American way of life.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

American way of life.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:00

Hoi Bokkers! :wave:
Ik had een vraagje; Wat houd de American way of life nou precies in? Iets met dat je het goed kan doen op het werk ofzoiets? Btw, ben op google aan het zoeken.. want wil er meer over weten, maar ik kan er nou niet zoveel over vinden :n

Ik weet niet of dit hier goed staat.

xx
Laatst bijgewerkt door x_manon_x op 16-03-09 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

RelarDevi

Re: American way of life.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:02

Simpel, dat is hoe meeste amerikanen leven.
hmm, hoe leg je dat nou goed uit..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:19

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:25

Jaa oke, mjaa ik kan niet super Engels.. en ik begrijp niet alles.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:20

Ehm een hoop vet en veel eten :+ :o ..
Een overdaad aan alles vind ik dan hoor.... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:31

Het 'big bigger bigst' idee.
America, the land of the free.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:15

Weet het ook niet precies, maar volgensmij dat je doet wat je zelf wilt. Dus veel vrijheid enzo.

nienkemoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:15

Veel eten, rechtzaken winnen en denken dat je elke dag wel eens miljonair kunt worden :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:17

Taco Bell. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:18

The American dream en vervolgens de werkelijkheid vergeten. En inderdaad Big, Biggest Bigst.

Of het waar is geen idee, waar wel mijn indruk. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:30

doen alsof je altijd happy bent en dat je absoluut geen problemen hebt is ook een deel van american way of life..

(dat is iig wat wij hier altijd zeggen)

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:50

ontbijten bij de Mac, lunch bij de burgerking en diner bij de mfc.
En wel in de lengte parkeren (zodat iedereen ziet hoelang ie is) want door de macdrive kom je niet met een pickup.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:54

Mooier dan Wil Helberg kan ik het niet zeggen (stukje staat ook op de wiki, maar heb zijn boek ook thuis in de kast staan. Mooi boek):

The American Way of life is individualistic, dynamic, pragmatic. It affirms the supreme value and dignity of the individual; it stresses incessant activity on his part, for he is never to rest but is always to be striving to "get ahead"; it defines an ethic of self-reliance, merit, and character, and judges by achievement: "deeds, not creeds" are what count. The "American Way of Life" is humanitarian, "forward-looking", optimistic. Americans are easily the most generous and philanthropic people in the world, in terms of their ready and unstinting response to suffering anywhere on the globe. The American believes in progress, in self-improvement, and quite fanatically in education. But above all, the American is idealistic. Americans cannot go on making money or achieving worldly success simply on its own merits; such "materialistic" things must, in the American mind, be justified in "higher" terms, in terms of "service" or "stewardship" or "general welfare"... And because they are so idealistic, Americans tend to be moralistic; they are inclined to see all issues as plain and simple, black and white, issues of morality

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:03

Inderdaad een mooi stukje! :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:51

Volgens mij is het in 1 zin samen te vatten als het tegenovergestelde van het typisch nederlandse 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:14

In Nederland zeggen we 'als je voor een dubbeltje geboren wordt, word je nooit een kwartje'. Amerikaans is dan 'hard werk, dan kan je alles bereiken wat je wil'

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:18

nienkemoes schreef:
Veel eten, rechtzaken winnen en denken dat je elke dag wel eens miljonair kunt worden :p

En als je nog geen miljonair bent iig alvast zo gaan leven, en wel dat uitgavenpatroon hanteren. _O-

Amerika: groot, groter, grootst. Denken dat ze alles kunnen, ze overal boven staan (amerikanen vechten alles aan, en de meest rare rechtszaken winnen ze), doe maar gek anders doe je niet gewoon.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:33

Heb het idee dat dit topic vol zit met domme vooroordelen, Amerikanen zijn allemaal vet, eten alleen hamburgers, zijn arrogant. Zijn de mensen die dit neerzetten zelf wel eens langere tijd in Amerika geweest eigenlijk. Of hebben ze dit beeld opgebouw op basis van '90210 / Gossip Girl enz.'?

