Pandora of ander merk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manjafiek

Pandora of ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:08

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje. Ik ben binnenkort jarig en wil graag een moderne bedelarmband van bijvoorbeeld Pandora. Nu weet ik dat Pandora het meest bekende merk is en al jaren een gevestigde naam heeft. Het is ook een vrij duur merk. Als je doorspaart dan heb je zo voor 800-1000 euro (ongeveer?) aan je pols hangen. Nu vind ik dat idee een beetje...'eng' om het zo maar te noemen. Ik loop niet graag met 800 euro aan sieraden rond, zeker als ik wil gaan paardrijden etc. Ik zie mezelf al rondrijden en bezig zijn in de stal, ik ben veels te bang dat ik hem kwijtraak (ook al kan hij niet makkelijk afvallen) of kapot gaat/ beschadigd.

Nu heb ik ook rondgekeken naar andere merken. Trollbeads en Biacio lijken net zo duur te zijn, voor mijn gevoel kan ik dan beter voor Pandora gaan (al weet ik dat de kwaliteit ongeveer hetzelfde zal zijn). Simstars en Petite (by Lovelinks) lijken een stuk goedkoper en wellicht ook minder mooi en gedetailleerd maar dan loop ik tenminste ook niet met 800 euro aan mijn polsje :o .

Dan nu de vraag: heel eigenlijk wil ik stiekem toch voor Pandora, gewoon omdat ik het mooi vind, maar kan ik daar dan ook goedkopere 'beads' tussen/ aanhangen? Bijvoorbeeld 'beads' van Simstars of Petit? Of passen die niet? Ik heb namelijk wel begrepen dat Trollbeads en Biacio op een Pandora passen, maar dan heb ik alsnog een vermogen aan mijn armband. Hoe zit het met 'goedkopere merken'? Kortom, wat past er allemaal op een Pandora en is net ietsje goedkoper dan Pandora zelf?

Graag jullie ervaringen! Alvast dank!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:09

Ik heb een armband van Trollbeads maar ook Pandora bedels eraan hangen. Aan een TB kunnen namelijk wel bedels van Pandora, maar aan een Pandora geen bedels van TB.
Ik zou dus voor een Trollbeads gaan en dan zelf zien welke merken bedels je eraan hangt.

Georgette

Re: Pandora of ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:17

Ik heb zelf een Pandora armband. De meeste bedels zijn ook origineel van Pandora, maar ik heb ze ook van Simstars, en dat past prima! Wel zie je duidelijk een mindere kwaliteit, maar goed, dat zie je ook terug in de prijs!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:28

Ik heb zo'n armband met bedels van Tedora, zelfde principe maar dan zonder schroefdraad. Want dat heeft pandora wel als ik me niet vergis!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:29

Ik heb pandora. Alles bij elkaar is ie nu 409 euro waard. Er kunnen nog 7 bedels op. Omdat ik alles spaar en niets zelf koop gaat het heel geleidelijk, ik moest ook net echt uitrekenen hoeveel alles kostte.

Ik vind pandora mooier dan de goedkopere namaak. Trollbeads vind ik ook leuk.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:30

En past op Pendora armband ook de Tedora bedels?

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:34

Dat zou ik niet weten,ik heb alleen maar tedora bedels aan mijn ketting en armband.Ik weet niet hoe dat zit met die soort schroefdraad bij die pandora armbanden en kettingen?
www.tedora.nl

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:35

Oke, ik zal eens op internet neuzen, wel goed om te weten dat Simstars wel past...dan kan ik daar in ieder geval mee afwisselen en hoeft de Pandora dus niet heeel erg duur te worden. Zou natuurlij kwel kunnen als ik er lang genoeg over spaar. Maar het is meer het idee dat ik heeel veel geld aan mijn pols heb hangen wat me benauwd :o ...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:40

Als ik mijn Pandora vol zou hangen met de gouden bedels, dan werd het een kapitaal idd. Maar de gemiddelde prijs van de zilveren bedels is 18,- geloof ik.
Ze zijn het duurst, maar de bedels wel het mooist vind ik.
Let wel: als je Pandora hebt en er zitten bedels aan van andere merken en je armband gaat stuk of de bedels zitten klem of wat dan ook, dan vervalt je garantie en/of service bij Pandora!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:42

Ik heb 2 weken geleden van m'n ouders zo'n armband van Silverado gekregen. Gekocht in Curacao, maar sinds vorige week ook in Nederland verkrijgbaar. Ik geloof alleen dat dat ongeveer dezelfde prijsklasse is als Pandora, maar dat weet ik niet zeker dus dat zou je even kunnen opzoeken (http://www.argentioro.com). Ik had inderdaad ook wel zoiets van 'goh, als ik deze vol heb mag ik hem wel niet verliezen...' haha.
Simstars past inderdaad op een Pandora, dat zag ik bij een vriendin. TB weet ik ook niet. Vind Pandora wel mooier, maar het is inderdaad wel zo dat die bedels vrij prijzig zijn. (Ik dacht vanaf 27 euro voor die zilveren?)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:29

Mijn moeder heeft ook een Tedora armband, is ook erg mooi moet ik zeggen, maar wat vriendelijker geprijst :j Ik durf alleen niet te zeggen of hier Pandora bedels aan gehangen kunnen worden en hoe dat andersom zit....

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:10

Ik heb een Trollbeads armband en ik heb wel gedacht van jeej wat is dat ding duur, hij is momenteel bijna 200 euro waard. Maar ik ben er wel ontzettend blij mee en heb hem gekozen omdat ik het de mooiste in zijn soort vind.

PluttersputJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:11

Ik heb een armbandje bij de biyoux brigitte gekochtk voor 1.5 euro. Daar zitten nu kraaltjes aan van 3 tot 5 euro per stuk, gaat ook erg goed :)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:21

Ik heb ook een Trollbead armband en vind hem echt super. Mijn stiefmoeder heeft er zelfs al twee :o ! Ik heb denk ik ook voor rond de 300€ hangen nu... maar hij is dan ook bijna vol. Ik krijg er steeds een bij een bijzondere gebeurtenis (verjaardag e.d.) dus aan elke kraal zit een verhaal :D !

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:52

Ik heb 2 simstars armbanden. Ik had eerst 1 pandora, maar ik heb nou 2 dezelfde omdat ik dat mooier vind.
Ik heb meerdere pandora kralen aan mijn simstars armband zitten, maar er zit niet veel verschil tussen pandora en simstars hoor! Mijn moeder werkt voor de pandorashop (die simstars hebben ontworpen) en daar hebben ze ze allebei. Simstars passen gewoon op Pandora en Pandora gewoon op Simstars.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:11

Ik heb inmiddels 2 armbanden van pandora die ook al bijna vol zijn, ik wil dus ook echt niet weten hoeveel geld eraan hangt, want ik ben net als jij.

Ik heb bijv ook een paar armbanden van swarovski, die doe ik dus bijna nooit om. Het voordeel van pandora is dat het rustig aan gaat, dus een bedel kost 30 euro en de prijs neemt rustig toe. Ik zelf heb dan niet echt het gevoel bij die armband dat ik ten eerste iets heel waardevols aan mijn arm heb en ten 2de ben ik er al zo aan gewend, ook van toen die nog 60 euro in totaal waard was.

Natuurlijk doe ik hem niet om naar de paarden, maar verder loop ik er de hele dag mee rond :D

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:33

Ik heb een bedelarmband van Biba. Dit is ongeveer hetzelfde als Pandora maar met leuke bedels en meer keuze, en wat ook niet geheel onbelangrijk is: een stuk goedkoper!

www.bibabedels.com

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:12

Mas schreef:
Mijn moeder heeft ook een Tedora armband, is ook erg mooi moet ik zeggen, maar wat vriendelijker geprijst :j Ik durf alleen niet te zeggen of hier Pandora bedels aan gehangen kunnen worden en hoe dat andersom zit....

de pandora bedels kunnen aan deze armband, heb het namelijk zelf ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:17

Ik heb een pandora ketting en armband. Heb er alleen originele bedels aanhangen. Deed er een keer een nepper aan die ik er nauwelijks nog af kreeg (waardoor de schroefdraad dus licht beschadigd is) kijk daar dus mee uit.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:26

Ik een tedora armband! Vind ze erg mooi. Zijn net iets prijsgunstiger als de pandora, maar de prijs van tedora kan ook flink oplopen. Momenteel is mijn armband zo'n 400 euro waard :oo

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:30

ik vind de trollbeads erg mooi, mijn zus en mijn nichtjes hebben een armband van spinning ook mooi

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:32

http://www.biba.nl
Op deze site kun je ook een lijst vinden van de dealers. Wel zoeken naar een dealer die de beads verkoopt.
Hetzelfde als Pandora, maar zeker de helft goedkoper!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:15

swoeky schreef:
Mas schreef:

de pandora bedels kunnen aan deze armband, heb het namelijk zelf ;)

Leuk dat te lezen, kan ik misschien eens zo'n bedel voor mijn moeder kopen :j

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:21

nameless schreef:
ik vind de trollbeads erg mooi, mijn zus en mijn nichtjes hebben een armband van spinning ook mooi

Mijn moeder heeft Trollbeads, heel erg mooi maar ook onwijs duur!

Ik heb een Tedora armband, maar de kwaliteit vind ik erg slecht. Vooral de glasbedels met kleur beschadigden erg snel. Ik draag hem nu ook niet meer, hbe hem ergens in de kast liggen. Achteraf best zonde!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:23

MamaMiesje schreef:
Als ik mijn Pandora vol zou hangen met de gouden bedels, dan werd het een kapitaal idd. Maar de gemiddelde prijs van de zilveren bedels is 18,- geloof ik.
Ze zijn het duurst, maar de bedels wel het mooist vind ik.
Let wel: als je Pandora hebt en er zitten bedels aan van andere merken en je armband gaat stuk of de bedels zitten klem of wat dan ook, dan vervalt je garantie en/of service bij Pandora!

Ik werk bij een juwelier, en wij hebben ongeacht welk merk er om de pandora armband hangt nog steeds garantie op de pandora services :j

Ik heb om allebei mijn pandora armbanden (die nu helemaal vol hangen :o ) allerlei merken hangen... :+ Pandora, Simstars, Larenza, Chamilia, charlot disign en mijn eigen pandorastyle lijn :)
Tedora vind ik niet echt mooi van kwaliteit.... dus die hangen er bij mij dan ook niet aan... :+

Denk erom dat je bij pandora enkel voor de naam betaald! Chamilia is een merk die net zoveel kwaliteit als de pandora heeft en je betaald er 6 euro minder voor als voor de pandora :=

Als je bedenkt dat de pandora bedels 2 jaar geleden 14.95 euro was en dat die prijs nu al oploopt naar 22 euro per bedel! := is imo een beetje uitmelkerij :+ en dan heb ik het nog niet gehad over de pandora armbanden... die zijn momenteel 62,50! en twee jaar geleden nog 49,- :+