Wat te doen tegen jaloezie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_

Wat te doen tegen jaloezie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 15:57

Hee!

Zover ik weet heb ik bijna mijn hele leven al veel last van jaloezie.
Zowel met vriendinnen als met vriendjes, gelukkig is het nu wel wat minder als vroeger..
Met vriendinnen heb ik het bijna helemaal niet meer, maar met mijn vriend wel heel erg..
Zó erg dat we er regelmatig ruzie over hebben.. en hij niet wil doorgaan als ik zo door blijf gaan.
Ik snap hem volkomen, want ikzelf wordt er ook helemaal gek van..
Hij hoeft maar met een meisje te praten en ik zie het als een berdrijging.
Ik word ( onterecht ) boos op hem en er ontstaat weer een ruzie, en achteraf denk ik hoe kon ik zo dom zijn..
Dit gaat al een tijdje aan de gang, hij heeft een beste vriendin die hij erg vaak ziet en spreekt.
Ze zien elkaar heel veel in de stad en msnen en smsen redelijk vaak.
Dit vind ik onweis moeilijk.. aangezien zei nogal klef praat met 'Schat,mop,hou van je, geef om je' enz.
Mijn vriend gaat daar dan ook altijd opin, omdat hij zegt dat hij niet bot wilt zijn.
Ik probeer me er niets van aan te trekken, maar het lukt me gewoon niet... het doet me echt pijn.
Hij gaat elke Donderdagavond de stad in om wat te drinken, en zei is er dan ook altijd.
Ik wil niet mee, want ik gun hem ook z'n vrijheid met vrienden/vriendinnen maar toch doet het me pijn..
Als hij terug komt en ik hoorde dat ie die avond weer veel met haar had opgetrokken wordt ik boos..
Dat is niet zo alleen bij haar, maar ook z'n andere 'vriendinnen' . Hij kikt gewoon veel op aandacht, en vindt dat dan ook helemaal geweldig als hij dat krijgt van een ander meisje.
Nou zit ik altijd Donderdag avond thuis omdat ik tot 9 uur moet werken, en vriendinnen ook atlijd wat anders te doen hebben.

Heeft iemand een tip om hier vanaf te komen? Of in ieder geval beter mee om gaan?

Alvast bedankt!

Jenkins

Re: Wat te doen tegen jaloezie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:00

haha ik zou het ook niet fijn vinden als mn vriend zo met meisjes omging.
Gelukkig weet mijn vriend dat en is hij ook niet zo iemand die met meisjes omgaat, en ik weet ook dat hij het niet fijn vind als ik zo met andere jongens omga. We houden dus gewoon veel rekening met elkaar.
Uit jouw verhaal kan ik opmerken dat jij wel je best doet om rekening met hem te houden, wat erg moeilijk voor je is. en dat begrijp ik want ben zelf ook zo geweest. En dat hij eigenlijk niet echt veel rekening met jou houd.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:02

ik denk dat het goed is om te erkennen dat dit jóuw gevoel is.
dat hoef je niet te ontkennen, en hoeft ook niet per definitie fout te zijn!
hij gaat in zijn contact met dat andere meisje eigenlijk over jouw grenzen heen.
het zou goed zijn als jullie er een keer goed over kunnen praten,
waarbij je echt vanuit jezelf praat, dus over hoe jij je voelt, wat jouw onzekerheden zijn enz,
zonder hem te beschuldigen, en zonder ruzie te maken.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:04

@ Marigold: Ja ik heb het vaak met hem erover gehad, dat hij haar ook gewoon bij d'r naam kan noemen, en niet altijd mop, schat e.d. hoeft te zeggen.
Hij heeft gezegd dat hij dat niet meer zal doen..
Maar toch blijf ik boos worden als hij metter praat, en dat is gewoon oneerlijk.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:06

alleerst vind ik het onwijs knap dat je toe durft te geven jaloers te zijn. Ik heb het mezelf helemaal afgeleerd om jaloers te zijn . Emoties kan je wel degelijk uitschakelen. Op het moment dat hij stappen is denk rustig na. Wat voel ik? Ik ben jaloers Waarom? Omdat ik bang ben dat hij vreemd gaat aandacht aan een ander geeft? Maar ik weet toch dat hij zielsveel van me houdt?

