Met klas dagje naar Terschelling, ideeen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Met klas dagje naar Terschelling, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:29

Hoi allemaal!

We gaan op 14 en 15 mei een dagje naar Terschelling met onze klas (van de opleiding secretarieel).
Het overnachten staat al vast: dat wordt in de jeugdherberg.

In overleg met de lerares mogen wij nu zelf een dag+avondprogramma opstellen, hebben jullie nog leuke ideeen, tips en ervaringen???

Alvast bedankt!

WillemYntJee

Re: Met klas dagje naar Terschelling, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:45

Pff er zo veel te doen daar! Wil je naar een museum of juist niet? Iets actiefs of niet?
's Avonds is dat na 10en of daarvoor? Anders zou je lekker naar de kroeg kunnen gaan hihi :P

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:34

's avonds is inderdaad na 10 uur :+

We zitten nu te denken aan een leuke buitenrit en de mensen die niet zelf willen rijden zouden dan mee kunnen in een huifkar....
Dat soort dingen zoeken we dus eigenlijk meer. We hebben al ee beetje zitten speuren naar de musea op Terschelling maar dat vinden we niet echt boeiend :Y)
We zoeken meer activiteiten die echt met het eiland samenhangen, zoals dus die buitenrit over het strand.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:40

Huifkarrit kan je boeken bij Terpstra op Hoorn, paarden voor een buitenrit zou ik daar zelf niet huren. Heb verder niets tegen ze hoor, maar ze kunnen daar erg 'onstuimig' reageren. Heb zelf op Manege Terschelling gewerkt, zit ook in Hoorn een klein stukje verderop en daar zijn ze iets rustiger. En nee dat zeg ik niet omdat k dr gewerkt heb ;)
Je kan naar t Wrakkenmuseum, dat schijnt erg leuk te zijn ben er zelf nog nooit geweest in die 20 jaar dat k er kom maargoed :P
Hm k ga even voor je nadenken verder!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:11

Wadlopen! Dat is wel iets typisch terschellings toch? Geen idee of jullie het leuk vinden maar met een boeiende gids vind ik het altijd erg leuk!

Verder is een tocht over het strand met paarden idd wel leuk al denk ik dat het wel zo gezellig is als iedereen in een huifkar zit. Kun je ook gezellig met elkaar kletsen en genieten van het uitzicht.

Ook iets echt Terschellings is de cranberry. Ik heb ooit met een groep een proeverij gedaan bij www.terschellingercranberry.nl Je kunt met een reguliere ronde mee maar als je met een groep bent kun je ook een 'prive' proeferij houden. (begint vanaf 1 mei)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:38

Bedankt voor jullie leuke ideeen!!
We gaan er zeker wat mee doen!

We zijn nu op de site van Puur Terschelling ( http://www.puur-terschelling.nl/ ) en hebben daar de combinatierit gevonden. 8 willen graag zelf rijden en de andere 8 zien het wel zitten om mee te gaan in de huifkar.
Kent iemand Puur Terschelling misschien??? En weet iemand misschien of er ook nog ergens anders zo'n combinatierit kan worden gereden?

Manege Terschelling ben ik idd ook eens geweest, vond de buitenritten echt heel gaaf alleen wil dus niet iedereen rijden en volgens mij kun je daar geen huifkarren huren....?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:45

Nee klopt, Manege Terschelling doet alleen ritten. Puur Terschelling is wel een fijn bedrijfje :) Jullie zitten in de jeugdherberg op West neem k aan? Dan is t wel een stukje met de bus, maar dat is op zich niet erg natuurlijk.
Wadlopen is niet echt typisch Terschellings vind k, op zich heel grappig om te doen, maar dan moet t wel mooi weer zijn. Dan lijkt me voor zo'n jonge groep (heb even in je profiel gespiekt en jij bent 17 dus ik ga er vanuit dat de rest ook ongeveer die leeftijd is) een huifkar/buitenrit veel leuker :)

edit; cranberry's zijn er volgens mij rond die tijd nog niet, is meer aan t eind van t seizoen. Je kan wel zelf fruit plukken bij de familie van Zanten in Hoorn.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:49

Ja klopt! We zitten allemaal in de leeftijd van 17 t/m 20
En ja wadlopen vindt niet iedereen leuk, altijd lastig om iets te vinden wat wel iedereen leuk vindt. Ben dus blij dat iedereen zo enthousiast is over een rit.

