Sportschool opzeggen, moeilijkheden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Sportschool opzeggen, moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:53

In januari ben ik lid geworden van de sportschool en mijn zus ook. Eigenlijk wilde ik dus vooral heen om spinning te doen (is een paar keer per week). Je kan reserveren voordat je heengaat (je kan ook gewoon heengaan maar dan heb je kans dat het dus al vol zit). Vorige week wilde ik dus heen, ik bel om half 7 (het begint om 7 uur) maar het zat al vol. Nouja oké kan gebeuren. Vandaag wilden mijn zus en ik weer heen, dus ik belde om een uur of 3 om te reserveren. Maar nee dat kon nog niet want dat kan pas vanaf een uur voor de groepsles begint. Dus om 3 over 6 vanavond belt mijn zus, zitten ze vol. :roll: Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, dat er in 3 minuten 20 mensen hebben gebeld of dat er 1 iemand heeft gebeld dat ie met 20 mensen komt ofzo (als er al niet meer dan 20 fietsjes zijn). :roll: En ze willen voortdurend metingen doen enzo, hadden tegen iemand anders gezegd dat ze nog maar 3 maaltijden per dag mocht omdat ze te dik was en mocht ook geen tussendoortjes want een knorrende maag is goed voor de vetverbranding. Nouja en zo nog wel wat meer dingetjes.
Het is ook nog eens best wel duur (€30 per maand). Nu staat er dus in het contract dat als je eerder wilt stoppen dat je het dan om moet zetten in een 6 maanden contract en dat is €45 per maand of als je gaat verhuizen maar dan moet je een inschrijvingsbewijs van het bevolkingsregister laten zien (dus als iemand er nog 1 heeft toevallig, pm hem me :+ ). Eigenlijk wil ik er nu direct vanaf. In het contract staat ook dat je gebruik kan maken van hun faciliteiten (waaronder groepslessen), dus zij houden zich ook niet aan het contract. Kan ik dit als argument aanvoeren dat ik mijn lidmaatschap eerder op wil zeggen? Ook staat er dat de ouders akkoord moeten gaan als je jonger bent dan 19 en je gaat het lidmaatschap aan, mijn ouders hebben niks ondertekend maar ik ben dus wel lid. Kan ik hierdoor mijn lidmaatschap opzeggen? Ik was 17 toen ik lid werd, ben nu 18. Voor mijn zus geldt dit helaas niet meer.
Nouja, iemand die weet hoe we hier zo snel mogelijk af kunnen komen? :=

Mars

Re: Sportschool opzeggen, moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:56

Ik vrees dat je hier gewoon aan vast zit, je hebt een contract ondertekend en zult je aan de voorwaarden moeten houden, hoe vervelend het ook is.
Je mag gebruik maken van de faciliteiten, de sportschool stelt die ook ter beschikking, maar kan er redelijkerwijs niets aan doen als de spinningles vol zit (ookal zouden ze een kromme werkwijze hanteren).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:57

Uitreksel van een ander heb je weinig aan, aangezien er een naam bijstaat
Enige manier waardoor je eronderuit kan komen, is als hun afspraken niet nakomen,
Dan nog moet je hun eerst schriftelijk op hoogte brengen en kans geven om een oplossing te zoeken
anders heb je denk ik pech en zal je je contract periode moeten betalen

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:01

je kan proberen het contract af te kopen voor een in jou ogen schappelijke prijs. stel een nette brief op met jouw "klachten" en om een oplossing vragen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:04

Maar ik neem aan dat Spinning niet het enige klasje is dat ze geven. Dan kan je nog wel aan allerlei andere klasjes meedoen. Dus zeggen dat zij hun afspraken niet nakomen klopt niet. Want ik neem niet aan dat er in het contract staat dat je altijd mee kan doen aan het spin-klasje.

Je hebt zelf een jaarcontract getekend, dus ik denk niet dat je daar nog onderuit kan.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:05

Ik zou als ik jou was even met je contract langs de rechtswinkel gaan. (gratis)

Zij kunnen je dan vertellen wat je rechten zijn en welke mogelijkheden je hebt. :)

Succes!
Het klinkt wel erg l-ullig...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:11

Kyno: Dat is nog wel een goed idee. :)

Sja ik weet dat ik zelf het contract heb ondertekend, beetje dom achteraf. :D Maar kan ik er ook nog wat mee doen dat ik nog maar 17 was toen ik tekende en dat mijn ouders nog niet hebben getekend, terwijl er in het contract wel staat dat dat moet?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:15

misschen kan je vader er naartoe gaan met het argument dat hij niet heeft getekend terwijl dat wel had gemoeten. voor de rest geef ik je wein ig kans. je bent een contract met ze aan gegaan en zal dit tot het einde vol moeten houden. het argument van de spinning les vind ik niet echt een goede reden aangezien dit dus pas de 2e keer was.
sportscholen staan erom bekent dat ze lastig zijn wat betreft contracten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:05

