Iemand overleden, maar wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Iemand overleden, maar wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:03

Ik krijg net een smsje dat iemand moeder gister is overleden en dat vrijdag de crematie is...
Maar er staat geen naam bij en ik heb het nummer ook nergens opgeschreven := Wat moet ik nu doen? := Ik kan natuurlijk niet terug sturen: Gecondoleerd, wie ben je dan? En stel ik bel terug en degene die het stuurde, kent mij niet en heeft een nummer verkeerd getypt := Help? :+ Ik heb al gezocht naar overlijdensadvertentie's van dagblad van het noorden, maar die kan ik niet vinden ^)

MandyL

Re: Iemand overleden, maar wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:06

Wat vreemd dat dit via een smsje gebeurt.

je zou toch kunnen zeggen dat je even niet meer weet van wie dit nummer is :P? waarschijnlijk weet je daarna genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:07

Toch maar even een sms terug sturen lijkt mij. Netjes condoleren en dan toch maar even vragen wie hij/zij is. Het zou vervelend zijn als je diegene kent en je bent er niet.
Je zou ook ff op internet kunnen zoeken naar overlijdensadvertenties.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:07

Idd erg vreemd om dat via sms te doen maar ik had dan een sms gestuurd met ... Gecondoleerd met het dit overlijden maar mag ik misschien weten van wie dit nummer is?? Het is een vreems nummer voor mij mvg..

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:08

dit is wel vreemd...
ja ik zou hetzelfde doen als MandyL

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:08

Ik zou even terug bellen. Als je diegene kent hoor je dat gauw genoeg en kun je eventueel prima vertellen dat je dit nummer niet in je telefoon had staan. Ken je diegene niet, dan kun je voorzichtig vragen of dit smsje wel voor jou bedoeld was.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:09

Shaar schreef:
Ik zou even terug bellen. Als je diegene kent hoor je dat gauw genoeg en kun je eventueel prima vertellen dat je dit nummer niet in je telefoon had staan. Ken je diegene niet, dan kun je voorzichtig vragen of dit smsje wel voor jou bedoeld was.

Zo zou ik het ook doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:12

Een vriendin van mij heeft een moeder bij wie eerst kanker vastgesteld werd, wat het later weer niet bleek te zijn, en dan weer wel etc. Maar door omstandigheden heb ik haar al een behoorlijke poos niet meer gesproken. Zij is eigenlijk de enige die ik kan bedenken waar het berichtje van kan zijn, maar als ik dan laat merken dat ik haar nummer niet meer in mn telefoon heb, is dat ook wel heel banketstaaf :o

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:12

Heb je ondertussen al wat gedaan of weet je nog niet hoe je het zult doen. Lijkt mij wel lastig, maar zou dan toch doen net als wat shaar zegt.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:14

Kan toch gebeuren? Normaal gesproken krijg je een kaartje thuis met naam er op.. dus zo raar is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:14

Je zou ook even kunnen bellen natuurlijk. :)
Dan weet je meteen van wie het nummer is,
zonder dat die persoon door heeft dat je zijn/haar nummer niet kent.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:15

Ik heb tot nu toe gegoogled of ik ergens die advertentie's kan vinden, zonder succes. Heb het nummer doorgestuurd naar mijn moeder, of die het nummer kent, maar die is er niet. Dus ik kijk nu maar even op hyves bij al mijn vrienden van wie ik de moeder ken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:15

Ik zou inderdaad ook bellen. Hoor je met een beetje mazzel gewoon direct wie het is en hoef je het niet te vragen. En in plaats van zeggen "ja sorry ik wilde even weten van wie dat sms'je kwam" kun je dan gewoon zeggen "ik wilde je even bellen om je te condoleren".

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:16

Ik zou gewoon even bellen.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:17

Ik zou gewoon even bellen... :) Dan weet je het gelijk.. hoef je niet langer te zoeken enzo
raar dat je het via een smsje krijgt hoor

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:17

Terug bellen is idd mijn laatste optie :')
Ik vind het toch een soort van indiscreet oid, voor het geval diegene wel een sms naar het verkeerde nummer heeft gestuurd := Maar ik zorg sowieso wel dat ik er binnen een redelijke termijn achter kom wie het is. :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:18

Lyonesse schreef:
Terug bellen is idd mijn laatste optie :')
Ik vind het toch een soort van indiscreet oid, voor het geval diegene wel een sms naar het verkeerde nummer heeft gestuurd := Maar ik zorg sowieso wel dat ik er binnen een redelijke termijn achter kom wie het is. :j

Als je degene aan de andere kant niet kent,kan je toch zeggen: ik denk dat iemand een smsje mist,aangezien hij bij mij is beland?

En als er een bekende opneemt zie ik geen probleem,ookal is het de vriendin die je een tijd niet hebt gesproken,als haar moeder overleden is,kan je dat toch wel opzij zetten? :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:19

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:22

@ Tivoli: Als het inderdaad die vriendin is, is dat ook geen probleem hoor. :) Ik denk dat ik me weer eens aan loopt te stellen en idd maar gewoon moet gaan bellen :=

@ Moonchloe: ga ik ook even proberen :j Heb er al op gegoogled, maar dat leverde niets op...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:30

Nou, ik heb toch maar gebeld. Bleek wel iemand te zijn die ik ken, maar ik ken zijn moeder dus niet. Sms was ook niet voor mij bedoeld, maar hij had een groepsbericht gestuurd naar zn hele telefoonlijst >;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:31

Nou probleem opgelost.
Wel erg voor hem.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:34

Inderdaad, ik heb hem volgens mij wel 3x gecondoleerd :=
Hij is een maand ouder dan ik, ook 24 dus. Ik had het lef niet meer om te vragen wat er gebeurd was. :o

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:47

Knap dat je even gebeld hebt! Ik zou zelf ook eerst enorm twijfelen voor ik zou durfen bellen, dus ik begrijp je wel. Nu is het in ieder geval opgelost.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:53

Fijn dat je eventjes gebelt hebt. Nu ben jij ook uit je onzekerheid ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:57

Pff zo zaten wij met kerst lekker aan tafel, krijg IK op MIJN telefoon ineens een berichtje: 'Hey Nick, ik hoorde wat er gebeurt was en wil je even laten weten dat ik het vet poedersuiker voor je vind. Als ik iets voor je kan doen, moet je het maar laten weten. Veel sterkte de komende tijd'... dus ik keek mijn vriend Nick aan van huh? :? Wie is dat en waarom leeft ie zo met je mee?

Mijn vriend Nick wist helemaal van niks, dus ik dat nummer gebeld, zegt ie; met ..., ik zo 'met Lisette, ik ben de vriendin van Nick en krijg net een smsje van je, maar vraag me af wie jij bent en hoe je aan mijn nummer komt'... zegt ie; ja zeg maar tegen Nick dat ik het vet klote voor hem vind. Ik vragen: wat dan? Zegt ie; ja dat zijn moeder is overleden.... :7
(nu zat mijn nick zijn moeder springlevend tegenover me, dus heb hem maar even gezegd dat ie een verkeerd nummer had, maar kreeg er toch wel even de koude rillingen van...)

Sorry dat was even offtopic, moest ik even aan denken... :D
Maar goed dat je gebeld hebt, nu weet je iig hoe de vork in de steel zit... :)