De ex van je vriend ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

De ex van je vriend ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:58

Tjah, laten we het daar eens over hebben! :j Kennen jullie de ex van je vriend(in) en zo ja hoe gaan jullie met hem/haar om?

Ik heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend, heb hiervoor 2 andere serieuse relaties gehad en hij 1. Nu is daar op zich niks mis mee en de exvriendinnen van mijn exen(volgen jullie het nog ;) ) deden mij ook niks maar dat is met mijn huidige vriend toch anders. Komt misschien ook omdat ik haar redelijk veel tegen kom. Zijn ex is namelijk het zusje van de man van zijn zus ( jaaaja, ik maak het ingewikkeld zo op de maandagmiddag :P ) Zij zijn ruim 1,5 jaar samen geweest, het was behoorijk serieus en woonden bijna een jaar zo goed als samen bij mijn vriend op de boerderij.

Een paar maanden nadat het uitging tussen hen, kregen mijn vriend en ik wat met elkaar. Het is tussen mijn vriend en haar uitgegaan omdat ze beide het gevoel hadden dat ze niet meer verliefd waren maar meer het broer/zussen gevoel hadden en mijn vriend gevoelen kreeg voor mij := Ik vond mijn vriend toen al heel leuk maar wist dondersgoed dat hij een relatie had en daar wil ik dan niet in/tussen gaan zitten dus heb een soort van afstand genomen van hem. Toch hebben ze er toen samen een punt achter gezet maar hij had er meer vrede mee dan zij. Ondanks dat ik (behoorlijk) verliefd was heb ik een relatie met mijn vriend een tijdlang af/tegen gehouden omdat ik er geen goed gevoel bij had om van de ene relatie zo over te gaan in een andere relatie. Maar ja... liefde laat zich niet sturen zeggen ze wel eens en een paar maanden later kregen we dus toch iets *D

Mijn vriend en zijn ex hebben nog oppervlakkig contact en ik/wij komen haar nog regelmatig tegen op verjaardagen van wederzijdse vrienden of bij familie. Nu vind ik het niet erg dat zij contact hebben, ik vertrouw mijn vriend volledig en ben niet jaloers maar ik heb zo'n raar gevoel bij haar. Ik heb ook nog nooit een echt gesprek met haar gehad, ik heb het wel geprobeerd maar meer dan ja-nee-oh en goh krijg ik er bijna niet uit bij haar dus ja dan houd het voor mij ook op.
Gister was de zus van mijn vriend jarig (dus de vriendin van haar broer) en zij was er ook.
Ze zat mijn vriend en mij afwisselend aan te kijken en ik kreeg zo'n raar gevoel... ik weet niet wat het was. Maar het idee dat zij met mijn vriend samen in bed heeft gelegen en nou ja gesext enzo dat vind ik toch niet zulke fijne gedachten :n

Ben ik nou raar, stel ik me aan of hebben meer mensen hier last van?

Vrouw2014

Re: De ex van je vriend ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:03

Snap er niks meer van ;) broer van de zus van de neef hahaha ok

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar ik snap het wel. Zoiezo dat een ander al aan je vriend heeft gezeten is al een raar idee en als je haar dan ook nog regelmatig ziet?! Dus je ben niet raar hoor ;)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:06

Ik heb daar geen last van. Jij zou er ook niet aan moeten denken aangezien dat wel voor jullie (jouw tijd met jouw vriend) was.
Wel minder leuk dat je haar zo vaak tegenkomt... Maar hij geeft toch geen reden dat jij moet twijfelen over hoe het tussen hun zit? Over en uit lijkt me...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:11

Nee hoor je stelt je helemaal niet aan! Lijkt me ook raar als je diegene nog redelijk vaak ziet en dan te bedenken dat ze hetzelfde hebben gedaan als wat jij nu met hem doet in bed enz..blegh hihi

Vriendje was voor mij al een tijdje single en de ex van daarvoor is ge-emigreerd geloof k dus geen last van :P

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:11

Danielledm schreef:
Snap er niks meer van ;) broer van de zus van de neef hahaha ok

Oke misschien snap je het zo: De zwager van mijn vriend heeft een zusje en dat is dus de ex van mijn vriend!

En anders:
Mijn vriend-->zijn zus--> haar vriend--zijn zusje = de ex van mijn vriend.

