uitlaten waar het niet mag. Kortom, als je overlast veroorzaakt voor andere mensen ben je asociaal bezig.

Ik vind het ook wel goede filmpjes, helaas zijn ze heel realistisch en komen die situaties maar al te vaak voor.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:52

Mensen die zelf asociaal zijn en n ander op iets kleins aanspreken, dat vind ik net zo irritant...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:54

Anthea schreef:
Vind dat wel heel overdreven, ga dan lekker in een andere coupe zitten, mensen moeten ook eten. ;)

Natuurlijk. Ik eet ook wel in de trein, maar dan een appel of een boterhammetje ofzo. Maar niet iets waar de hele coupe van gaat stinken.

Ik ga idd in een andere coupe zitten en vaak wordt je dan nog even nageroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:05

Van een frikandel gaat niet de hele coupe stinken joh. :n
Nog nooit meegemaakt iig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:07

opstaan voor oudere mensen doe ik niet meer en hoeft niet meer.

Maar als ik in de metro zit en die zit vol en ik ben moe, waarom zou ik dan op moeten staan en al die anderen niet of kinderen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:17

mickey1978 schreef:
Ook bij het tanken rij ik na het tanken een stukje naar voren zodat de volgende alvast kan tanken onderwijl dat ik afreken. Het zijn de kleine dingen die het em doen.

Volgens mij kan dit niet? Die pomp blokkeert totdat er betaald is.

Ik vind het wel fijn als mensen nadat ze betaald hebben wat sneller wegrijden, want sommigen laten je rustig nog 10 min wachten terwijl ze hun gordel omdoen, lippenstift goed, haar fohnen, baard scheren (weet ik veel wat ze allemaal doen hihihi)

Ik vind mezelf niet asociaal. Ik gooi nooit iets op straat en ben heel erg beleefd tegen mensen in winkels.
Zo zeg ik altijd alsjeblieft en dankjewel. Heb opgemerkt dat dit tegenwoordig vaak wordt vervangen door simpelweg "ja" en dat vind ik vreselijk asociaal.
Winkelmevrouw: "Alstublieft en de bon, nog een prettige dag"
Klant: "Ja"

.... vind ik echt niet kunnen!
Ik zeg altijd: "heel erg bedankt en hetzelfde!"

Als je mensen duidelijk bedankt en ze hierbij aankijkt dan veranderd er iets in de sfeer. Veel medewerkers zijn ook aangenaam verrast volgens mij als je gewoon beleefd bent.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:28

Nuage schreef:
mickey1978 schreef:
Ook bij het tanken rij ik na het tanken een stukje naar voren zodat de volgende alvast kan tanken onderwijl dat ik afreken. Het zijn de kleine dingen die het em doen.

Volgens mij kan dit niet? Die pomp blokkeert totdat er betaald is.

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord?
Wij zetten de auto altijd opzij na het tanken,en nog wel meer mensen zie je dat doen.

Ik probeer ook altijd vriendelijk te zijn. Ik groet mensen die langs me heen lopen (hoewel sommigen niks terugzeggen,maargoed)
Dingen op straat gooien doe ik nooit,dat vind ik not done.

Ik denk alleen dat de reclame weinig effect heeft op de groep die 'stoer' doet voor vrienden,door op straat te roggelen en onbeleeft te zijn.Helaas,

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:32

Lenneke_ schreef:
Anthea schreef:

Natuurlijk. Ik eet ook wel in de trein, maar dan een appel of een boterhammetje ofzo. Maar niet iets waar de hele coupe van gaat stinken.

Ik ga idd in een andere coupe zitten en vaak wordt je dan nog even nageroepen.

Niet banketstaaf bedoeld, maar dat krijg je als je vega bent, dan ben je daar meer op gericht qua geur denk ik. Ik krijg er juist altijd honger van ;)

Muziek te hard vind ik wel echt onzin, het gaat om de muziek toch, niet om de hele coupe mee te laten luisteren?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:39

Dat men het normaal vind om alles op de grond te gooien..
Buschaufeurs in elkaar meppen heel normaal is.. (gevolg van de lage straffen, aanpakken die hap)
Dat je als hulpverlener soms al niet eens veilig bent..
Roggelende mensen op straat..
En inderdaad muziek waar iedereen van kan meegenieten. :(

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:49

tita schreef:

Maar als ik in de metro zit en die zit vol en ik ben moe, waarom zou ik dan op moeten staan en al die anderen niet of kinderen.

