Bruin worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

Bruin worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:12

Hallo Iedereen :wave:

Nou het word al weer bijna zomer..
Vooral als je zo'n dag heb als vandaag begint het al weer helemaal te kriebelen :)
Maar het probleem is al mijn vriendinnen worden lekker bruin enzo..
Behalve ik ik loop als een melkfles over het strand heen :P
Ookal lig ik 4 weken lang elke dag in Portugal op het strand nou dan ben ik even bruin als dat iemand die snel bruin word een uurtje in de zon heeft gelegen..

Zijn er nog meer mensen die dit probleem herkennen..??
En zijn er cremes voor o.i.d..??
Of zonnenbrand waar je sneller bruin van word..?? :P

Ik hoor het wel ;)
Groetjes Isabel :)

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:15

Hoi Isabel,
Ik heb (had) hetzelfde probleem als jou. Kon doen wat ik wou maar werdt echt niet bruin. Toen heeft mijn moeder een keertje een bruine fles van biodermal gehaald (snelbruiner). Ik ging een uurtje in de zon zitten en je zag de afscheiding van me BH bandjes :D :D .
Dus nu ik dit gebruik, ben ik ook 1 van de mensen die een lekker kleurtje heeft, en dat ik me niet meer hoef te schamen omdat ik een melkfles ben :D :D
Hoop dat je er wat aan hebt

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:16

hmm ik heb al veel bruinigingscremes geprobeerd..
veel werken niet..
Nu had ik een heel fijne van Dove dacht ik.. no way..
na het douchen is het er af.
Niveau is dan het best. Maar je wordt er wel beetje oranje van..

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:19

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik word niet bruin, hooguit rood als ik echt te lang de zon in ga :(
@julita: ik ga zeker ook die snelbruiner proberen deze zomer!
Laatst bijgewerkt door bollebeer op 11-03-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:19

Ik heb het zelfde probleem.
Punt is dat als je van die snelbruiners neemt dat je niet goed beschermd bent tegen de zon. Dus dan ben je nu misschien mooi bruin, maar later ziet je huid er niet meer uit.

Sinds mijn moeder huidkanker heeft gekregen (van teveel zonnen) kan het mij niks meer schelen hoe bruin ik word. Ik geniet gewoon lekker van het zonnen en smeer me super goed in. En tjah jammer dan dat ik niet zo bruin word als sommige anderen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:20

Als je nu al veel buiten bent scheelt een hoop! Ga wandelen, fietsen, paardrijden in het zonnetje en je krijgt langzaam maar zeker een basis kleurtje :D

Of een zonnebankkuurtje doen?

Cremes vind ik maar niks, dan maar wat minder bruin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:23

*is heel blij dat ze kei snel bruin wordt.. :o

maar gewoon veel buiten zijn. :)

Olijkje

Re: Bruin worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:26

hee isabel, jij ook hier! :P (ik heb weleens bij jou in de paardrijdles gezeten)
Ik zou het trouwens ook niet weten hoor, zou zeker geen cremes gebruiken, krijg je allemaal van die viezen vlekken als je het niet goed doet..

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:33

Pas alsjeblieft goed op met snelbruiners. Deze beschermen namelijk niet (of nauwelijks) tegen uv straling. Je mag ze ook pas gebruiken als je een goede ondergrond hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:37

Snel bruin worden heeft met pigment in je huid te maken. Als je veel pigment hebt wordt je sneller bruin, als je weinig hebt minder.
Roodharige mensen hebben bijvoorbeeld weinig pigment.
Pigment wordt dus door de zon actief gemaakt en zo krijg je een bruine kleur.
Laatst bijgewerkt door Lous op 11-03-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:37

Ah idd hier meld zich nog een melkfles...
Ik ga binnenkort maar even beginnen met zonnebanken.
Word er opzich niet super bruin van. Maar ik haal alvast mijn pigment naar boven. En in de real zon verbrand ik dan bijna niet meer. En word ik super snel bruin. Terwijl mijn super snel bruin vriendinnen dan maar moet smeren en smeren, ben ik heel snel klaar en word ik niet rood.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:40

Hier ook een melkfles!
Al lig ik uuuuren in de zon, de enige kleur die ik krijg is rood :+
Bruin word ik gewoon niet :+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:41

van de voorjaarszon genieten. daar wordt je het snelst bruin van... en dan kan je het met de zon van de zomer gewoon mooi bijhouden :)

verder die snelbruiners hoor ik vaak van dat je oranje wordt. en dat is nog lelijker dan melkfles ;)

Amberrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:44

haha gelukkig wordt ik snel bruin! :o
Je zou t beste met een zonnebankje kunnen beginnen, en daarna evt cremes smeren.

