Ook ik relatie problemen.. Het is over...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Ook ik relatie problemen.. Het is over...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:12

Nou zoals zoveel topics, ik wil ook graag tips van jullie! Ik wil ten eerste duidelijk maken dat ik mijn relatie momenteel nog wil redden en niet wil opgeven. Dus ben echt opzoek naar Tips om verder te komen.

Het verhaal is als volgt,

Wij zijn momenteel bijna 2 jaar samen en hebben eigenlijk vanaf het begin al een relatie die maar niet wil lopen.. Het is vaak 2 a 3 weken kei goed en dan weer wat minder.. Van super gelukkig naar steeds van die zware gesprekken over ons..
We maken niet veel ruzie en houden allebei nog echt veel van elkaar.

Toch breken die gesprekken steeds ons allebei echt op.. Dan is er een miscommunicatie en moet alles uitgekauwd worden voordat het met rust gelaten kan worden.. We doen allebei TE erg onze best waardoor het vaak erg geforceerd lijkt.. Maarja wat moet je dan doen? Het zomaar laten voor wat het is?..

Ben klaar met vechten maar wil dat wat we wel hebben echt niet opgeven.. Zie nog steeds voor me dat ik met hem oud kan worden...

Heeft er iemand tips of ervaring met zon situatie?

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door iefke op 24-03-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:23

Sommige relaties kosten gewoon teveel energie. Kan door een verschil in karakter komen, dat jullie persoonlijkheden gewoon botsen of door een verschil van opvattingen/opvoeding.
Jullie kunnen beiden dominante persoonlijkheden zijn.

Ik weet dat steeds alles uitpraten en erover praten heel veel energie kost. Dingen gaan goed zolang 1 van de 2 zich inhoudt of veranderd. Maar mensen kun je niet veranderen.

Soms hou je van elkaar maar kan je toch niet met elkaar leven.

_Lola_

Re: Ook ik relatie problemen.. Wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:31

Pff ja maar dat is 1 ding wat ik momenteel nog niet onderogen wil komen.. Natuurlijk heb ook ik die gedachte.. van hoe graag we ook willen het lukt toch niet.. Maarja momenteel ben ik nog te veel bezig met het te laten werken! Dat is dan ook echt wat ik nog wil!!
Ben echt nog super verliefd, dat maakt het ook zo moeilijk..

We willen allebei en toch lukt het niet om tot elkaar te komen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:34

Suzanne F. schreef:
Sommige relaties kosten gewoon teveel energie. Kan door een verschil in karakter komen, dat jullie persoonlijkheden gewoon botsen of door een verschil van opvattingen/opvoeding.
Jullie kunnen beiden dominante persoonlijkheden zijn.

Ik weet dat steeds alles uitpraten en erover praten heel veel energie kost. Dingen gaan goed zolang 1 van de 2 zich inhoudt of veranderd. Maar mensen kun je niet veranderen.

Soms hou je van elkaar maar kan je toch niet met elkaar leven.

Ik ben het helemaal met je eens, maar mensen kunnen best veranderen als ze er zelf ook achter staan ;)
En het ligt natuurlijk ook helemaal op wat voor gebied iemand veranderen 'moet'

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:35

Waarom lassen jullie niet even een pauze in, even tot jezelf komen.
Even geen contact en dan samen iets leuks gaan doen zoals naar een thermaal bad gaan.
Dan kunnen jullie nadenken over de relatie, tot rust komen en als jullie dan samen iets leuks gaan doen komen jullie misschien weer dichter bijelkaar en kunnen jullie elkaar vertellen wat er volgens jullie anders moet gaan.

Ik heb ook zo'n relatie gehad, wilde hem niet kwijt hij mij niet, toch zijn we uit elkaar gegaan omdat we teveel ruzie's hadden om kleine dingen. Ik was uitgeput.
We zijn nog steeds goeie vrienden maar ik ben inmiddels gelukkiger met een ander :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:35

1 vraag: wil je dit je hele leven lang? mensen veranderen toch niet. als je het wel wilt gewoon doorgaan dan. mijn relatie is nog geen 2 weken geleden uit gegaan om dezelfde rede, steeds miscommunicatie en ik wilde dat niet m'n leven lang.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:39

Ja daar zit ik momenteel ook over na te denken.. Ben gister bij hem weg gegaan met de woorden dat ik even tijd voor mijzelf wil.. Nou ga ik hem woensdag wel zien, maar wil ook even geen contact.. Nou heb ik vandaag al een sms gestuurd omdat ik nu ik niet bij hem ben alleen maar bezig ben met hoe ik dit wil gaan oplossen..

