Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:21

Mijn vriend en ik gaan samenwonen, dinsdag hebben we de sleutel gekregen en we zijn direct gaan klussen met zijn vader en mijn ouders.
Nu is het zo dat zijn vader alles beter weet, precies weet wat je moet doen, hoe je het moet doen, waarmee je het moet doen en ga zo maar door. Hij wil alles dus proberen te regelen, zo ook probeert hij dit bij mijn ouders. Alles wat we doen word gecontroleerd, nagemeten, nageverfd, dingen worden gedaan die helemaal niet hoeven worden gedaan terwijl dit goed besproken is en ga zo maar door.
Mijn ouders willen nu niet meer komen klussen.
Mijn ouders hebben heel veel voor ons gedaan, hadden zij dit niet gedaan dan was het huis nu nog leeg geweest. Ze betalen zelfs mee met het laminaat. Ze rijden overal met ons heen om koelkast/wasmachine etc. op te halen.

Mijn vriend ziet niet in dat wat zijn vader doet, ergerlijk is. Hij snapt niet dat ik het nu niet fijn meer vind om in ons EIGEN huis bezig te gaan.
Ik heb hem verteld dat als mijn ouders niet meer komen, ik ook niet wil dat zijn vader nog komt.
Ik voel me niet prettig als zijn vader er is, alles wat ik doe word gecontroleerd, er word me precies verteld wat ik moet doen, daar kan ik echt niet tegen, gisteravond was ik ook strontchagerijnig want ik zou samen met mijn vriend bezig gaan hadden we afgesproken. Zijn vader zou alleen nog een muur verven en dan naar huis gaan. Maar dat heeft mijn vriend niet duidelijk overgebracht waardoor zijn vader er dus weer de hele avond bij is geweest en ik de hele avond zo chagerijnig ben geweest, zo chagerijnig ben ik in al mijn ongestelde periodes bij elkaar nog niet eens geweest.

Even wat achtergrond informatie, mijn vriend zijn ouders werken allebei niet, hebben geen rijbewijs, maar denken dus wel precies te weten hoe alles moet. Mijn vriend z'n vader struint nu waarschijnlijk dus hele dagen door ons huis omdat hij een sleutel van mijn vriend heeft gekregen. Mijn ouders hebben ook een sleutel gekregen maar die overleggen eerst met mij wanneer ze alleen naar ons huis zouden gaan.
Ik wil niet dat er hele dagen andere mensen in ons huis omlopen zonder dat ik het weet en zonder dat ik weet wat ze doen want hierdoor is er dus al enorm veel dure sauce doorheen gegaan wat op muren word gesmeerd wat helemaal niet de bedoeling is omdat die muur niet hoeft.

Ik zit nu zo'n beetje elke dag te huilen omdat ik niet weet wat ik moet. Ik voel me simpel gezegd enorm k*t.
In feite wil ik dus gewoon dat we het van nu af aan met z'n tweeën gaan doen. Dan is het opgelost.
Maar mijn vriend snapt het niet dus die begint domme dingen te zeggen zoals dat we de sleutel wel terug kunnen brengen naar de woningcorporatie en dat ik vanavond wel bezig kan gaan in m'n eentje, dat ik geen last meer van hem zal hebben.

Het lijkt er dus sterk op dat hierdoor onze relatie ten einde komt en dit wil ik absoluut niet. We zouden niet voor niks gaan samenwonen. Ik ben compleet radeloos en ik hoop dat jullie een betere kijk op deze situatie hebben als mij want zo gaat het dus echt niet meer.

RelarDevi

Re: Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:23

Heb je er wel eens over gesproken met zijn vader hierover?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:27

MoonChloe schreef:
Heb je er wel eens over gesproken met zijn vader hierover?

Daar valt niet mee te praten, iedere keer als hij bijvoorbeeld zegt hoe ik iets moet doen, zeg ik hem dat ik zelf kan en dat ik het zelf doe maar 10 seconden later zegt ie het weer. Hou dat maar eens een hele avond vol, de hele avonden uitleggen dat je het zelf kunt.