Er komt dus geen neef in voor ;) Is het nu duidelijker?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:15

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. Maar het lijkt me knap lastig. Zeker als zij jullie beide zo gaat bekijken.
En ik vind het ook niet raar hoor, dat je aan denk dat zij ook dingen met je vriend heeft gedaan en daar niet fijn bij voelt.
Zou ik ook hebben, zeker als je haar nog zo vaak ziet.
Misschien is het daarom ook beter om geen contact met dr te zoeken op verjaardagen enzo. Denk dat zij namelijk hetzelfde heeft bij jou; dat ze het niet een prettig idee vind dat jij nu met haar ex rond loopt (en dus ook dingen doet).

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:19

Sjee @ TS ik snap je gedachtes helemaal en lijkt mij ook niet prettig. Maar gelukkig heeft mijn vriend geen ex (alleen een scharrel) die ie nooit meer ziet en in verweggiestan woont :D ... Alleen ik heb het met mijn ex heel erg hij is namelijk een ontzettende blijvende volhouder :+ . Want tussen mijn en mijn ex is het al geruime tijd circa 6.5 jaar geleden dat ik er definitief een punt achter heb gezet! Maar elke keer blijft ie het maar proberen. Ik heb hem serieus al heel vaak recht in zijn gezicht gezegd van ´´Joh sta niet zo stil in de tijd en ga LEVEN!? Waarop ie me dan elke keer hetzelfde herhaalt van: Huh wat zeg je me nu weer!? 8)7 .....En waarop ik dus echt met grote koeieletters en zwarte stift op groot stuk papier geschreven heb ´´JIJ EN IK ZULLEN NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER WIJ WORDEN!!!´´ En in kleine letters onderaan de tekst: Wees eens een echte vent en zoek een LEVEN!!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:28

Nee hoor meid je stelt je niet aan, ik heb dat ook heel sterk. Ik ontmoette laatst zijn ex-vriendin in een restaurant, hij was er ook bij. Het was een toevallige ontmoeting, dus er werd niet voorgesteld ofzo, er heerste een hele rare sfeer die iedereen voelde. Zij stond zelfs naast me aan de balie om te betalen, en ik dacht echt serieus: dus mijn vriend heeft ook zijn *peep* in haar gehad, en dat 6 maanden lang…ik werd er helemaal misselijk en naar van…maar ja dat gaat weer over, en nu doet ie het al langer met mij, dus dat heb ik weer losgelaten. Hoef haar gelukkig zoals jij niet overal tegen te komen, lijkt me niet leuk. Jij hebt iig moeite gedaan om een gesprek met haar aan te knopen, meer kan je ook niet doen. Lekker zo denken: hij is nu bij jou…

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:31

Ik heb daar eigenlijk geen last van. Ik heb zelf ook meerdere vriendjes gehad en kan me daar eigenlijk niet zo druk over maken. Geweest is geweest toch?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:35

Nou, ik kan me het prima voorstellen hoor, zij is toch heel intiem met je vriend geweest, zowel geestelijk als lichamelijk gok ik zo. Dan kan ik me ook prima voorstellen dat je er niet zo'n fijn gevoel bij hebt als je nog merkt dat ze het goed met elkaar kunnen vinden, blikken uitwisselen etc.

Maarjah, bedenk maar gewoon dat hij nu bij jou is en wat gebeurd gebeurd

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:36

Ik begrijp wat je bedoeld.
Gelukkig was het voor jouw tijd en is hij nu van jouw!
Ik zou er niet teveel bij stil staan, anders kwets je je zelf onnodig.
Ben je wel zeker over jullie relatie?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:37

Mijn vriend spreekt zijn ex nog regelmatig. Echt heel leuk vind ik dit niet, maar ik snap ook wel dat zij gewoon normaal tegen elkaar doen omdat ze niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan. En ik heb ook exen dus ik ga er niet te moeilijk over doen. Maar zij en ik zullen nooit vriendinnen ofzo worden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:39

Ik spreek z'n ex ook regelmatig, maar gelukkig waren we al een soort van vriendinnen voor ik mijn vriend leerde kennen.
Ik zag ook later de connectie pas :o

Maar soms is het wel even raar.....dan heb je van die genante momenten...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:43

Mijn lief zijn ex is 1 van mijn beste vriendinnetjes geworden. Ze hebben weliswaar 100 jaar geleden wat gehad, maar zijn nog steeds vrienden. En langzamerhand zijn wij naar elkaar toe gegroeid, en nu is het toch echt 1 van de liefste meiden die ik ken. En ja, we maken er wel eens grappen over dat ze anderhalf jaar wat hebben gehad, maar het is niet echt een issue.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:45

lastige situatie lijkt mij. Maar als je je vriend volledig vertrouw zou ik die momenten dat je haar tegenkomt en dat het lastig is maar voor lief nemen. Ik denk dat het gewoon tijd kost voordat jullie je er makkelijk bij voelen, ik denk dat dat ook voor haar geld.
Succes!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:46

Mijn vriend en zijn Ex werkte tot 3 weken geleden nog samen in hetzelfde bedrijf, dit bracht soms spanningen met zich mee doordat ze op een of andere manier niet snapte dat hij haar vertrouwingspersoon niet meer wilde zijn... Mij maakte het vrij weinig uit dat ze nog samen werkte, ik liet eens in de zoveel tijd mijn hoofd zien op de zaak en zei gewoon vriendelijk gedag :j grote vriendinnen zijn wij nooit geweest, maar dat komt meer doordat ze nogal gemeen over mij sprak en dan lief deed in mijn gezicht :+

Spijtig genoeg is ze 3 weken geleden overleden op 32 jarige leeftijd, (hartaanval) ventlief heeft hier eigenlijk geen last van gehad, maar zoiets gun je je ergste vijand nog niet eens :n

Verder heeft mijn ventje een zoontje (Mike) van 11 jaar en ik ben dus zijn "stiefmamma" :j
Ik kan prima met de moeder van Mike, maar ik denk dat dat ook ligt aan het feit dat ik ze nooit in een relatie heb meegemaakt, die relatie is 10 jaar geleden al verbroken :j

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:53

Ik begrijp je ''jaloezie'' heel erg goed. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben.

Gelukkig heeft mijn vriend nooit een serieuze relatie gehad voor mij en heb ik die problemen dus niet ;)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:56

Ikzelf heb het nog niet meegemaakt maar kan wel snappen dat je een raar gevoel bij haar krijgt :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:59

Ik ken je gevoel, ik heb een vriendin en die is met mijn vriend gegaan voor zo'n bijna 2 jaar.
Toen ik een relatie kreeg met hem wilde ik ook niks met haar te maken hebben. Ik ga nu wel gewoon met haar om, en ze komt op mijn verjaardag ect. en we gaan opstap maar ik wil niet dat ze alleen zijn. Niet dat ik ze niet vertrouw maar omdat raar gevoel wat je erbij hebt.
Ik wil er verder ook niet teveel bij nadenken, hij heeft voor mij gekozen en ik voor hem. Zij staat er volledig buiten en daarom kan ik er op deze manier mee omgaan.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:35

Brr ja hier nog een. Mijn huidige (bijna)vriend heeft het uitgemaakt met zijn ex voor mij, en het meisje kijkt nog regelmatig op mijn hyves. Ik ken haar dan alleen ook daarvan, ze was laatst in de winkel waar ik werk en ze keek me zo raar aan men daar werd je haast bang van, het drong ook pas na een tijdje tot me door wie zij was omdat ik haar verder niet persoonlijk ken. Voel me ook wel erg schuldig, zij kon er ook niets aan doen en hij heeft haar wel verlaten, kan me voorstellen dat er wat haatgevoelens richting mij zijn. Wat ik niet prettig vind is dat hij het nog vaak over haar heeft, als hij bijvoorbeeld een smsje opzoekt zie ik voor mijn gevoel nog net iets te vaak haar naam er tussen staan, waar ook nog steeds een <3 achter staat (achter de mijne staan er dan wel 5 ofzo maar nog, voelt niet echt fijn) en er staat nog steeds een foto van haar naast zijn bed. Leuk is dat echt, als je samen in bed ligt en je kijkt opzij en word daardoor aangestaard. Brrr. Heb tot nu toe nog niet echt het lef gehad er wat van te zeggen, weet ik veel hoe hij erover denkt, maar vind het nou niet echt prettig.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:55

Jodie_ die foto ging bij in het archief haha
Nee dat kan echt niet!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:00

De ex van mijn vriend is erg lastig...of lastig...ergens begrijp ik haar wel
Ze hebben 10 jaar wat gehad en ze wil hem niet zomaar opgeven. Ergens kan ik me dat wel voorstellen, ik ben ook gek van hem en ik zou hem ook niet zomaar opgeven, maar soms heb ik helemaal geen begrip voor haar.
Ze zijn uit elkaar gegaan omdat ze dat beiden wilde en nu blijft ze hem maar stalken. En het is inmiddels al een jaar verder!

