wat als?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

wat als?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:43

Jou vriend of vriendin je vandaag ten huwelijk zou vragen? Wat zou je dan zeggen?
Dat zat ik me net eens te bedenken. Niet dat dat bij mij het geval zou zijn want we zijn nog geen 1,5 jaar samen, maar als hij me toch zou vragen zou ik nee zeggen.. Waarom? Omdat er nog teveel dingen zijn die niet kloppen in mijn ogen en die eerst goed moeten zijn voor ik die stap zou wagen.
In mijn omgeving zijn er ineens een hele hoop mensen die gaan trouwen, en bij sommigen kun je nu al zien dat het niet lang stand kan houden, omdat ze de week te voren nog bijna een eind zouden maken aan hun relatie omdat er dingen niet eerlijk gaan, en die nog niet veranders zijn ever since. Waarom zeg je dan toch ja? Wanneer weet je uberhaupt zeker of je wel ja moet zeggen?

Kieffer

Re: wat als?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:48

Ik zou nee zeggen, want we zijn pas 4,5 maand samen en dat vind ik wat vroeg. Daarbij verschillen we heel veel en wil ik eerst uitzoeken of "dit hem is". Ik ben nog jong genoeg, trouwen kan altijd nog, eerst mijn studie afmaken.

Ik zou het zeker niet uitsluiten voor in de toekomst :) En het geld wat je uitgeeft aan trouwen zou ik liever in een huisje/leuke inrichting stoppen, dat vind ik at belangrijker.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:48

Ik heb geen vriend maar denk dat ik pas ja zou zeggen als zeker zou weten dat het helemaal goed zat tussen ons.. En uiteraard dan pas als die me heeeeeel romantisch heeft gevraagd :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:49

Silvaantje schreef:
Ik heb geen vriend maar denk dat ik pas ja zou zeggen als zeker zou weten dat het helemaal goed zat tussen ons..

Maar weet je uberhaupt ooit wel helemaal zeker of het goed zit tussen 2 mensen?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:52

Ik zou volmondig ja zeggen! Maarja, dan zou hij het nog een keer moeten vragen. :P
Waarom? Omdat ik graag met hem wil trouwen. Ik zou graag zijn naam dragen, ik weet dat het goed zit tussen ons en wil het graag bezegelen met een huwelijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:54

Niwla schreef:
Ik zou volmondig ja zeggen! Maarja, dan zou hij het nog een keer moeten vragen. :P
Waarom? Omdat ik graag met hem wil trouwen. Ik zou graag zijn naam dragen, ik weet dat het goed zit tussen ons en wil het graag bezegelen met een huwelijk.

Maar waarom vraag jij het dan niet aan hem? Ik heb het er wel eens met mijn huidige vriend over gehad en hij zou nee zeggen als ik hem zou vragen omdat hij vind dat hij het moet vragen :+ Maar waarom zou een vrouw het niet ook gewoon kunnen vragen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:55

Ik zou ook direct ja zeggen. Ik zit al regelmatig te vissen dat ie me eens moet vragen ;) Eigenlijk om dezelfde redenen als Niwla. Mijn vriend en ik weten beide dat het goed zit tussen ons en willen beide ons verdere leven met elkaar delen.
Eerlijk is eerlijk, ik wil wel pas trouwen als we er genoeg geld voor hebben :)

@ Frouk, ik mag hem niet vragen, dan zegt die van mij ook nee. Haha hij wil mij perse vragen :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:56

Ik ben van mening dat je nooit kan weten of het echt de ware is. Dus vroeg of laat trouwen maakt in mijn ogen geen verschil. Trouwen wanneer je een week ervoor twijfelde om ermee te stoppen, dat snap ik ook niet.

Mijn vriend heeft me gevraagt met hem te trouwen toen we een jaar samen waren en 8 maanden samen woonden. Eerder waren we wel al verloofd, maar dat was niet met een romantisch aanzoek. ;) Maar eigenlijk wisten we toen al dat we met elkaar verder wilden...
Nu zijn we 4 jaar samen waarvan 3,5 jaar samenwonend en zijn we nog niet getrouwt, haha. Ik wil nu wel echt heel graag met hem trouwen, maar we hebben daar nog geen geld voor... Heb net een huisje gekocht waar een hoop geld in is gaan zitten en nu gaan we dus maar weer sparen voor de bruiloft. Maar wil toch in 2010 of uiterlijk 2011 wel met hem trouwen. :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:57

Frouk schreef:
Niwla schreef:

Maar waarom vraag jij het dan niet aan hem? Ik heb het er wel eens met mijn huidige vriend over gehad en hij zou nee zeggen als ik hem zou vragen omdat hij vind dat hij het moet vragen :+ Maar waarom zou een vrouw het niet ook gewoon kunnen vragen?

