ik zal even uitleggen waar het over gaat 
ik ben 18 jaar oud, heb vanaf mijn 3e ofzo een bril, erg slechte ogen
dit ging zowat elke meting wat achteruit/stabieleen dik jaar (misschien wel langer) terug zat ik op sterkte 6,25 en 6,0 voor dichtbij (ik zie dus dichtbij niet, dat is dan + ?
)wij zijn zo'n 4 jaar terug verhuisd en toen ben ik een jaar later ook maar van opticien veranderd, anders moest ik een uur fietsen ervoor

nu is het zo dat ik bij deze opticien steeds vóóruit ga met sterkte, dus minder slechte ogen.. ik twijfel hier zelf héél erg aan, ik heb al zo'n 6 jaar dezelfde bril welke ik nogsteeds gebruik en ik zie daar gewoon goed mee
volgens de huidige opticien ben ik inmiddels al 1 heel punt vooruit gegaan.. ik zou mijn huidige bril al niet meer kunnen gebruiken dan toch?Ik ben van plan om volgende week eens langs de ''oude'' opticien in de vorige woonplaats te gaan, om hier mijn ogen te laten meten.. Als dit verschilt wil ik dus uiteraard níet meer bij mijn opticien blijven, echter heeft hij wel vandaag een nieuwe set lenzen besteld..
ben ik verplicht deze af te nemen als blijkt dat die sterkte níet mijn sterkte is?
(misschien duidelijk te vermelden, de wantrouwendheid komt voort uit het feit dat deze opticien bij mijn moeder een bril heeft aangemeten die bijna 1 punt te weinig sterkte had... hierdoor heeft zij nu achteruitgang gehad in haar ogen..)
ik heb geen idee of ik nu alles duidelijk verteld heb

(edit; het is ''oculenti''
Lijkt me dan niet dat je de opticien de schuld kan geven.... 
Maar zo schijnt het helemaal niet te werken, ook jouw ik weet het niet antwoorden zeggen een opticien heel veel! Ga dus gewoon uit van je zicht en niet van wat er nu op papier staat