Vaker gezegt jaloezie is een ziekte en maakt meer kapot dan je lief is. 1 van de meest nutteloze emoties die er bestaat!

Probeer alsjeblieft goed na te denken want ik snap het uit ervaring heel goed dat je vriend zo niet verder wil.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:06

Misschien kun je een keertje meegaan en zien dat het niks anders is dan vriendschap en als je dan meisje leert kennen valt het waarschijnlijk nog mee,

Ik ken het ook, mijn ex had ook veel gewone vriendinnen en daar was ik altijd heel onzeker over, vooral bij 1 meisje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:08

-- tekst weg
Laatst bijgewerkt door tita op 23-03-09 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:08

ik heb overigens voor vrienden van mij ook troetelnaampjes. Hou heel erg van aandacht en knuffel al mijn vrienden. Hier bedoel ik nooit wat mee. Dit is gewoon mijn manier van omgaan. Denk dat het bij jou vriend ook zo is. Ik vind dat je in een relatie elkaar moet aanvullen maar neit belemmeren. Je wordt toch helemaal gek als je niet meer met mensen kan praten zonder na te gaan of je vriend/vriendin jou manier van doen wel goed vindt. kom op zeg.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:14

djoya: Dankje :) denkt dat ik idd maar bewust moet na gaan denken.. en proberen het uit te schakelen en afleiding te zoeken.

reininglover: Ik ken het meisje in real life helaas.. en ik mag haar niet, en andersom ook.
Ze kijkt me altijd vuil aan als ik met m'n vriend loop, en ze zegt geen woord tegen me..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:16

Sonja_ schreef:
djoya: Dankje :) denkt dat ik idd maar bewust moet na gaan denken.. en proberen het uit te schakelen en afleiding te zoeken.

reininglover: Ik ken het meisje in real life.. en ik mag haar niet, en andersom ook.
Ze kijkt me altijd vuil aan als ik met m'n vriend loop, en ze zegt geen woord tegen me..

jaahhaa en daar begint het mee en wedden dat........ ik zal er maar voor zorgen dat ie niet meer met haar omgaat.
Vriendschap tussen jongen en meisje bestaat niet. (voordat ik heel bokt over meheen krijg er is altijd een van de 2 die ooit meer wilt of moeten homo zijn of lesbisch tevens kun je een gezamelijk passie hebben maar dan is het ook gevaarlijk)

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:18

Tita: Nou dat is nogal grof gezegd.. en ik ga er zéker niet voor zorgen dat hun niet meer emt elkaar omgaan.
Waar heb ik dat recht op? alsof hij naar mij luisterd als ik zeg dat hij niet meer met haar om moet gaan .. :)
En ze zijn al 8 jaar vrienden, dan had hij zeker wel wat met haar genomen i.p.v mij..
Vindt dit een beetje raar gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:18

Ach Sonja ik heb het wel eens eerder tegen je gezegd: Ik noem ook iedereen schat/ mop enzo, en bedoel daar ook niks mee. Denk dat je daar gewoon niks van moet denken sowieso.. En hij houd echt wel van jou, alleen van jou. Anders was 'ie er allang al met haar vandoor gegaan, of met iemand anders. ;) Niet teveel van proberen te denken allemaal, alleen daarmee maak je het makkelijker voor jezelf. En als je dat een tijdje volhoud ga je wel inzien dat het allemaal niet zoveel betekend als jij denkt..

