Zucht... Sommige mensen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Zucht... Sommige mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 10:01

Vraag je heel netjes en beleefd om de vraagprijs van een pony, krijg je een reactie terug met daarin die vraagprijs. Mail je terug dat dat meer is dan je er aan wilt uitgeven. Nou, mooi toch, iedereen heeft de info, zaak gesloten?

Nee dus. Krijg je een mailtje terug: Wat had je dan gedacht? Nou, ik wil er maximaal x-bedrag aan uitgeven. "ja maar dat is een hele mooie supergoede megacoole, *haalt wat van de prijs af, die nog steeds het dubbele is van wat ik eraan wil uitgeven*".

Ja dat is wel heel leuk en aardig, maar ik zei al dat ik er maximaal dit aan uit wil geven. "nou voor dat bedrag krijg je hem echt niet hoor want hij is veel meer waard, ik kan er makkelijk dit voor krijgen"

Ja dat vind ik dus allemaal wel leuk en aardig, heel fijn voor je, maar ik heb gewoon geen intresse, ga dan ook niet door met het dubbele vragen en vervolgens zeggen dat ik hem eeeeecht niet krijg voor wat ik er aan wil uitgeven! Niet geschoten is altijd mis toch?

Gelukkig zijn er ook nog mensen die normaal reageren, maar ik moet even mijn frustraties kwijt, want ik heb dit nu al een paar keer meegemaakt... :z

MarjonTampon

Re: Zucht... Sommige mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:02

Ja sommige mensen kunnen idd heel hatelijk reageren zonder dat er een aanleiding voor is. Daar raak ik ook van gefrustreerd.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:03

je kan ook zelf de boot afhouden

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:06

Ik snap je :) In dit geval kwam je info vragen over de vraagprijs en had men gewoon moeten zeggen wat de prijs was, te hoog? Prima, even goede vrienden :)

Je hebt echter ook mensen die voor een duppie op de eerste rang willen.. Die willen een soort van salinero voor 3 knaken.. Het is voor verkopers erg moeilijk om te filteren wie nou wat is ;)

Ik was niet eens meer in discussie gegaan met de verkoper in dit geval. Ze willen er duidelijk snel vanaf, maar wel voor de hoofdprijs ;)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:07

Zoiets heet nu "handelen". :) Welkom in paardenland. :)

Als je daar niet tegen kan, moet je er niet aan beginnen. JIJ weet dat je niet meer kan betalen dan jouw prijs, maar er zijn genoeg mensen die doen net alsóf. Zo'n verkoper weet dat en gaat het tóch proberen. Ook voor zo'n persoon geldt: niet geschoten, altijd mis ;)

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:11

dat is natuurlijk ook waar, chiva

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:12

Wat ik ook vervelend vind, is als de verkoper geen (vraag)prijs wilt noemen. Maar dat je een berichtje krijgt: Prijs bij bezichtiging!

Ik ga echt niet een eind rijden om er achter te komen dat ze te veel (voor mijn portemonnee) vragen.
Snap ook niet dat verkopers mensen op de dam willen (met het werk wat je er aan hebt) die achteraf je paard/pony niet kunnen kopen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:17

tja ik zou me er niet teveel aan storen.

als ik een vp opvraag van een paard en die is hoger als dat ik kwijt wil ga ik echt niet nog een berichtje sturen dat ik er maar dit voor kwijt wil, dan vraag je ook een beetje naar zulke reactie's.

brainless, zou het zelf niet doen zoals jij beschrijft prijs bij bezichteging. maar snap het wel als mensen dat doen. dan weet je direct wat voor soort mensen het zijn en het is natuurlijk ook een "verkoop" ding. als mensen het paard zien en er verliefd op zijn/ worden zijn ze eerder bereid om wat extra geld vrij te maken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:26

Ik had het een tijdje geleden ook met een auto, vraagprijs vér boven budget, dus ik bedankte vriendelijk ivm de -voor mij- te hoge prijs. Dan krijg je als antwoord: 'doe maar een bod'. Ja leuk hoor, maar als er een verschil is van 2000 euro, dan hoef ik geen bod te doen, want dan zullen we het nooit eens worden.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:58

Chiva schreef:

Als je daar niet tegen kan, moet je er niet aan beginnen. JIJ weet dat je niet meer kan betalen dan jouw prijs, maar er zijn genoeg mensen die doen net alsóf. Zo'n verkoper weet dat en gaat het tóch proberen. Ook voor zo'n persoon geldt: niet geschoten, altijd mis ;)