Toekie

Nogal stereotype waar de meesten hier mee komen. Niemand zal (mogen) ontkennen dat veel Amerikanen serieus een erg ongezond leven leiden, maar het Amerikaanse leven gaat echt wel verder dan alleen maar dat beeld van veel, dik en ongezond. :roll:

Anoeska schreef:
In Nederland zeggen we 'als je voor een dubbeltje geboren wordt, word je nooit een kwartje'. Amerikaans is dan 'hard werk, dan kan je alles bereiken wat je wil'

Kaka schreef:
The "American Way of Life" is humanitarian, "forward-looking", optimistic.
...The American believes in progress, in self-improvement, and quite fanatically in education.

:j "Ze" zijn trouwens ook goed in zelf-spot! :D Geef mij die American way of life maar. ;)
Laatst bijgewerkt door Toekie op 17-03-09 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Toekie

Helemaal mee eens Anoeska, zie hierboven. ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:48

Wel 1 maand lang tientallen amerikanen die bij een vriend logeerden, (ik kwam daar elke week wel 3 tot 4 dgn), vriend 1 jaar in amerika gestudeerd. 3 maanden zijn 'amerikaanse' vriendin hier. Met paar amerikanen naar 5 daags festival geweest.
Nou ze kunnen echt heel anders denken dan wij, zijn veel geslotener en hebben neiging om een happy face op te zetten terwijl het helemaal niet zo is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:17

Wat een hoopje vooroordelen bij elkaar. Veel mensen schijnen er alles vanaf te weten zonder ooit in contact te zijn gekomen met Amerikanen of in Amerika te zijn geweest.

The American way of life is gewoon hoe ze in Amerika leven, Kaka's tekst vat het heel mooi samen. Ze zijn erg gesteld op hun individualiteit, stimuleren ondernemingsvermogen heel erg (vandaar dat kinderen vaak vanaf een jonge leeftijd al heel actief zijn in dingen als sport, de schoolraad etc.). Ze zijn altijd optimistisch en aan de ene kant heel extrovert, het is alledaags dat mensen die je niet kent zomaar een babbeltje met je slaan terwijl je aan de kassa staat te wachten. Het is natuurlijk zo dat dat meestal alleen maar small talk is, ze zijn soms oppervlakkig, maar je kan ze niet verwijten asociaal te zijn. Iedereen zal je altijd overal mee willen helpen en bv. met klachten doen winkelketens een stuk meer dan hier bij ons.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:38

Judith_ schreef:
The American dream en vervolgens de werkelijkheid vergeten. En inderdaad Big, Biggest Bigst.

Of het waar is geen idee, waar wel mijn indruk. :)

Big, bigger, biggest.

Ik heb verder ook geen idee eigenlijk, maar het klinkt wel leuk altijd :')

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:41

Kaka schreef:
Mooier dan Wil Helberg kan ik het niet zeggen (stukje staat ook op de wiki, maar heb zijn boek ook thuis in de kast staan. Mooi boek):

It affirms the supreme value and dignity of the individual; it stresses incessant activity on his part, for he is never to rest but is always to be striving to "get ahead"; it defines an ethic of self-reliance, merit, and character, and judges by achievement: "deeds, not creeds" are what count. Americans cannot go on making money or achieving worldly success simply on its own merits; such "materialistic" things must, in the American mind, be justified in "higher" terms, in terms of "service" or "stewardship" or "general welfare"... And because they are so idealistic, Americans tend to be moralistic; they are inclined to see all issues as plain and simple, black and white, issues of morality

Wat betekend dit? :D
Dankjulliewel, goeie uitleg :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:53

Ik word gewoon een beetje verdrietig van allerlei vooroordelen die ik hier vind. Amerika is voor mij een van mijn grootste liefdes. Het is een heerlijk land, waar nogal volop ruimte is, waar mensen open staan voor kansen, waar je overal vriendelijk bejegend wordt en waar je je vaak niks hoeft aan te trekken van wat 'moet'.

Na een hele mooie dag door prachtige landschappen je camper neerzetten op een park waar je supervriendelijk ontvangen bent door geïnteresseerde mensen, je niet druk maken om je kleding, maar gewoon lekker op gympen en in de korte broek een lekkere
biefstuk gaan eten bij een cowboytentje, that's life!!

Serieus: natuurlijk is alles niet zaligmakend in Amerika, maar alleen maar vet eten, dikke mensen en plastic glimlachen, dan doe je dit prachtige land veel tekort!!