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:20

Juul : Ja I know.. je hebt gelijk.
Ik moet er ook niet zoveel van denken, en hij heeft idd genoeg kans gehad om een ander aan de haak te slaan.. maar toch.
Heb het mezelf al zovaak duidelijk proberen te maken, maar het blijft zo moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:21

tita schreef:
Sonja_ schreef:

reininglover: Ik ken het meisje in real life.. en ik mag haar niet, en andersom ook.

jaahhaa en daar begint het mee en wedden dat........ ik zal er maar voor zorgen dat ie niet meer met haar omgaat.
Vriendschap tussen jongen en meisje bestaat niet. (voordat ik heel bokt over meheen krijg er is altijd een van de 2 die ooit meer wilt of moeten homo zijn of lesbisch tevens kun je een gezamelijk passie hebben maar dan is het ook gevaarlijk)

Vind jij... ik heb genoeg goede vrienden (gehad) zonder er ook maar iets voor te voelen. En dat was van hun kant hetzelfde, daar durf ik voor te wedden. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:22

Sonja_ schreef:
Tita: Nou dat is nogal grof gezegd.. en ik ga er zéker niet voor zorgen dat hun niet meer emt elkaar omgaan.
Waar heb ik dat recht op? alsof hij naar mij luisterd als ik zeg dat hij niet meer met haar om moet gaan .. :)
En ze zijn al 8 jaar vrienden, dan had hij zeker wel wat met haar genomen i.p.v mij..
Vindt dit een beetje raar gezegd.

Ik heb al wat meer levenservaring en zelf nodige ellende meegemaakt met diverse stalkers, zodra iemand mij mop gaat noemen, neem ik daar zeker geen genoegen mee.

Ik vind dat je zoiets zomaar moet doen, mijn vriendinnen noem ik wel eens lieffie als er iets is maar bij een vent ga ik dat toch echt niet doen

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:23

Tita jij heb zeker hele nare ervaringen? wat vervelend voor je.

tuurlijk kan vriendschap tussen een jongen en een meisje wel. Elk normaal mens moet dat kunnen. Ander zou ik nu toch echt een lijstje van oneindig in mijn blackbook hebben. ik vind deze reactie een beetje raar. De TS is juist op de goede weg en nu maak je haar onnodig bang.

Ts wat jammer dat je niet met haar om kan gaan. Maar met de 1 heb je nou eenmaal een klik en met de ander niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:23

Juul ff kijken jahoor zeker 14 jaar jonger dan mij.

Tuurlijk tot mijn 20e had ik ook vele mannelijke vrienden waar ik niks mee wilde en hun ook niet.
Wachten jullie maar tot je wat ouder bent

nu ga ik weg hier want vind beetje nutteloos topic (voor mij dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:25

14 jaar jonger maar zat levenservaring hoor. ;) Ga maar weg idd voor dat je het Sonja alleen maar moeilijker maakt met onnodige vervelende dingen die niet waar hoeven zijn voor haar. :)

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:29

Het lijkt mij echt vreselijk als mijn vriend zo met een ander meisje omgaat! Ikzelf ben ook behoorlijk snel jaloers trouwens. M`n vriend werkte altijd in een jeans zaak en daar kwamen natuurlijk allemaal meiden. Vaak hoorde ik ze dan ook zeggen, kijk die dan, die is lekker! Nou, dat vind ik gewoon irritant en voel ik me erg onzeker. Het komt denk ik vooral omdat je zelf onzeker bent. Heb ik namelijk ook erg last van.

Ik heb zelfs soms wel eens gehad dat ik dacht, laat hem dan maar vreemd gaan. Ben ik gelijk van dit klote gevoel af. Stom he? Terwijl ik aan de andere kant weer zeker weet dat we altijd samen blijven.

Maar als je vind dat hij echt te ver gaat met dat meisje (schatje enzo is toch alleen voor jou bedoeld??), dan zou ik er gewoon mee stoppen. Klinkt heel hard, maar als hij geen rekening met jou houdt, zal dat nooit gebeuren.

Succes met het klote gevoel!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:29

Eerlijk gezegd, als ik lees hoe zij tegen jou doet...
Dan denk ik dat je genoeg reden hebt om jaloers te zijn :=
Daar klopt iets niet helemaal, als ze echt zo'n goeie vriendin van je vriend was kon ze wel normaal doen tegen zijn vriendin?