Idd. :)

Ik zie ook mensen spullen verkopen van dure merken.. waar mensen dan 10 euro op bieden.. daar zou ik zelf ook strontvervelend van worden. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:11

Ik vind het ook een aparte manier van doen, maar ik denk dat ik in dit geval zelf niet meer was gaan reageren. Met een verkoper die op zo'n manier reageert ga ik niet in discussie, dan reageer ik niet meer en kijk ik wel verder :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:41

Vreemde reactie.
Klinkt als iemand die het niet helemaal snapt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:29

Brainless schreef:
Wat ik ook vervelend vind, is als de verkoper geen (vraag)prijs wilt noemen. Maar dat je een berichtje krijgt: Prijs bij bezichtiging!

.

Dat vind ik idd ook heel vervelend. En ze denken dan nog serieus dat je dan komt kijken.
Nou ik niet.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:34

take_one schreef:
Chiva schreef:

Idd. :)

Ik zie ook mensen spullen verkopen van dure merken.. waar mensen dan 10 euro op bieden.. daar zou ik zelf ook strontvervelend van worden. :=

Hier kan ik me idd ook mateloos aan ergeren. soms zie je in advertentie's staan bieden vanaf en nog mensen die eronder gaan zitten. als je er niet meer geld voor over hebt gewoon niet op in gaan heel simpel.

snap trouwens ook niet waarom mensen reactie's moeten sturen van "sorry dit gaat boven mijn budget" tja dan lok je naar mijn idee ook een dergelijke reactie uit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:13

Brainless schreef:

Ik ga echt niet een eind rijden om er achter te komen dat ze te veel (voor mijn portemonnee) vragen.
Snap ook niet dat verkopers mensen op de dam willen (met het werk wat je er aan hebt) die achteraf je paard/pony niet kunnen kopen.

Ook dat heb ik een keer gedaan, omdat het nog geen vijf minuten bij mij vandaan was. Die vraagprijs beelk uiteindelijk ongeveer het 4dubbele te zijn van wat ik wilde uitgeven, ja dan is het banketstaaf voor de tijd die zij eraan besteden, maar daar kan ik ook niks aan doen.

pinuts schreef:
je kan ook zelf de boot afhouden

De reden waarom ik weer reageerde, is omdat veel mensen meerdere pony's hebben. Regelmatig hebben ze dan nog wat staan wat wél voor mij geschikt kan zijn ;)

Pashon schreef:
Hier kan ik me idd ook mateloos aan ergeren. soms zie je in advertentie's staan bieden vanaf en nog mensen die eronder gaan zitten. als je er niet meer geld voor over hebt gewoon niet op in gaan heel simpel.

snap trouwens ook niet waarom mensen reactie's moeten sturen van "sorry dit gaat boven mijn budget" tja dan lok je naar mijn idee ook een dergelijke reactie uit.

Ik kan volgende keer natuurlijk ook gewoon niks van me laten horen he :z Ik probeer gewoon vriendelijk en beleefd even te laten weten dat ik dan geen intresse heb, is dat nou zo "not done"? Ik zou het juist irritant vinden als mensen niets zouden lten horen.

Daarnaast maakt het eerste gedeelte me allemaal niet uit, maar dat diegene dan ook nog echt half boos enverontwaardigd is als ik uitleg dat ik er niet meer aan uit wil geven snap ik niet. Dat is vooral het punt waar ik mij een beetje aan stoor,.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:17

imd, je word soms helemaal overladen met mailtjes met informatie over het paard terwijl dat 9 van de 10 keer in de advertentie zelf staat en vp endergelijke, meestal mensen die gewoon nieuwschierig zijn wat je nou voor een betreffend paard vraagt maar dat terzijde en als je dan ook nog een reactie's krijgt van sorry boven mijn budget dan kan ik me er best in vinden dat mensen een geergerde reactie terug sturen.

wat betreft dat mensen niet snappen dat je er niet meer aan uit wil geven ga ik verder niet op in je kan imo niet bij een ander in de portomonee kijken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:04

Laat ik er even duidelijk over zijn dat ik natuurlijk geen dingen ga vragen die al in de ad staan.
Je kunt natuurlijk niet bij een ander in de portemonnee kijken, maar wat heeft dat er mee te maken? Ik kan wel 10x zoveel geld hebben, maar is dat het ook waard?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:12