Dus omdat je 2 keer niet mee kan doen met een les die meerdere malen per week gegeven wordt wil je maar gelijk helemaal stoppen met sporten? Ben je er zelf van overtuigd dat dat dé reden is? :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:29

Liek_ schreef:
Dus omdat je 2 keer niet mee kan doen met een les die meerdere malen per week gegeven wordt wil je maar gelijk helemaal stoppen met sporten? Ben je er zelf van overtuigd dat dat dé reden is? :D

Als je denkt dat ik geen zin meer heb, dat is niet de reden. Ik vind het juist hartstikke leuk, maar het is altijd bomvol, wel vaker dit soort dingen geweest en vind het gewoon apart dat na 3 minuten alle plekken weg zijn. Ze willen ook steeds metingen doen, maak je een afspraak voor en dan zijn ze er zelf niet als je daar bent voor die afspraak en dat soort dingen. Het is gewoon een te kleine sportschool voor het aantal mensen en nog eens duur ook naar verhouding.

Maar ik bel morgen even de rechtswinkel. Denk niet dat ik nog kans heb er vanaf te komen behalve door dat mijn ouders niet getekend hebben. Volgensmij is dat contract dan helemaal niet geldig.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:49

Bij ons op de sportschool kan je gewoon een week van te voren jezelf inschrijven voor de spinninglessen, kan je dat bij hun niet?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:56

AngelofLove schreef:
Bij ons op de sportschool kan je gewoon een week van te voren jezelf inschrijven voor de spinninglessen, kan je dat bij hun niet?

Nee, dat kan helaas niet.
TS schrijft in de OP dat ze pas een uur van tevoren kan bellen om een plekje in de les te reserveren :)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:59

Ik ga dit even in de gaten houden , ben ook bezig met opzeggen. (ook in januari lid geworden) en zit aan zo'n zelfde soort contract vast..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:07

Ja, maarja, is het dan niet zo dat je gewoon 1 vaste avond in de week kan reserveren? Ik bedoel, zeggen dat je iedere dinsdagavond aan de spinningslessen mee doet.
Zo werkt dat bij 'ons'. Je kan je plaats sowieso altijd vasthouden en anders een uur van te voren bellen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:11

Marilla schreef:
Ja, maarja, is het dan niet zo dat je gewoon 1 vaste avond in de week kan reserveren? Ik bedoel, zeggen dat je iedere dinsdagavond aan de spinningslessen mee doet.
Zo werkt dat bij 'ons'. Je kan je plaats sowieso altijd vasthouden en anders een uur van te voren bellen.

Nee kan bij ons niet. :n En dan zeggen ze dat de rest van de avond (andere groepslessen) ook al vol zitten terwijl je pas een uur van tevoren mag bellen. :?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:18

Ik denk dat je weinig kans heb JIJ bent het contract aangegaan. En ik weet uit ervaring dat spinnen heel populair is dus het kan idd zo zijn dat het echt al binnen 2 -3 minuten vol zit. Wat ik wel raar vind is dat ze niet gewoon zeggen van nou dan zetten we een fiets erbij ofzo. Doen ze bij ons wel wij zitten soms met 27 man te fietsen.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:09

Ik vrees dat je er toch aan vast zit. Je hebt nou eenmaal wel een contract :)
Maar ik vind het wel stom dat je niet kunt stoppen wanneer je wilt... Zeker niet als je zo moet gaan sporten :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:16

Bwaah mijn verhaal gaat helemaal mis!

Ik werk dus zelf ook op een sportschool. Helaas is het zo dat wat in de voorwaarden staat wel helemaal waar is. Je had deze dus van te voren goed moeten lezen. En zoals ook al eerder genoemd staat is de spinningles erg populair. Wij hebben dit ook iedere week. Vanaf een half uur van tevoren kun je een pasje ophalen en om half 8 staan er dus 15 mensen aan de balie te dringen voor een pasje! Tja vol is vol. Ze bieden de faciliteiten dan wel echt aan, alleen tja als er meer mensen komen kun je er niks aan doen!

30 euro in de maand is trouwens niet erg duur hoor voor een sportschool :)!

Erg vervelend, maar helaas zit je er waarschijnlijk aan vast. Wel erg jammer dat je door 2 drukke spinningweken meteen wil opzeggen! Misschien is het over paar weekjes weer wat rustiger en dan is er niks aan de hand!

