alleen met hem naar de bioscoop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

alleen met hem naar de bioscoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:16

hej bokkers..

ik weet even niet zo goed wat ik moet doen..
ik zal even de situatie uitleggen..
ik woon nu ruim een jaar in oostenrijk en sindsdien geen vriendje meer gehad..
zaterdagavond ben ik met een vriendin meegegaan naar een dansbarretje..
daar heb ik patrick (22) leren kennen.. ik ben zelf 17..
hij had me een drankje aangeboden en later hebben we telefoonnummers uitgewisselt..
nu hebbe we een paar dagen zitten smsen en chatten en ik ben hem best wel leuk gaan vinden..
hij geeft me allemaal complimentjes en hij doet gewoon heel aardig..
het is verder een heel rustig typje heb ik gemerkt maar niet echt verlegen ofzo..
nu hebben we afgesproken om naar de bios te gaan dit weekend´,
maar toen heb ik gezegd dat ik nog met een vriendin naar de bios wou,
maar dat hij dan wel mee kon gaan.. dat had hij geloof ik niet helemaal goed begrepen,
want toen we het er gisteraaf nog even over hadden, vroeg hij wanneer we dan precies na de bios gingen.. ik zo ja.. moet ik ook nog even met bea (mijn vriendin) overleggen.. toen zei hij: ooh.. gaat zij ook mee.. en toen ik hem vroeg of hij liever niet wou dat bea mee ging, zei hij, we hebben het er zaterdag nog wel over..

nu heb ik dus het gevoel dat hij niet wil dat bea meegaat, maar ik vind het wel een beetje eng om alleen te gaan.. niet zo zeer omdat ik hem niet vertrouw (een vriendin van mij heeft er ook een jaar mee gehad en hij komt gewoon niet negatief bij mij over) maar meer omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen enzo,, ook vanwege de taal..
mn vriendin zegt dat ik gewoon met hem alleen moet gaan en dat wij dan same wel keer wat ginge doen.. maa een vriendin uit nederland zegt.. ik zou niet alleen met hem meegaan naar de bios..
ik moet er wel bij zeggen dat verkrachting hier minder snel gebeurd dan in nederland.. ik heb het hier tenminste nog niet gehoord.. ze zijn hier veel meer van de serieuze relatie's en niet zo dat players gedrag..
maar wat vinden jullie nou dat ik moet doen?
Laatst bijgewerkt door iefke op 24-03-09 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:18

Ik proef een beetje dat je zelf wel een vriendin meewilt. En dan zou ik dat gewoon doen. Voor een 2e date kun je altijd nog met zijn tweetjes afspreken toch?

xxmyrtheexx

Re: alleen met hem naar de biosscoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:20

ja, maar als ik mn vriendin meeneem heb ik kans dat hij niet meer meewil, omdat hij tijd met mij alleen wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:20

Ehhhh we hebben het hier toch over naar de bios gaan, niet over heftige seks?
Niet TE paranoia worden hoor. Ook gewoon een leuke avond durven hebben.
Maar als jij je prettiger voelt bij een vriendin erbij (kijk je wel uit dat zij zich niet het 5e wiel aan de wagen gaat voelen?) dan moet je dat doen.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:21

Als ik jou was zou ik me niet direct druk maken om verkrachting etc. maar jezelf deze vraag stellen:
'Vind je deze jongen leuk genoeg om een date mee te hebben?'.

Is het antwoord ja, dan zou ik zeggen, gewoon doen! Als je het 'eng' vind spreek dan met je vriendin of iemand anders af dat ze je na de film op komt halen. In de bioscoop zelf kan er niet echt iets fout gaan toch?

Twijfel je nog of je de jongen leuk vindt dan kun je ook gewoon gaan. Zie je hem daarna nog alleen als vriend dat kun je dit gewoon aan hem vertellen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:21

Je moet doen wat je zelf wilt. Vind je het fijn dat je vriendin mee gaat dan moet je dat doen.
Vind je het ook prima zonder dan ga je lekker zonder.

Aan je bericht te lezen is het misschien voor je allemaal leuker om met z'n tweeen of eventueel met 4 mensen te gaan. Anders krijg je toch het derde wiel aan de wagen verhaal ben ik bang voor.