We zitten inderdaad in de jeugdherberg in West.

Weet jij toevallig hoe groot Puur Terschelling is? Ik had er nog nooit van gehoord, hoeveel paarden hebben ze daar ongeveer??

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:53

Ze zijn lang niet zo groot als bijv Terpstra of de manege, geen idee hoeveel paarden ze hebben denk een stuk of 10? Ik weet het echt niet, ben er nog nooit geweest maar weet wel dat t hele eerlijke mensen zijn :)

Wadlopen is denk k leuker voor wat kleinere kinderen die nog volop aan t ontdekken zijn :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:55

Wadlopen heb ik ook 1x gedaan. Maar volgens mij ben je dan weer gigantisch lang bezig en we zijn er niet zo lang dus we gaan liever voor een wat kortere activiteit.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met Puur Terschelling via de mail. Ik hoop dat het wat wordt!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:59

'savonds naar cafe de groene weide. Als je voorheen contact opneemt wil Hessel vast wel voor jullie gaan zingen. Vond het altijd gezellig in die kroeg (voor 's avonds dan he)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:02

Ahaa, klinkt heel leuk!!
We willen eigenlijk 's avonds iedereen vrijlaten. Misschien blijven mensen liever thuis of gaan ze liever ergens anders heen. Ook gaat er waarschijnlijk een klasgenoot met een dochtertje mee.

Maar voor iedereen die wel op stap wil... Ik zal het ze zeggen!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:21

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:24

Hoi Yvonne,
Bedankt! Die bonbonworkshop leek ons ook super leuk alleen zijn ze dan helaas gesloten.
Zeehondjes kijken vonden we inderdaad ook leuk, ga ik nog even op verder zoeken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:27

Als je naar Terschelling gaat, MOET je bijna wel naar Hessel, het hoort er gewoon bij ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:07

Met die huifkartocht ga je zeer waarschijnlijk ook wel een stukje over de boschplaat dus daar hoef je denk ik niet iets apart voor te regelen. Zeehonden kijken duurt vaak erg lang plus je moet wel een beetje tegen een schommelende boot kunnen EN k weet van een aantal bedrijven die dat doen, dat ze gewoon op bepaalde tijdstippen uitvaren niet rekeninghoudend met het tij. Zeehonden liggen alleen bij eb op de platen, heb vaak zat verhalen van mensen gehoord die met vloed er waren en ja dan zie je niks, lekker zonde van je geld.

Wel leuk dat iedereen hier over Hessel begint! Hij is de oom van een 2 vriendinnetjes van me en ik heb daar mijn vriend leren kennen :P Vindt het ook zeker de leukste kroeg op heel t eiland!

@Margriet je hoef niet vooraf contact met hessel op te nemen hoor, er staat op zijn site uitgebreid een agenda met wanneer ie wel en niet zingt ;)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:21

Ik ga zo eens de site van Hessel bekijken, iedereen zegt dat dat super leuk is!

We hebben iig allemaal wel zin in een huifkartochtje.. Dus dat zit er wel in als het allemaal lukt.

Beetje jammer van de zeehonden, dat waren we ook nog van plan. Maarja, iedereen moet tegen een boottocht kunnen, anders kunnen we ook niet naar Terschelling :Y)

Edit: ziet er wel leuk uit van Hessel, alleen beetje jammer dat het een stukkie weg is van de jeugdherberg....
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 25-03-09 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:23

Ja dat is wel zo, maar die boten zijn iets stabieler dan de boten waarmee je naar de zeehonden gaat ;) Lees 3 x zo groot haha, gaan jullie met de langzame of de snelle boot naar t eiland?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:24

Weet ik niet eigenlijk... als het goed is hebben de leraren de boot en het hotel geregeld.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:29

Ohh oke, nja de langzame doet er 2 uur over en daar kunnen ook auto's op dus als je met zo'n boot naar de zeehonden zou gaan, zijn ze snel weg :P Snelle doet er maar 3 kwartier over, alleen geen auto's maar dan krijg je t zelfde effect.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:31

Hahaha ja ik snap het. Zal eens aan mijn vader vragen, hij is ook met zo'n tocht meegeweest.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 16:43

Bij manege Terpstra zijn de combinatieritten (huifkar en zelf rijden) ook mogelijk... Iemand ervaring????

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:44

Ehh ja, wil je t echt weten?

edit: Je hebt PB :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 17:05

En je hebt er weer eentje terug!