Probleem. ik vind niet dat je zo je best zou moeten doen voor een relatie.. Het moet lopen of dat doet het niet.. Maarja dat is zon verstand tegen het hart gedoe....

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:40

ps. Vrienden blijven heeft geen zin.. Ben ik veels te jaloers voor (wat nou als hij straks iemand anders heeft, dan flip ik m echt uit haha)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:44

Met mijn vriend en mij gaat het ook zo, de ene dag zijn we super gelukkig en zomaar de volgende dag hebben we weer 'ruzie', het is bijna nooit echte ruzie maar we vatten dingen vaak verkeerd op en daardoor raken we geirriteerd en worden we boos. Mijn vriend maakt dan soms ongepaste opmerkingen waardoor ik bozer word, en dat vervolgens ook best lang blijf, waardoor híj ook weer boos wordt. Op een gegeven moment zeggen we tegen elkaar 'goed, nu is het weer afgelopen' en dat is het dan ook wel, maar zo begint het steeds weer opnieuw na een paar weken.
Als iemand mijn verhaal aan mij zou vertellen dan zou ik zeggen kap ermee, maar ik ben echt verliefd op hem, en het gaat ook vaak goed samen, en dat maakt het zo moeilijk om ermee te stoppen.
Mijn vriend en ik zijn trouwens deze maand 2jaar samen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:44

Is het ook maar meestal heeft het verstand toch wel wat beter voor je in petto.
Ik snap dat je het heel je hart van hem houdt en hem niet wilt laten gaan maar denk er toch goed over na. OOk wat fjordjes al zegt, wil je dit je hele leven lang?

Maar ik bedoel met geen contact wel meer dan een paar dagen.
Zeker een week of 2 en dan een bepaalde dag afspreken dat jullie elkaar weer zien en iets leuks gaan doen en dan komt het praten vanzelf want jullie hebben elkaar dan vast gemist :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:50

tanya89 schreef:
Met mijn vriend en mij gaat het ook zo, de ene dag zijn we super gelukkig en zomaar de volgende dag hebben we weer 'ruzie', het is bijna nooit echte ruzie maar we vatten dingen vaak verkeerd op en daardoor raken we geirriteerd en worden we boos. Mijn vriend maakt dan soms ongepaste opmerkingen waardoor ik bozer word, en dat vervolgens ook best lang blijf, waardoor híj ook weer boos wordt. Op een gegeven moment zeggen we tegen elkaar 'goed, nu is het weer afgelopen' en dat is het dan ook wel, maar zo begint het steeds weer opnieuw na een paar weken.
Als iemand mijn verhaal aan mij zou vertellen dan zou ik zeggen kap ermee, maar ik ben echt verliefd op hem, en het gaat ook vaak goed samen, en dat maakt het zo moeilijk om ermee te stoppen.
Mijn vriend en ik zijn trouwens deze maand 2jaar samen.

Precies mijn verhaal.. Zo loopt het bij ons ook altijd.. Dan op een moment kruip ik bij hem op schoot of komt hij mij ineens vast houden van schatje zullen we gewoon weer normaal doen... En dan is het allemaal weer super..

AaronYve schreef:
Is het ook maar meestal heeft het verstand toch wel wat beter voor je in petto.
Ik snap dat je het heel je hart van hem houdt en hem niet wilt laten gaan maar denk er toch goed over na. OOk wat fjordjes al zegt, wil je dit je hele leven lang?