Laat je weten wat je doet en hoe het was?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:22

Als hij niet meegaat als je vriendin meegaat zou ik er al een beetje klaar mee zijn. Ik snap dat hij het wat minder leuk vindt, maar hij kan toch ook begrijpen dat jij jezelf fijner voelt?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:23

Als ik het goed heb begrepen heeft een vriendin van jou ook een jaar een relatie met hem gehad?
Ik zou alleen naar de bios gaan maar met je vriendin afspreken dat als je je niet prettig voelt (bedreigt omdat je het hebt over verkrachting) je smst of belt naar je vriendin en dat zij dan komt.
Taalproblemen in een ander land komen idd snel voor maar ik denk dat als dat alles is waar je bang voor bent en dat je niet weet wat je moet zeggen ik gewoon zou gaan om te kijken of het verder ook klikt tussen jou en die jongen.
Ik zou niet zo snel een vriendin meenemen, ik kan me voorstellen dat die jongen dat niet echt leuk zou vinden. Maak wel duidelijk hoe jij de dingen ziet omdat hij 22 is en misschien verder is met bepaalde dingen in een relatie.
Je hoeft ook niet naar een late film te gaan en het eerst gewoon bij de film laten en een andere keer nog wat samen drinken ofzo.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-03-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:23

Ik zat ook al te denken, kan hij niet ook een vriend meenemen? Dan is hij niet het 5e wiel, en kunnen jullie toch elkaar wat beter leren kennen!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:25

ik vind hem wel leuk, maar ik wil nu een keer een serieuze relatie dus ik wil hem eerst rustig leren kennen.. maar hij doet echt heel lief enzo en ik heb echt niet de indruk dat hij wat verkeerds met mij voor heeft.. en hij wil me ook gewoon ophalen bij mij thuis enzo.. dus dan lijkt mij dat hij wel te vertrouwen is tog?

edit: als mijn vriendin mee zou gaan.. zou ze haar eigen vriend meenemen.. dus dan heb je dat probleem niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:25

Ik kan me wel voorstellen dat als die vriendin zijn exje is, hij zich er niet zo prettig bij voelt als zij meegaat.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:26

The more, the merrier! LOL

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:26

Wij kunnen niet zeggen of hij te vertrouwen is, wij hebben hem niet ontmoet. Dit is echt een beslissing die je zelf moet maken.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:27

Ik zou ook alleen naar de bios gaan, je kunt dan zelf kijken hoe het gaat als jullie met z'n 2én zijn. vallen er veel stiltes weet je dat ook meteen, en word het waarschijnlijk niet, is het gezellig, dan ga je vaker afspreken :)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:27

een andere vriendin dan die mee zou gaan.. is zijn ex..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:28

Wat houd je helemaal tegen om met z'n 2en te gaan?
Dat er stiltes vallen en je niet weet wat je moet zeggen of dat je bang bent dat hij iets doet waarvan je niet wilt dat hij het doet?

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:29

vooral dat er stiltes vallen.. ik denk niet dat hij in staat is om dingen te doen die ik niet wil.. daar is hij helemaal niet het typ voor..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:31

Toen ik 17 was en ik had een leuke date, nam ik mijn vriendin echt niet mee, hoor. ;)

Ik zou lekker alleen met hem gaan, zo te horen is hij niet echt een 'vreemde' (niet dat dat garanties biedt, maar ja...). In de bioscoop kun je ook niet praten, want je kijkt naar de film. Dat vind ik juist altijd zo jammer aan 'naar de film gaan' bij een eerste date. Dan kun je juist niet zoveel praten met elkaar (ik ben niet bang voor stiltes, als ze er zijn en het voelt niet goed, weet ik genoeg).

Ik ga zelf liever uit eten ofzo bij een eerste date. Maar goed, ik ben ook wat ouder.... :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:31

Stiltes kunnen ook vallen als je een 2e keer voor het eerst met hem alleen bent.
Ik snap dat je daar gespannen om bent maar je leert elkaar niet zo goed kennen als anderen erbij zitten.
En ik kan me deels ook wel voorstellen dat hij alleen met jou wil afspreken omdat hij jou leuk vind en wil kijken of het wat kan worden tussen jou en hem en dat gaat gewoon moeilijker vind ik met een ander erbij.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:35

oke.. bedankt..
dan ga ik toch maar alleen met hem..
kheb net mijn vriendin nog even aan de telefoon gehad en zij zegt.. ga gewoon alleen met hem..
dus dat doe ik dan maar.. hopelijk verloopt het allemaal goed..
maar bedankt voor jullie hulp

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:40

Als je bang bent voor stiltes kun je ook van te voren een paar punten voor jezelf nemen waar je het evt over kan hebben.
Weer, nieuws, school, je taal, mooie plekjes in het land waar je heen zou kunnen gaan, films, hobbies, lievelingseten ed. Dat kan er ook voor zorgen dat je altijd iets hebt om over te praten. En stiltes kunnen ook fijn zijn als je beiden ontspannen bent en het gewoon goed voelt om even niet te praten.
Laat je weten op deze topic hoe de date is gegaan?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-03-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:41

Veel plezier!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:42

Wees gewoon jezelf en bedenk dat het voor hem ook spannend is, zo'n eerste avondje uit.
Veel plezier!!! :)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:46

dankje!!.. ik laat zeker even weten hoe de date is gegaan.. ik ben benieuwd of het wat word.. (en hoe mijn ouders gaan reageren wnt die wete nog niej dat ik een date heb:P)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:50

Zouden ze moeilijk kunnen doen ivm de leeftijd van 5 jaar?