In het begin belde ze elke avond en langzamerhand werd dat steeds minder. Nu doet ze zo ongeveer elke 2 maanden nog een zielige poging door te zeggen dat ze ziek is en dat ze hem nodig heeft enzo. Maar gelukkig trapt hij daar inmiddels niet meer in :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:00

Whihi mijn vriend z'n ex heeft mij een soort van gekoppeld aan mijn vriend. Maar het was bij hun toen al ruim 3jr uit, ze gunde hem een leuke vriendin, ik kon het goed met haar vinden, kende ze toendertijd beide even goed zeg maar, en klikte met mijn vriend toen ook goed.
En ach, liefde laat zich inderdaad niet sturen. Ik sprak haar toen nog regelmatig, ook met mijn vriend erbij. Heb er nooit een raar gevoel over gehad. Zo kan het dus ook :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:03

Haha dit snap ik zo goed! Alleen ben ik wel snel jaloers, puur omdat ik soms de angst heb dat mijn vriend een ander leuker gaat vinden. Maar ik vind het ook nooit een leuk onderwerp om het over te hebben. Gelukkig ziet hij zijn exen niet meer! Maar als ik in jouw situatie had gezeten had ik dat ook echt vervelend gevonden dus snap je heel goed! :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:28

Mijn vriend heeft voor mij nog nooit echt serieuze relaties gehad, meer wat losse scharrels, waarvan ook 1 meisje waarmee het eigenlijk constant aan-uit was, maar dat dan 2 jaar lang :j Ze zochten elkaar min of meer steeds weer op: hij had een vriendinnetje, dat ging uit, zij gaf hem weer aandacht, ze gingen weer een maand of 3 leuk met elkaar om en dan liep het weer stuk omdat ze toch liever met vriendinnen weg ging in het weekend, terwijl m'n vriend juist alleen in het weekend thuis was, omdat hij militair is :j

Ik leerde m'n vriend kennen toen ze dus weer aan het eind van die 3 maanden zaten, het punt waarop zij dus weer weinig tijd/aandacht voor hem had en hij weer ging twijfelen. Hij heeft echt wel een zwak voor haar gehad, maar besefte ook dat het gewoon niet ging werken. En toen kwam ik op het juiste moment, er was een klik en binnen 3 weken maakte hij het uit met haar en de week daarop waren wij samen en dat gaat nog altijd geweldig goed :+:

In eerste instantie leek ze er weinig om te geven dat het 'uit' was, ze vond het wel jammer zei ze toen hij het uitmaakte. 3 maanden later begon ze ineens met smsen dat ze hem toch wel miste en liet ze doorschemeren dat ze hem wel terug zou willen. Mijn vriend reageerde uiteraard niet, maar wéér 3 maanden later kreeg hij weer dat soort smsjes. Ook toen bleef het weer lange tijd stil toen hij niet reageerde en afgelopen januari (dus weer 3 maanden later ;) ) probeerde ze het weer en heeft m'n vriend ook gevraagd waar ze mee bezig was. Ze vond het raar dat hij toendertijd zo makkelijk over haar heen was en ja, ze miste hem wel. Ze speelde het allemaal erg stiekem, express doordeweeks smsen als hij toch op de kazerne zat en op msn vreselijk kinderachtig zeggen dat ze zichzelf toch wel knapper vond dan mij :')

Ik was het toen echt spuugzat, terwijl ik er daarvoor meestal wel om kon lachen, maar nu zat ze gewoon bewust te stoken. M'n vriend heeft toen gezegd dat ze maar moest accepteren dat hij nu gelukkig was en dat contact met haar, als vrienden zoals ze toen afgesproken hadden, niet mogelijk is, aangezien ze hem niet los kan laten en om de 3 maanden weer met hangende pootjes terugkomt :evaw: Hebben sindsdien ook niks meer gehoord, geloof dat de boodschap eindelijk overgekomen is ;)

Verder laat ik me nooit echt gek maken, mijn vriend is gek op me, laat me dat heel duidelijk merken. Scheelt misschien ook, dat ik daarom niet jaloers ben, omdat hij nog nooit voor een ander meisje gevoeld heeft wat hij nu voor mij voelt en ook nog nooit met een ander gehad heeft wat wij nu hebben, zo serieus. Het was vooral lang leve de lol en maximaal 3 maanden ;) Anders zou ik misschien toch een gek gevoel hebben bij het zien van of horen over die meid, dat zij ooit heel belangrijk is geweest voor hem :j