"talentenjachten" voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"talentenjachten" voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:16

Beetje nav een optreden net van een 6 jarig meisje bij Holland's got talent....

Wat bezielt die ouders toch? "ja, mijn kind vind het zo leuk"
Nee, je kind vind het niet leuk, je wil zelf met je kind lopen pronken....

Vind het altijd zo sneu voor die kids.

En tuurlijk, voor een moeder zal ongetwijfeld haar eigen kind de beste zijn, maar moet je zo'n kind dan moederziel alleen op zo'n podium sturen?

Wat zijn de meningen hierover?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:16

Ik zag het ook, maar volgend jaar hoefde ze niet meer. Gussie ik vond het echt zielig.

(Ik ben wel benieuwd naar de pony zometeen)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:18

Wij zaten toevallig thuis net precies over t zelfde te discussieren.. :o

Het kind kan het wel leuk vinden, maar je moet als ouder reeël blijven en eens nadenken over dat zieltje wat op zo'n show gekrenkt zal worden. Aangezien die hele kleintjes er gewoon niet 'tussenpassen'..
De jury moet eerlijk zijn en voor zo'n klein kindje valt dat ontzettend zwaar om 3x nee te moeten aanhoren.
Vond wel dat ze het goed wilden brengen, maar voor zo'n kindje komt toch alles 3x zo hard aan.. :(:)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:19

Ja ik vind het ook sneu. Ze zijn te jong om te zeggen ; goh ik wil mee doen aan die talentenjacht!
Als ze het leuk vinden, mooi thuis oefenen. Als ze later echt talent hebben, kunnen ze er zelf voor kiezen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:19

ik zag het ook idd. Belachelijk...alsof dat kind zelf verzonnen heeft om mee te doen :\ laat die lekker met de uitvoering van de plaatselijke dansschool meedoen ipv een grootschalige talentenjacht voor nederland.

Ik vind dat ze er een leeftijdsgrens op moeten zetten. Vorig jaar was er ook al een kind van 4 dat ging zingen :roll:

LadyMadonna

Re: "talentenjachten" voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:20

en ja, er zijn echt wel wonderkinderen, maar dat zijn er maar zo weinig....
Ik moet zeggen dat hoe schattig ook, veel talent zag ik niet...

Maarja, moederliefde maakt blind he...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:20

zeker als je die amerikaanse programma's ziet zoals bv dr Phil, daar komen soms echt extreme ouders voorbij. Ja maar, kind vind het zelf zo leuk. Nou ik vraag me af welk kind het leuk vind om van hot naar her gesleept te worden en steeds vele uren in de auto door te brengen opweg naar weer een auditie.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:22

knuffeldier schreef:
zeker als je die amerikaanse programma's ziet zoals bv dr Phil, daar komen soms echt extreme ouders voorbij. Ja maar, kind vind het zelf zo leuk. Nou ik vraag me af welk kind het leuk vind om van hot naar her gesleept te worden en steeds vele uren in de auto door te brengen opweg naar weer een auditie.

Oh ja.. En in Amerika zijn ook die schoonheids-missverkiezing-shows en audities altijd zo hot.. :x Vreselijk..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:22

stef schreef:
en ja, er zijn echt wel wonderkinderen, maar dat zijn er maar zo weinig....
Ik moet zeggen dat hoe schattig ook, veel talent zag ik niet...

Maarja, moederliefde maakt blind he...

idd... wonderkinderen zijn er wel, maar laat die alsjeblieft nog even kind zijn. Die horen niet in een talentenjacht op tv, die horen niet de BN'er wereld in te gaan. Die horen lekker op te groeien, en lekker spelen met hun talent.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:24

Ik vind sommige dingen haast neigen naar kindermishandeling. Je 6-jarige dochter laten dansen in een talentenjacht terwijl iedere Nederlander met een IQ boven de 100 kan zien dat het kind echt niet door gaat... Vind ik echt zielig voor zo'n kindje.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:25

