Rechtzaak tegen verkrachting,helemaal kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

herfstmeisje

Rechtzaak tegen verkrachting,helemaal kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:01

Eind vorig jaar is dit schaduwaccount met toestemming aangemaakt en ik wil jullie graag een update geven!

Nav dit topic: [LZP] Aangifte verkrachting, bang voor represailles, ervaringen ge

Inmiddels is de rechtzaak geweest.
De verdacht is voor kerst 2008 opgepakt en zit nog steeds vast; ik heb er bewust voor gekozen bij de zitting aanwezig te zijn en gebruik te maken van mijn spreekrecht.
De rechters(meervoudige kamer)waren gelukkig heel kritisch, de officier van justitie die voor mij pleitte was ontzettend scherp en heeft een eis neergelegd van 30 maanden cel waarvan 10 voorwaardelijk, een proeftijd van 2 jaar en max 2 jaar gedwongen opname in een afkick kliniek met psychisch behandelplan.
De zitting zelf was slopend, heel confronterend maar vooral vernederend.
Ik heb me godzijdank redelijk sterk kunnen houden en met opgeheven hoofd de rechters kunnen vertellen wat het met mij gedaan heeft.
De verdachte zelf sprak zich meerdere keren behoorlijk tegen; de pro deo advocaat die hij had leek als 2 druppels water op een pad; gelukig ook inhoudelijk. ;)
Er kwam geen zinnig pleidooi uit.
Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet; ik heb hier 7 maanden naartoe geleefd.
Als de uitspraak over een kleine 2 weken komt hoop ik daarna de draad weer op te kunnen pakken.
Ik voel me nu vooral leeg,boos en ontzettend verdrietig.
Of ik hulp ga zoeken bij het verwerkingsproces is me nog niet duidelijk; in eerste instantie wil ik eigenlijk maar een beetje gaan genieten van de rust,het mooie weer en mijn nieuwe pony.
Ik wou jullie graag op de hoogte houden omdat ik nav mijn vorige topic veel lieve berichtjes kreeg.

Liefs

RelarDevi

Re: Rechtzaak tegen verkrachting,helemaal kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:03

Wat sterk van je dat je er bij was. Hopen dat uitspraak voor jou positief is.
Hulp zoeken bij verwerking hoeft niet perse nu als je er nog niet klaar bent of je graag eerst even rust wilt. Maar als je merkt dat je vastloopt kun je altijd zoeken naar een psycholoog/maatschappelijk werker o.i.d.

herfstmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:04

Dat besef ik mij ook, eerst maar eens tot rust komen.
Ik wou er vanaf het begin af aan al bij zijn; ik wou hem recht aan kunnen kijken en hem laten voelen dat hij een groot gedeelte van wie ik ben kapot gemaakt heeft.
Hij draaide zijn gezicht toen af; dat gaf mij de kracht mijn declamatie te houden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:06

Heel knap van jou om gebruik te maken van je spreekrecht in de rechtbank. Heel emotioneel: geen wonder dat je kapot bent.
Rust maar lekker uit en heel veel succes met het verwerkingsproces.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:08

Heel knap dat je erbij durfde te zijn! En heel veel sterkte met het verwerken ervan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:13

Ik heb je verhaal met verbazing gelezen. Hoe kunnen mensen zulke pijnlijke en vernederende dingen een ander aan doen.

Heb jij je leven weer een beetje kunnen oppakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:14

Pffff heb zwaar respect voor jou dat je zo sterk blijft.. heel heel sterkte :(:)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:15

Wat enorm knap dat je erbij hebt willen en kunnen zijn. Je leven oppakken na zo´n ervaring zal niet meevallen. Achter je laten kun je zoiets niet, je kan er mee leren leven...
Heel veel sterkte daarmee!

herfstmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:17

eenitraM schreef:
Ik heb je verhaal met verbazing gelezen. Hoe kunnen mensen zulke pijnlijke en vernederende dingen een ander aan doen.

Heb jij je leven weer een beetje kunnen oppakken?

Nog niet, al is het ergste nu geweest.
Ik hoop alleen maar dat de eis van de officier ingewilligd wordt en dat hij me mocht hij ooit vrijkomen met rust laat.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:20

Ik vind het ook heel moedig en knap van je dat je bij de rechtzaak aanwezig was!
Als je tegen dingen aan begint te lopen zou ik wel hulp zoeken.
Heel veel sterkte gewenst!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:24

Zo zeg.. Ik kreeg helemaal kippenvel van je verhaal en ik vind het onwijs knap van je dat je bij de zitting bent geweest en gesproken hebt.

