boeddhabeeldje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

boeddhabeeldje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:23

Kom ik net thuis, is de ingelijste foto van mijn paard van de muur gevallen. Geen idee hoe, want het haakje zit er nog gewoon en ook de achterkant van de fotolijst is nog helemaal normaal. Hij hing er al een tijdje. Maar goed, het schilderij is op een boeddhabeeld gevallen, wat nu ook aan diggelen is. In het boeddha beeld blijkt nu een beeldje te zitten van een Afrikaanse vrouw. Beetje bizar is het wel, vraag me af waarom er een beeldje ín zit? Dacht eerst dat het een soort alien achtig poppetje was, maar het is toch echt gewoon een Afrikaans vrouwtje. Iemand enig idee waarom dit zo is?

Amy77

Re: boeddhabeeldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:40

Wat bijzonder en ook apart? Ken dat niet, ben zot op boadhabeelden, maar dit nog nooit gezien?
Heb getracht op google te zoeken voor je, maar ook daar wordt ik niet wijzer van.
Gekke vraag, is dat poppetje erin van hout? Als ze iets aanheeft of ook hol is, check even eronder..
Of ga even na van wie je het beeldje gekregen hebt en waar die vandaan komt?

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:40

haha! bijzonder!
ik ben wel nieuwsgierig naar een foto van het vrouwtje :)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:41

heb je er een foto van?
ik heb het ook nog nooit gehoord

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:43

vreemd zeg. heb er nooit van gehoord!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:45

Stom toevallig ;) hier valt ook wel is wat van de muur en dan zit de spijker nog in de muur en het lijstje is ook niet stuk. Kan gebeuren :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:50

De boeddha zelf was van een plasticachtig materiaal , het beeldje eronder lijkt van hout , maar weet het niet zeker. Dat beeldje is niet hol. Heb wel een foto op mn telefoon staan, maar die krijg ik niet op mn laptop. Zal hem morgen anders op de gewone pc erop zetten.
Het beeld is trouwens gewoon van de xenos, het gaat om een boeddha in lotushouding van ong.30 cm denk ik. Misschien heeft iemand anders hem ook (kun je hem even kapotgooien om te kijken of er ook een beeldje inzit hahaha). Maar het is wel apart.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:50

_Skess_ schreef:
Stom toevallig ;) hier valt ook wel is wat van de muur en dan zit de spijker nog in de muur en het lijstje is ook niet stuk. Kan gebeuren :)

Ging me eigenlijk ook meer om het beeldje wat in de boeddha zit.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:16

van de xenos? Nou wat vreemd, das gewoon "kitchrommel" dacht ik :p ik bedoel dat is niet handgemaakt dacht ik.. Erg vreemd joh! Ben benieuwd wat het betekend

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:28

bedoel ej die gimmende goude boedha? die heb ik ookbij mijn vriend... zal er van de week eens even mee rammelen :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:29

Nee, hij was gewoon zwart. En het beeldje erin zit vast aan de bodem....

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:31

Gatsie ben benieuwd wat het betekend. Heb er nog nooit van gehoord.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:33

Wat bizar... Ik zal zo eens googlen...

Ik ben op dit moment boeddha's aan het verzamelen voor het nieuwe huis, maar ze zijn me iets te kostbaar om stuk te gooien :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:34

Nou is het niet zo dat je er toevallig wat in ziet? Lijkt me sterk dat er een beeldschoon beeldje van een vrouw uitrolt nadat er een fotolijstje op is gevallen. Ben ook totaal niet bijgelovig ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:36

Kan op google ook niks vinden. Heb al geprobeerd om een verklaring te verzinnen. Zo van, die beeldjes van afrikaanse vrouwen verkochten misschien niet zo goed bij de Xenos en toen hebben ze er maar een boeddha overheen gezet oid. Maar dan kun je volgens mij beter gewoon een nieuw beeld produceren toch? Kan niet iets logisch bedenken eigenlijk.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:37

MarcoBorsato schreef:

Ik ben op dit moment boeddha's aan het verzamelen voor het nieuwe huis, maar ze zijn me iets te kostbaar om stuk te gooien :=

Hopelijk heb jij je boeddha's gekregen... voor jezelf kopen brengt namelijk ongeluk :=

Heb er ook nog nooit van gehoord dat er nog een beeldje in een boeddha beeld zit... ben benieuwd of je erachter kan komen hoe of wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:38

_Skess_ schreef:
Nou is het niet zo dat je er toevallig wat in ziet? Lijkt me sterk dat er een beeldschoon beeldje van een vrouw uitrolt nadat er een fotolijstje op is gevallen. Ben ook totaal niet bijgelovig ;)

Nou ja zeg ze schrijft toch heel gewoon;

sifra01 schreef:
In het boeddha beeld blijkt nu een beeldje te zitten van een Afrikaanse vrouw.

Lees je wel goed Skess?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:38

_Skess_ schreef:

Hahaha nee, het is overduidelijk een beeldje van een afrikaanse vrouw met zo'n lange jurk en een mandje in haar handen. Dat beeldje zit zeg maar aan de bodem vast en de boeddha (die was hol) zat daar gewoon overheen. Iedereen ziet het gelijk hoor, heb je geen verbeelding voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:41

Heeft idd bar weinig met bijgelovgheid te maken idd, ik vind het wel grappig Sifra en ben ook benieuwd wat voor verklaring hier aan hangt, ben erg benieuwd naar foto's!!

Wat er zelf door mijn hoofd schoot, mss een grapje van de maker van die boeddha in de de fabriek :D
Maar wel een hele aparte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:44

Loesje88 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Hopelijk heb jij je boeddha's gekregen... voor jezelf kopen brengt namelijk ongeluk :=

Heb er ook nog nooit van gehoord dat er nog een beeldje in een boeddha beeld zit... ben benieuwd of je erachter kan komen hoe of wat

Mijn lief en ik kopen ze inderdaad voor elkaar. Ben zo bijgelovig als wat!

Ik kan op google niets vinden over boeddha's die zwanger zijn van afrikaanse vrouwen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:44

ahhh wat bizar!
misschhien idd wel een grapje... zou ik wel een goede vinden!
maar ben benieuwd naar de foto's

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:47

Ik zal het morgen proberen om hier een foto op te krijgen. Geen idee hoe ik een foto op bokt krijg, maar dat staat vast wel ergens beschreven. Wordt nou wel nieuwsgierig of ze dat vaker zo doen bij de Xenos. Morgen maar per ongeluk een paar kapot laten vallen in de winkel hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:56

Foto uploaden vanaf je compueter bv bij www.photobucket.com daarnaast staat dan de link al kant en klaar je moet die met
Code
[img]hier de URL van je plaatje[/img]
nemen dan kan je hem zo plaatsen. Succes!

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:03

Heb je al gegoogled?
Bijv. op de site van Xenos/fabrikant, en of mensen hier vaker last van hebben gehad? :)*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:10

Oke! Bedoelde het niet zo hoor, vind het ook heel merkwaardig. Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk!