Dit is niet voor mij, maar voor een vriendin.
Mensen die mij in real life kennen, ik ga niet zeggen wie.
Vriendin van mij kwam net aan met dat ze een probleem heeft. Ze heeft de afgelopen 3 maanden door omstandigheden haar ziektekostenverzekering niet betaald en net een brief gehad van het ggn. Op het moment heeft ze 75,- op haar rekening, en binnen 10 dagen gaat haar dat niet lukken (daarna wel). Ze moet nu 300,- binnen 10 dagen betalen. Aan familie/vrienden kan en wil ze het niet vragen (ik kan haar helaas ook niet helpen, maar ben wel blij dat ze het tenminste heeft verteld). Ze heeft een pas bij de rabobank. Ik heb net met haar gekeken of het mogelijk is om daar rood te staan, maar ik heb echt geen idee. Volgens mij moet je dan een doorlopend krediet oid aanvragen?
Iemand die mij hier meer over kan vertellen, met wat te doen en hoe het beste aan te pakken?
Kan ze het beste de acceptgiro gewoon betalen, en word het geld dan gewoon afgeschreven en staat ze (tijdelijk) rood, of hoe zit dat?
Alvast bedankt. Ik hoop dat jullie mij meer daarover kunnen vertellen, want arme vriendin zit nu even met haar handen in het haar.