Tallie1979

Re: Relatie gaat stuk door klussen met vriend z'n vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:29

Ik zou lekker je vriend met zijn vader laten klussen en zelf iets leuks met mijn ouders gaan doen :D

Als ze het zo leuk vinden met zijn 2en, nou: Veel plezier om het dan met zijn 2 af te maken! :wave:

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:32

tja nu komt het er eigelijk op aan.
Wist je dat al, dat zijn vader een vinger in de pap ging krijgen.
Dat je vriend zijn vader op handen draagt ( zo zie ik dat nu even) Als je nu niet aan de bel trekt, dan heb je grote kans dat je niet alleen met je vriend ga samen wonen, maar ook met zijn vader. Probeer ( hoe moeilijk het is) eens tegen zijn vader te zeggen, vind het fijn dat u helpt, maar het word wel ONS huis. We zouden graag zelf de dingen regelen. En we vinden het fijn om ook eens samen te klussen. En die sleutel mag u gebruiken, mist u wel even met ons overlegt, wanneer u hem gebruikt. Zoiets ofzo. Maar wel gauw doen hoor, je moet je niet verdreitig voelen terwijl je met zo,n leuke uitdaging bezig ben.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:33

pfff ik kan helemaal begrijpen hoe je je moet voelen. Ben zelf ook bezig om samen met mijn vriend een huis te bouwen en je krijgt van iedereen advies, tips enz enz. En het mooiste is dat ze zeggen dat ze tips en advies geven maar dan wel op de tenen zijn getrapt als je het toch anders doet.

Ga eens met je vriend om de tafel en geef het ook zo aan zoals je het hier gezegd hebt. Doet zijn vader het werk wel goed? ik bedoel je zal natuurlijk heel blij zijn met zijn hulp! Zo moet je het ook brengen, je bent blij met zijn hulp maar hij moet zich eigenlijk alleen bezig houden met het stukje waar jullie om vragen. Stel je zou steeds je vriend corrigeren, al zijn werk nalopen, hoe zou hij dit vinden? Daarbij het is jullie huis en niet dat van zijn of jou ouders. Stel jouw ouders deden dit steeds bij jouw vriend. Geef ook eens duidelijk aan dat je wilt genieten dat jullie huisje en geef duidelijk de grens aan naar jullie ouders van jullie hebben de sleutel voor noodgevallen en niet om zomaar binnen te komen. Zodra er misbruik gemaakt word is het inleveren van de sleutels.

Wat ik gemerkt heb is bij ons dat we erg rekening houden met de mening van zijn ouders bij het uitzoeken van de meubels (we hebben van hun een budget gekregen om daar meubels van uit te zoeken). Natuurlijk zoeken we wel iets wat we zelf leuk vinden maar ik heb wel het gevoel dat ik me moet verantwoorden voor de keuze. Daarbij geeft zijn moeder advies hoe het huis in te richten. Wij willen de tv in de hoek, (schoon)moeders geeft aan dat ze het zelf nooit zo zou doen. "maar het is jullie huis dus jullie moeten het zelf weten"....
Mijn vader bemoeit zich echter weer heel veel wat de aannemer doet (we bouwen op grond wat van hun is geweest).
Aan de ene kant hebben ze bij ons in mijn ogen dus echt wel een beetje recht omdat we het dankzij hun kunnen doen. Aan de andere kant is het wel het gevoel dat ik heb om verantwoording af te leggen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:34

Tallie_Ho schreef:
Ik zou lekker je vriend met zijn vader laten klussen en zelf iets leuks met mijn ouders gaan doen :D

Als ze het zo leuk vinden met zijn 2en, nou: Veel plezier om het dan met zijn 2 af te maken! :wave:

Ik zie nu al voor me hoe het huis er dan uit gaan zien, precies het omgekeerde van hoe ik het hebben wil..
En ik ben bang dat we dan een paar duizend euro verder zijn aan extra rommel die helemaal niet nodig is.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:34

Ik snap je frustraties precies!

Mijn vriend en ik gaan over een week samenwonen en zijn moeder bemoeit zich enorm met onze plannen. Welke verf we moeten gebruiken, wasdroger keuze, waar ik mn verzerkeringen af moet sluiten en bij welke bank we een gezamenlijke rekening moeten openen.

Ik vind het altijd fijn als mensen advies geven, maar zij gaat hierin (net als jouw schoonvader) te ver tot het ergerlijke aan toe.

Gelukkig ziet mijn vriend dit precies en hebben we afgesproken om zaken met betrekking tot het samenwonen met zn 2en te bespreken en haar niet teveel te betrekken met het klussen.

