Nav dit topic: [LZP] Aangifte verkrachting, bang voor represailles, ervaringen ge
Inmiddels is de rechtzaak geweest.
De verdacht is voor kerst 2008 opgepakt en zit nog steeds vast; ik heb er bewust voor gekozen bij de zitting aanwezig te zijn en gebruik te maken van mijn spreekrecht.
De rechters(meervoudige kamer)waren gelukkig heel kritisch, de officier van justitie die voor mij pleitte was ontzettend scherp en heeft een eis neergelegd van 30 maanden cel waarvan 10 voorwaardelijk, een proeftijd van 2 jaar en max 2 jaar gedwongen opname in een afkick kliniek met psychisch behandelplan.
De zitting zelf was slopend, heel confronterend maar vooral vernederend.
Ik heb me godzijdank redelijk sterk kunnen houden en met opgeheven hoofd de rechters kunnen vertellen wat het met mij gedaan heeft.
De verdachte zelf sprak zich meerdere keren behoorlijk tegen; de pro deo advocaat die hij had leek als 2 druppels water op een pad; gelukig ook inhoudelijk.
Er kwam geen zinnig pleidooi uit.
Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet; ik heb hier 7 maanden naartoe geleefd.
Als de uitspraak over een kleine 2 weken komt hoop ik daarna de draad weer op te kunnen pakken.
Ik voel me nu vooral leeg,boos en ontzettend verdrietig.
Of ik hulp ga zoeken bij het verwerkingsproces is me nog niet duidelijk; in eerste instantie wil ik eigenlijk maar een beetje gaan genieten van de rust,het mooie weer en mijn nieuwe pony.
Ik wou jullie graag op de hoogte houden omdat ik nav mijn vorige topic veel lieve berichtjes kreeg.
Liefs