Bromfietsverzekering op naam van je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Bromfietsverzekering op naam van je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 19:01

Hallo,

Ik heb een vespa gekocht en wil deze natuurlijk laten verzekeren.
Ik ben ontzettend veel geld kwijt als ik mijn brommer WA + volledig casco(allrisk) wil laten verzekeren.
Als ik het op mijn naam laat doen ben ik ongeveer €700,- per jaar kwijt. Nou hoorde ik op mijn school dat vele mensen
hun brommerverzekering op de naam van hun ouders hebben staan. Dit scheelt mij een hoop geld al zou ik dit ook doen,
het scheelt mij minimaal €450 euro per jaar. Nou heb ik dus het een en ander opgezocht op internet en ik heb gelezen dat
dit inderdaad bij sommige bromfietsverzekeringen kan. Als ik de verzekering op de naam van mijn moeder doe is zij de hoofdbestuurder,
dus zij rijdt dan het meest. Als zij toestemming aan iemand anders geeft, mag die ook op "haar" brommer rijden, mits diegene dan een
geldig bromfietscertificaat heeft. Je bent dan nog steeds volledig verzekerd en alle schade zou dan worden uitgekeerd(dat is niet bij
alle verzekeringen het geval).

Wie heeft zijn brommer ook verzekerd op naam van één van je ouders? Bij welke verzekeringsmaatschappij? Wat zijn je ervaringen hiermee?
Ik hoef alleen reacties van mensen die er wat vanaf weten en niet zomaar wat zeggen. :)

Groetjes Laura.

mirror666

Re: Bromfietsverzekering op naam van je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:04

over bromfietsen weet ik het fijne er niet van
ik weet wel dat mijn auto op mijn moeder haar naam verzekerd staat :) en ik rijd en betaal het ding :) met de verzekering dezelfde situatie als bij jou met bromfiets dan :j :)

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:10

Als je op je eigen naam verzekerd bouw je ook al je schadevrije jaren op, mits je geen brokken maakt. Ik zou het niet doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:14

@sempre; als het op dat moment nog niet redelijkerwijs haalbaar is om zoveel meer te betalen..
ik heb het ook zo gedaan omdat ik het bedrag extra gewoon niet kan missen
gaat bij mij om 30 euro per maand.. bovendien, als je ouder wordt wordt verzekering op je eigen naam ook wat goedkoper (ook bij 0 schadevrije jaren.. hoe jonger hoe enger ze je vinden geloof ik :P )

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 19:18

Inderdaad, het scheelt nogal €450,- per jaar vind ik. Zeker voor een jong meisje als ik met weinig inkomsten. Dan bouw ik liever geen schadevrije jaren op..en betaal ik iets meer straks voor een autoverzekering o.i.d.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:22

Ik heb een half jaar geleden ook mijn Mio laten verzekeren. Wij waren er natuurlijk ook vrij snel achter dat op een van je ouders naam verzekeren goedkoper is. Heel internet afgezocht, maar echt veel wijzer word je daar niet van, iedereen zegt namelijk iets anders. Wij hebben toen de bank gebeld, deze vertelde ons natuurlijk dat het niet mag blablabla. Gevraagd wat er gebeurt als je je zo laat verzekeren waarop ze vertelde dat ze hierop niet kunnen controleren en je dus gewoon verzekerd ben (maar let wel goed op, dit is niet bij elke verzekering zo)
Uiteindelijk toch op eigen naam laten verzekeren omdat het toch niet zoveel scheelde kwa geld en je jaren opspaard. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:33

Dure allrisk verzekering heb je dan.. Mijn vriend heeft ook een retro gekocht (een modena DLS), maar die is volledig verzekerd, dus allrisk nog geen €200 per jaar kwijt..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 20:53

Frouk schreef:
Dure allrisk verzekering heb je dan.. Mijn vriend heeft ook een retro gekocht (een modena DLS), maar die is volledig verzekerd, dus allrisk nog geen €200 per jaar kwijt..

Ik heb geen Retro, verschilt nog al qua prijs. De waarde van mijn vespa is €2800,- wat ik moet verzekeren. ;)
Bovendien is jou vriend vast ouder dan mij en heeft al schadevrijejaren opgebouwd.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:08

Volgens mij mag het niet, je moet verzekeren op de naam van de jongste bestuurder, in dit geval jij dus want anders ben je niet verzekerd. Dit hebben ze mij in de scooterzaak verteld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:17

Ik heb mijn motor op mijn vaders naam staan, ik betaal hem verder en hij is gewoon van mij. Het scheelt honderden euro's per jaar op deze manier en zo lang ik nog in de risico groep (t/m 24 jaar) val laat ik het ook zo :j
Mijn vader heeft het nog nagevraagd bij de verzekering of het een probleem is als ik af en toe op ''zijn' motor rij, maar dat was geen punt :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:31

Het verschilt per verzekering :j

De ene (unive) verzekerd op de jongste bestuurder.
de ander (dacht verzekeruzelf.nl)verzekerd op hoofd bestuurder (dit is iig bijd e auto verzekering van hun...) .