Ik ken het! En dan gaan ze 15 euro naar beneden. :')
Je vraagt fatsoenlijk de prijs en jij geeft een reactie terug dat je de pony te duur vind. Nou klaar toch?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:19

Als ik een vraagprijs toegestuurd krijg die te hoog is dan stuur ik juist wel een berichtje met daarin dat ik dan geen interesse meer heb. Lijkt mij juist wel fijn voor de verkoper, die weet dan tenminste ook waar hij aan toe is. Verbaasd me dan ook dat sommigen hier na zo'n berichtje een geergerde reactie terug sturen, wat heeft dat nu voor zin :?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:03

Ach ja ik ken het! Ik kan me er ook best aan ergeren. En net als wat al eerder gezegd is: bij bijvoorbeeld dure merken. Verkoop je iets van een duur merk, wat als nieuw is, krijg je er een bod op: 10 euro. Zeg je dat het daar niet voor weg gaat, of dat ze serieus moeten bieden, krijg je een grote bek, of een hele discussie dat het opruiming is overal en blabla :+ Ongelovelijk..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:25

imd schreef:
Laat ik er even duidelijk over zijn dat ik natuurlijk geen dingen ga vragen die al in de ad staan.
Je kunt natuurlijk niet bij een ander in de portemonnee kijken, maar wat heeft dat er mee te maken? Ik kan wel 10x zoveel geld hebben, maar is dat het ook waard?

je hebt er mensen bij die dit dus wel doen.
is best frustrerend voor een verkoper dat als je een x aantal mailtjes of telefoontjes per dag krijgt met vragen waar ze het antwoord in de advertentie op kunnen vinden.

ik heb zelf ook wel eens paarden verkocht via sites en kreeg ook wel eens mailtjes terug van sorry is boven mijn budget, daar reageer ik niet op want voor mij heeft het geen toegevoegde waarde ik kan er imo ook niks mee.
Ik neem aan dat als mensen een paard gaan kopen en dan zeggen dit bedrag wil ik er aan uitgeven of zo'n bedrag heb ik te besteden. tja of het paard het waard is kan je natuurlijk niet zien op foto's het paard kan er op de foto's nog zo beroerd uitzien maar dat wil niet zeggen dat het in het echt ook zo is natuurlijk. wat een paard waard is is ook een deel persoonsgebonden de een vind het wel waard de ander niet. tenslotte willen de meeste verkopers buiten een goed tehuis toch wel de hoofdprijs er voor weer. ook heb je tuurlijk uitzonderingen dat mensen extreem boven de waarde van het paard gaan zitten maar dat heb je met alles.
ook met paarden kopen en verkopen schroeven mensen de prijs altijd iets op aangezien men toch altijd af wil dingen. althans doe ik wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:30

Chiva schreef:

Dat wilde ik nu ook zeggen! Gewoon bedanken en letterlijk zeggen dat je er van af ziet, dan is het meestal wel duidelijk. (alhoewel ik dan ook wel eens een ander paard aangeboden krijg in mijn prijsklassen!)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 06:25

Da's misschien een goed idee, om het anders te verwoorden inderdaad.

Maar ik vind het wel raar dat er hier mensen zijn die het raar vinden dat ik laat weten dat ik dan niet geintresseerd ben, dat is toch gewoon fatsoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:21

Was laatst hier een soort gelijke discussie over, werd meteen uitgemiept dat ik voor een duppie op de eerste rang zou willen zitten, mooiste van alles diege is dr troep nog niet kwijt :') (Staat al een maand of 4 te koop) Dus laat ze lekker in hun sop gaarkoken, voor hun 20 anderen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:38

heel irritant vind ik het persoonlijk als je een pony te koop hebt staan en er belt of mailt iemand met 1 vraag: "kost ie?". Als er eerst nog wat aanvullende informatie gevraagd wordt, en dan naar de prijs gevraagd wordt, komt het bij mij veel vriendelijker over. Meer geinteresseerd in de pony. Maar dat zal voor iedereen ook persoonlijk zijn.
Zelf geef ik ook een reactie als ik bij navraag de prijs te hoog vind, gewoon omdat dat mij correct lijkt naar de verkoper toe. Die weet dan dat er vanuit mijn kant geen belangstelling meer voor is. Maar als je idd al heel veel reacties gehad hebt en je krijgt dan ook heel veel berichtjes dat men niet meer geinteresseerd is, dan zal dat voor een verkoper misschien ook wel weer irritant zijn.