Ik zou nog eens goed met je vriend om de tafel gaan zitten en aangeven dat het zo niet verder kan. Hij zal toch ook moeten snappen dat jij je fijn moet voelen in je eigen huis? Altijd?! Succes!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:36

Esmeralda schreef:
tja nu komt het er eigelijk op aan.
Wist je dat al, dat zijn vader een vinger in de pap ging krijgen.
Dat je vriend zijn vader op handen draagt ( zo zie ik dat nu even) Als je nu niet aan de bel trekt, dan heb je grote kans dat je niet alleen met je vriend ga samen wonen, maar ook met zijn vader. Probeer ( hoe moeilijk het is) eens tegen zijn vader te zeggen, vind het fijn dat u helpt, maar het word wel ONS huis. We zouden graag zelf de dingen regelen. En we vinden het fijn om ook eens samen te klussen. En die sleutel mag u gebruiken, mist u wel even met ons overlegt, wanneer u hem gebruikt. Zoiets ofzo. Maar wel gauw doen hoor, je moet je niet verdreitig voelen terwijl je met zo,n leuke uitdaging bezig ben.

Ik zag het al aankomen maar ik dacht dat mijn vriend mij beter begreep, of tenminste zou proberen om mij beter te begrijpen en achter mij staat. Maar dit blijkt dus totaal niet zo te zijn, ik voel me nu alleen nog meer helemaal in de steek gelaten door iedereen.

Zo'n beetje alle dingen die je noemt hebben of heb ik dan al tegen zijn vader gezegd, honderdduizend keer, maar het helpt, zo is die man gewoon en zo zal ie altijd blijven.
Wat moet je anders ook, als je hele dagen een beetje thuis op de bank omhangt of in het dorp omslenterd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:37

Lastig hoor!
Mijn vader is ook ongelooflijk precies, alles wordt gemeten etc. Voordat er iets wordt geplaatst. Hij is altijd wel érgens mee bezig. Wanneer er een kamer wordt verbouwd, ontwerpt hij het zelf, trommelt wat vrienden op die hem helpen. En als het om iets gaat als stucadoren of het huis voegen, schakelt hij een bedrijf in. Máár, het moet wel precies naar zijn zin zijn.
Waardoor we vaak wel minimaal 6 weken in de troep zitten, of zoals 4 jaar geleden met de laatste grote klus, drie maanden.
Het resultaat echter, mag er wezen. Ons huis is ruim 100 jaar oud, maar van binnen net een nieuwbouwwoning. Erg stijlvol.

De ouders van je vriend zijn werkloos, zoals je al schreef. Ze hebben natuurlijk weinig om zich nuttig mee te maken. Ik weet niet of het werkloos zijn een bewuste keuze is, maar als dit niet het geval is, kan ik me voorstellen dat ze willen bewijzen dat ze wél willen werken. Dat ze het ook wél kunnen.
Wie weet ben je achteraf wel dolblij met hun manier van klussen, dat ben ik wel altijd, wanneer m'n vader iets voor me maakt.

Wat ik wel zou doen, is vertellen hoe jij je er bij voelt. En dat je op deze manier weinig zin hebt.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:39

joyce83 schreef:
Ga eens met je vriend om de tafel en geef het ook zo aan zoals je het hier gezegd hebt. Doet zijn vader het werk wel goed?

Mijn vriend snapt dit dus totaal niet, ik heb het er meerdere keren met hem over gehad, maar hij wil het niet zien. Hij vind het allemaal wel best omdat het ons werk scheelt.
Zijn vader heeft dus al onnodig veel dure sauce gebruikt, dingen gesloopt enzovoorts.
Laatst bijgewerkt door KayC op 19-03-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:39

Tallie_Ho schreef:

o dat zou ik niet kunnen hoor
het word toch hun huis, niet dat van vader
ben zo blij dat me schoonfamilie ver weg woont ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:40

Djundun :(:)

Ik heb echt met je te doen. Je hebt in elk geval geprobeerd om het aan te geven dat je dit niet leuk vindt. Hoeveel moeten jullie nog doen?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:41

Jeetje wat vervelend. Ik kan je helaas geen tips geven want ik zou helemaal flippen!
Misschien kan je ze allemaal uitnodigen, zijn ouders, de jouwe, vriend erbij en dan zeggen dat je zijn hulp erg waardeert maar dat het huis jullie "ding" is. En dat jullie op deze manier eigenlijk continu achter zijn ouders aanlopen.

Het is wel handig om voor die tijd even op 1 lijn met vriendje te komen. Vriendje zal toch ook wel begrijpen dat je dit samen met hem wil doen? Je gaat maar 1 keer voor de eerste keer samenwonen en dat zou leuk moeten zijn.

