Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 13:26

Hoi,

ik zit met mijn vriend een beetje in een dubio.

Mijn zus en ouders wonen naast elkaar, beide in een huis met tuin en garage. Ik woon op een appartement zonder garage of tuin. Ik betaal het appartement €425 per maand, mijn zus betaald haar huis €588 per maand.

Mijn zus verhuis in juli naar een nabijgelegen dorp en het huis komt dus vrij te staan. Mijn contract stopt in juni. En omdat m'n moeder niet graag vreemden naast de deur heeft vroeg ze of ik daar niet wou komen wonen. Ik zie dat supergoed zitten, maar verhuizen is toch weer een hele rompslomp... Ik heb eventjes lijstje gemaakt met voor en nadelen:

appartement:

Voordelen:

- knus en gezellig, niet veel verbruik of verwarming nodig
- onze eerste eigen stek dus beetje emotionele waarde
- dicht bij centrum en openbaar vervoer
- geen last van de andere buren
- huisbaas kennen we niet, het gaat via een verhuurbureau dus hebben eigelijk van niemand last
- op een 2de verdieping zonder lift, vriendlief moet alles sleuren
- goedkoop: €425 met water

Nadelen:

- geen garage, dus auto is al een paar keer aangereden terwijl die geparkeerd stond
- 15min fietsen van de paarden
- vrij klein, appartement ligt dus stampvol met spullen
- 's ochtends zon in de slaapkamer en 's avonds vooraan, het het liever andersom

Huis

Voordelen:

- tuin
- garage
- rustig gelegen
- 's ochtends zon in de woonkamer, 's avonds in de tuin
- geen trappen meer doen dus om spullen te zeulen
- afwasmachine aanwezig
- jaarcontracten, dus kunnen er eventueel snel terug uit aangezien we op zoek zijn naar een koophuis
- 5min fietsen naar de paarden

Nadelen:

- naast m'n moeder :+ Voor mij geweldig natuurlijk! Vriendlief denkt er anders over, die vreest dat ik daar teveel ga zitten :P
- in de zomer zitten er stofvlooien op de muren, niet schadelijk voor mens en dier, ze zijn er gewoon
- vocht in de keuken...
- iets duurder: €588 zonder water

Eerst was mijn vriend er direct voor te vinden, ik niet. Nu ben ik er voor te vinden, maar hij niet :D Mijn jonge zussen lopen bij mijn zus gewoon binnen en buiten en ik hou meer van mijn privacy en momenten met mijn ventje thuis en zou dan liever niet gestoord worden, daar weet je het nooit. Langs de andere kant zou het voor ons beter zijn omdat we dan eindelijk meer ruimte hebben en gemakkelijker met de fiets naar de paarden kunnen.

AaronYve

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:28

Ik zou het doen
Je kan altijd regels stellen in jullie huis als je privacy wilt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:28

Ik denk dat je daar het best zelf over kunt nadenken.
Wel is persoonlijk voor mij een tuin erg belangrijk, daar vind je toch wat rust wanneer je dat nodig hebt :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 13:29

natuurlijk denken we daar het best zelf over na, maar ik ben zo'n vervelend type dat graag ook andere meningen hoort :') Het verkleint de kans dat ik later spijt krijg van m'n keuze...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:30

Ik zou het niet doen. Ga beter op zoek naar een eigen volwaardig huis, maar niet naast je ouders (die zich geheid met jullie gaan bemoeien).

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:34

Ik vind het dapper dat je dit dilemma hier neer zet, en ook heel begrijpelijk.
Toch ligt de keuze bij jezelf.
Mijn vriend en ik zouden in deze situatie voor ons eigen stekkie kiezen. Ik ben heel erg gesteld op mijn familie en zijn moeder heel erg op hem. We wonen nu in het zelfde dorp als zijn familie en ik heb zijn moeder na een half jaar gevraagd of ze niet meer iedere avond, onder het eten, wil langskomen.
Ze begreep dit wel en het heeft dit ook aangepast, maar nu heb ik het idee dat ze mij ontloopt. Telkens als ik thuis kom van mijn werk, kom ik haar tegen of ze staat bij ons binnen en op het punt om te gaan.... beetje vreemd.....