Jongste bestuurder kunnen ze dus natrekken bij een ongeluk, hoofd bestuurder niet.
let dus wel op waar je verzekerd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:44

Bij Unive gaat de vlieger idd niet op, zou daar wel mee oppassen, dan ben je helemaal niet verzekerd.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:48

Ik heb mn scooter op verzekerd bij Univé, ook op naam van mn ouders.
Bevalt er goed. Moet zeggen dat hij ook gebruikt word door paps en mams, maar geen problemen mee gehad.
Ik heb ook altijd de eigendomsbewijzen bij me.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:50

Mijn auto staat ook verzekerd op mijn vader zn naam. De verzekeringsagent kwam zelf met deze oplossing omdat het mij ook veel geld scheelt per jaar!
Ik zei ook direkt "maar mijn schadevrije jaren dan?! Als mijn vader straks overlijd (wil er nog niet direkt aan denken, maarja je weet nooit he) dan kan ik daarna alsnog het volle pond betalen?"
Hij zei mij dat dat niet zo is, ik word namelijk ingeschreven als "meest rijdende bestuurder" oid, daar is een speciale naam voor maar ben t even kwijt.. en daarmee bouw ik dat wel gewoon op!

LET OP! Dit is wel in Belgie, maar misschien werkt dit in nederland ook zo?!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:51

Chantal___ schreef:
Bevalt er goed. Moet zeggen dat hij ook gebruikt word door paps en mams, maar geen problemen mee gehad.

Tot dat jij een keer met je scooter schade aan iemand veroorzaakt, dan bevalt het vast minder goed.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:10

Charaz schreef:
Chantal___ schreef:

Tot dat jij een keer met je scooter schade aan iemand veroorzaakt, dan bevalt het vast minder goed.

Inderdaad.... want volgens de verzekerring rijden er geen menen op onder een bepaalde leeftijd. Daar is die niet voor verzekerd namelijk!
Dus echt goed opletten of er staat hoofdbestuurder of jongste bestuurder.

Bij jongste bestuurder nooit de verzekering afsluiten op naam van je ouders, bij hoofdbestuurder kan het wel

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:17

ik had een diefstal verzekering op mijn eigen naam voor 250 euro per jaar voor een scooter van €2000,-
All-risk vond ik niet nodig

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:21

Zoals Sempre zegt, je bouwt als je het op je eigen naam doet schadevrije jaren op.
Dat scheelt je straks met een auto een hoop geld kwa verzekeren.Ik heb mijn scooter ook op mijn eigen naam gezet, nu ook mijn auto, het scheelt een hoop.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:24

@ansj17, het scheelt je op lánge termijn een hoop
nou kost het alleen maar meer :+ ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:27

maar op lange termijn maakt het ook niet echt veel uithoor...

nu scheelt het je (in verhouding) heel erg veel geld, soms meer dan 50% per maand.

Als ik nu eeen auto verzekering op mn eigen naam zet dan betaal ik 90 euro per maand.
Op naam van mn vader/moeder 47 euro per maand.
Die 2 a 3 jaar dat ik dan een goedkope verzekering heb (verschil is 43 euro per maand, maal 12 maal 3) is echt niet zo veel als wat ik "korting" krijg voor mn schadevrije jaren.

En mijn brommer jaren tellen niet mee voor mn auto (brommer staat wel op eigen naam)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:29

bij mij scheelde het op de auto dus inderdaad ook 50% :) p/m..
is toch een keer extra tanken ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:34

op de lange termijn scheelt het voor mij bijna niets... bij het bedrag van mn ouders zijn de schade vrije jaren niet meegerekend, maar gewoon alleen de korting ivm leeftijd.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:37

Onze brommer is ook op mijn ouders naam ingeschreven omdat het voor mijn broertje ook bijna niet te betalen is die verzekering. Maar vervolgens is het wel zo dat iedereen jonger als degene waar hij op verzekert is niet volledig verzekert is als hij er op rijdt. Dan zit er dus wel een eigen risico aan vast..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:51

Mijn vader heeft Univé gebeld, en bij Univé ben je inderdaad niet verzekerd. Als je een ongeluk veroorzaakt o.i.d. dan moet je €500,- betalen als de bestuurder jonger is dan de verzekeraar. Daarna heeft hij advies gevraagd bij onze eigen verzekering, en die zegt dat ik het beter op naam van ouders kan doen en over 2 jaar(als ik 18 ben) de brommer op mijn naam zetten en dan niet meer allrisk. Dat scheelt mij een hoop geld, en zo bouw ik over 2 jaar evengoed schadevrijejaren op!! :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:00

Ik heb de verzekering op mijn eigen naam staan, zodat ik schadevrije jaren opbouw. :) Maar ik ben alleen WA verzekerd dus betaal geloof ik 180 per jaar.