Op deze manier is het dat duidelijk niet, voor geen van de partijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:41

een keer DUIDELIJK zijn tegen zijn pa. Dan maar een keer een beetje bot zijn!! overleeft hij wel :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:43

Janine1990 schreef:
Lastig hoor!
Mijn vader is ook ongelooflijk precies, alles wordt gemeten etc. Voordat er iets wordt geplaatst. Hij is altijd wel érgens mee bezig. Wanneer er een kamer wordt verbouwd, ontwerpt hij het zelf, trommelt wat vrienden op die hem helpen. En als het om iets gaat als stucadoren of het huis voegen, schakelt hij een bedrijf in. Máár, het moet wel precies naar zijn zin zijn.
Waardoor we vaak wel minimaal 6 weken in de troep zitten, of zoals 4 jaar geleden met de laatste grote klus, drie maanden.
Het resultaat echter, mag er wezen. Ons huis is ruim 100 jaar oud, maar van binnen net een nieuwbouwwoning. Erg stijlvol.

De ouders van je vriend zijn werkloos, zoals je al schreef. Ze hebben natuurlijk weinig om zich nuttig mee te maken. Ik weet niet of het werkloos zijn een bewuste keuze is, maar als dit niet het geval is, kan ik me voorstellen dat ze willen bewijzen dat ze wél willen werken. Dat ze het ook wél kunnen.
Wie weet ben je achteraf wel dolblij met hun manier van klussen, dat ben ik wel altijd, wanneer m'n vader iets voor me maakt.

Wat ik wel zou doen, is vertellen hoe jij je er bij voelt. En dat je op deze manier weinig zin hebt.

Mijn vriend zijn moeder werkt niet omdat mijn vriend z'n broertje van 15 gehandicapt is. Maar die gaat tot half 4 's middags naar school. Mijn vriend zijn vader werkt niet omdat hij een nekhernia heeft, al jaaaaaaaaaren. Hij zit echter wel bij andere mensen op het dak, kan dus blijkbaar bij ons wel het plafond saucen enzovoorts. Hij heeft wel drie dagen in de week bij de gemeente gewerkt, voor een paar weken. Maar daar is ie mee opgehouden omdat ie er niks voor kreeg, wat logisch want dan werk je voor je uitkering, dan kun je er niet nog eens loon overheen krijgen.

Ik heb niet veel respect voor luie mensen, en al helemaal niet als ze mij ook nog eens gaan vertellen wat ik moet doen, terwijl ik 5 dagen i/d week naar school ga, straks weer op zaterdags ga werken, paardrijd en nu dus ook nog alle vrije uurtjes klus tot laat in de avond.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:44

joyce83 schreef:
Djundun :(:)

Ik heb echt met je te doen. Je hebt in elk geval geprobeerd om het aan te geven dat je dit niet leuk vindt. Hoeveel moeten jullie nog doen?

Dank je, dat doet me goed :)
We moeten nog zoooveel doen.. zucht. Alle vloeren er nog in, beneden en boven. Woonkamer behangen, slaapkamer behangen en balken verven. Ruimte naast de slaapkamer nog behangen en balken verven. Trap met afbijt bewerken, schuren, verven en dan ben ik nog wel 101 dingen vergeten.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:45

misschien gek hoor, maar kunnen jouw ouders niet eens een babbeltje maken. Dat jullie met zijn alle aan het klussen zijn en dat je ouders erover beginnen ofzo. Roep maar wat hoor. Dan zijn het als ouders onder elkaar.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 19-03-09 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:45

Wat vervelend zeg, zal echt een keer goed praten met zijn vader en duidelijk uitleggen hoe je erover denkt!
Veel sterkte!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:47

HBVisser schreef:
Jeetje wat vervelend. Ik kan je helaas geen tips geven want ik zou helemaal flippen!
Misschien kan je ze allemaal uitnodigen, zijn ouders, de jouwe, vriend erbij en dan zeggen dat je zijn hulp erg waardeert maar dat het huis jullie "ding" is. En dat jullie op deze manier eigenlijk continu achter zijn ouders aanlopen.

Het is wel handig om voor die tijd even op 1 lijn met vriendje te komen. Vriendje zal toch ook wel begrijpen dat je dit samen met hem wil doen? Je gaat maar 1 keer voor de eerste keer samenwonen en dat zou leuk moeten zijn.