Nu ook zo'n gevalletje.. 'Mijn pony vind het leuk om kunstjes te doen..'
Past ook wel in dit onderwerp.. :x

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:29

Ik vind het ook sneu, die ouders zouden beter moeten weten. Ze kunnen zelf wel voorspellen dat een kind van 6 niet door wordt gelaten, dan bespaar je je kind zo'n afgang (want zo zien die kindjes het toch vaak wel) toch?
Ik begrijp het niet hoor :n

Die pony had het ook verre van naar zijn zin, maar dat is een ander verhaal.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:32

tja ik ben het met je eens Stef. Meestal is het ook niet zo goed voor het kind, en houden ze er later problemen aan over.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-03-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:33

Hmmn ik stond ook toen ik 6/7 was op het podium.. Voor een vollezaal, te dansen en te acteren.. Baal er nu nog steeds van dat ik er af ben gegaan..

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:35

Mijn ouders keken net naar het programma toen ik binnen kwam. Ik zag toevallig het stukje. Persoonlijk zou ik het mijn kind nooit aandoen, ik denk dat het zeker schade aanricht. Nu en ook op de langere termijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:44

Paulaa: Ik zwom ook wedstrijden op mn 6e, ik had ook uitvoering van de turn op mn 6e voor een volle zaal, maar das wel even iets anders dan dit

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:45

Sita_ schreef:
Nu ook zo'n gevalletje.. 'Mijn pony vind het leuk om kunstjes te doen..'
Past ook wel in dit onderwerp.. :x

Ja die pony :=. Hoe die op de grond werd neergelegd :\. Van mij mogen ze acts met dieren ook verbieden. Dat schaap van vorig jaar was ook niet bepaald een succes.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:47

O god, ik vond die pony haast nog zieliger dan dat meisje....Vooral toen ie even moest blijven liggen. Beetje jammer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:49

Dat meisje vond ik inderdaad ook een beetje zielig... Leuk dat ze meedoet maar als ouder kun je toch eigenlijk ook vantevoren wel bedenken dat je dochter sowieso niet doorgaat?
Die kunstjes met die pony vond ik er ook niet erg vriendelijk uitzien eerlijk gezegd. Beestje werd helemaal omver getrokken...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:52

Heb geen tv, maar hoor nu net van een vriend (terwijl ik deze topic las over het kind) over die pony. Je snapt toch niet dat de programma makers zulke dingen toelaten? vind hun hierin net zo fout als de optreders (hun ouders of verzorgers)

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:58

Hallo allemaal,

Dat meisje van 6 is mijn nichtje en zij heeft er wel degelijk zelf voor gekozen om mee te doen hieraan. Haar grote zus deed ook mee en zij wilde dit dus ook, haar zus kwam niet door de 1e ronde en zij wel. Het is tenslotte een talentenjacht van 0 tot 100 jaar. Dat ze niet doorgaat is jammer en een grote teleurstelling voor haar maar daar moet ze ook mee om leren gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:03

Als ouder hoor je je kind er dan voor te behoeden.
Je weet als ouder dat de jury haar eigenlijk niet door kan laten gaan.
Dan weet de jury ook niet wat ze er mee moeten want het is wel heel sneu om te moeten vertellen dat ze niet door is.

De moeder had van tevoren kunnen bedenken dat het hier op zou uitlopen: Een verdrietig kind.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:05

Bijoekimmie: Een kind van 6 jaar is nog niet in staat om rationele beslissingen te nemen. Als ze zegt 'ik wil meedoen' dan is dat om haar zus na te doen of zoiets.
Kinderen v 6 horen er niet thuis en zullen ook niet winnen. Wat moeten ze met zo'n platencontract? Laat ze gewoon spelen met hun talent en dan zien ze later wel!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:06

ik zag het ook, ik vind dat ouders soms echt ver gaan om te kunnen pronken...! Van te voren weet je wat je je kind aan zult doen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:12

Het enige jonge meisje wat wel door is gegaan was toen in Engeland geloof ik. Die zong dat liedje van somewhere over the rainbow.