Help, wat te doen met grote boze buurman...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Help, wat te doen met grote boze buurman...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 01:03

Nou ja, gelukkig niet de echte buurman, daar is niets mis mee, maar iemand die een paar huizen verderop woont.

Het verhaal: Hij belt te pas en te onpas. Dat is nog wel te pareren door de telefoon niet op te nemen (wegdrukken werkt averechts, dan weet ie dat je dat ding wel gehoord hebt), al belt ie gerust 30 keer achter elkaar en dat is niet overdreven om maar te zorgen dat je opneemt, maakt niet uit waar je mee bezig bent. Oke, dat is verdomt irritant, maar er zit een "geluid uit" knop op de foon dus dat overleven we nog wel.

Wat irritanter is is dat als ie je niet per telefoon kan bereiken (duh, we nemen nooit op als ie belt) komt ie naar je toe. En blijft dan gerust een half uur op de voordeurbel drukken. Als de bel uit staat gaat ie steentjes tegen de ruiten gooien, we hebben al meerdere malen nieuwe ruiten moeten laten plaatsen door meneer. Dat is ronduit vervelend, en moeilijk te negeren.

Als je hem dan binnenlaat begint het probleem pas echt. Ten eerste: Hij stinkt een uur in de wind. Volgens mij weet ie niet waar een douche voor dient, in elk geval gebruikt ie hem nooit (valt velen op). Dichter dan op 3 meter afstand buiten wil je hem eigenlijk niet hebben en al helemaal niet binnen want die geur krijg je er verdomd lastig uit. Maargoed, soms let je even niet op en staat meneer dus wel in de woonkamer. Met zijn volle 160 kilo die ook nog elk moment onderuit kan gaan op een manier dat ie zelf niet meer overeind kan komen, stank en een volledig ontbrekend gevoel over of het uit komt of niet. Vanavond was het weer eens zo ver. Had hem een hele tijd weten te weren (niet opnemen, lichten uit laten en politie bellen als ie weer eens steentjes begon te gooien) maar lette even niet op en deed de deur open. Nou, daar was ie! Midden in de kamer. Dat ik mijn handen vol had met schone was die ik net wilde ophangen ontging hem volledig, dat ik ondertussen doorging met waar ik mee bezig was riep als enige reactie op waarom ik zo ongezellig was en dat ie niet wou praten in de keukendeur. Nou buurman, omdat ik bezig ben met klusjes die gewoon gedaan moeten worden, al doe jij dat nooit. Ik ben een redelijk normaal mens die mijn huis en kleding graag schoon heeft. Maargoed, buurman boos. En 160 kilo stinkende woede die elk moment kan vallen is NIET FIJN!!! om in je huiskamer te hebben. Laat vriendlief natuurlijk niet thuis zijn en ik iemand anders verwachten en verder niet opletten want bezig.

Nou komt de politie over het algemeen niet voor iemand die "alleen maar" steentjes tegen de ruit gooit (zeggen ze zelf, bel ze altijd als ie er weer eens staat want wordt helemaal gek van die griezel). Maar hoe zouden jullie het oplossen als er zo iemand plotseling in je kamer staat? Elke vorm van tact ontgaat hem, nog erger dan de gemiddelde man, en van een directe reactie wordt ie razend. Als je de politie belt gaat ie gegarandeerd onderuit.

De reden dat ie steeds ons uitkiest is omdat mijn vriend hem een paar keer gedag heeft gezegd op straat, en hem een keer overeind heeft geholpen toen ie weer eens midden op straat lag en niet meer overeind kon komen. Ik negeer hem zowiezo als ik hem op straat tegen kom.

FZ_Lin

Re: Help, wat te doen met grote boze buurman...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:06

Heb eigenlijk maar 1 tip... Zeg tegen hem dat je er niet van gediend bent dat hij zo vaak belt, en als je niet opneemt dat hij dan aan de deur blijft rinkelen.
Vermeld er ook bij, dat zijn steentjes tegen de ramen schade aangericht heeft, en dat dat ook niet plezierig was.