Op deze manier is het dat duidelijk niet, voor geen van de partijen.

Als ik zo'n meeting zou organiseren slaat mijn moeder zijn vader de kop in, zo ver is het al :D
Ik ben bang dat ik niet met mijn vriend op één lijn kan komen zolang hij niet de moeite doet mij te proberen te begrijpen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:48

Probeer anders een lijstje te maken met de dingen die nog moeten. Geef iedereen een opdracht die wil meehelpen. Die mogen dus alleen dat doen wat jij aangeeft. Verder ben jij en je vriend diegene die beslissen wat er komt/welke kleur/welk spul enz enz. Tevens ook op de lijst zetten wat op welke dag gedaan moet worden. Zorg dus dat diegene die niet met elkaar kunnen samenwerken dat ook niet hoeven te doen. Tevens erbij vermelden dat jullie aangeven of iets goed genoeg is.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:48

Esmeralda schreef:
misschien gek hoor, maar kunnen jouw ouders niet eens een babbeltje maken. Dat jullie met zijn alle aan het klussen zijn en dat je ouders erover beginnen ofzo. Roep maar wat hoor. Dan zijn het als ouders onder elkaar.

Ik reageerde net op HBvisser die ook zoiets voorstelde, maar dat word echt ruzie als mijn ouders nog een keer met zijn vader in één ruimte moeten zijn.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 14:48

joyce83 schreef:
Probeer anders een lijstje te maken met de dingen die nog moeten. Geef iedereen een opdracht die wil meehelpen. Die mogen dus alleen dat doen wat jij aangeeft. Verder ben jij en je vriend diegene die beslissen wat er komt/welke kleur/welk spul enz enz. Tevens ook op de lijst zetten wat op welke dag gedaan moet worden. Zorg dus dat diegene die niet met elkaar kunnen samenwerken dat ook niet hoeven te doen. Tevens erbij vermelden dat jullie aangeven of iets goed genoeg is.

Daar is het al te laat voor, mijn ouders komen niet meer helpen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:51

DjunDjun schreef:
Mijn vriend zijn moeder werkt niet omdat mijn vriend z'n broertje van 15 gehandicapt is. Maar die gaat tot half 4 's middags naar school. Mijn vriend zijn vader werkt niet omdat hij een nekhernia heeft, al jaaaaaaaaaren. Hij zit echter wel bij andere mensen op het dak, kan dus blijkbaar bij ons wel het plafond saucen enzovoorts. Hij heeft wel drie dagen in de week bij de gemeente gewerkt, voor een paar weken. Maar daar is ie mee opgehouden omdat ie er niks voor kreeg, wat logisch want dan werk je voor je uitkering, dan kun je er niet nog eens loon overheen krijgen.

Ik heb niet veel respect voor luie mensen, en al helemaal niet als ze mij ook nog eens gaan vertellen wat ik moet doen, terwijl ik 5 dagen i/d week naar school ga, straks weer op zaterdags ga werken, paardrijd en nu dus ook nog alle vrije uurtjes klus tot laat in de avond.

Zijn vader is nog steeds ziek volgens de Arbo Arts? Op deze manier maakt hij het ook niet veel beter.
Of hij lui is, ga ik niet over oordelen. Wel deel ik stiekem je mening over luie mensen. :=
Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet voor je uitkering gaat werken.

Je vriend lijkt niet te begrijpen wat je bedoelt, duidelijk zijn werkt meestal wel bij jongens. Misschien in dit geval niet. Heb je je vriend al over de geld kwestie (dure sauce, gesloopte spullen) gesproken? Als het op de portemonnee aankomt, willen jongens nog wel eens happen, is mijn ervaring.

Verder zou ik, als het dan helemaal niet doordringt, stoppen met moeite doen. Wachten tot hij EINDELIJK opmerkt wat er nu gaande is in jouw hoofd. Neem wat tijd voor jezelf meid :(:)
Over deze dingen nadenken vreet energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:52

Nee, zo iets moet je ook ZELF oplossen, en niet anderen erbij betrekken. Dan heb jij er al helemaal geen invloed meer op en word het een hele familieruzie.

Ik zou toch eerst eens heel duidelijk met je vriend praten en dan zijn pa eens duidelijk vertellen dat jij niet WILDE dat die muur gesauced werd, en dat het jullie veel extra geld kost en dat het JULLIE huis is.... zulke dingen zijn echt naar, maar je moet ze toch zelf oplossen...