Omdat jij wél sociaal en nog jong bent?

Als er iemand aan het verdrinken is en niemand springt erin, blijf je dan ook aan de kant staan?
Ik vind dat een beetje een kromme beredenering.

Dus ja, als ik in de metro zit en het is druk en er komt een oudere man/vrouw aan, sta ik wel op.
Want ik ben niet zodanig lui (of hoe jij het zegt, 'moe') dat ik geen respect meer heb voor de belangen van anderen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:50

_Tivoli_ schreef:
Wij zetten de auto altijd opzij na het tanken,en nog wel meer mensen zie je dat doen.

Toen ik voor het allereerst in mijn leven ging tanken (mijn scooter, 95 ongelood) lukte het me niet :+
Ik kreeg er niks uit, ding sloeg heel de tijd af. Er stond 74 cent op de teller en verder lukte het niet.
Ik heb toen de slang terug gehangen en ben naar binnen gelopen met de vraag of zij konden helpen.
Toen werd me gezegd dat ik eerst 74 cent moest afrekenen, hoe stom ook, omdat anders de pomp het niet meer deed. Ze zei dat zodra je de slang terughangt er eerst betaald moet worden voordat hij het weer doet.

Ben daar eigenlijk altijd vanuit gegaan. Maar misschien is dat dan wel afhankelijk van het pompstation.

Ik weet niet of ik het zou durven, alvast stukje wegrijden. Zijn de mensen achter de kassa dan niet doodsbang dat je gewoon wegrijdt zonder te betalen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:51

Saskiaatje schreef:
tita schreef:

Omdat jij wél sociaal en nog jong bent?

Als er iemand aan het verdrinken is en niemand springt erin, blijf je dan ook aan de kant staan?
Ik vind dat een beetje een kromme beredenering.

Dus ja, als ik in de metro zit en het is druk en er komt een oudere man/vrouw aan, sta ik wel op.
Want ik ben niet zodanig lui (of hoe jij het zegt, 'moe') dat ik geen respect meer heb voor de belangen van anderen.

Ja ik zou ook niet anders verwachten want jij bent ook al 14 jaar jonger dan mij :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:52

Oh, dus als je 32 bent, dan val je onder de categorie "zo oud dat je niet meer op hoeft te staan voor ouderen"?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:55

Nuage schreef:
_Tivoli_ schreef:

Toen ik voor het allereerst in mijn leven ging tanken (mijn scooter, 95 ongelood) lukte het me niet :+
Ik kreeg er niks uit, ding sloeg heel de tijd af. Er stond 74 cent op de teller en verder lukte het niet.
Ik heb toen de slang terug gehangen en ben naar binnen gelopen met de vraag of zij konden helpen.
Toen werd me gezegd dat ik eerst 74 cent moest afrekenen, hoe stom ook, omdat anders de pomp het niet meer deed. Ze zei dat zodra je de slang terughangt er eerst betaald moet worden voordat hij het weer doet.

Ben daar eigenlijk altijd vanuit gegaan. Maar misschien is dat dan wel afhankelijk van het pompstation.

Ik weet niet of ik het zou durven, alvast stukje wegrijden. Zijn de mensen achter de kassa dan niet doodsbang dat je gewoon wegrijdt zonder te betalen?

Klopt inderdaad, heb bij een tankstation gewerkt en zo gaat dat. Anders zou jouw bedrag bij de vorige gebruiker opkomen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:19

Nuage schreef:
_Tivoli_ schreef:

Ja voordat er weer benzine uit de slang komt,maar dat heeft toch niks te maken met wegrijden van je auto? :+
Ik hoef niet te tanken,weg te rijden en nog een keer te tanken?
Ja, de juffrouw die achter mij staat moet eerst haar auto nog aanrijden,het klepje en de tankdop losmaken... tegen die tijd heb ik al betaald :)