Andere tip heb ik eigenlijk niet, aangezien negeren dus niet helpt :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 01:08

Dat werkt bewezen dus niet.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:09

Pff, lekker zeg zo'n buurman.
Kan je niet een spionnetje in je deur (laten) plaatsen? En dan ook nog zo'n ketting erop zodat de deur niet zo ver open kan? Dan kan hij in ieder geval niet "zo maar" binnen lopen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:13

mick75 schreef:
Dat werkt bewezen dus niet.

Ik bedoel dus uitleggen dat jullie er niet van gewenst zijn dat hij jullie claimt ;)

Of ik lees echt scheef, want kan niet uit je verhaal halen dat jullie dat tegen hem gezegd heeft

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:22

Jeetje, ontzettend vervelende kerel...
Eerlijk gezegd weet ik niks behalve negeren, en dat maakt hem duidelijk al geen barst uit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 01:26

Ik hoop hier stiekem creatieve oplossingen te horen hihi, mag over the top zijn! Maar het is een oprecht, verduveld serieus probleem zo'n vent!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:33

Meld m aan bij Novadic.
Of stop sederende middelen in een drankje dat je hem aanbiedt (buiten off course, je wil die bewusteloze man niet op de mooie vloer hebben).
Ehhh, maak van de deurbel een soort muizenval, of zet er stroom op.
Timmer zijn deuren dicht.
Spuit m eens in met toiletverfrisser.
Rol hem terug de zee in, of als je zelfs dat contact vermijdt, bel Greenpeace op.
Sla een wetboek open and sue his ass.
Huur een hitman in.

Te laat tijdstip dit voor redelijke adviezen :=. Alhoewel, stroom op de deurbel is zo verkeerd nog niet toch?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:39

Haha, of je doet alles wat hij doet terug, ga je hem ook stalken en aan de deur komen 10x per dag ofzo, kyken wat hij ervan vind :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 01:43

En een week niet douchen zeker... Nee, dat zie ik niet zitten. Bovendien stinkt het daar in huis vermoedelijk zo dat je er niet zonder gasmasker en/ of ontsmettingsdienst naar binnen kan... Ik ben nog niet levensmoe, ga mezelf niet moedwillig vergassen of zelfs de kans daarop lopen!

Sorriso, zitten goeie bij :) Lag onder mijn buro van het lachen!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:46

Ik heb hier nog wel een "leuke" huisgenoot over die hij mag hebben.. zelfde formaat, zelfde lichaamsgeur, zijn we ook liever kwijt dan rijk.. kunnen ze samen steentjes naar elkaar gooien! 8)7

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:54

Is het een idee om het bij de wijkagent aan te kaarten en via hem maatschappelijk werk in te schakelen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 01:57

Hij loopt al bij een psychiater... Kreeg vanavond het hele verhaal te horen voordat ik hem de deur uit kreeg (vraag niet hoe!!!) Wijkagent, weet niet eens of we er eentje hebben eigenlijk... Als ik naar het buro bel omdat ie weer eens steentjes smijt krijg ik te horen dat ik moet zeggen dat ik dat niet leuk vind en dat ie zelf de schade moet betalen...

Maar als er een wijkagent is vermoed ik dat ie wel bekend is, het is een opvallende verschijning en dan druk ik me voorzichtig uit.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 02:16

Sorry moest toch wel heel erg lachen om sommige reacties..

Tja zo'n leuke buur heb ik ook gehad.

Vrachtwagenchauffeur 2.15 hoog. 3 meter breed en minstens 180 kilo. Gruwelijk vent dus geen vrouw die hem wil. Was tijdelijk werkloos dus geen geld voor de ho.eren.

Tja dan komt er zo'n schattig 18 jarig bloempje met een beste voorgevel naast je wonen.
Ik werd dus de godganze dag in de gaten gehouden. Stond 20 keer per dag voor de deur. Hoorde hij mijn voordeur open gaan dan stoof hij nou buiten om mij uit te horen wat ik ging doen. Tja werken misschien??