En dan lees ik hier iets over geen klik met iemand hebben... Als je geen klik met iemand hebt kan je nog steeds wel diegene gedag zeggen oid, hoef je niet gelijk de ander vuil aan gaan kijken ;)

Maargoed, misschien is dit de gedachtegang van de jaloerse mensen, ik hoor er namelijk ook bij ;)

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:29

Tita: als het nutteloos is reageer dan niet met een bericht waar ik al hélemaal niks aan heb! ;)
Tuurlijk mag je je mening geven.. maar vriendschap kan wel tussen een jongen en meisje, heb ik vaak genoeg gehad zondar dat er wat achter zat van beide kanten!

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:32

@ petradek: Dankje!
Ja dat is ook rot als hij daar werkt.. mijn vriend is 'bouwvakker' dus die schreeuwen ook altijd naar alle meisje, weet niet of hij dat ook doet, maar daar moet ik ook maar niet over nadenken!

@ Mereltje: Ja ik vindt het ook beetje vreemd..
Laatst kwam ze aan de kassa en zei ze ook niets tegen me.. maja probeer mezelf er maar niet meer druk om te maken.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:39

ik denk dat jaloerse mensen vaak ook erg onzeker of hebberig zijn.( bij mij kwamen mijn jaloerse gevoelens voort uit onzekerheid.) Tot ik mezelf leerde gewoon niet meer jaloers te zijn. Ik ben een leuke meid en mijn vriend houd van me. Geen reden dus om jaloers te zijn. Het gaf zo'n gevoel van rust en vrijheid.

Ik vind het welleens eng mensen die uit egoisme en hebberigheid jaloers zijn . ik vind het heerlijk om mijn vriend met mensen te zien praten en lachen. Ik kan er juist van genieten( en stiekem denk ik dan heel hebberig wat een leuke vriend heb ik toch) Sommige mensen stoppen hun vriend of vriendin liever in een hokje met als gevoel dat het persoon in kwestie zich doodongelukkig voelt , vrienden kwijtraakt enz Ik mocht ook ooit niets van een jaloerse vriend, echt afschuwelijk. (denk dat dit me ook wel geleerd heeft om minder jaloers te zijn)

Levenservaring zegt niets. dat de 1 negatieve levenservaring heeft en zijn vertrouwen in de mens kwijt is geraakt betekent niet dat het voor iedereen geld.

er is zelfs een kans dat zijn beste vriendin jaloers op jou is. Niet omdat ze verliefd op je vriend is amar omdat jij veel tijd kost. Zo ben ik welleens jaloers geweest op de vriend van mijn ebste vriendin. en dat kwam niet omdat ik verliefd was op die vriendin maar puur omdat ze minder tijd voor me had. ( weer een geval van jaloersheid waardoor ik mezelf belemmerde om die nieuwe vriend van haar aardig te vinden)

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:42

Mijn jaloezie komt ook uit onzekerheid, ik ben onweis onzeker..
Ik kan ook echt genieten als m'n vriend lol heeft.. vorige keer zag ik hem bij voetbal staan, grootste lol.
Daar kan ik ook echt van genieten..

Maar zodra het met een meisje is, dan sla ik gewoon compleet om.
Gewoon uit onzekerheid, dan begin ik mezelf met haar te vergelijken..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:48

Dit komt me zo bekend voor!
Daar heb ik ook erg last van gehad, zelfs al als hij met een meisje praatte!
Elk meisje voelde als een bedreiging aan.
Ik heb hier met hem over gepraat en hem alles uitgelegd.
Hij begreep het wel redelijk en sloeg na dat gesprek bv. een arm om me heen als we in de stad liepen. Meiden keken me dan wel vaak jaloers aan maargoed, ik had nu lekker zoiets van "he's mine, lekker puh :D "
Ik was ook echt zeer onzeker en wist er niet mee om te gaan, zodra een meisje hem aankeek werd ik al onzeker.
Maar wat ik je als tip kan geven, probeer er indd met hem over te praten, op een rustige manier.
Probeer je gevoelens te uiten en te vertellen wat je bij die beste vriendin van hem voelt en dat je er onzeker van word.
Bij mij heeft het toen heel erg geholpen.
Als je hulp nodig hebt, of behoefte om je ei kwijt te moeten, mijn PB staat open :D