Maar ik bedoel met geen contact wel meer dan een paar dagen.
Zeker een week of 2 en dan een bepaalde dag afspreken dat jullie elkaar weer zien en iets leuks gaan doen en dan komt het praten vanzelf want jullie hebben elkaar dan vast gemist :)

Ja misschien is dat ook wel een goede optie, en als het dan ook echte liefde is zou het niet uit moeten maken als we elkaar even niet zien of spreken.. Dat overleeft onze relatie dan ook wel.. Ben alleen bang dat ik er niet sterk genoeg voor ben..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:54

Je moet allebei energie in de relatie stoppen anders heeft het geen zin, dingen uit praten is goed. Doe je dat niet heb je het risico dat ze er tussen blijven staan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je te veel je best doet, te graag wilt.
Spreek uit wat je allebei van de relatie verwacht, kijk daar goed naar of dat is wat bij jullie allebei past.
Veranderen is leuk maar werkt alleen als je het voor jezelf doet, voor een ander veranderen werkt maar even en zeker niet op de lange termijn.
Is je vriend ook nog net zo verliefd of zit hij al in een ander stadium van de relatie?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:57

Is (denk ik) nog net zo verliefd.. Hij geeft dat iig vaak genoeg aan, is nog super lief voor mij en geeft me genoeg aandacht.. Daar mist niets in onze relatie..

Ik denk echter dat we beide te graag willen en te hoge verwachtingen van elkaar hebben.. ZO van nu hebben we over iets gepraat dus nu moet het opgelost zijn.. Maarja helaas gaat dat meestal in de praktijk niet zo.. En dan is het een volgende keer weer een struikelblok..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:20

Net wat je aangeeft, denk dat jullie te veel willen/verwachten.
De dingen gaan nu eenmaal zo als ze gaan, je kunt niet alles perfect doen. Accepteer dat er altijd kleine dingen zullen zijn, je bent met 2 dus ook met 2 verschillenden meningen en gevoelens. Een middenweg daarin vinden is denk ik dan het belangrijkste.
Ook al heb je iets uit gepraat voor je gevoel wil het niet zeggen dat je dan direct ook iets een plek hebt kunnen geven, dat heeft even wat tijd nodig.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:45

Maar heb je dan ook een tip hoe we dat kunnen bereiken? Want dat is het grootste probleem.. Hoe pakken we het aan?!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:19

Die zware gesprekken beperken denk ik. Je kunt je beide helemaal suf piekeren, maar als het niet de juiste tijd is voor het onderwerp dan kun je dat toch niet forceren.. Sommige dingen lossen zich zelfs vanzelf op, maar juist door die zware gesprekken geven jullie het beide veel te veel lading waardoor het misschien tussen jullie in gaat staan.

Als jullie ergens tegen aan lopen. Spreek af dat je er de volgende dag tijd voor maakt om het over te hebben en leg het op dat moment naast je neer. De volgende dag sta je er beide weer nieuw in en dat is makkelijker discussiëren (dan hebben jullie beide ook tijd gehad om te relativeren en is de berg misschien zo groot niet als die daags ervoor leek).

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:33

Dat is wel een goede.. Hoop alleen wel dat dat naast ons neerleggen ook lukt.. Want zijn beide erg koppig.. Of we moeten dan maar gewoon even zeggen van nou schatje weetje wat, ik zie jou morgen gewoon wel weer en dan even beide ons ding gaan doen... Zal ook wel veel schelen.. Goed idee!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:17

Belangrijk is dat je beide je eigen leven behoudt, niet teveel samen wilt gaan doen, zo blijft het leuk om bij elkaar te zijn, heb je altijd dingen om aan elkaar te vertellen.
Kom je er op een bepaald moment niet uit en kan/wil je geen van beide een concessie doen kan je beter stoppen. Het wordt dan alleen maar een gefrustreerde bedoening. De volgende dag kan je heel anders naar dingen kijken net wat Bienotje ook zegt!
Maar een middenweg vinden in bepaalde situaties is niet verkeerd. Soms moet je de verstandigste zijn en kunnen zeggen we stoppen ermee ook al krijg je niet je gelijk/zin. Alleen maar om erger te voorkomen. Dat wil niet zeggen dat je dit altijd moet doen maar het kan soms verhelderend zijn!

Een relatie aangaan is zo moeilijk niet, maar om een relatie leuk en levendig te houden op basis van respect is echt moeilijk, je moet er allebei voor gaan anders heeft t geen zin!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 15:56

Zien elkaar meestal 1 dag door de week en van zaterdag tot maandag.. Dus is niet zo dat we elkaar nou echt veel zien.. Bellen wel vaak.. Elke dag dat we elkaar niet zien zeker 2 langere keren..