Ik was er doodziek van. Dus ik zocht iets om hem flink pissig mee te maken. En had zijn zwakke punt gevonden: zijn afschuwelijke afgrijselijke oude lijkauto. Foeilelijk, meters lang... en jaja hij stond 1,5 meter in mijn tuin.
Ik dacht laat ik hem daar op pakken. Het heeft geholpen, kerel was pisnijdig. Echter resulteerde dit in erge treiteringen. 's nachts met volume wijdt open racespelletjes doen en flink door het huis stampen midden in de nacht.
Uiteindelijk de politie midden in de nacht erop afgestuurd. Deed geen oog meer dicht en was een spook. Politie heeft eens even flink met hem gesproken :)

Tja wat kun je doen?

Als je hem op straat tegen komt een duwtje geven zodat hij ompleurt. Dan er boven gaan staan en vragen of hij goed ligt en vervolgens laten liggen en politie bellen dat er een stinkend iemand op straat ligt :)

Heeft hij geen hobby's ofzo waar je hem op kunt pakken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 06:37

gewoon duidelijk zijn......... bij de eerste keer bellen gewoon opnemen en zeggen dat hij nu ongelegen belt en dat je straks wel terugbelt ......... als je weet dat hij aan de deur staat met je jas in de hand de deur open doen en zeggen dat je net weg moet voor een belangrijke afspraak.......

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 07:40

Zijn het koop of huur huizen?
Bij huurhuizen de woningbouw vereniging ermee lastig (blijven) vallen.

Eventueel telefoonnummer veranderen, dat scheelt al iets iig.

Vraag een straatverbod aan :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 07:46

Je vriend er op af sturen?
Voortaan laten liggen op straat of in je huis en de ambulance bellen?
Een dieet en verzorgingsboek in de bus duwen?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:18

Proberen goed gesprek aan te gaan met meneer zal denk ik wel niet lukken (zo te zien/horen)..
Misschien een langs het politie bureau gaan en vragen wat je nogkunt doen, en duidelijk uitleggen dat je níet weet hóe je hier verder mee over weg moet, aangezien buurman nog steeds lastig blijft doen. Zelfs naar meerdere keren gezegd te hebben: Daag Meneer geen behoefte! (of iets in die zin ;)) Dan zouden hun je wel moeten kunnen uitleggen, wat je nog zou kunnen doen, of wat de mogelijke wijkagent zou kunnen doen....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:21

Solvej schreef:

Hij woont toch in dezelfde straat? Of heb ik dat verkeerd begrepen..
Ik heb geen oplossing, maar veel succes ermee TS! Lijkt me een vervelend probleem.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:23

Als hij al in de psychiatrie loopt, contact opnemen met hen. En inderdaad wijkagent opde hoogte brengen. Als het vaker voor is gekomen zijn ze hier vaak wel van op de hoogte en weten ze hoe te handelen met deze man.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:26

x_Rebecca schreef:
Solvej schreef:

Hij woont toch in dezelfde straat? Of heb ik dat verkeerd begrepen..
Ik heb geen oplossing, maar veel succes ermee TS! Lijkt me een vervelend probleem.

Klopt wat solvej zegt :j dan mag hij niet verder dan een aantal meter bij haar in de buurt komen.....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:31

x_Rebecca het woord "straat"verbod moet je niet te nauw nemen. Een straatverbod kan 25 meter afstand betekenen maar ook om een aantal km gaan. Zou mooi zijn als je dan alleen in je eigen straat 'veilig' bent voor je belager ;)

Al weet ik niet of je dat rond krijgt zonder dat er direct gevaar voor je leven is?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:35

Oh okeee :')
Dat wist ik niet :).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:39

Vreselijk zeg, zo'n buurman, logisch dat je daar niet goed van wordt! Ik zou in ieder geval de wijkagent en evt. zijn hulpverleners blijven bellen met elk incident dat er plaats vind. Op het laatst zullen ze wel moeten ingrijpen lijkt mij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:42

Wij hadden ooit zo,n man die woonde bij de wei, die stonk ook een uur in de wind.Die kon niet in het dorp wonen vanwege heel veel huisdieren en stank overlast.Als hij maar dacht he er is iemand bij de paarden dan kwam hij meteen er aan en bemoeide zich overal mee.Ik negeerde hem altijd maar dat werkte helaas niet.Misschien moet je zeggen dat je een besmettelijke ziekte bij je hebt en dat dat je met niemand contact mag hebben.