Loose schreef:
Kyno: Dat is nog wel een goed idee. :)

Sja ik weet dat ik zelf het contract heb ondertekend, beetje dom achteraf. :D Maar kan ik er ook nog wat mee doen dat ik nog maar 17 was toen ik tekende en dat mijn ouders nog niet hebben getekend, terwijl er in het contract wel staat dat dat moet?

Dat is wel een hele slechte zaak! Waarschijnlijk kun je je daar wel op beroepen misschien! Maar in hoeverre wil je het uitvechten? Een asvocaat ed kost je meer dan een half jaar 15 euri extra betalen....

Ik snap alleen niks van de opzegtermijn, als je op wil zeggen moet je eerst een halfjaar lid worden? Wat voor contract heb je nu dan?

ukje schreef:
Ik denk dat je weinig kans heb JIJ bent het contract aangegaan. En ik weet uit ervaring dat spinnen heel populair is dus het kan idd zo zijn dat het echt al binnen 2 -3 minuten vol zit. Wat ik wel raar vind is dat ze niet gewoon zeggen van nou dan zetten we een fiets erbij ofzo. Doen ze bij ons wel wij zitten soms met 27 man te fietsen.

Ja maar dat gaat natuurlijk niet als je maar max 20 fietsen hebt :)!
Laatst bijgewerkt door Loesss op 26-03-09 12:23, in het totaal 5 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:17

Jammer dat ze bij jullie zo werken..
Bij ons werken ze met kaartjes die bij de balie liggen en die je vanaf een uur van te voren op kunt halen. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dit vind ik veel eerlijker dan moeten bellen om te reserveren... Zal me nu namelijk niets verbazen dat standaard het zelfde groepje spint op dat uur omdat ze dat al jaren doen.
Ben indd wel bang dat het moeilijk gaat worden om hier onderuit te komen... Heb je niet een opa of oma die ver weg woont en dat je zegt dat je wegens omstandigheden daar een half jaar gaat wonen?
toen ik eventueel op kamers zou in Groningen, was het bij mijn sportschool overigens totaal geen probleem om het van het één op het andere moment op te zeggen, maar ik sport daar inmiddels ook al weer bijna 5 jaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:24

Loesss schreef:
Ik snap alleen niks van de opzegtermijn, als je op wil zeggen moet je eerst een halfjaar lid worden? Wat voor contract heb je nu dan?

Ik gok dat de TS een jaarcontract heeft en dat dit een manier is om eerder van het contract af te zijn. Ze laat haar contract van 30 p/m omzetten in een halfjaar contract van 45 p/m waarna het contract eindigt en ze ervan af is :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:29

Ja precies. Ik heb zelf ook een jaar contract met een opzeg termijn van 3 maanden geloof ik, maar bij speciale redenen kan ik het per direct stop zetten.
Ik denk dat ze door de economische crisis ook wel het één en ander voelen qua mensen die opzeggen en dat ze daarom zo streng zijn. Dat is in ieder geval wel wat ik vernam van de eigenaar van de sportschool waar ik sport.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:43

Ben je sowieso al eens verhaal gaan halen bij de sportschool. Heb je al eens bij ze aan de bar gestaan en gevraagd hoe dat eigenlijk zit?

Lijkt me het eerste wat je doet als je ontevreden bent. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:46

Normaal gesproken zou ik zeggen dat je eraan vast zit.

Maar naar mijn weten mag een 17jarige helemaal geen contracten tekenen en zijn contracten getekend door een 17jarige (zonder ook ondertekend door een ouder) automatisch niet rechtsgeldig.

Gewoon even naar de rechtswinkel gaan.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:49

Mijn vriend had ook zo een contract bij de sportschool. Hij ging bijna nooit meer, dus nutteloof om daarvoor te blijven betalen. Hij heeft het doorverkocht aan zijn nonkel.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 14:58

Loesss schreef:
Dat is wel een hele slechte zaak! Waarschijnlijk kun je je daar wel op beroepen misschien! Maar in hoeverre wil je het uitvechten? Een asvocaat ed kost je meer dan een half jaar 15 euri extra betalen....

Dat vind teveel gedoe hoor, als ik het niet gewoon met hun kan regelen blijf ik gewoon lid. :) Zo hard hoef ik dr nou ook weer niet vanaf. :P
Ik heb nu een jaarcontract, maar heb zelf wel aangegeven dat ik dus misschien ergens anders ging studeren volgend jaar maar ze zeiden dat dat wel te regelen was. Maar dat is gewoon het verhuisverhaal.

Suzzy_3: Bij ons krijgen ze een foto van je hoofd op het computerscherm te zien als je je pasje door dat ding van de ingang haalt. :D

Maar ga sowieso eerst even gewoon bij de balie vragen en morgen de rechtswinkel bellen, was er vandaag te laat voor kan tussen 09:00 en 13:00.