Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird



boekjes etc. erbij en op tijd revisie gehad etc.. 

(eigen ervaring) 
kazary schreef:Intressant topic.Ik ben dus ook op zoek naar een diesel.
Maar hoe belangrijk is jaartal als er wening (150.000/170.000 is dat weinig?) op de teller staat?
Nikka schreef:Terwijl ik en een vriendin een Nissan Micra (oud model) hebben gehad, die het met 2 ton helemaal hadden gehad.

Aeris schreef:kazary schreef:Intressant topic.Ik ben dus ook op zoek naar een diesel.
Maar hoe belangrijk is jaartal als er wening (150.000/170.000 is dat weinig?) op de teller staat?
Dit zou ik bij een diesel vooral belangrijk vinden. Oudere diesels verbruiken vaak meer, zijn vervuilender (in België wordt de roetfilter verplicht = 600€ !) en we moeten er meer belastingen op betalen...
Enkel naar de KM stand gekeken vind ik 150-170.000 niet veel voor een diesel.
Cathelijne schreef:Nikka schreef:Terwijl ik en een vriendin een Nissan Micra (oud model) hebben gehad, die het met 2 ton helemaal hadden gehad.
Ik heb ook een Micra gehad een jaar of 8 terug, was januari 1989. Km stand weet ik niet meer. Weet wel dat ie olie zoop als een dronkelap (1 liter per 600 km) maar wel 1 op 20 reed met de benzine. Heeft me verder nooit in de steek gelaten (maar had wel altijd een voorraadje olie in de kofferbak...).
Napie schreef:Ligt eraan of het een diesel is of een benzine. Diesel kan gemakkelijk 2 of zelfs wel 3 ton op de teller hebben. Benzinebak zou ik persoonlijk tot 150000 km mooi vinden