Mijn ouders gebruiken altijd PizBruin voor het zonnen.
Ze worden daar zoooooo bruin van! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:46

Ik begin altijd te smeren in Spanje met 15.. Binnen 1,5 week zit ik dan op factor 0 (puur om huid vet te houden etc.) en dan gaat het bruin worden wel snel hoor!
Goed bijhouden met After Sun en dergelijke, dat wel. :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:47

Ik werd ook nooit bruin, en vooral mijn benen niet.
Ben toen elke dag mezelf met bodylotion in gaan smeren (de gewone, niet zo'n nep bruine ofzo)
en na een zonnebank kuurtje werd ik toen opeens wel goed bruin!!
Dus zorg er zeker voor dat je huid niet te droog is, dan bruint ie ook niet goed!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:48

ikenindi schreef:
van de voorjaarszon genieten. daar wordt je het snelst bruin van... en dan kan je het met de zon van de zomer gewoon mooi bijhouden :)

verder die snelbruiners hoor ik vaak van dat je oranje wordt. en dat is nog lelijker dan melkfles ;)

Van snelbruiners wordt je niet oranje, van zelfbruiners wel , even misverstandje uit de wereld.

Wat wel werkt is de bruine fles van Biodermal en natuurlijk op tijd beginnen met genieten van het lentezonnetje of misschien een zonnebank.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:53

Ik zonnebank elke 5 dagen en dat geeft echt wel resultaat.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:00

f
Nibbit schreef:
Als je nu al veel buiten bent scheelt een hoop! Ga wandelen, fietsen, paardrijden in het zonnetje en je krijgt langzaam maar zeker een basis kleurtje :D

Maar dat heeft toch niet veel zin, met jas//trui aan, en lange broek? :+

Ik loop nu iig echt nog neit met t-shirtje en korte broek rondh oor :P

Zonnebank, hoe duur is dat ong. ?

Hmm, ik wordt dus ook nooit bruin ;(
Maar in het voorjaar dus gewoon lekker vast bikini aan trekken, boekje erbij, en lekker genieten? (ookal is het 'koud' (ben ook nog is een kou kleum dus :P )
En verder veel smeren met bodylotion? (om je huid vet te houden...)

Ik kreeg het dus nooit voor elkaar,, altijd een witte melkfles.. en vooral m'n benen... Liep ik 2 jaar terug ofzo met de hond, nou lekker kort rokje aan bikini aan etc. (goh dat kan dan wel weer in de zomer :P ) En toen liep ik langs zo'n groepje volwassenen(!!) heen, en hoorde er een zo'n opmerking maken; "Als je zo wit bent, ga je toch niet zo over straat lopen :? " Nou dat heeft me echt wel wat gedaan, en durf ook niet goed meer wat 'bloter' over straat te gaan.. Was gewoon hier achter waar kinderen in bikini's en zwembroekjes rond rennen, en liep er niet hoerderig bij ofzo.. Alleen omdat ik zo wit ben, moet ik maar een lange broek en t-shirt aan trekken? :\

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:02

Ik ken het probleem hoor. Ik word ook totaal niet bruin.

Vorig jaar zou ik naar california gaan. Heb drie maanden daarvoor gemiddeld 3 a 4 keer in de week onder de zonnebank gelegen, maar ik werd gewoon NIET bruin. Nou jah, wel ietsje natuurlijk, maar absoluut niet veel. Vervolgens in California nog eens drie weken in korte shirts en kort broekje gelopen en er is nog haast niks kwa kleur bijgekomen.

Zucht, het schijnt wel dat als je elk jaar echt je best er voor doet het wel steeds sneller gaat, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet zo heel veel van gemerkt heb.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:05

Ja ik herken dit echt mega, ik ben superblond en ben best wit, ze hebben weleens gezegt tegen me: je geeft licht joh! Nou ennnn bedankt he... Ik werk in een drogist en als het goed is het we daar soort van vitamines (meen dat ze caroteen heette) weet ik niet zeker, ga nog even nachecken, maar dat helpt van binnenuit bruin te worden. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar een collega van me wel, die was haast neger toen ze weer thuis kwam joh. Ik vind zelfbruiners maar niks, je kleren komen er onder te zitten, en je krijgt rare vlekken of rare strepen, nee doe mij maar de zonnebank dan. Maar die pilletjes ga ik nog even naar op zoek hoe die nou heetten...

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:12

Je hebt bij zonnenstudio's ook superzonners, daar word je heel snel bruin van!
Weet alleen niet hoeduur dat is, zou je even op internet kunnen kijken..

Met zelfbruiners in de zon gaan zitten lijkt me niet zo'n slim idee, daar verbrand je heeel snel van..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:19

Opgezocht: t waren caroteen pilletjes inderdaad, wat ik ook nog kon vinden is dit
Bronzcure
Monoi de thahiti
haarlemmer bruin
Je moet eigenlijk de zoekfunctie is proberen...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:21

_Marinke_ schreef:
f
Nibbit schreef:

Maar dat heeft toch niet veel zin, met jas//trui aan, en lange broek? :+

Ik loop nu iig echt nog neit met t-shirtje en korte broek rondh oor :P

Zonnebank, hoe duur is dat ong. ?

Maar je gezicht krijgt wel vast kleur :j
En je armen ook als het nog ietsejs warmer wordt kunnen de jassen en truien wee in de kast blijven.

Zonnebank scheelt per bedrijf, ik heb geen idee wat het kost (heb nl vorig jaar zelf een zonnehemel aangeschaft)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:24

Ga lekker actief doen in de zon!
Ben je veel sneller bruin dan dat je gaat zonnen.