Dus nogmaals (en nu ben ik mijn ei ook een beetje kwijt) eigen keuze en overweeg het goed.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:43

Ik zou er niet aan moeten denken om naast mijn moeder te gaan wonen, niet omdat mijn moeder een onmens is, maar omdat ik het gewend ben om op mezelf te wonen en mijn moeder zich daar niet mee moet bemoeien :D niet dat ze zo'n bemoeierig type is, maar gewoon het idee

Het is een keuze die jullie zelf moeten maken, ik zou er goed over praten met je vriend. De voordelen en nadelen bekijken, eventueel met je moeder bespreken hoe zij het ziet, de ervaring van je zus..

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:52

Ik weet het niet... Veel zal ook te maken hebben met hoe de relatie tussen jou en je ouders, jouw ouders en je vriend zit. Als ik in een soortgelijke situatie kwam als Jolien zou ik daar ook helemaal niet blij mee zijn, en toch zeker wel kiezen voor mijn appartementje zonder tuin.
Jullie zijn ook op zoek naar een koophuis zeg je? Nou dan zou ik er toch nog eens heel goed over nadenken, als je nog een tijdje in je appt. blijft spaar je ook weer geld uit, geen verhuisrompslomp en kan je wel sneller huisje kopen ;)
Ik denk dan toch dat ik het niet zou doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 13:54

Mijn zus werd er gek van, daarom verhuisd zij... Ze krijgt mijn ouders niet over de vloer, maar ons drie jongste zussen. Omdat mijn hond (chihuahua) daar grotendeels ook zit valt mijn tweelingszus ook te pas en ten onpas binnen en dat willen we vermijden. Ik heb echt geweldige ouders en het ziet er ook prima uit, we zijn alleen bang dat de jongste van de hoop continu binnen en buiten gaan lopen...

De relatie tussen mijn ouders zit super en mijn vriend is in hun ogen een droomvent, maar ja, onze slaapkamers zouden ook aan elkaar grenzen en aangezien wij het nog altijd lekker romantisch en gezellig houden onder de lakens en de muren ook flinterdun zijn heb ik ten zeerste mijn bedenkingen :+

Maar als ik er dan niet kom wonen heb ik weer ruzie met m'n mams omdat ze er geen vreemde mensen wilt.

Hmm help...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:02

chipieke schreef:
Mijn zus werd er gek van, daarom verhuisd zij... Ze krijgt mijn ouders niet over de vloer, maar ons drie jongste zussen. Omdat mijn hond (chihuahua) daar grotendeels ook zit valt mijn tweelingszus ook te pas en ten onpas binnen en dat willen we vermijden. Ik heb echt geweldige ouders en het ziet er ook prima uit, we zijn alleen bang dat de jongste van de hoop continu binnen en buiten gaan lopen...

De relatie tussen mijn ouders zit super en mijn vriend is in hun ogen een droomvent, maar ja, onze slaapkamers zouden ook aan elkaar grenzen en aangezien wij het nog altijd lekker romantisch en gezellig houden onder de lakens en de muren ook flinterdun zijn heb ik ten zeerste mijn bedenkingen :+

Maar als ik er dan niet kom wonen heb ik weer ruzie met m'n mams omdat ze er geen vreemde mensen wilt.

Hmm help...

Dat dikgedrukte....
Meen je toch niet? Daar heeft je moeder toch niks over te zeggen lijkt me, ze kan je niet dwingen ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:04

Och ik meen het wel :') Mama is niet zo'n gemakkelijke dame :+

Het is maar voor een jaar maar toch, wat is het moeilijk zeg....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:07

je moet ten eerste zelf weten waar je wilt wonen :j

Ik zou het best gezellig vinden naast mijn moeder en zussen. Zie het mezelf zo doen :P Maar maak dan wel goede afspraken ermee ;) Bv dat ze aanbellen, of savonds na 8 uur niet zomaar binnen komen wandelen.

En dan van die slaapkamers := Ik weet niet of mij dat zo praktisch lijkt :+ Kun je geen andere kamer inrichten als slaapkamer?

Het ligt er aan welke voordelen zwaarder wegen voor jullie ;) Ik zou een moord doen voor een huis met een tuin, dus dat punt weegt voor mij tien keer op tegen bv dicht bij het OV en in het centrum.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:11

Ik zou het niet doen,al helemaal niet als je zelf al aangeeft dat je bang bent al je zussen over de vloer te krijgen.