Omdat hij me al gevraagd heeft ;)

Edit; en ik zou het ook niet leuk vinden om hem te vragen trouwens. Misschien ben ik ouderwets, maar dat vind ik iets wat een man hoort te doen. :=
Laatst bijgewerkt door Niwla op 10-03-09 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:57

Jeetje Nathalie, zijn jullie alweer zolang samen? Het lijkt nog zo kort geleden dat je schreef dat je naar Turkije wou. De tijd gaat écht snel!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:58

Dat is ook wel weer zo :) Het heeft eigenlijk in feite niet te maken met de tijd dat je samen bent als wel om het feit hoe snel je weet dat je bij elkaar hoort :)
Ik zou ook pas trouwen als er geld voor is, ik bedoel ik wil wel in de sissi jurk voor het altaar staan *D maar voorlopig zie ik het er nog niet van komen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:59

Niwla schreef:
Frouk schreef:

Omdat hij me al gevraagd heeft ;)

haha ik had het ''nog'' over het hoofd gezien

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:48

Dan zou er volmondig JA :D ! uitkomen hihi. Zijn nu 3 jaar en 3 maanden samen, hebben veel meegemaakt met elkaar waardoor we weten wat we aan elkaar hebben en k heb me nog nooit zo fijn gevoeld bij iemand. We wonen nu sinds een half jaartje samen en dat gaat ook helemaal prima. T is dat k nog moet studeren maar daarna gaat t zeker wel gebeuren! :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:53

Ik zou volmondig ja zeggen omdat ik gek ben op bruiloften, ik zie mijn jurk al jaren voor me, evenals zijn pak, het feest, de trouwbeloften, de paarden voor de koets...

Aan de andere kant zou het niet echt eerlijk zijn, aangezien we beiden nog te jong zijn, niet eens samen wonen en nog zeer regelmatig te veel ruzie maken :Y).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 11:55

Kristie schreef:
Ik zou volmondig ja zeggen omdat ik gek ben op bruiloften, ik zie mijn jurk al jaren voor me, evenals zijn pak, het feest, de trouwbeloften, de paarden voor de koets...

Aan de andere kant zou het niet echt eerlijk zijn, aangezien we beiden nog te jong zijn, niet eens samen wonen en nog zeer regelmatig te veel ruzie maken :Y).

hahaah ja hier kan ik me wel wat in vinden, trouwen lijkt me ook zo gaaf :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:57

Ik zou ja zeggen :j We zijn nu 4,5 jaar samen en ik ben zo gelukkig met hem!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 11:58

Sence schreef:
Ik zou ja zeggen :j We zijn nu 4,5 jaar samen en ik ben zo gelukkig met hem!

Ja als je echt gelukkig bent moet je het indd ook doen, maar ik zie zoveel mensen die eigenlijk net niet helemaal gelukkig zijn of helemaal niet en alsnog het huwelijksbootje in stappen en dat snap ik dus echt niet..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:58

Nee heb 5 jaar maar een vrije relatie en dat wil ik zo houden

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 11:59

tita schreef:

En is daar ook nog een speciale reden voor dat je daar voor kiest?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:01

Toen mijn vriend mij ten huwelijk vroeg waren we nog geen jaar samen!

Nou ja, we zijn nu ruim een jaar verloofd, maar voordat we echt gaan trouwen.....duurt nog wel een jaar of twee denk ik :o Op dit moment zijn er zo veel andere dingen te doen waar ook geld in gepompt moet worden....Wil geen "big wedding", maar wel iets leuks, en iets leuks heeft vaak ook een leuk prijskaartje...

Bovendien maken we nu nog veel te veel "ruzie" over het feit of we naar de kerk rijden of met de koets gaan :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:02

Adil18 schreef:
Toen mijn vriend mij ten huwelijk vroeg waren we nog geen jaar samen!

Nou ja, we zijn nu ruim een jaar verloofd, maar voordat we echt gaan trouwen.....duurt nog wel een jaar of twee denk ik :o Op dit moment zijn er zo veel andere dingen te doen waar ook geld in gepompt moet worden....Wil geen "big wedding", maar wel iets leuks, en iets leuks heeft vaak ook een leuk prijskaartje...

Bovendien maken we nu nog veel te veel "ruzie" over het feit of we naar de kerk rijden of met de koets gaan :')

Haha ja dan kun je wellicht beter nog even wachten :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:11

Frouk schreef:
Haha ja dan kun je wellicht beter nog even wachten :+

Inderdaad :+ ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:14

Ik zou wel ja zeggen omdat ik ook graag met hem wil trouwen maar ik denk dat we toch eerst een poos verloofd zullen blijven. Gewoon omdat ik pas wil trouwens als alles er klaar voor is, en dat is het nu nog niet. Gelukkig vind hij dat ook.
En wij willen wel een big wedding dus daar moeten we dan ook nog voor sparen :)

tita

Frouk schreef:
tita schreef:

En is daar ook nog een speciale reden voor dat je daar voor kiest?

al relatie gehad van 10 jaar en bijna trouwen leverde mij teveel ellende op...ik zorg wel voor mezelf :D vandaar ik het zo doe

WillemYntJee

Kristie schreef:

Haha ja inderdaad! En bij programma's op tv alvast ideeën op doen enz. :P Best erg is dat eigenlijk..
We hebben t er ook wel over, zo van ja als we gaan trouwen dan wil k wel dit en dat :)