Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
KarinvdM schreef:Nou ja, op zich vind ik het wel logisch dat men van je verwacht dat je betaalt. Als je lid bent van een rijvereniging of andere club, dan moet je toch ook betalen?
Het kerkgebouw moet onderhouden worden, de dominee wil ook graag z'n salaris ontvangen en een pastorie kost ook geld.

siskeh schreef:ik heb mijn vrijwillige bijdrage ook niet betaald, maar ik ben ook alleen ingeschreven omdat mijn ouders dat nog willen.
en daarnaast vind ik dat je een jongere niet mag vragen om zo'n bedrag ook nog eens op te laten hoesten( er vanuitgaand dat je studeerd)
KarinvdM schreef:Nou ja, op zich vind ik het wel logisch dat men van je verwacht dat je betaalt. Als je lid bent van een rijvereniging of andere club, dan moet je toch ook betalen?
Het kerkgebouw moet onderhouden worden, de dominee wil ook graag z'n salaris ontvangen en een pastorie kost ook geld.
? siskeh schreef:@ nimmy: inkomen bij mij is 0,0.... dus dan hoef ik niets te doneren.
... Sta ook alleen ingeschreven omdat mn ouders dat willen...Machie schreef:KarinvdM schreef:Nou ja, op zich vind ik het wel logisch dat men van je verwacht dat je betaalt. Als je lid bent van een rijvereniging of andere club, dan moet je toch ook betalen?
maar dan moet je het geen vrijwillige bijdrage noemen
Zulke dingen verrekenen ze maar in het lidmaatschap. Vrijwillig is vrijwillig en ik denk eigenlijk ook wel dat je dat zeggen mag...
RedPassion schreef:KarinvdM schreef:Maar wat als niemand betaalt? Als je niet wilt bijdragen denk ik dat je geen lid moet worden.
In dit geval betaalt de TS toch ook al lidmaatschap? En zelfs als ze alleen inkomen zouden hebben van vrijwillige bijdrages kunnen ze het nog niet maken om het mensen zo op te dringen.
RedPassion schreef:KarinvdM schreef:Maar wat als niemand betaalt? Als je niet wilt bijdragen denk ik dat je geen lid moet worden.
In dit geval betaalt de TS toch ook al lidmaatschap? En zelfs als ze alleen inkomen zouden hebben van vrijwillige bijdrages kunnen ze het nog niet maken om het mensen zo op te dringen.
Frouk schreef:Vind ik ook en anders moeten ze het woord vrijwillig maar weg halen, of het lidmaatschap verhogen en die hele bijdrage niet meer noemen..
KarinvdM schreef:Bij kerken is het de gewoonte dat iedereen naar draagkracht bijdraagt.