Is voor ons beide een irritatie punt, ik vind dat we elkaar juist wel wat vaker mogen zien, ookal hebben we daar eigenlijk niet echt tijd voor.. Allebei druk met werk vrienden en ik ook nog met mijn paarden..
Dus eigenlijk een stukje onmacht wat me niet lekker zit.. Dat gevoel van steeds afspreken staat me niet aan.. zou willen dat dat wat meer vanzelf sprekend zou zijn...
Ben dit wel al meer los aan het laten gelukkig, maar blijft wel knagen.. (wonen trouwens niet in zelfde stad, ik kom vanuit mijn werk wel door Eindhoven (trein) waar hij woont..)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:40

Hoe zou je dat dan willen zien/doen?
Als jullie allebei een druk leven hebben kan je denk ik alleen maar afspreken om elkaar te zien toch? Dat is dan zo'n beetje de enige manier om zeker te weten dat je tijd hebt voor elkaar.
Anders krijg je denk ik meer teleurstellingen als je komt en die ander is er niet of heeft geen tijd voor je.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:13

Pff ik lees mezelf.. Ik blijf dus even meelezen op zoek naar de oplossing...
Ik vind het ook zo moeilijk! Mijn vriend en ik zijn bijna 1,5 jaar bij elkaar en verschillen als dag en nacht.. daardoor komen er regelmatig dingen omhoog, vooral van zijn kant.. Hij is heel erg op zijn vrijheid gesteld en als er ook maar iets op lijkt dat ik dat in pik dan boem, ruzie, terwijl ik het niet verkeerd bedoel, maar hij vat het wel zo op. Ik heb nu ook besloten dat ik m door de week minder wil zien zodat hij zn eigen tijd heeft, op voorwaarde dat hij niet meer zo tegen mij doet als ik ergens mee zit of iets vind. Moeilijk moeilijk... Heb serieus al eens op het punt gestaan om er een einde aan te maken omdat ik zijn boze gedrag niet meer kon hebben, maar buiten dat om is hij gewoon perfect :+ en ik hou keiveel van m en we hebben ook al zoveel meegemaakt in korte tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:21

Wat herkenbaar, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn vriend (inmiddels sinds 3 weken ex). Wij hadden ook meestal 2 a 3 weken dat het super goed ging en dan weer een paar dagen tot weken minder goed, veel discussies. Hij was erg gesteld op zijn vrijheid en ik wou juist dat vastigheid. Na 1,5 jaar hebben wij een pauze gehad, maar naar 2 weken misten we elkaar zo erg dat we het weer geprobeerd hebben. Toen is het na 3 maand echt fout gegaan. Toen hebben we samen besloten om er mee te stoppen. Na 3 weken was het weer aan, want ooow wat misten we elkaar. Het is toen goed gegaan, tot 3 weken geleden. Het ging in die tijd ook echt heel goed, geen discussies meer, het liep eindelijk. Maar toen trok bij hem het gevoel voor mij weg. En ik had zoiets van nou dan is het nu echt klaar, voor ons werkt het blijkbaar niet. Nu is het uit we hebben 2,5 jaar een relatie gehad. Met vaak gedoe, ik moet zeggen dat ik er nu vrede mee heb, gewoon m'n eigen ding en geen discussies meer. Ik heb ook geen tips, maar ik weet 1 ding een mens kun je niet veranderen. Dat moet je ook niet willen proberen. Een relatie loopt of loopt niet. Succes ermee!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:38

Ja hier precies hetzelfde,, steeds aan en uit.. Gaat nu sinds september eigenlijk wel goed.. Hebben bijna geen ruzies meer,, bllijft nog over steeds die praat momenten... Dat is het enige wat ons nu in de wegstaat.. TE graag willen TE veel er voor doen..Terwijl wij daar al wel echt heel ver mee zijn gekomen al..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:26

Oke, ja ik vind dat je, je op een gegeven moment moet gaan afvragen, van wil ik er zoveel voor doen. De relatie moet wel leuk blijven en het moet wel gemakkelijk lopen. En je wilt toch ook een jongen die ervoor gaat en niet die het uitmaakt. Wat bij mij dus het geval was. Als zijn gevoel even in de weg stond, twijfelde hij direct. Dat wou ik niet. Misschien wordt het wat anders als jij niet meer zo veel van je laat horen. Zodat hij er is wat meer moeite voor moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:27

Misschien niet meer zo moeilijk doen en gewoon lekker leven samen=