Heel veel sterkte en succes verder :)

herfstmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:25

dankjullie wel voor de lieve berichtjes, het doet me goed!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:27

Ik heb je verhaal ook met open mond zitten lezen... ik wist dat de politie soms lang doet over bepaalde zaken maar dit slaat echt wel alles.
Heel veel sterkte de komende weken, en daarna. Ik hoop met je mee dat de eis ingewilligd wordt!

herfstmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:29

Achteraf gezien mag ik blij zijn dat het 'zo snel' gegaan is, als hij niet was vastgehouden had het langer dan een jaar kunnen duren....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:30

Ik wil even zeggen dat ik het heel, heel moedig van je vind dat je deze zaak hebt doorgezet en het zo hebt aangepakt. Heel, heel knap.... Ik hoop dat je straks je rust weer gaat vinden, je leven weer op kunt pakken...... Heb diep respect voor jou. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:32

In je vorige topic heb ik het gezegd, en ik zeg het nu weer: Heel veel sterkte en ik vind het onwijs moedig van je! Laat die vuillak maar gewoon opsluiten! :(

herfstmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 16:34

dankjewel tallie ho, dat is ook mijn enige wens op dit moment.
toen de zitting was afgelopen liep hij geboeid met 2 politiemannen weg, ik liep de zon in....een beetje dramatisch omschreven maar wel een heel goed gevoel

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:40

Je moet maar zo denken: Jij hebt niks mis gedaan. Dus dat jij lekker in de zon kon lopen is jouw goed recht.

Ik zal druk voor je duimen dat ze doorzien watvoor vreselijke smeerlap het is en dat ze hem erg lang op zullen sluiten.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:41

Het is wat dat betreft inderdaad best snel voorgekomen, je wilt niet weten hoe lang sommige zaken erover kunnen doen.

Wat ontzettend knap dat je bent geweest en gebruik heb gemaakt van je spreekrecht. Het lijkt me verschrikkelijk om de verdachte te moeten zien en horen, ze hebben veel ruimte om onzin te verkondigen in een rechtzaak.

Ik bewonder je kracht! Hopelijk geeft de uitspraak voor jou een rechtvaardig gevoel en kan je dan verder met verwerken en weer oppakken van je normale leven. Doe vooral wat je zelf graag wilt en waar je op dat moment behoefte aan hebt. Heb het erover met vrienden/familie of ons, van je af praten als jij daar behoefte aan hebt helpt echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:42

herfstmeisje schreef:
toen de zitting was afgelopen liep hij geboeid met 2 politiemannen weg, ik liep de zon in....

Wat prachtig dat je daar symboliek in kan zien, en dat na alles wat er gebeurd is. Meid, jij komt er wel. Neem alle rust die je nodig hebt en ik hoop dat je wel hulp zoekt als je merkt dat het verwerken moeilijk is. Maar ik herken heel erg de behoefte aan 'even niks', dat hoeft zeker niet slecht te zijn. Heel veel sterkte met alles, je bent een dapper mens!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:45

Pff, dat moet wel weer zwaar geweest zijn!
Ik hoop dat de dader flink gestraft wordt en jij dit een plekje kan geven!
Veel sterkte nog!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:50

Hey meis,

Jezus wat een verhaal zeg!! Dat is echt niet niks!! Ik ben ook wel 'blij' (woord is in deze situatie waarschijnlijk niet erg toepasselijk) te horen dat hij wel gestraft is/wordt!

Pas je wel goed op jezelf? want vaak is het zo dat, als de rechtzaak eenmaal achter de rug, het slachtoffer dan instort. Omdat je zo lang daarnaar toe hebt geleefd.. als dat dan voorbij is, weet je misschien even niet meer goed wat je met jezelf aan moet. Misschien is het wel goed alvast wat dingen te plannen voor na die tijd, dat je bezig blijft?

Maar hoe je het ook doet: HEEEL veel sterkte!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:52

Meid, probeer je hoofd een beetje leeg te maken de komende 2 weken, je kunt er nu toch niets meer aan veranderen, enkel afwachten. Ga lekker keutelen met je pony, ga van de zon genieten, ga dingen doen waar je plezier in hebt en voldoening uit haalt.

Ik ben blij dat je er zo sterk voor staat in deze zaak.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:21

meis, heel veel sterkte, maar ik geloof dat het je wel gaat lukken.
Je schrijft je bericht op zo'n manier dat ik wel het idee hebt dat het je wel lukt.
Ik vind dat je ontzettend sterk bent.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:27

Ik heb zelf voor rechtbankverslagen een aantal rechtszaken meegemaakt (oa. aanklacht verkrachting en moord) en weet dus hoeveel emoties dit los kan maken bij slachtoffers.

Ik vind jou een hele sterke vrouw! Echt knap dat je gebruik hebt gemaakt van je spreekrecht en dat je weer vooruit wilt kijken naar een toekomst. Ik wens je heel veel sterkte bij de verwerking en ik hoop dat je met zijn veroordeling vast een stukje af kunt sluiten.

Wat betreft de strafmaat, die mag van mij in Nederland flink opgeschroefd worden. Maar hij krijgt in ieder geval straf en komt er niet mee weg.