En jij moet daar maar gaan wonen omdat je moeder anders een vreemde huurder moet aannemen?
Zo werkt het niet :D

Ik zou in deze roerige tijd vooral even wachten,eerst wachten tot je getrouwd bent etc. Dan kan je over een jaar toch alsnog een huis kopen met zijn twee?
Dan hoef je niet twee keer te verhuizen in een jaar tijd,en heb je iets meer zekerheid wat betreft de huurprijs en en houden van een huurhuis.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:17

chipieke schreef:

Lieve meid,
dat is het toch gewoon uitstel van executie?!??!
Waarom is het maar voor een jaar?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:21

Omdat het huis verhuurd wordt met jaarcontracten en we zijn op zoek naar een koophuis tegen volgende zomer. We kunnen nooit weten of we dan echt een huis kopen ofzo, maar zo staat het wel gepland :') In het slechtste geval is het er nog een jaar bij. Ik wil m'n moeder niet kwetsen maar god wat is het moeilijk...

Het is dat m'n moeder binnen twee jaar zelf verhuisd dat ik het nog iets wat zie zitten.

Erg he, 20 jaar en schrik van je eigen moeder :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:23

Uhm... Het gaat nu een beetje klinken alsof je helemaal niet in dat huis wilt wonen. Dan zou ik er absoluut niet aan beginnen. Je bent uit huis, hebt je eigen leven, dus bepaald ook zelf waar je gaat wonen :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:23

chipieke schreef:

Dan zou ik het helemaal wel weten _O-
Moeders gaat maar mooi moeilijk tegen iemand anders lopen doen....

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:24

Jaja, maar ik begrijp het dus goed, jullie (chipieke+hubbie) zijn op zoek naar een koophuis....

Dan is het echt uitstel van executie want dan staat het huis binnen een jaar leeg of komen er alsnog vreemden in toch?!?!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:33

het is inderdaad ietswat uitstel.

Mijn contract met het appartement loopt ten einde en we wilden inderdaad eerst nog een jaar in een huis gaan wonen omdat onze auto hier voor de deur gewoon teveel aangereden wordt en we kunnen het niet altijd meer opbrengen om met boodschappen naar boven te sleuren, of alles hier vol te stampen omdat we gewoon niets plaats hebben! Er liggen momenteel 4 autobanden met velgen in mijn slaapkamer omdat we geen plaats hebben! Dus het is een mooie oplossing, maar ik ben bang dat m'n privacy teveel gebroken wordt.

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:33

Ja gekker moet het toch niet worden?!

Dat zou de zaak voor mij zo klaar als een klontje maken: ik ging mijn harnas al aantrekken en was zo klaar voor de strijd.
Voor mij zou dit op chantage lijken en mij meer dan reden genoeg geven om mijn poot stijf te houden en lekker in mijn appt. te blijven zitten. Nog lekker een jaartje sparen (voor 1 jaar ga je toch niet verhuizen zeker niet als je het daar lekker naar je zin hebt), en dan op naar dat koophuis!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:34

Aangezien de edit knop blijkbaar verdwenen is: wij zoeken echt ten vroegste pas volgend jaar in de zomer te kopen aangezien we deze zomer trouwen en dan willen we een jaar wachten met de aankoop van een huis maar ondertussen wel rondkijken.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:37

Lieve meid,
Je hebt de keuze al gemaakt, nu de overtuiging nog.....
Niet makkelijk hoor, maar je eigen geluk staat voorop en als je nu al "bang" bent voor het wonen naast je moeder en zusjes.....
Niet doen.....
Daarbij, als je in juli trouwt, heb je genoeg aan je hoofd en zou ik er niet voor kiezen om dit er ook nog bij te hebben....

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:41

chipieke schreef:
natuurlijk denken we daar het best zelf over na, maar ik ben zo'n vervelend type dat graag ook andere meningen hoort :') Het verkleint de kans dat ik later spijt krijg van m'n keuze...

Ik zou het niet doen omdat je in je beginpost aangeeft dat jullie op zoek willen gaan naar een koopwoning. Als jullie dan nu verhuizen en dan een leuke koopwoning vinden, moeten jullie wéér verhuizen en dus wéér sleuren met spullen. Maar dat is zoals ik erover denk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:42

Niet doen ...

Lekker verder gaan met je eigen leven opbouwen met je eigen ventje in je eigen omgeving. Zo kom je nooit onder de invloed van je ouders en de rest van je ouderlijk huis uit, hoe lief die ook mogen zijn.

Op je appartementje verder sparen, zodat jullie droomhuis dichterbij komt. Dat je moeder geen vreemden naast zich wil hebben wonen is haar probleem.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:43

Als je twijfelt zou ik het niet doen.
Dan zou ik lekker blijven zitten waar je nu zit.
In ieder geval succes met je keuze!